Attack mot svenskspråkiga inlägg.

yttrandefrihet ?

Vi har alltså inte ens rätt att på vårt egets partis debatt diskutera frågor som är viktiga för oss.Vem stör det om vi vill samtala om sjöbevakarutbildningen ?Det är väl bara att hoppa över inlägget.Ingen började demonstrera på svenska yles debatter mot finskspråkiga inlägg.Står det någonstans i suomi 24 regler att det är förbjudet att använda svenska ?

16

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfpare

      Där ser man fennonas tolerans.

      • sakligt ?

        Är det nu normalt att hålla på så som POIS PAKKORUOTSI håller på ?


      • nattsystern.
        sakligt ? kirjoitti:

        Är det nu normalt att hålla på så som POIS PAKKORUOTSI håller på ?

        Han har tomtar på loftet.


    • tjuven ropar

      Låt oss diskutera t.ex. rasism i Finland. SFP:s "lilla röda" är Freudenthals skrifter bl.a. i rashygien.

      Borde inte SFP städä först framför sin egen dörr?

      Sannfinländarnas påstådda rasism är ingenting jämfört med SFP:s grundteser och grundläggande ideologi.

      SFP är som tjuven som ropar att "ta fast tjuven"!

      • hyvä..

        ^^ JUST SÅ ÄR DET. RKP - RASISTINEN KANSANPUOLUE.


      • Vem är rasist ?

        Det vad Freudentahl har sagt enligt den tidens uppfattnigar om ras och liknande är rätt så milt om man läser vad Sannfinnarna vräker ur sig minst en gång i veckan.


      • ei jaksais..
        Vem är rasist ? kirjoitti:

        Det vad Freudentahl har sagt enligt den tidens uppfattnigar om ras och liknande är rätt så milt om man läser vad Sannfinnarna vräker ur sig minst en gång i veckan.

        Nyt järki käteen. Yritän nyt taas vääntää rautalangasta.

        Ruotsalaiset on olleet rasismissaan ENSIN. Ja se rasismi on kestänyt jo vuosisatoja. Suomalaisten suhtautuminen siihen tänä päivänä on REAKTIIVINEN. Suomalaisia on ruotsalaisten taholta sorrettu vuosisatoja ja se jatkuu edelleen. Minun tuskin tarvitsee sinulle kertoa tässä nykyisestä kielipoliittisesta tilanteessa Suomessa, joka on ainutlaatuinen koko maailmassa?? Se on selvää rasismia, niin kauan kuin RKP toimillaan osoittaa käyttäytyvänsä rasistisesti, niin kauan suomalaiset vastustavat sitä ja tätä kielipolitiikkaa. TASAN TARKKAAN sinä päivänä, kun kielipolitiikastamme ei löydy pienintäkään vääryyttä ja epätasa-arvoa, suomalaiset antavat anteeksi kaiken historiankin vääryyden. Ihmiset kaivelevat historiaa vaan ymmärtääkseen nykypäivää, sehän on luonnollista.

        Ja ihan vaikka siitä Freudenthal-mitalin jakamisen lakkauttamisestakin voisi aloittaa? RKP antaa siinä tukensa Suomen suurimmalle rasistille.


      • skenhelighet
        Vem är rasist ? kirjoitti:

        Det vad Freudentahl har sagt enligt den tidens uppfattnigar om ras och liknande är rätt så milt om man läser vad Sannfinnarna vräker ur sig minst en gång i veckan.

        Här skrivs nog MYCKET värre saker än vad Freudenthal möjligtvis har sagt för hundra år sedan.


    • susi lampaiden vaatt

      Freudenthal oli myös Adolf Hilerin oppi-isä! Onko niin että RKP:n kannattajat eivät näe mitään väärää Hitlerin toiminnassa vaan jatkavat hänen jalanjäljissä.

      Huh huh, nyt pitää pitää silmät ja korvat auki.

    • städtanten

      Dom vill att alla som skriver inlägg skall vara av samma åsikt.I nätfennomanernas värld kallas det diskussion..(till yttrandefrihet ) Vi vanliga inte så bildade som bara hör till arbetarklassen får inte uttala oss.

      • torparättling

        Just det,vi som hör till arbetarklassen får inte utala oss,vi finns inte.Alla svenskspråkiga hör till "BÄTTRE FOLK " enligt fennona.


      • torparättling kirjoitti:

        Just det,vi som hör till arbetarklassen får inte utala oss,vi finns inte.Alla svenskspråkiga hör till "BÄTTRE FOLK " enligt fennona.

        ja, inte går det hem fast man säger att man kommer från småbrukarförhållanden. Per definition är vi "bättre folk". Jag träffat så många finnar som låtsats vara just bättre folk, medan jag inte stött på det på svenskt håll. Kanske jag rört mej i fel kretsar. Men jag tycker i alla fall att vi finlandssvenskar har en attityd att folk är folk oberoende av hur dom bor/äter/lever


      • käringen
        twervig kirjoitti:

        ja, inte går det hem fast man säger att man kommer från småbrukarförhållanden. Per definition är vi "bättre folk". Jag träffat så många finnar som låtsats vara just bättre folk, medan jag inte stött på det på svenskt håll. Kanske jag rört mej i fel kretsar. Men jag tycker i alla fall att vi finlandssvenskar har en attityd att folk är folk oberoende av hur dom bor/äter/lever

        När man själv hör till den här duunari klassen så är det svårt att svälja att bli kallad "bättre folk ".Man tycker att det är så orättvist,aldrig har man haft några fördelar för att man är svenskspråkig,men många nackdelar har det funnits.


      • alla är vi människor
        twervig kirjoitti:

        ja, inte går det hem fast man säger att man kommer från småbrukarförhållanden. Per definition är vi "bättre folk". Jag träffat så många finnar som låtsats vara just bättre folk, medan jag inte stött på det på svenskt håll. Kanske jag rört mej i fel kretsar. Men jag tycker i alla fall att vi finlandssvenskar har en attityd att folk är folk oberoende av hur dom bor/äter/lever

        Framför allt har det ingen betydelse vilket språk man talar.


    • är du arisk?

      Varför röstar du då på SFP som har rasisten Freudenthal som huvudideolog?

    • hevosenpeetä

      Freukka oli oikeassa: suomalaiset on jäätyneitä hevosenpaskoja....tirsk!

      Kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      335
      3940
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      276
      2259
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1574
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1400
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1393
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1257
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1228
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1078
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1064
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      326
      962
    Aihe