Yhdellä sukulaisella (nainen) on aikuisiässä alkanut anoreksia, hän on nyt n. 40v. Se alkoi noin pari vuotta sitten kun hän aina vaan juoksi ja juoksi, eikä syönyt kunnolla. Juokseminen on pakonomaista, eikä sitä voi lopettaa. Työpaikka laittoi hänet sairaslomalle vuosi sitten ja on sairaslomalla edelleen. Ei syö, juoksee, on pinna tiukalla ja laihtuu. Ei myönnä että on mitään ongalmaa, vaan sanoo voivansa hyvin. Käy terapeutilla kerran/kk, mutta ei mitään apua. Kauanko tätä voi kestää ja johtaako aikuisiän anoreksia kuolemaan?
Voiko siihen kuolla?
9
2988
Vastaukset
- .....
...että tämä nainen eläisi vielä kauan? http://hem.bredband.net/ostfrallan/bilder/sjukt/anorexia.jpg
- tia
Siis mulle tuli melkein paha olo kun ma katoin tota kuvaa...........siis apua!
Siis ei mulla oo anoreksiaa, mutta toihan on aivan kauheaa! - varpunen
tää nainen otti silikonit...tyhmää...
- aurinko
Kyllä voi kuolla, tämä on kamala totuus.
Olen itse kokenut tuon hirveän sairauden,
mutta nyt olen jo aikas hyvässä kunnosssa,
toipuminen kesti pari vuotta.
Jos olet todella huolissasi tuttavastasi niin varovati voit kysyä häneltä miten hän voi ja olla tukena. - hmm
Anoreksia yleensäkkin voi johtaa pahimmillaan kuolemaan.
Tunsin erään n.70 vuotiaan rouvan jolla oli todella paha syömishäiriö, hänessä oli pelkkää luuta ja nahkaa, lihasta todella vähän.
Noin puoli vuotta sitten hän kuoli, anoreksiaan.
Hänellä oli toki muitakin sairauksia, mutta kaikkein pahin oli liika laihuus.
Halusin kertoa tuon vain esimerkki tapauksena, miten vanhempikin ihminen voi kuolla anoreksiaan..
On hyvä että sukulaisesi käy edes terapiassa!
Mutta älä huoli, anoreksiaan kuolee ihmisiä aika harvoin!- annie
Toi kuva ei oel aito. tossa naisessa ei ole rasvaa kuin rinnoissa ja niissä suhteettoman paljon verrattuna muuhun kehoon, joten tota oli käsitelty. Ei oo fyysisesti mahdollista, koska ei rinnoissa voi olla noin paljon rasvaa jos edes polvissa ei ole sitä yhtään. Kyllä se rasva noin laihalla vähän tasaisemmin jakaantuu.
- tia
annie kirjoitti:
Toi kuva ei oel aito. tossa naisessa ei ole rasvaa kuin rinnoissa ja niissä suhteettoman paljon verrattuna muuhun kehoon, joten tota oli käsitelty. Ei oo fyysisesti mahdollista, koska ei rinnoissa voi olla noin paljon rasvaa jos edes polvissa ei ole sitä yhtään. Kyllä se rasva noin laihalla vähän tasaisemmin jakaantuu.
Silikon-tissit oli ainoo, mita oli tatista jaljella!!!!!!!!
- tyhmäkin näkee
annie kirjoitti:
otsikossahan se jo tulikin.
- itse anorektikko
Minulla on anoreksia. Olen 16vee ja 166cm, 38kg. Pikkuhiljaa anoreksia vie kuoleman partaalle iästä riippumatta!! Sydän väsyy ja koko kroppa kärsii vajaa toiminnasta. Olisi ihanaa jos pystyisit kertomaan kaverillesi MISTÄ ON KYSE: ANOREKSIA ON VAKAVA SAIRAUS!! Auta häntä hankkimaan apua nopeasti. Hän todella tarvitsee sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?187926Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719