Hoitamaton kaksisuuntainen mielialahäiriö!

Pulassa..

Miten käy kun ei suostu hoitoihin tai hyväksymään diagnoosiansa.
Kuinka "hulluksi" touhut voi mennä? Verbaalista päivittäistä hyökkäystä lähimmäisiä kohtaa on. Mitä vaatii että ihminen voidaan pakottaa hoitoon? Niin kamalalta kun se kuulostaa, mutta hän polttaa kaikki sillat takanaan jatkuvalla haukkumisilla, toisten vähättelyllä, sitten kun asian yrittää kohdata ja sanoi ei se ole noin hän ei muista mitään, tai ei asia noin mennyt. Kieltäytyy totaalisesti näkemästä omat tekonsa ja sanansa. Lähimmäisten oma mielenterveys alkaa olla kohta heikoilla jäillä vaikka kuinka yrittää ymmärtää.

10

1366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pläkki homma

Sellaista ei tietenkään kannata katsella. Tee selväksi että lähdet lätkimään jollei hoida itseään. Mielen sairaudet ovat siitä ikäviä, että ne tarttuvat. Tervekin saa helposti masennuksen, kun joutuu tukemaan sairasta saamatta itse mitään takaisin.

Ymmärtämässä saa olla ihan maailman tappiin, jollet lopeta sitä.

• dededertyyu

Pakkohoitoon vaaditaan sitä että jos on itselle tai muille vaarallinen, mutta siinhän se on että miten sen saa toteen näyettyä ennkuin on jotain tapahtunut.
      Vaikea on sinunkin tilanne ja lähde vetämään jos vielä pääset ja voit. Yleensä bibot sitoo läheisensä niin ettet pääse pois vaan olen ansassa. (ei kaikki) ja sitten kun tulee parempi olo niin he ovat aivan ihania mutta usko vaan sitä ei kauaa kestä.

Se on kuin saippuapala joka heti kun ajattelee että nyt se on lähellä ja hyvin niin silloin se luiskahtaa käsistä.

• onnellisuuspilleri

parhaiten autat tätä henkilöä kun saisit hänet hoitoon. voi tuntua kurjalta sanella ehtoja rakkaille ihmisille, mutta jos ikävilläkin konsteilla saisit ystäväsi hoitoon, on se hänen elämäänsä kohentava tekijä, ja hän varmasti kiittää sinua sittä.. tosin vasta kun on ensin ehtinyt reagoimaan hoitoonsa..

• bgtrfv

Siis tä? Sä olet toimittamassa lähinmäistäsi hoitoon, koska juttelee ilkeästi?

En tajua tätä palstaa.. nykyisin siis jo ilkeästi puhuminen on aihe syöttää neuroleptejä ja tasaavia?

Jos näin homma menisi, mun entisestä duunipaikasta joutaisi 80% bipodiagnoosin alle.

Olet ahdasmielinen.. onneksi en tunne sinua

• 20 + 17

Olen samaa mieltä. Kyllä tuollaisessa tilanteessa kannattaisi lähteä hakemaan apua ensiksi itselle. Ei se homma niin mene, että parisuhteessa tai perheessä yksi on sairas ja muut terveitä. Jokainen siellä tarvitsee apua. Perheterapiakin voisi olla yksi vaihtoehto.

• sinulle, pulassa
        20 + 17 kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Kyllä tuollaisessa tilanteessa kannattaisi lähteä hakemaan apua ensiksi itselle. Ei se homma niin mene, että parisuhteessa tai perheessä yksi on sairas ja muut terveitä. Jokainen siellä tarvitsee apua. Perheterapiakin voisi olla yksi vaihtoehto.

Kyllä se niin menee, että yksi ihminen voi sairastuttaa koko
        perheen ja yhteisönkin käyttäytymisellään eli hoitoon vaan jos ei
        hyvällä niin pahalla. Jos ei usko niin pois vaan, ei omaa
        elämäänsä kannata pilata toisen käytöksen takia.

• 3 + 20
        sinulle, pulassa kirjoitti:

Kyllä se niin menee, että yksi ihminen voi sairastuttaa koko
        perheen ja yhteisönkin käyttäytymisellään eli hoitoon vaan jos ei
        hyvällä niin pahalla. Jos ei usko niin pois vaan, ei omaa
        elämäänsä kannata pilata toisen käytöksen takia.

Mutta miksei hommaa voisi hoitaa niin, että hakisi itselleen apua, ja pyytäisi vaikka myöhemmin "pahatekijänkin" mukaan? Se kun ei ole näissä tapauksissa ollenkaan selvää, kuka siellä kotona on se "pahantekijä". Maanikko näkee avun tarpeen vaikka puolisossaan, ja ajattelee itse olevansa terve.

• huhhuhuhhsssss

kuulostaa kyllä enemmän luonnehäikältä. Maniassahan ollaan menossa koko ajan. Eksäni oli samanlainen. Saattoi olla ihan mutta sitten olikin kuin perseeseen ammuttu karhu. Psykopaatti-diagnoosin sai. Terapiaa kokeiltiin muttei sitä kuulemma tarvinnt, koska oli terve.... psykologikin oli aivan ammattitaidoton kuulemma. Semmosta. Minä lähdin kävelemään ja en ole katunut.

• jklp

niinkkö

• aika pahaksi

Harhat voivat mennä niin pahaksi ettei enää pysty huolehtimaan itsestään tai lapsistaan.Ennen hoitamattomat kaksisuuntaiset diagnosoitiin virheellisesti skitsofreenikoiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe