Ne eivät ainakaan ole suomalaisia. Ne väittävät että Suomi olisi ruotsalainen, ja niiden kohdalla se pitää paikkansa. Sen näkee kaikesta etteivät he halua kuulua tänne muiden joukkoon vaan kaihoavat lahden yli, vaikkei heitä siellä tunneta eikö heistä mitään tiedetä. Puoluekin heillä on, nimeään myöten ruotsalainen,
YLE sen kertoi
5
142
Vastaukset
- Rasismi:.!1#%?+
.
YLE syyllistyi suomalaisvastaiseen rasismiin
. - Mitä he ovat?
Surusvekoila on tunnetusti jatkuva identitettikriisi.
He ovat suomalaisia, mutta eivät halua olla. He pitävät itseään ruotsalaisina, mitä he eivät ole.
Joten mestaridea: Väitetään koko Suomen olevan ruotsalainen! Kätevää. ;)
Ei ole helppoa olla suru Suomessa....Miksi emme halua olla suomalaisia siinä mielessä kun te sillä tarkoitatte eli suomenkielinen - ihan yksinkertaisesti koska emme ole. Koska kielemme on yksi version ruotsinkeilestä. Ei kai se ole niin kummallista. Suomen kansalaisina sekä paperilla että tunnetasolla - kyllä. Sitä ei kukaan voi ottaa meiltä pois.
Me emme ole riikinruotsalaisia. Mutta kielen suhteen ruotsalaisia.
Tuo teidän väittämänne identiteettikriisi on enemmän omassa päässäänne kuin meissä. Kukaan suomenruotsalainen kokee tämän mitenkään kummallisena tai kriisinä.
Mitä minä en ymmärää on että se on teille niin iso ongelma!- Siis?
twervig kirjoitti:
Miksi emme halua olla suomalaisia siinä mielessä kun te sillä tarkoitatte eli suomenkielinen - ihan yksinkertaisesti koska emme ole. Koska kielemme on yksi version ruotsinkeilestä. Ei kai se ole niin kummallista. Suomen kansalaisina sekä paperilla että tunnetasolla - kyllä. Sitä ei kukaan voi ottaa meiltä pois.
Me emme ole riikinruotsalaisia. Mutta kielen suhteen ruotsalaisia.
Tuo teidän väittämänne identiteettikriisi on enemmän omassa päässäänne kuin meissä. Kukaan suomenruotsalainen kokee tämän mitenkään kummallisena tai kriisinä.
Mitä minä en ymmärää on että se on teille niin iso ongelma!Sekoitat ihmeellisesti kielen ja kansallisuuden toisiinsa!
Varmastikin tahallisesti, mikä juuri kertoo surujen identiteettiongelmasta.
- ...ei muuta
twervigille voi kertoa hänen oikean identiteettinsä:
olet ruotsinkielinen, vähemmistölkielinen Suomen asukas.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191712
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991538Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy371003Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29899Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38861Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50826Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43768Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37760Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740