Viisumit Mumbain kentältä, kokemuksia?

Lomakuumeinen

Olemme matkustamassa puolisoni kanssa Intiaan, Pohjois Goalle 14.2.-5.3.2013.

Hän tekee välillä ulkomailla töitä, joten olemme harkinneet viisumien hakemista vasta Mumbain lentokentältä. Onko tämä vielä mahdollista, ja kuinka paljon aikaa suurinpiirtein menee? Meillä olisi aikaa Mumbain kentällä n. 6 tuntia. Olemme kuitenkin kentällä vasta n. klo 23 paikallista aikaa. Onko viisumien hakeminen tähän aikaan edes mahdollista? Ja pitääkö olla valokuvia yms. mukana?

Kiitos etukäteen vastauksista! :)

25

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Intiassa matkannut

      Miksi jättää viisumien hakeminen lentokentälle Intiassa??? Omakohtaista kokemusta viisumin hakemisesta Mumbain lentokentällä ei minulla ole, mutta olen usein nähnyt siellä sellaisia suomalaisia henkilöitä, jotka ovat olleet paluumatkalla ensimmäiseltä ja viimeiseltä Intianmatkaltaan juuri lentokentällä haetun viisumin vuoksi.
      Omat kokemukseni ovat muualta vuosien varrelta, että haen viisumin hyvissä ajoin etukäteen jos vain mahdollista. Tuo 6 tuntia on ensinnäkin vähän aikaa, jos kaikki ei menekään putkeen. Joskus Mumbain lentokentällä kaikki sujuu todella hyvin, mutta jos taa yksi haiseva matkalaukku (siis ei oma, vaan jonkun muun..) voi aiheuttaa hieman ylimääräistä odottelua.
      Suosittelen unohtamaan tämän lentokentältä haetavan viisumin ja hankkimaan viisumin täältä, tulee ne kuvatkin oikein.

    • Lomakuumeinen

      En nyt kysynyt suositteluja, vaan kokemuksia kyseisestä turistiviisumista. Harkitsemme sitä, koska se olisi MEILLE helpompaa, koska ulkomaantöiden takia ei ole aikaa tähän rumbaan. Olen lukenut että ne huonot kokemukset ovat yleensä vain huolimattomuuden takia. (Esim. reppureissaajilla puuttuu paluulento, tai hotelli) Soitin eri matkatoimistoihinkin, missä ei tiedetty mitään tästä on arrival -viisumista.

      • Taukkipässi

        Soita Intian lähetystöön,ehkä siis huom.ehkä ne saattais tietää jotain jostakin


      • Intiassa matkannut

        Siitä vaan sitten omia kokemuksia hankkimaan! Se mitä itse olen jututtanut noita ensimmäisen ja viimeisen matkan tehneitä, on heillä ollut paluulennot ja se juuri olikin aika erikoinen juttu, että he olivat saanneet juuri sen pituisen viisumin, mitä oli paluulennon ajankohta. Eli ei mitenkään kätevää, jos sattuu tulemaan jotain häikkää matkan aikana.

        Mitä tuohon "rumbaan" tulee viisumin hakemisessa täällä Suomessa taikka jossain muualla etukäteen, ei homma ole kummoinen, koska netissä pystyy tekemään valmiiksi ja lähettää taikka (asiamies) vie paperit kuvien kera viisumitoimistoon. Eli ei mitään kummoista "rumbaa"!

        Vaan siitähän homma tosiaan selviää, kun kokeilette itse lentokentällä. Ei välttämättä vaikeaa. Joskus vain olen ollut lasteni viisumeiden kanssa Mumbain tullissa ihmeissäni ja aikaa menee.


      • Kallepelle

        Muista seuraavalla kerralla mainita vielä erikseen mitä et halua niin ei tule "vääriä" vastauksia.


      • välimerenasukki66
        Intiassa matkannut kirjoitti:

        Siitä vaan sitten omia kokemuksia hankkimaan! Se mitä itse olen jututtanut noita ensimmäisen ja viimeisen matkan tehneitä, on heillä ollut paluulennot ja se juuri olikin aika erikoinen juttu, että he olivat saanneet juuri sen pituisen viisumin, mitä oli paluulennon ajankohta. Eli ei mitenkään kätevää, jos sattuu tulemaan jotain häikkää matkan aikana.

        Mitä tuohon "rumbaan" tulee viisumin hakemisessa täällä Suomessa taikka jossain muualla etukäteen, ei homma ole kummoinen, koska netissä pystyy tekemään valmiiksi ja lähettää taikka (asiamies) vie paperit kuvien kera viisumitoimistoon. Eli ei mitään kummoista "rumbaa"!

        Vaan siitähän homma tosiaan selviää, kun kokeilette itse lentokentällä. Ei välttämättä vaikeaa. Joskus vain olen ollut lasteni viisumeiden kanssa Mumbain tullissa ihmeissäni ja aikaa menee.

        voi luoja mitä vastauksia. jos ei ole tietoa kysykykseen kätä vastaamatta. minä olen myös menossa mumbaihin ja aion hakea viisumin sieltä kentältä koska ei ole mitään mahdollisuutta nykyisessä olinmaassani hakea intian lähetystöstä viisumia etukäteen. täällä ei siis sitä vaihtoehtoa ole ja siksi en suomen kautta lennä, koska suomessa ei minulla enää mitään ja lennot aasiata intiaan yli puolet halvempia kun suomesta. olen kerran hakenut päiväsaikaan tuon viisumin mumbaista ja helppoa oli, aikaa siihen kuluin noin tunti. nyt olisin itsekkin kaivannut tuota tietoa,että saako sitä aamuyöllä kun koneeni on mumbaissa 3.20 ja goalle lähtö 5.40


      • Intiassa matkannut
        välimerenasukki66 kirjoitti:

        voi luoja mitä vastauksia. jos ei ole tietoa kysykykseen kätä vastaamatta. minä olen myös menossa mumbaihin ja aion hakea viisumin sieltä kentältä koska ei ole mitään mahdollisuutta nykyisessä olinmaassani hakea intian lähetystöstä viisumia etukäteen. täällä ei siis sitä vaihtoehtoa ole ja siksi en suomen kautta lennä, koska suomessa ei minulla enää mitään ja lennot aasiata intiaan yli puolet halvempia kun suomesta. olen kerran hakenut päiväsaikaan tuon viisumin mumbaista ja helppoa oli, aikaa siihen kuluin noin tunti. nyt olisin itsekkin kaivannut tuota tietoa,että saako sitä aamuyöllä kun koneeni on mumbaissa 3.20 ja goalle lähtö 5.40

        Nythän sitä tietoa tulee, kun hankit sitä viisumia siellä yöaikaan.


      • Ollaan jo Intiassa
        välimerenasukki66 kirjoitti:

        voi luoja mitä vastauksia. jos ei ole tietoa kysykykseen kätä vastaamatta. minä olen myös menossa mumbaihin ja aion hakea viisumin sieltä kentältä koska ei ole mitään mahdollisuutta nykyisessä olinmaassani hakea intian lähetystöstä viisumia etukäteen. täällä ei siis sitä vaihtoehtoa ole ja siksi en suomen kautta lennä, koska suomessa ei minulla enää mitään ja lennot aasiata intiaan yli puolet halvempia kun suomesta. olen kerran hakenut päiväsaikaan tuon viisumin mumbaista ja helppoa oli, aikaa siihen kuluin noin tunti. nyt olisin itsekkin kaivannut tuota tietoa,että saako sitä aamuyöllä kun koneeni on mumbaissa 3.20 ja goalle lähtö 5.40

        Kerro sitten ne OMAKOHTAISET kokemuksesi viisumin hakemisesta lentokentalta, kun olet reissun tehnyt. Odotamme raporttiasi!

        Meilla ei ollu mitaan ongelmaa, kun oli valmiit viisumit. Kaikki toimi Mumbaissa hyvin ja automatka myos!


    • Lomakuumeinen

      Pitää soittaa jos ei sähköpostiin tule vastausta lähetystöstä..

      Ja pyydän edelleenkin kommentteja kenellä on kokemusta tästä, enkä "kun kissan koiran kaiman kaveri kuuli että näin oli käynyt..". Ja tiedän kyllä miten viisumi Suomesta haetaan. Itse emme pysty töiden takia passeja lähettämään ympäri ämpäri, joten haluaisin viisumini lentokentältä Intiasta ja siksi pyydän kokemuksia tänne. En pyydä kommentteja siitä, kuinka typerä olen kun teen jotain mitä muut eivät tekisi.:)

      • Intiassa matkannut

        Olisit ehtinyt hoitamaan viisumit vaikka miten tässä ajassa, minkä nyt olet odotellut täällä kommentteja. Voit hyvin päätellä saamastasi palautteesta, että miten homma toimii. Niitä jotka asiasta omaavat omakohtaiset kokemukset ei täällä suuremmin ole, koska heitä ei enään juuri kiinnosta matkailu Intiaan, eivätkä he ole siksi jakamassa kokemuksiaa täällä.

        Jos haluat kokeilla itse tuon viisumin hakemisen, niin eihän siinä ole mitään, haette viisumit sitten lentokentältä. Omat kokemukseni ovat näiden viisumien kanssa sen suuntaisia, että en viitsi pilata matkaani olemalla lentokentällä tuntikausia, että minulla ei olisi valmista viisumia jo maahan tullessa. En väitä, että intialainen virkamies olisi hankala, mutta joskus vain osuu kohdalle sellainen henkilö, joka ei hommaa hallitse. Intiassa ei hevin myönnetä, että hommaa ei osata, joten joskus ollaan useiden päivienkin jälkeen lähtökuopissa, kun asiaa hoitanut henkilö ei ole lainkaan hallinnut hommaa.

        Tuntuu uskomattomalta, että ette muka pysty lähettämään passejanne ja viisumianomuksia postitse??? On vähän seliseli vaikutelma koko hommassa... Vaan siitä vaan kokeilemaan lentokentällä viisuminhankintaa, niin tässä on toisetkin tehneet kokemuksien kautta.


      • välimerenasukki
        Intiassa matkannut kirjoitti:

        Olisit ehtinyt hoitamaan viisumit vaikka miten tässä ajassa, minkä nyt olet odotellut täällä kommentteja. Voit hyvin päätellä saamastasi palautteesta, että miten homma toimii. Niitä jotka asiasta omaavat omakohtaiset kokemukset ei täällä suuremmin ole, koska heitä ei enään juuri kiinnosta matkailu Intiaan, eivätkä he ole siksi jakamassa kokemuksiaa täällä.

        Jos haluat kokeilla itse tuon viisumin hakemisen, niin eihän siinä ole mitään, haette viisumit sitten lentokentältä. Omat kokemukseni ovat näiden viisumien kanssa sen suuntaisia, että en viitsi pilata matkaani olemalla lentokentällä tuntikausia, että minulla ei olisi valmista viisumia jo maahan tullessa. En väitä, että intialainen virkamies olisi hankala, mutta joskus vain osuu kohdalle sellainen henkilö, joka ei hommaa hallitse. Intiassa ei hevin myönnetä, että hommaa ei osata, joten joskus ollaan useiden päivienkin jälkeen lähtökuopissa, kun asiaa hoitanut henkilö ei ole lainkaan hallinnut hommaa.

        Tuntuu uskomattomalta, että ette muka pysty lähettämään passejanne ja viisumianomuksia postitse??? On vähän seliseli vaikutelma koko hommassa... Vaan siitä vaan kokeilemaan lentokentällä viisuminhankintaa, niin tässä on toisetkin tehneet kokemuksien kautta.

        tuntuu vitun uskomattomalta,että kukaan ei vastaa itse kysymykseen...ootte siellä suomessa kyllä aika böndeltä, onneksi tajusin muuttaa pois


      • Intiassa matkannut
        välimerenasukki kirjoitti:

        tuntuu vitun uskomattomalta,että kukaan ei vastaa itse kysymykseen...ootte siellä suomessa kyllä aika böndeltä, onneksi tajusin muuttaa pois

        On ihan hyvä joskus käydä katsomassa jotain muutakin, vaikka asua sitten Välimeren maisemissa, onneksi tajusit! Olisit toki voinnut hoitaa viisumisi sielläkin kuntoon, ei se niin vaikeaa sielläkään ole.


    • Mumbain kävijät

      Minulla huonoja kokemuksia. Kesti hirvittävän kauan, varmaan olimme n. 5 tuntia kentällä keskellä yötä. Meitä kyllä oli 5-henkinen perhe. Systeemi ei tuntunut olevan siellä kauhean tuttu. Porukkaa oli kuin pipoa ja tuntui kuin olisimme olleet poliisikuulusteluissa. Kaikki lomakkeet piti täyttää uudelleen, vaikka olimme suurlähetystön sivuilta printanneet ja täyttäneet valmiiksi. Kyseltiin vaikka mitä. Ja meille tosiaan kävi niin, että jouduimme jäämään pidemmäksi aikaa kuin piti, lento siirtyi ja se, että viisumi oli jo mennyt umpeen aiheutti hankaluuksia. Siihen tosiaan tulee nimenomaan se päivä mikä on paluulennossa, mutta ainahan voi tulla muutoksia.
      Tavallinen viisumin haku täällä sujuu aika nopeasti. Lähetimme paperit, passit ja valokuvat ja noin viikon päästä haimme postista kirjattuna kirjeenä viisumit. Maksu tapahtuu verkkopankin kautta. Näppärää ja kätevää.

      • välimerenasukki66

        sinulle iso plussa siitä, että vastasit kysyjän kysymukseen. tuosta vastauksestasi ilmeni myös että olitte siellä yöaikaan. sinä et siis ole samanlainen juntti kun nuo toiset mussuttajat ja valittajat, kiitos


    • äiskä2

      Mieheni tyttären poikaystävä on stuerttina Delhi-Helsinki lennolla, Finnairilla. Hän on intialainen EIKÄ SUOSITELLUT viisumin hankkimista Delhin kentältä. Ei omakohtaista kokemusta, koska maan kansalainen.

    • viisumiprobleemaa

      meikäläisellä tilanne että syyskuussa lennetään Delhiin, tarkoitus olla Intiassa kolmisen viikkoa ja lähteä sitten kiertelemään kaakkois-aasiaan. lennot ois kuitenkiin tarkotus ottaa meno-paluu (niin paljon edullisempaa) meiningillä ja joten tammikuussa tullaan paikasta x takaisin delhiin ja lennettäis sieltä helsinkiin. mitenköhän tää viisumihomma siinä pelittää? jos joudutaan olemaan tammikussa pari päivää delhissä niin pitää tietenkin ottaa uusi viisumi?

      • Ei siina mitaan ole

        Hankit puolenvuoden viisumin Intiaan Suomesta siihen syyskuun reissuun ja viisumihan on viela voimassa, kun tulette paikasta X takaisn Intiaan tammikuussa. Ei mitaan propleemia!


    • Intiasta kotiutuneet

      No miten teille kävi, oliko mitään ongelmia viisumin kanssa lentokentällä?

      • In Intia

        Eipa ole kuulunut mitaan naista viisumin hakijoista, eivat varmaan paasseet lainkaan Intiaan? Luulisi jo kokemuksia tulleen, etta voisi taallakin kertoa, etta miten kavi viisumin hakeminen lentokentalla.

        No taalla ollaan, lamminta oli tanaan paivalla 36C ja kohta lahdemme kuuntelemaan jazzia klubille.


    • Lomakuumeinen

      Omat kokemukset hyvät, ei mitään ongelmaa. Melkein kaksi tuntia meni kun oli muitakin hakijoita, mutta kun pitää päänsä kylmänä ja pitää huolen että kaikki paperit on mukana niin homma kyllä toimii. Mutta en tiedä miten ruuhka-aikana toimitaan, meillä kävi varmaan aika hyvä tuuri että saatiin viisumit noinkin nopeasti.. Brysselissä ei tunnuttu tietävän mitään VoA:sta, joten oltiin tähänkin varauduttu ja tulostettu Intian suurlähetystön sivuilta englanninkielinen selostus viisumista ja läpi meni. Hieno reissu oli!

      • Lomakuumeinen

        Ja pahoittelut myöhästyneestä vastauksesta! Pallontallaajat.netin keskustelusivuilta saa hyviä neuvoja viisumeista ja vaikka mistä muista aiheista, siellä vähän kokeneempaa reissaajaväkeä vastailemassa, ei turhia lässyttäjiä. Kannattaa sieltäkin kysyä jos tulee jotain kysyttävää!


      • Eräs pallontallaaja

        Teillä kävi kyllä hyvä tuuri, että noin vähällä selvisitte. Kiva kuulla, että hyvin meni!


    • intia3

      Mitä papereita piti olla mukana? Itse menossa 3 päivän päästä :)

      • Onnea vaan matkaan

        Kyllä se sitten perillä selviää, kun on 10 tuntia ollut pyöriteltävänä eri virkailijoiden kanssa. Valmiilla viisumilla pääset helpoimmalla. Tämä 4,5 vuotta Intiassa asuneen neuvo!


    • Lomakuumeinen

      Meillä oli mukana:
      -passeista kahdet kopiot
      -passikuvia (ihan normaalikokoisia, mustavalkoisia sekä värillisiä)
      -kopiot hotellivarauksesta
      -kopiot paluulennoista
      -dollarit maksua varten (60 dollaria per viisumi)
      -Brysselin kentälle tulostettu Intian suurlähetystön sivuilta englannin kieliset selostukset VoA:sta. (Eivät helpolla meinaan uskoneet, että me päästään maahan ilman valmiiksi hankittuja viisumeita.)

      Pitäkää alkuperäiset paperit ja kopiot erillään, meno oli nimittäin sen näköistä, että papereita voi vahingossa hukkua matkalle. :) Joo kyllä itsekin suosittelen sitä viisuminhakua ihan Suomesta, mutta toi oli kyllä yllättävän helppoa noinkin päin. Kai se on vähän päivästäkin kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe