Ovatko rahalaitokset vuodenvaihteen jälkeen nostaneet kynnystä avata uusi pankkitili, ja ottaa uusia asiakkaita. Tilanteeni on erikoinen, sillä olen täysi-ikäinen, enkä saa avattua edes käyttötiliä. Minulla ei tällä hetkellä ole pankkitiliä, ainoastaan Paypal. Mutta vaikea sinne on rahaa tallettaa, kun en omista tiliä! Kävin Aktiassa, mutta olivat tylyjä, eikä halunneet maksuhäiriömerkintäistä asiakasta. Vaikeata on, kun ei laskuja pysty maksaan, eikä Kelakaan käteisellä tukia maksele. Onko jollain luottotiedottomalla kokemusta tilin avaamisesta tämän vuoden puolelta? Jos on, oletko saanut tilin uuteen pankkiin, vai onko tylysti sanottu EI! Asiallisia vastauksia kiitos!
Avataanko tilejä enään?
28
556
Vastaukset
- BankerID
Avasin S-Pankkiin tilin, ei ongelmia. Avasin HandelsBankeniin ei ongelmia. Vain kortin kanssa antaa vain pakkovarmentavia kortteja. Verkkopankkitunnukset lähti molemmissa samantien mukaan.
#####
Toki uudet asiakkaat tarkastetaan jo tuulikaapissa ennen pankkineuvojan luo pääsyä ID kortilta viivakoodinlukijalla. Mikään pankki ei halua ongelma-asiakkaita.Luottolaitostoiminnasta annetussa laissa säädetään oikeudesta peruspankkipalveluihin näin:
"134 § Asiakkaan oikeus peruspankkipalveluihin
Talletuspankki saa kieltäytyä tavanomaisen talletustilin avaamisesta ja tilin käyttöön tarkoitetun välineen myöntämisestä taikka maksupalvelua koskevan toimeksiannon hoitamisesta ETA-valtiossa laillisesti oleskelevalle luonnolliselle henkilölle vain, jos kieltäytymiselle on painava peruste. Perusteen tulee liittyä asiakkaaseen tai hänen aiempaan käyttäytymiseensä taikka siihen, ettei asiakassuhteelle ilmeisesti ole todellista tarvetta. Kieltäytymisen peruste on ilmoitettava asiakkaalle. (30.4.2010/299)
Mitä tässä pykälässä säädetään, ei sovelleta, jos 145 §:stä tai rahanpesun estämisestä ja selvittämisestä annetusta laista johtuu muuta."
Pelkästään se, että asiakkaalla on maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa EI OLE pykälässä tarkoitettu painava peruste. Näin on nimenomaan todettu ko. pykälän perusteluissa. Vilautahan tätä pykälää Aktiallekin ja pyydä tarkistamaan pykälän perustelut ao. hallituksen esityksestä. Jos se on Aktialle Iitselleen ylivoimainen tehtävä niin pyydä, että Aktia pirauttaisi Finanssivalvontaan ja kysyisi sieltä, kun ei ilmeisesti itse lain säännöksiä tunne tai ei ymmärrä. Ja jos on tosi vaikeaa, voin minäkin ne hallituksen esityksen perustelut kaivaa tarvittaessa esiin.- omistaja asiakas
almarik kirjoitti:
Luottolaitostoiminnasta annetussa laissa säädetään oikeudesta peruspankkipalveluihin näin:
Talletuspankki saa kieltäytyä tavanomaisen talletustilin avaamisesta ja tilin käyttöön tarkoitetun välineen myöntämisestä taikka maksupalvelua koskevan toimeksiannon hoitamisesta ETA-valtiossa laillisesti oleskelevalle luonnolliselle henkilölle vain, jos kieltäytymiselle on painava peruste. Perusteen tulee liittyä asiakkaaseen tai hänen aiempaan käyttäytymiseensä taikka siihen, ettei asiakassuhteelle ilmeisesti ole todellista tarvetta. Kieltäytymisen peruste on ilmoitettava asiakkaalle. (30.4.2010/299)
Mitä tässä pykälässä säädetään, ei sovelleta, jos 145 §:stä tai rahanpesun estämisestä ja selvittämisestä annetusta laista johtuu muuta."
