Meillä on viitisen vuotta vanha Daikinin ILP joka käy ja kukkuu eikä mitään ongelmia ole ollut, mutta sellainen tuli mieleen että vaatiiko ulkoyksikkö jotain puhdistus tai huoltotoimia ihan vain varmuuden varalta tai COPin säilyttämiseksi hyvänä?
Vastaukset 7
- Jyrmy
Kennot kannattaa ainakin putsata ,jos ja kun ne eivät ole enään täysin puhtaat. Samalla sisäyksikön kennoon saattaa pitkänajan kanssa tulla pölyä ja likaa vaikka hyvät suodattimet olisikin. Nämä ainakin laskee selvästi hyötysuhdetta ,jos kennoissa on likaa ja suodattimet kannattaa tsekata eli pitääkö 'ne uusia. Lisäksi huoltomies voi katsoa ,että laitteessa ei ole vuotoja ja tarkistaa paineet. Meillä kävi reilu vuosi sitten huoltomies tekemässä kennojen syväpuhdistuksen ja laitteen tarkistuksen varmuudenvuoksi vaikka mitäänvikaa ei 7v käytönjälkeen Hitachissa vielä ollutkaan. Velotus oli muistaakseni noin 100 euron luokkaa tarkistus ja puhdistus. Puhdistuksen jälkeen tuntui pumpun teho vähän parantuneen.
- 9+17
Kuinka usein huollatat jääkaapin, entä auton ilmastoinnin????
- pölyäoli.
Kesällä puhalsin paineilmalla ulko ja sisäkennon, pölyä oli molemmissa, mitään lämmitystehon lisäystä ei ole huomattu.
- säkätys
joo, huollosta kannattaa huolehtia! Todella ikävää mekkalaa pitävät ulkoyksiköt näin pakkasilla. Parvekkeelle kuuluu iltaisin 4-5 ulkoyksikön säksätys ja pahalta kuulostaa.
laitteet ei voi olla 3vuotta vanhempia, mutta mekkala on ikävä, ei tosin sisälle kuulu.- Anonyymi00006
Niissä on jotain vikaa. Meillä on Toshiba eikä se pitä ääntä pakkasellakaan.
Liekö joku pilipalifirma käynyt asentamassa halpoja laitteita....
- Anonyymi00005
Voin sanoa että kannattaa tehdä ilmalämpöyksikön ulkoyksikön puhdistus ja myös putsata ne siivet/potkuri/puhallin millä sitä nyt kutsuukin. Katoin ohjeet
https://youtu.be/yF5cer-PqzQ
Ja hitto vie omassa oli ne siivet aivan täynnä jotain ihme mahlaa jota ilmeisesti tippunut lähipuusta, taisin just viime hetkellä puhdistaa potkurin kohta ois ollu laakerit kovilla. Aina vaan pyyhkinyt pelkästään ne kennot,,,- Anonyymi00007
Minulla oli pumppu 13 vuotta eikä siinä tarvinnut tehdä mitään huoltoa. Toisinaan on hyvä katsoa onko jotain tarvetta huollolle. Ostin uuden Panasonicin vuosi sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459