Tervehdys i40:n omistajille (muiden ei tarvitse vastata, kiitos)! Reilun vuoden ja 30000 km ajettu i40 on nyt menossa toista kertaa etupuskurin parkkitutka-anturin vaihtoon, koska tutka on alkanut antaa jatkuvaa virhehälytystä. Voisin kuvitella tätä esiintyvän muissakin yksilöissä, mutta kuinka yleisesti? Ajattelin vaatia seuraavalla kerralla kaikkien anturien vaihtoa saman tien, ettei niitä tarvitsisi käydä jokaista yksitellen vaihdattamassa. Toivottavasti nyt vaihdettavat anturit ovat jo parannettua mallia.
i40 parkkitutka-anturit
18
3705
Vastaukset
- ylläreitä
Tulee riittämään!
- CRDi aut.
Hyvänen aika, jaksaisitko yllättyneenä omistajana jakaa niitä ylläreitä tarkemmin meille muille? Kiitos!
- i40 Wagon 2.0 GDI
Itse tilasin autoni Comford varustein ilman moista härpäkettä. Ajattelin myös, että mitä tekee farmari autossa peruutuskamerallakaan Suomen oloissa? Talvella perä on lumen peitossa ja muina aikoina kuran ja pölyn, joten näkyvyys on taattu vain puhtaana sisätiloissa. Avaimeton käynnistyskin vierasti, joten kesymmin varusteltu malli automaatti-ilmastoinnilla ja isommalla bensa koneella. Toivottavasti saavat homman huollossa kuntoon.
- Hyyuundai
Minulla oli kaksi vaihtoehtoa uuden farmarin hankintaan. Skoda Superb tai Hyndai i40. Skodalla piti unohtaa 1.4 litranen, sillä aika vaisu noin painavaan autoon ja koneen kestävyys on kysymys ja takuuaika lyhyt. Vanhahtava malli ja uutta onkin tulossa, mutta kokemuksesta tiedän että Superbit pelaa ja maalipinta kestää vaikka hiekkapuhallusta ja hakusessa oli 1.8 TSI. Toinen oli sitten Hyny, mutta 2.0 bensalla. Ei mikään raketti ja 177 Korean vapaata hevosta vastaa noin 140 euroopan vapaasti hengittävää hevosta, sillä turboa ei ole vielä saatavilla. Kuitenkin tuohon Korean ihmeeseen päädyin. Oli hiukka halvempi, hiljaisempi, takkuut kunnossa ja tilaa siinäkin riittää. Hintapolitiikka arveluttaa, sillä Hyundai on ennenkin myynyt mallejaan roimin alennuksin. Tosin pappamallisen Superbinkaan jälleenmyyntiarvossa ja haluttavuudessa on ollut ongelmia. So not, katellaan ja kuulostellaan. Ja aloittajan ketjuun..., minulla ei ole ollut ongelmia tutkien kanssa tai muutenkaan. Tosin kilometrejä 4500 taulussa.
- i40 farkku
Peruutuskamera osoittautui todella hyödylliseksi kun selkä oli niin pa....na, että ei pystynyt kääntymään mihinkään. Lisäksi on maksanut itsensä jo takaisin vrt. edelliseen autoon jossa venetrailerin/ peräkärryn koukusta tuli jäljet puskuriin. Nyt kameralla pystyy peruuttamaan yhdellä kertaa koukun oikeaan kohtaan.
- Tänttärä
Mulla on ollut i40 reilun vuoden. Kilometrejä on kertynyt 37 000 km. Ei ole ollut mitään tarvetta takuukorjauksille tai ylimääräisille huoltokerroille. Olen ollut oikein tyytyväinen.
- i30
Vaihdata kaikki kerralla, tai yksitellen vikaa niissä on.
Mulla kaks vaihdettu,,,odottelen lisää ongelmia kunhan kunnon pakkaset jatkuvat pitkään. - pedrofinlandia1
Vien huomenna (23.7.) samasta syystä huoltoon - kesällä! En tiedä syytä, mutta äänimerkki tulee aina kun vaihtaa kulkusuuntaa. Järjestelmä on otettava pois päältä. Mulla ajettu vasta 41 tkm.
Onko vikasi uusiutunut mainitsemasi vaihdon jälkeen?- CRDi aut.
Puolen vuoden takaisen vaihdon jälkeen parkkitutka on toiminut toistaiseksi niin kuin pitääkin. Anturien lisäksi vaihdettiin myös niiden johtosarja sen varalta, että vika olisi ollut jossain liitoksessa.
Saas nähdä kestävätkö seuraavan talven yli...