Pelkästään se, että asiakkaalla on maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa EI OLE pykälässä tarkoitettu painava peruste. Näin on nimenomaan todettu ko. pykälän perusteluissa. Vilautahan tätä pykälää Aktiallekin ja pyydä tarkistamaan pykälän perustelut ao. hallituksen esityksestä. Jos se on Aktialle Iitselleen ylivoimainen tehtävä niin pyydä, että Aktia pirauttaisi Finanssivalvontaan ja kysyisi sieltä, kun ei ilmeisesti itse lain säännöksiä tunne tai ei ymmärrä. Ja jos on tosi vaikeaa, voin minäkin ne hallituksen esityksen perustelut kaivaa tarvittaessa esiin.Mä ymmärän että pankilla on oikeus valita asiakas. Mutta keltä se on pois jos asiakkaalla on tili ja verkkopankki vaikkei asiakas niitä voikkaan käyttää oman rahattomuutensa vuoksi.
Tottakai pankki haluaa pysyä erossa huonoista luottotiedoista, mutta silti. - hmmmmm2
almarik kirjoitti:
Luottolaitostoiminnasta annetussa laissa säädetään oikeudesta peruspankkipalveluihin näin:
Pelkästään se, että asiakkaalla on maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa EI OLE pykälässä tarkoitettu painava peruste. Näin on nimenomaan todettu ko. pykälän perusteluissa. Vilautahan tätä pykälää Aktiallekin ja pyydä tarkistamaan pykälän perustelut ao. hallituksen esityksestä. Jos se on Aktialle Iitselleen ylivoimainen tehtävä niin pyydä, että Aktia pirauttaisi Finanssivalvontaan ja kysyisi sieltä, kun ei ilmeisesti itse lain säännöksiä tunne tai ei ymmärrä. Ja jos on tosi vaikeaa, voin minäkin ne hallituksen esityksen perustelut kaivaa tarvittaessa esiin.Aktian asiakkaaksi ei nyt kyllä kannata hakeutuakaan, jos on saanut jo kerran näpeilleen. Sitä pitää vaan olla jokin ylpeys ja ottaa pankkipalvelut sieltä minne on tervetullut.
- hmmmmm3
Aika hauskaa kun puhutaan syrjäytymisestä vuolaasti, niin jotkin ihmiset ovat näiden porvareiden silmissä täysin kelpaamattomia mihinkään. Koko järjestelmä on täysin syrjäyttävä ja vanhan aikainen.
Mielestäni Debit kortti pitäisi saada ja yleensä alle 26v on pankkipalvelut maksuttomia ihan verkkopankista ja debit kortista lähtien. Siten sinun pitäisi saada pankkipalvelua, koska heille ei jää saamattomia palvelumaksujakaan, koska niitä ei veloitettaisikaan.
Voisit kokeilla Tapiola Pankkia näin aluksi. Pitäähän se olla tili, jotta saa asiat rullaamaan. Luulen, että hylky tulee jos teet hakemuksen netissä tuon maksuhäiriön takia, mutta konttorilla varmaan ollaan valmiita tekemään toisenlaisia päätöksiä, kunhan vaan selvität asian noin. Jos ei sieltä avaudu palvelut, niin voit kokeilla Osuuspankkia ja sitten vaikka Säästöpankkia.
Aktia on oikeastaan "rikkaiden" pankki, että sieltä katsotaan kyllä ylempää. Danskea nyt ei edes kannata harkita. - outoa...
Sinulla ap on siis joskus kuitenkin ollut pankkitili? Miksi olet sen mennyt lopettamaan? Jätät jotain kertomatta....
- Toivoton tilannne
Eihän asia sinulle kuulu
- Wurg.
Toivoton tilannne kirjoitti:
Eihän asia sinulle kuulu
Ei kuulukaan, mutta tieto voisi auttaa selittämään miksi et saa tiliä. Jos esität kysymykse ja haluat siihen järjellisen vastaukse, kerro myös asian taustat.
- Toivoton tilannne
Wurg. kirjoitti:
Ei kuulukaan, mutta tieto voisi auttaa selittämään miksi et saa tiliä. Jos esität kysymykse ja haluat siihen järjellisen vastaukse, kerro myös asian taustat.
Pankkihistoriani ei ole oleellista asian kannalta. Koska Aktian kieltäytymisen syy oli ainoastaan maksuhäiriömerkintä, niin miksi kertoisin enempää mitä tarvitsee tietää? Ei uusi pankkini näe missä olen ennen ollut asiakkaana, jos edes olen ollutkaan!
- Wurg.
Pankkihistoriani ei ole oleellista asian kannalta. Koska Aktian kieltäytymisen syy oli ainoastaan maksuhäiriömerkintä, niin miksi kertoisin enempää mitä tarvitsee tietää? Ei uusi pankkini näe missä olen ennen ollut asiakkaana, jos edes olen ollutkaan!
Pankkihistoria voi joskus vaikuttaa noihin asioihin, eli kaikki maksuhäiriömerkinnät eivät välttämättä ole samanarvoisia. Merkinnästä näkee kuitenkin kaikenlaista tietoa.
"Tietyt peruspalvelut on tarjottava kaikille kuluttajille maksuhäiriömerkinnästä huolimatta. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi peruspankkipalvelut, sähkö ja vesi sekä viestintäpalvelut (puhelinliittymä, internet-yhteys). Näitä palveluita ei kuitenkaan saa, jos tällaisesta palvelusta tullut lasku on maksamatta. Samoin palveluiden saanti voi edellyttää vakuuden tai ennakkomaksun maksamista."
http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_niiden_hoito/maksuhairiomerkinta_ja_sen_vaikutukset - Toivoton tilannne
Wurg. kirjoitti:
Pankkihistoria voi joskus vaikuttaa noihin asioihin, eli kaikki maksuhäiriömerkinnät eivät välttämättä ole samanarvoisia. Merkinnästä näkee kuitenkin kaikenlaista tietoa.
"Tietyt peruspalvelut on tarjottava kaikille kuluttajille maksuhäiriömerkinnästä huolimatta. Tällaisia palveluita ovat esimerkiksi peruspankkipalvelut, sähkö ja vesi sekä viestintäpalvelut (puhelinliittymä, internet-yhteys). Näitä palveluita ei kuitenkaan saa, jos tällaisesta palvelusta tullut lasku on maksamatta. Samoin palveluiden saanti voi edellyttää vakuuden tai ennakkomaksun maksamista."
http://www.kuluttajaliitto.fi/teemat/kuluttajan_talous/raha-asiat_ja_niiden_hoito/maksuhairiomerkinta_ja_sen_vaikutuksetMinulla ei ole velkaa pankille ollenkaan, en ole koskaan hakenutkaan pankkilainaa, eli tämä ei ainakaan voi olla avaamisen esteenä. Luottotietoni saan takaisin tänä vuonna, joten tämä voi lisätä mahdollisuutta saada tili. Tänään käyn yrittämässä tilin avauksia, toivottavasti onnistuu.
- fghfhfghrtyhtryrty
Tulee mieleen että tileja on käytetty johonkin kusetustoimintaan. Ei ihme et pankit on laittanu luukut kiinni nenän edestä.
- Toivoton tilannne
Viestisi on aiheen kannalta turha, pyysin kokemuksia tilin avaamisesta - meneekö hieman ohi aiheesta? Koitapas lukea aloitusviestini uudestaan ja vastaa siihen.
- outoa...
Viestisi on aiheen kannalta turha, pyysin kokemuksia tilin avaamisesta - meneekö hieman ohi aiheesta? Koitapas lukea aloitusviestini uudestaan ja vastaa siihen.
Kuule ap; jos tulet palstalle kysymään neuvoa niin todellakin silloin pitää myös kestää asialliset vastaukset. Eli jos odotat itseäsi miellyttäviä "kyllä pitää avata tili, pankki tehnyt väärin, valita..." niin olet väärässä paikassa. Jokin syy on siihen, että sinulle ei tiliä avattu. Olisipa kiinnostavaa kuulla ko pankin selitys, sääli ettei onnistu... Jos sinulla on jo jossain pankissa tili, ei ns. uuden pankin tarvitse avata sinulle tiliä. Jostain syystä on tilisi joko lopetettu tai olet sen itse lopettanut. Tuo on aika oleellinen tieto - voisit saada oikean vastauksen, jos suostuisit syyn kertomaan.
Mutta kuule - koska et tuota syytä suostu kertomaan, voimme jo päätellä että jotain mätää sieltä löytyy. Ja myös itse tiedät sen. Harmittaako, kun et saanut porukkaa haukkumaan pankkeja ;) - Se on konna.
outoa... kirjoitti:
Kuule ap; jos tulet palstalle kysymään neuvoa niin todellakin silloin pitää myös kestää asialliset vastaukset. Eli jos odotat itseäsi miellyttäviä "kyllä pitää avata tili, pankki tehnyt väärin, valita..." niin olet väärässä paikassa. Jokin syy on siihen, että sinulle ei tiliä avattu. Olisipa kiinnostavaa kuulla ko pankin selitys, sääli ettei onnistu... Jos sinulla on jo jossain pankissa tili, ei ns. uuden pankin tarvitse avata sinulle tiliä. Jostain syystä on tilisi joko lopetettu tai olet sen itse lopettanut. Tuo on aika oleellinen tieto - voisit saada oikean vastauksen, jos suostuisit syyn kertomaan.
Mutta kuule - koska et tuota syytä suostu kertomaan, voimme jo päätellä että jotain mätää sieltä löytyy. Ja myös itse tiedät sen. Harmittaako, kun et saanut porukkaa haukkumaan pankkeja ;)Aloittajahan on tyypillinen kriminaali joka on käyttänyt pankkipalveluja joko vippien ottamiseen tai huume tai muun rahan pesuun, narahtanut, joten on mustalla listalla ja pysyy.
Pankeilla on omat säännöt että rikosrekisterin omaaville avataan tilejä hyvin nihkeästi. - Toivoton tilannne
Se on konna. kirjoitti:
Aloittajahan on tyypillinen kriminaali joka on käyttänyt pankkipalveluja joko vippien ottamiseen tai huume tai muun rahan pesuun, narahtanut, joten on mustalla listalla ja pysyy.
Pankeilla on omat säännöt että rikosrekisterin omaaville avataan tilejä hyvin nihkeästi.Täysi trolli! :D En ole koskaan sekaantunut huumeisiin tms. Ja rikosrekisteri on täysin puhdas :)
- saa ja ei
Tiliä ei muuten enään saa eikä minkään pankin ole pakko sitä antaa,jos joskus tilejä käyttänyt rikolliseen toimintaan eli esimerkiksi "myynyt"olematonta tavaraa ja siitä saatu rikollinen hyöty tullut pankin tilille.Pankit saavat jakaa näissä tapauksissa tiedot toisille pankeille joten ei enään tiliä saa mistään.Tietysti vuosien päästä voi saada taas.Kela ja Sossu joutuu maksamaan jos näin todella on myös postin kautta.
- Toivoton tilannne
Noniin! Kävin S-pankissa, istuin tuoliin, ja 10min päästä minulla olikin jo pankkisopparit kädessä, ja verkkopankkitunnukset mukana! Virkailija oli ystävällinen ja ymmärsi tilanteeni! ELI SAIN SIIS TILIN AVATTUA! Olen erittäin tyytyväinen s-pankin toimintaan, siellä MINUA KOHDELTIIN IHMISENÄ!
Ja mitä tulee tämän keskustelusivun viesteihin, harkitsen vakavasti yhteydenottoa suomi24 ylläpitoon, sen verran on mustamaalaavia viestejä! ÄLKÄÄ SPEKULOIKO, JOS ETTE TIEDÄ ASIOITA! Ei luottotiedottomuus tee ihmisestä rikollista!!!!! Olen kunnon kansalainen!
Kiitos vielä kerran s-pankille ymmärryksestä :) - hmmm4
Noniin! Kävin S-pankissa, istuin tuoliin, ja 10min päästä minulla olikin jo pankkisopparit kädessä, ja verkkopankkitunnukset mukana! Virkailija oli ystävällinen ja ymmärsi tilanteeni! ELI SAIN SIIS TILIN AVATTUA! Olen erittäin tyytyväinen s-pankin toimintaan, siellä MINUA KOHDELTIIN IHMISENÄ!
Ja mitä tulee tämän keskustelusivun viesteihin, harkitsen vakavasti yhteydenottoa suomi24 ylläpitoon, sen verran on mustamaalaavia viestejä! ÄLKÄÄ SPEKULOIKO, JOS ETTE TIEDÄ ASIOITA! Ei luottotiedottomuus tee ihmisestä rikollista!!!!! Olen kunnon kansalainen!
Kiitos vielä kerran s-pankille ymmärryksestä :)Onpa todella inhottavia vastauksia. Vaikuttavat ihan kokoomuslaisten kirjoituksilta.
- HAHHAHHAHHAAAAAAA
Kiitos vielä kerran s-pankille ymmärryksestä :)Aloittajahan on tyypillinen kriminaali joka on käyttänyt pankkipalveluja joko vippien ottamiseen tai huume tai muun rahan pesuun, narahtanut, joten on mustalla listalla ja pysyy.
Pankeilla on omat säännöt että rikosrekisterin omaaville avataan tilejä hyvin nihkeästi. - Toivoton tilannne
HAHHAHHAHHAAAAAAA kirjoitti:
Aloittajahan on tyypillinen kriminaali joka on käyttänyt pankkipalveluja joko vippien ottamiseen tai huume tai muun rahan pesuun, narahtanut, joten on mustalla listalla ja pysyy.
Pankeilla on omat säännöt että rikosrekisterin omaaville avataan tilejä hyvin nihkeästi.Repesin :D
- kroisos pennanen
Tilien ottaminen on nykyisin tehty vaikeammaksi kuin ennen, siis niilläkin joilla on jo tili pankissa. Muistan kuinka Sampo Pankissakin pystyi avaamaan uuden tilin ihan vaan parilla klikkauksella. Nyt pitää mennä henkilökohtaisesti pankkiin jos haluaa avata uusia tiejä. Onneksi ehdin jo avata kolme tiliä netin kautta, eiköhän noilla tule toimeen..
- 9+16
Minullapa on 4 tiliä S-Pankissa, joista 3 avattu verkkopankissa
- kroisos pennanen
Vieläkö S-Pankissa voi ottaa lisää tilejä verkkpankissa? Vai onko estetty kuten Sampo Pankissa?
- 9+16
S-Pankissa voi avata tilejä verkkopankissa ihan vapaasti, varmistin juuri äsken.
- Toivoton tilannne
9+16 kirjoitti:
S-Pankissa voi avata tilejä verkkopankissa ihan vapaasti, varmistin juuri äsken.
S-Pankki on paras pankki!
- Älä kuseta sitä!
S-Pankki on paras pankki!
Pankeilla on omat säännöt että rikosrekisterin omaaville avataan tilejä hyvin nihkeästi.
Pääsitkö keravan vankilasta hah hah hah haaaaaaaaaaaa. - Toivoton tilannne
Älä kuseta sitä! kirjoitti:
Pankeilla on omat säännöt että rikosrekisterin omaaville avataan tilejä hyvin nihkeästi.
Pääsitkö keravan vankilasta hah hah hah haaaaaaaaaaaa.Tällä kaverilla ei taida olla kaikki muumit laaksossa? Pääsitkö juuri vapaaksi Pitkästäniemestä? Ilmoitin jo tuossa aiemmin, että maksuhäiriömerkintä ei tee ihmisestä kriminaalia, olen kunnon kansalainen. Mene muualle purkamaan tunteitasi, please.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754861
- 494793
- 753564
- 502828
- 602531
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274