Yritin etsiä Microsoftin Paint-ohjelmaa muokatakseni yhtä valokuvaa, mutta - sitä ei löytynytkään koneelta?!
Koneen aloitusnäytössä on sen sijaan joku "Fresh Paint" -ohjelma, mutta siinä en kyllä havainnut mahdollisuutta kuvankäsittelyyn. (Onko siinä sellaista?)
Miten saisin alkuperäisen Paint-ohjelman windows 8:iin? En ainakaan googlaamalla löytänyt mitään...?
MIssä MS Paint Windows 8:ssa?
18
2568
Vastaukset
Oletko katsonut kaikista sovelluksista? Niihn pääsee muistaakseni painamalla hiiren oikeata painiketta aloitusnäytön alaosasta.
- ....................
Ei koneeltani kyllä löydy Paintia edes sieltä sen sovellushausta, kun haen sanalla "Paint".
Pystyykö sen jostakin lataamaan? Itse en ole löytänyt sitä netistä mistään...Itse asensin juuri Windows 8 Enterprice 90 päivän kokeiluversion ja siinä on normaali Paint valmiina. Se löytyi kun painoin aloitusnäytön alanurkasta hiiren oikeata painiketta ja selasin asennettuja ohjelmia.
- kyllä se..
siellä on, kuten vapunen neuvoi, hiiren oikealla napsautetaan ihan "metron" alareunassa, aivan oikeaan alareunaan tulee ympyrä minka alla lukee "kaikki sovellukset" Paint löytyy ryhmästä windows apuohjelmat.
Kannattaa napsautaa haluamiaan apuohjelmia hiiren oikealla ja valita vasemmasta reunasta kohta kiinnitä tehtäväpalkkiin. Nyt ne löytyy nopsasti työpöytä puolelta alapalkista. - ....................
kyllä se.. kirjoitti:
siellä on, kuten vapunen neuvoi, hiiren oikealla napsautetaan ihan "metron" alareunassa, aivan oikeaan alareunaan tulee ympyrä minka alla lukee "kaikki sovellukset" Paint löytyy ryhmästä windows apuohjelmat.
Kannattaa napsautaa haluamiaan apuohjelmia hiiren oikealla ja valita vasemmasta reunasta kohta kiinnitä tehtäväpalkkiin. Nyt ne löytyy nopsasti työpöytä puolelta alapalkista.Joo valitettavasti minun koneellani ei kyseistä ohjelmaa ole lainkaan; sitä ei siis löydy sovelluksista omalta koneeltani. Netistäkään en löytänyt sitä mistään, mistä sen voisi ladata koneelle. Jos joku tietäisi että saisiko sitä jostakin ladattua, olisin kiitollinen tiedosta. Jos ei täältä löydy apuja, niin täytynee sitten soittaa microsoftin tukeen maanantaina ja kysyä asiaa.
- kokeile..
.................... kirjoitti:
Joo valitettavasti minun koneellani ei kyseistä ohjelmaa ole lainkaan; sitä ei siis löydy sovelluksista omalta koneeltani. Netistäkään en löytänyt sitä mistään, mistä sen voisi ladata koneelle. Jos joku tietäisi että saisiko sitä jostakin ladattua, olisin kiitollinen tiedosta. Jos ei täältä löydy apuja, niin täytynee sitten soittaa microsoftin tukeen maanantaina ja kysyä asiaa.
viellä tätä, paina lippu r eli suorita, kirjoita kenttään mspaint jollei nyt paint aukene niin sitten sitä ei ole koneellasi.
- ....................
kokeile.. kirjoitti:
viellä tätä, paina lippu r eli suorita, kirjoita kenttään mspaint jollei nyt paint aukene niin sitten sitä ei ole koneellasi.
KIITOS PALJON!! Nyt se ohjelma ilmestyi ruudulle (lippu r), ja myös sovellushausta se löytyi, kun käytti hakusanana siis tarkalleen tuota "mspaint". Haku siis ei kuitenkaan löytänyt sitä kun aiemmin käytin hakusanana "paint", mutta sen sijaan Fresh Paintin se kuitenkin "paintilla" löysi.
Jostakin syystä tuota Paint-ohjelmaa ei kuitenkaan löydy vieläkään sieltä sovellusluettelosta, mutta sain sen nyt sitten kuitenkin liitettyä aloitusnäyttöön. Kummallinen juttu, mutta tuli selvitettyä, kiitoksia.
Nyt sitten vain tuli mieleen, että mitähän muita sovelluksia mahtaa olla koneellani "piilossa", jos joku muukin sovellus on sellainen ettei näy siellä luettelossa...
- uutuusavuton
Heippa!
Olen ottanut monesti vuosien varrella print screenejä ja liittänyt ne painttiin, nyt yhtäkkiä en voikkaan liittää niitä painttiin CTRL V toiminnolla. Paintissa oletuksena tulee suoraan joku kynä enkä saa edes hiiren oikealla näppäimellä kopioi, liitä jne valikkoa näkyviin. mikä siis neuvoksi? kiitoksia jo etukäteen! =) Paintin vasemmassa yläkulmassa pitäisi lukea "Liitä"
http://aijaa.com/OZBGIU- uusiavuton
ei pysty painamaan tuota liitä nappulaa, ainoastaan sen alapuolelta nuolesta voi valita liitä kohteesta jolla ei saa print screeniä liitettyä.
uusiavuton kirjoitti:
ei pysty painamaan tuota liitä nappulaa, ainoastaan sen alapuolelta nuolesta voi valita liitä kohteesta jolla ei saa print screeniä liitettyä.
Jos tuo liitä nappi ei ole aktiivinen ( Eli harmaa) niin silloin kuvankaappaus ei ole onnistunut ja "leikepöydällä" ei ole kuvaa.
Voi harmi,
Itse olisin ostanut samantien windows 8:in seiskan tilalle, jos siinä EI olisi sitä paint ohjelmaa!
Eihän se kelpaa mihinkään kun ilmaiseksikin saa parempia kuvan katselu/editointi ohjelmia.- telluS
..voihan sen poistaa.
- Piirustelija
Itsellä Windows 7 ja ei siltikään löydy Paintia tuolta apuohjelmista. Ihan uutena koneen ostin että ei ole pystynyt kukaan edes poistamaan sitä. Pystyykö mistään lataamaan koneelle sitä?
- mspaintxp_comista
Tuolta :
http://www.mspaintxp.com/
Ohjeet:
https://www.youtube.com/watch?v=v-5AaoJNXpw - paskallakyllästettypaint
Jos tuo ei ole haittaohjelma, niin sitten ei mikään. Miksi salasanasuojaus?
Joo, niinpä niin:
https://www.virustotal.com/en/file/23b039af56511d91e6a5d75c9a556981ef4e6fd3543cf38d8bc8fa0ed9b4455f/analysis/ - hmhmhmhm
Katsoppas kansiosta C:\Windows\System32\
Sieltä pitäisi löytyä
mspaint.exe
Se on paint.
Tietääkseni kaikissa näissä perus Windows versioissa ollut tuolla nimellä windows 95:stä lähtien.
Sitä ennen se oli Paintbrush nimellä hetken ainakin windows 3.1 ja 3.11 aikoihin.
Saat paintin auki myös painamalla näppäimistöstä Windows logo R, ja kirjoittamalla avautuvaan suorita ruutuun;
mspaint
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618530- 1384830
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.374213- 213478
- 233032
- 602922
- 292907
- 252370
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4112281- 322239