Eli heräsin eilen siihen että netti oli alhaalla, taas. Viimeksi oli mennyt 2 kertaa, tosin joskus 1-2kk sitten. Tuolloin netti palasi vielä samana päivänä. Netti on Sonera ja ennen ei ole pätkinyt yhtään. Yritin selvittää mistä johtuu:
- Soneran sivuilta ei löytynyt häiriötiedotetta joka selittäisi asian. Eli joko Sonera ei katkosta tiedä tai ongelma on omassa päässä
- Modeemin kakki valot palavat, lukuunottamatta ADSL-valoa, joka joko ei pala tai vilkkuu rauhallisesti.
-Kun hiiren pistää yhteyskuvakkeen päälle Windows 7 ilmoittaa "Ei nettiyhteyttä" ja mikäli clickkaan kuvakkeen pienen ikkunan auki (Missä näkyy kaikki käytettävissä olevat yhteydet) netti on "Yhdistetty" tilassa.
- Johtojen kytkeminen uudelleen ei auttanut, kuten ei myöskään toinen johto tai modeemin siirtäminen toiseen pistorasiaan.
- Googlettelun jälkeen päätin kokeilla cmd:hen tracert komentoa ja kone kertoi että kohdetta ei pystytty selvittämään (englanniksi "Unable to resolve target system name")
Osaatteko sanoa ylläolevan perusteella onko vika omassa päässä vai pitääkö ottaa yhteyttä Soneraan? Jotain niksejä joita voisi yrittää?
Tällä hetkellä 3g varassa.
Netti katosi yhtäkkiä
1
145
Vastaukset
Morjesta "netti poikki"
Mulla tuli tästä sinun kuvailemastasi tilanteestasi mieleen, että häikkä saattaisi olla modeemissasi ja siksi suosittelisinkin testaamaan toisella modeemilla myös tätä yhteyttä. Jos vaikka saisit kaverilta lainaan testaamisen ajaksi? Tai sitten kipaise kamun luona oman modeemisi kanssa testaamassa laitteen toimivuus tämän liittymässä.
Jos tuosta testaamisesta ei tule ratkaisua ongelmaasi niin pirauta meijän Vikapalveluun (p.0206 90101) niin alamme tutkimaan missä se vika sitten oikein piilee. Pistetään se liittymän oikuttelu kuriin :)
Lauren@SoneraPartio
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun65227465MTV: Stubbin turvamies ampui itsensä haulikolla virka-asunnon kellarissa
Kaksi korkean turvaluokituksen poliisia on ampunut itsensä virantoimituksessa lyhyen ajan sisällä. Marraskuussa tasavall2052454- 1171810
Perussuomalaiset leikkaa suomalaisilta enemmän kuin mikään puolue ikinä on leikannut
Suomalaisia pitää auttaa ensin, uskottelivat kehitysavun leikkausten kapellimestarit Purra ja Tavio. Kannattajat äänest31776Amerikka vajoamassa diktatuuriksi?
Trumpin ja Muskin -koalitio on ravistelee amerikkalaisen demokratian perusteita. Republikaanienemmistöinen kongressi on3121739Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l301478- 1001442
- 691440
Suurimman osan ajasta tuntuu, että turha toivo
mutta sitten hetkittäin tulee tunne, että jotain sittenkin voi olla. Mistä tämä tulee? Sen olen tiedostanut, että sinä o111356Miksi en antautunut sulle mies?
Vaikka olin ihastunut... Vaikka tunsin olevani turvassa sun seurassa... Vaikka sä olisit halunnut... Vaikka mä olisin1471354