- hui-hai1
minun i40 on menossa kuudetta kertaa,parkki-antureiden vaihtoon,alkaa jo kyllästyttää
- Kurkkaa tutkaa
niin huomaat jossain tutkassa kiveniskemän. eipä mitkään tutkat taida kestää kiveä/ nastaa joka osuu suoraan 120km/h nopeudella...
- i402013
Onko näihin saatavilla jotain laadukkaampaa anturia esim. tarvikkeena? Taas 4kpl pimeänä vm 13...... Taksina ollu joten takuu ei korvaa.
- omituista69
Hei
Hyundai i 40 2013 ja ajettu nyt 55 000km.
Tähän menneessä on vaihdettu edestä 3 kertaa ja takaa kamera yksi kerta ja nyt hälyttää takaanturi keskeltä. Juuri äsköttäin sain korjattua edesstä, viikko sitten...joten 4 vuodessa olisko nyt ollut 5 kerta menossa- Tutkalla
Kuulostaa aika paljolle. Kuinka paljon yksi anturi töineen kustantaa vai meneekö vielä tehdastakuun piiriin?
Onko ollut selviä kiveniskemiä tms? Tai muutoin selkeitä syitä miksi ovat hajalla? - omituista69
On mennyt takuun piikiin, mutta on kyllästyttävää. kyllä ne on katsonut onko jälkiä, vaan eipä ole. Mitään selkeää syytä hajoamiselle / virheellisille hälytyksille en ole kuullut, mutta tuo E220_CDI.n ehdotus voisi toimia, vaan tekevätkö pyynnöstä tuon maahantuojalla...
- E220_CDI
omituista69 kirjoitti:
On mennyt takuun piikiin, mutta on kyllästyttävää. kyllä ne on katsonut onko jälkiä, vaan eipä ole. Mitään selkeää syytä hajoamiselle / virheellisille hälytyksille en ole kuullut, mutta tuo E220_CDI.n ehdotus voisi toimia, vaan tekevätkö pyynnöstä tuon maahantuojalla...
Jos anturin pääsee näkemään jostain suunnasta puskurin sisäpuolelta, sen voi tervata helposti itsekin mitään purkamatta.
Hyundain anturin kuolinsyytä en oikeasti tiedä, vaan arvaan? Mutta tuo oman autoni pikakorjaus tehtiin yhden kuolleen anturin post mortemin jälkeen kun auki sahattu anturi oli selvästi suolaveden oikosulkema. - 007x
E220_CDI kirjoitti:
Jos anturin pääsee näkemään jostain suunnasta puskurin sisäpuolelta, sen voi tervata helposti itsekin mitään purkamatta.
Hyundain anturin kuolinsyytä en oikeasti tiedä, vaan arvaan? Mutta tuo oman autoni pikakorjaus tehtiin yhden kuolleen anturin post mortemin jälkeen kun auki sahattu anturi oli selvästi suolaveden oikosulkema.Pääseekö etupuskurin takaa katsomaan antureita, auto nosturilla, vai pitääkö purkaa paljonkin? Ajattelin, että irroittaa vain kaapelin, niin loppuu se piippaus.
Joku puhui, että järjestelmän saa pois päältä, Mistä?
- E220_CDI
Oire on tuttu, mutta puhdas arvaus, että Hyundain parkkitutkan anturit saattavat kärsiä samasta ongelmasta kuin Mersunkin vastaavat?
Jos kosteutta pääsee puskurin sisällä anturin takapinnalle, se osaa lopulta huonon huonon kosteussuojauksen vuoksi anturin sisälle pilaten sen. Mersun etupuskuri on niin tiukasti koteloitu, ettei sen sisään mene kuraa ja anturit kestävät hyvin. Takapuskurin rakenne on sisäpuolelta avoin, joten takapyörien heittämä kura ja lumi päätyy puskurin nurkissa olevien anturien takapinnalle, mistä pakoputket sulattavat lumen talven lumimyrskyjen jälkeen on kaksi kuollutta anturia, yksi kummassakin takapuskurin nurkassa.
Jos ongelma on sama, korjaus on yksinkertainen. Asennetaan vielä kerran uudet anturit, ja sen jälkeen ruiskautetaan pulttitervaa tai kotelosuoja-ainetta puskurin sisäpuolella anturien päälle kunnolliseksi kosteussuojaksi. Aiemmin en selvinnyt yhtään talvea vaihtamatta vähintään paria anturia, mutta nyt alkaa olla toinen peräkkäinen talvi selätettynä tervatuilla antureilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851