Pelko pettämisen mahdollisuudesta

Liikaa aikaa

En ole ikinä ollut mustasukkainen entisissä suhteissani ja olen aina luottanut miehiin joiden kanssa olen ollut. On ollut omaa elämää,kavereita ja reissuja.
En ole itse koskaan pettänyt ja ainakin olen uskonut ettei minua ole ikinä petetty.

Nyt kuitenkin olen poikaystäväni kanssa ollut n. 6kk ja minulle on iskenyt takaraivoon ajatus "Hän tulee pettämään minua". Pettämisellä tarkoitan jonkun naisen tapaamista salassa oli sitten entinen tai joku uusi, fyysistä kosketusta kuten suutelua,seksiä ym. Tai ylipäätään ihastumista ja ihastumisen salaamista jota kuta kohtaan minulta.

Itselläni on paljon aikaa kun olen työtön,koska valmistuin pari viikkoa sitten enkä ole saanut vielä töitä. Olen poikaystävän paikkakunnalla ja täällä minulla ei ole ketään tuttua,siksi ehkä ajattelenkin liikaa?

Poikaystäväni on pettänyt ja valehdellut entiselleen heidän suhteensa aikana ja olen nämä asiat saanut selville. Poikaystävä on pyytänyt anteeksi ja hän katuu tekojaan ja häpeää itseään. Olenkin sanonut,että vaikka nainen ei antaisi ikinä anteeksi niin elämä jatkuu ja miehen tulee antaa itselleen anteeksi.

Mielessäni pyörii nyt koko ajan ajatus siitä,että mieheni pettää minua vielä joskus exänsä kanssa...vaikkei tästä enää ole kiinnostunut. Kuitenkin kun tapailimme hän vaihteli viestejä exänsä kanssa...mm. exä kyseli minusta jotakin ja tyyliin "noo saitko pillua". Mieheni on kertonut kaiken ja sanonut kyllä myös että turha on minua haukkua,muuten tulee samalla mitalla takaisin. Tästä on jo aikaa...mutta silti ajatus pettämisestä on koko ajan takaraivossani. Etenkin kun mies juo,hänestä tulee jotenkin estoton ja hän kyllä osaa naisille jutella flirttaavasti...

10

890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusu3

      Itselläni on ihan samanlaisia ajatuksia, ja ne todella ahdistaa... Minuakaan ei tietääkseni ole petetty ja yritän ajatella, että jos tällainen tulee taphtumaan niin silloin saa mies lähtee samantien. En kyllä sen jälkeen ala kovin helposti uuteen suhteeseen. Seksiä meillä mies saa kotona enemmän kuin pystyy itse minulle tarjoamaan, joten sen puoleen mun ei tarvis tämmöisiä edes miettiä, mutta sitten tulee pakolliset miesten mökkireissut joihin ei voi naiset osallistua. Mieheni on kertonut niissä osallistuvien puhuvan avoimesti pettämisistään toisille. Ihan ku se ois joku leuhkimisen asia nykyään. Säälittävää se mun mielestä on ja raukkamaista. Pitäisi olla sen verran selkärankaa, että jos tekee mieli vierasta p***a niin sanoo asian suoraan ja voi poistua toisen elämästä särkemättä toista täysin... Exät on pahimpia, varsinkin naiset. Miehet yleensä ymmärtää jättää entiset rauhaan, ainakin minun. Mutta mieheni exä vinkuu ja vonkuu kaikkea turhaa jotka ei liity meidän elämäämme millään lailla. Kunhan haluaa häiriköidä. yhteyksissä kun ei tarvitsisi olla kuin lasten takia. Mutta kun ei mee jakeluun ja on sairas mieleltään niin eipä voi muuta kuin yrittää kestää. Vaikka yli vuoden tätäkin on jo kestänyt ja alkaisi minulle jo riittää...

    • minäkinkö

      Samantapaisia ajatuksia ollut täälläki.. olen vain koittanut ajatella, että jos niin kävisi, että mies pettäisi niin eihän se olisi minusta johtuvaa. En olisi voinut tehdä mitään toisin. Meillä menee todella hyvin, olemme toisillemme avoimia ja läheisiä. Kaikki toimii kommunikaatiosta seksiin ja toisesta huolehtimiseen ja huomioimiseen. Silti nämä ajatukset ovat päässäni liimattuna.. johtunee aiemmista kokemuksistani.. mutta en halua, että vaikeutemme alkavat myöskään minusta ja kuvitemistani. Olemme keskustelleet näistä minun mustasukkaisuusajatuksistani ja onnistun toivottavasti työstämään eroon niistä. On itsellekin todella raskasta olla koko ajan epäilemässä kaikkein pahinta vaikkei siihen olisi mitään syytä.

      • Aloittajaa

        Samoja asioita ja meilläkin toimii nuo asiat suhteessa..silti on epäilyksiä!! :(


    • Liikaa aikaa

      Meillä kyllä suhde toimii sinänsä,mutta kun minä en vain luota! Ja koko ajan mietin mahdollisuuksia mitä voi tapahtua.

      Sen tiedän että miehen ex kaipailee yhä,on katkera ja vihainen. En edes tiedä kaikkea mitä mies on edellisessä suhteessaan tehnyt,mutta jokainen suhde on erilainen. Ja hän on muuttanut juomistottumuksiaan,menemisiään ja kaveritkin sanovat hänen muuttuneen.

      Miettivätkö muutkin tälläisiä asioita?

      • 357 mag

        Exät on kaikkein pahimpia ku niitten kans on ennenki nussi,ttu, on helppo palata vanhaan, ei tartte ujostella ku ollaaan vähä tuttujaki sit.


      • 13+14

        Edellisessä suhteessaan hän petti ja valehteli silmät kirkkaina, vähemmästäkin katkera . Sinähän tulit heti jälkeeni - eikä mies ole hyvä unohtamaan, kumpikohan meistä kaipaa? Se on valhe sinulle.


    • hyväntahtoja

      Ole huoleti,tiedän mitä exänä olen pitänyt sylissäni,pidän siitä hellää huolta vieläkin...aavistelet oikein.

    • kolmisin4

      Katkeran exän kommentistä "noo saitko...." huomaan että mies suhteili teidän kummankin kanssa yhtäaikaa. Ihme ettet luota kun sait kauan seurata ihan lähietäisyydeltä miehen toimintaa kahden naisen loukussa. Luulen että osuu sinulle sama kohtalo, ja niin taidat luulla sinäkin.

    • mustasukkainen3

      Miehet ovat ihmeellinen ilmiö.
      He haluavat äidin, kullan minkä kanssa käpertyä unten maille, eroottisen viettelijättären, älykön...kunpa voisimme olla sitä kaikkea. Ainakin tältä tuntuu kun miesten kanssa juttelee. En tunne miehiä yksinkertaisesti. Mitä he todella meistä naisista haluavat. Miehet voivat puhua sitä mitä naiset haluavat kuulla (olen kuullut tämän monelta mieheltä esim. ravintolassa ollessani). Uskoisin, että tuollaiset miehet ovat yksinäisiä loppujen lopuksi.

    • Niinpä niin

      Ihmeellistä, ettei yksikään mies ole tähän kirjoitukseen vastannut. Taitaa olla enemmän kuin totta. "Mustasukkainen3"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe