Mitä mun kannattaisi tehdä..

Hmmm....

Mä en tiedä mihin suuntaan mun kannattaa lähteä kun valmistun. Olen niin vtun ahdistunut ja masentunut nykyiselle paikkakunnalleni :/ Etenkin kotona vanhempien kanssa asumiseen. Olen kotona aina suurinpiirtein raivona ja vain stressaantunut. Haluaisin omaa rauhaa ja omaa elämää. Mulle oman elämän rakentaminen on todella vaikeaa, ellei jopa mahdotonta jos rasittavat paapovat vanhempani asuvat samassa taloudessa jotka tekevät liikaa asioita puolestani :/ Mutta pelkästään kotona asuminen ei mua ärsytä.

Olen myös todella ujo ja epäsosiaalinen. Sen takia sosiaalisia tilanteita yritän vältellä liiankin paljon. Tuntuu että olen leimattuna tälläiseksi tänne missä asun nyt, ja siksi elänkin melko rajoittuneesti.

Mulla on monesti käynyt mielessä ja haaveillut jos muuttaisin uudelle paikkakunnalle niin yksin eläessäni olisin jotenkin vapautuneempi, itsenäisempi ja osaisin ottaa vastuuta elämästäni. Ja viimeistään silloin minun olisi myös pakotettava itseni tilanteisiin joihin mun tällähetkellä on kovin hankala mennä.

Mutta toisaalta mä en tietenkään ole varma voiko se 100% varmuudella muuttaa nykyistä tilannettani? Onko kenelläkään kokemuksia?

Jos muuttaisin saattaisin repäistä oikein kunnolla ja muuttaa jopa pääkaupunkiseudulle. Tai sitten fiksumpaa olisi muuttaa lähipaikkakunnalle.

Valmistun nyt keväällä. En todellakaan haluaisi hakea töitä täältä, muutenkin työtarjonta on älyttömän suppea. Mulla on mielessä että mä hakisin töitä toiselta paikkakunnalta, tai sitten menen opiskelemaan. Kämppä mun kuitenkin varmaan ensin pitäisi löytää.

Mitä mieltä te muut olette? Mitä te mun tilanteessa tekisitte?

3

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei

      Itse Ujoudesta ja epäsosiaalisuudesta kärsineenä voin sanoa että kannattaa ensiksi yrittää saada sosialinen elämä hallintaan sitten vasta muuttaa pois kotoa. Nyt se voi olla viellä helppoa ajatella että kun muutan pois kotoa muutan myös itseäni, se ei välttämättä mene niin. Mutta en halua lannisttaa kannattaa miettiä muuttoa viellä vähän kauemmin.
      Mihin haluasit muuttaa?

    • omakohtainen kokemus

      Kun olet nyt siinä tilanteessa missä kerrot olevasi niin jos et todella tiedä mitä teet niin ensin älä tee mitään ja rentoudu ja anna ajatusten vain mennä. Ole siinä missä olet ja jos tykkäät jaa viihdyt siinä niin hyvä. Jos kuitenkin jokin vetovoima vetää sua jonnekin muualle niin silloin tiedät mitä tehdä. Jossain vaiheessa sulle selviää ihan varmasti että mitä oikeesti haluat tehdä, kunhan olet itsellesi rehellinen etkä liikaa järkeile. Kuuntele sydäntäsi vaistojasi äläkä liikaa ala miettimään pitempiä suunnitelmia ja jossittelemaan että mitä jos. Mitään asiaa ei ikinä voi tietää täysin 100%lla varmuudella ja sitä sanotaan elämäksi. Kirjoituksestasi tulee sellainen olo että tiedät jo haluavasi muuttaa kauas pois, mutta haet siihen vahvistusta ulkopuoleltasi. Älä odota sellaisia vahvistuksia vaan tee niin kuin sinusta hyvältä tuntuu. Toimi ennen kuin annat pelkojesi jähmettää sinut. Jos et nyt tee mitä haaveilet niin voit myöhemmin katua sitä kun olet jämähtänyt vanhempiesi naapuriin asumaan. Haaveile ja toteuta haaveesi. Tartu tilaisuuteen äläkä kuuntele pelon ääniä tuli ne sitten itseltäsi tai vanhemmiltasi. Luota. Pärjäät kyllä, itsetuntosi kasvaa ja saatat olla jopa onnellisempi. Se mikä ei tapa, vahvistaa.

    • ritkit on olemassa

      Toisaalta jos et muualle muutettuasi saa itsestäsi irti tarvittavaaa rohkeutta ja energiaa, niin asiat menevät helposti vielä huonompaan jamaan. Silloin kun kaikki asiat on tehtävä itse, jaksoi tai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe