Miksi Jumalaan ei uskota?

Pakstori

Ei ole vaikea löytää syitä ateismille, ja sellaiselle, jolla on pieni pimeä käsitys siitä, mitä Jumalalla tarkoitetaan, ja sitten ovat varmoja etää sitä Jumalaa ei ainakaan ole. Teidän on kuitenkin ymmärrettävä, että vaikka Jumaluus Jehova tarkoittaa aina, joka ainutta ihmisenkin minuutta, jolla on tuntemus itsestään, ja minästään, niin ei kaikki Jumaluudet ilmene minänäsä koroittamisessa, Sebaot-jumaluus esimerkki siitä, että Se Sebaot, sotaisuuden aina pahasti ottaa, ja Hän on se kunniallinen kuolemamme aiheuttava Jumaluus. Siis vaikka nämä asiat näyttävät ihmisen itsensä määritelmiltä, ja vaikka esim. lähes kaikki kreikan jumaluudet on hyljätty, koska ne vaikuttivat vain ihmisten omilta satuiluilta, niin sekään ei tarkoita, etteikö henki osu oikeaan aina, kun Jumalasta jotain kertoo... Ei ihminen paljoa vielä ymmärrä siitä, mikä aiheuttaa seuraavan ajatuksensa, vaikka olisikin vielä vain "maailman henkeyttämä" ihminen....
Sekään ei nimittäin ole valhe, jos sanoo, että kaikessa ei Jumalaa ole. Mutta sellaisen asian päälle elämänsä perustaminen, jossa Jumalaa ei ole, se perustus ei kestä myrskyä, elämän ongelmia, ja vaikka Jumala nauraa helpoille ateisteille, antamalla heile täysin naurettavia yli-hetero-hekumaelämiä, niin ei ateismin viisaus ole se, mihin paljoa maailman asioita voisi perustaa, puhumattakaan jotenkin korkeammista.
Se on tietysti varma näyttö ateismissa, että ketään kovin täydellistä inhimillistä Jumalan kuvaa ei missään enää näy, kaikki ovat täynnä omaa "oikeaa oppiaan", ja saarnavat punaisina synneistä ja muusta paskasta, ja vaativat että Jeesuksen nimeä pitäisi hokea joka ikisessä elämänkäänteessä, vaikka saman asian totuudellsemmin ajaisi pitää ystäväänsä rakkaana "Jeesuksenaan".... Tietysti ei se asia ole valhe, että Jeesus voi jotenkin Raamatun kautta enemmän aikaa, jos ihmisellä on mielessä kaikki Raamatulliset historiikit ja liturgiat siitä, mutta ei se sydämelle tee hyvää, jos sysää elänän lähimmisensä merkityksen syrjään, ja jää epärealistisiin Jeesus unelmiinsa laulamaan.satuja Jeesuksesta.... Epäilen vahvasti ettei kaikille fariseus-uskovaisille vieläkään kelpaisi oikeaa Jeesusta kohdata, koska ei se kaikkia heidän liikoja harjojaan täyttäisi.... Yleensäkin Jeesusta luullaan, joksikin hekumalliseksi homosussuksi, joka miehiltä vaatii jatkuvasti kehumistaan, vaikka jo Salomo varoitteli mielistelijöistä.... Ja en tiedä, onko jonkun uskovaisen avioliitto hajonnut siihen, että nainen on tullut hulluksi ja pitänyt Jeesusta, johon ei siis saa samaistua, tärkeämpänä itselleen kuin omaa aviomiestään!

4

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helppoa kuin heinän

      Otsikkoon vastauksen tynkää; kristiuskon vuoksi.

    • rupiru..

      otsikkoon toinen vastaus: raamatun vuoksi

    • Sellaista jumalaa johon uskotaan ei ole olemassa, sillä mihin ihminen uskoo se on hänen jumalansa, joten ateistinkin jumala on ei-jumala koska hän uskoo niin, koska ei tiedä
      Totuus tässä asiassa selviää kaiken uskon tuolta puolen, joten onko jumalaa vain ei selviää kaiken uskon päättymisen jälkeen.

      Kun usotaan ja kiistellään jumalan olemassaolosta, niin se on mieletöntä
      Olemmehan osa ajatonta kuolematonta yhtä elämää, joka ilmenee ajassa ja aineessa, fyysisten elämien ketjuna, koska fyysinen elämä on rajallista
      Fyysinen elämä sitten kehityy tuossa ketjussa syyn ja seurauksen lain mukaan.
      Kysynkin mihin siinä ulkopuolista jumalaa tarvitaan kun tuo kehitys tapahtuu automaattisesti, koska tuo elämän laki on meissä sisäisesti

    • änimöl

      Kakan harjoitus tekee kakan mestariksi. ja suurin osa on aika kakkaa joka ei tyydytä henkeä ja henkihän ennen kroppaa. Unohda oppimasi (helposti sanottu kuin tehty)... ja anna sydämesi avautua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe