Moi kaikki!

kilpikonnnna

Minulla on kaksi kilpikonnaa, mutta en tiedä miten niitä kuuluu ruokkia tai missä niiden pitäisi elää. Saatiin ne ilmaiseksi koska muuten ne olis tapettu. Laita mulle viestiä jos sulla olisi jotain terraariota tai muuta vastaavaa nurkissa, tai jos tiedät mitä niille syötetään kiitos:) puh. 0407019948

3

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttö nimeltä Vili

      No ensimmäiseksi sinun tulisi tietää onko kyseessä maa vai vesi/suokilpikonna? Ravintosuositukset vaihtelevat jonkun verran näiden välillä. Maakilpikonna taas tarvitsee kuivaterran ja vesi/suokilpikonnat akvaarion jossa on kuiva maa-alue lämmittelyä varten.
      Osaisitkohan esismerkiksi etsiä netistä saman näköisen konnan kuvan ja laittaa linkin siitä tänne?

    • 13vtyttötietää

      Meillä on 1 kilpikonna se on ollut meillä noin 10 vuotta (maakilpikonna).jos nämä kilpikonnat ovat samasta perheestä ne voi laittaa samaan terraarioon.Ihan varmuuden vuoksi sanon että puhun nyt maakilpikonnista.Eli ensin perus tiedot ne syövät porkkanaa,salaatin lehtiä,tomaattia,Apilan kukkia,voi kukkia,tietynlaisia lehtiä kannattaa myös antaa nutrobalia (kalsiumvitamiinia) ja kalkkikiveä.Ei saa antaa kiiviä,banaania,maitoa,leipää, eikä mitään sellaista.Terraarioon lamppu ja valaisin,ruokaastia (matala),sellainen juttu minkä alle voi piiloutua.Vettä ei tarvitse antaa erikseen jos annat salaattia tai jotakin hedelmää.

    • Konnatrio

      Hei! Käy herppi.net sivuilla etsimässä tietoa. Sieltä saat suomen asiantuntevimpia neuvoja ihan ilmaiseksi. Ja tosiaan siellä on omat osiot sekä maa- että suokilpikonnille.
      Näihin edellisiin ohjeisiin jäi niin paljon aukkoja, että noilla ohjeilla hoidat konniasi väärin. Siispä käy kiireesti herpeissä katsomassa enemmän ohjeita. Näin nopeasti kuitenkin kerron, että molemmat kilpikonnatyypit tarvitsevat Uvb-lampun akvaarioonsa, muuten ne voivat todella huonosti ja niiden kilvet kasvavat väärin. Lamppu putää uusia noin vuoden välein. Suokilpparit ovat sekasyöjiä (liha ja kasvikset), maakilpparit pelkästään kasvissyöjiä! eli eroja löytyy

      T: kymmenen vuoden herppiharrastaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe