Hei!
Minulla on ongelma joulukaktuksen kanssa. Se ikäänkuin lahoaa juuresta! Kaktus on todella vanha ja suuri, kukki komeasti vielä tänä jouluna (yli 100 kukkaa), mutta nyt se alkaa nuupahtaa :(
Kokeilin sitä juuresta, ja yksi oksa irtosi kokonaan. Huomasin sen olevan aivan laho ja hapero!
Mitä olen tehnyt väärin, ja onko enää mitään toivoa pelastaa kasvi? Kannattaisiko katkaista koko kasvi ja ottaa siitä pistokkaita?
Joulukaktus lahoaa
15+7
2
494
Vastaukset
- Eedenistä itään
Joulukaktus on saanut liikaa kastelua. Kai joku sienitauti on iskenyt. Voit ottaa pistokkaita ja lopettaa kastelut muutamaksi viikoksi.
- Pioni
Näin on käynyt minullekin joku vuosi sitten. Otin uudet pistokkaat, istutin ne tiuhaan uuteen ruukkuun ja seuraavana syksynä oli jo komeassa kukassa.
Tutkin silloin vanhan kasvin juuret ( n. 30 vuotta vanha )ja minusta näytti siltä, että joku tauti oli juuristossa, osa oli ihan mustunutta ja lahoa massaa. Luulen, että tauti oli tullut kesälevon aikana ulkona, jonne siirrän kaikki isot huonekasvit hallojen mentyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694919KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923850- 1903647
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783299Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241971
- 1871857
- 301706
HULLU MERSU KUSKI LIIKKEELLÄ
Onko kukkaan pannu merkille shamppanjan väristä w211 mersua josta puuttuu taka puskuri, ajelee hirveitä nopeuksia keskus981406