kumpi on parempi laiva silja symphony vai serenade

??????????

eli kummassa laivassa viihtyy paremmin eli kummassa on enemmän kauppoja ja parempia henggailu paikkoja??

32

15914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molempi paskaa

      symphonyn valikoima kaupoissa on ihan paska mutta ravintoloita on kyllö ainakin tupla määrä

    • Sere ja Symppi

      Silja Serenade ja Silja Symphony ovat identtisiä sisarlaivoja eli samanlaisia kauppojen ja ravintoloiden ja muiden suhteen. Joitain pieniä vivahde eroja on esim erikoisaamiaisella, mutta ne ovat hyvin pieniä.

      Molemmat ovat Promenade-laivoja eli laiva on avoin ylös lasikattoon asti sisältä kannelta seitsemän alkaen, siis ihan kannelle 13 asti. Promenade kävelykadulla on myös suurin osa kaupoista ja ravintoloista.

      Molemmissa laivoissa siis viihtyy ihan yhtä hyvin ja hengailu paikat ovat samanlaiset. Minusta kauppojen valikoimissa ei ole paljonkaan eroja, ja nyt on Siljalla alennusmyynnitkin se Hulabaloo meneillään.

      • Vivahde-ero

        Toinen seilaa Ruotsi lipun alla ja hinnat ovat sillä eniksi ruotsin kruunuissa (tasalukuna) ja vasta sitten Euroissa.


      • laivoja

        EIVÄT OLE IDENTTISIÄ SISARLAIVOJA!!


      • laivakappe
        laivoja kirjoitti:

        EIVÄT OLE IDENTTISIÄ SISARLAIVOJA!!

        Millähän perusteella eivät ole?


      • Antti Hirvi
        laivoja kirjoitti:

        EIVÄT OLE IDENTTISIÄ SISARLAIVOJA!!

        Joo...onhan niissä suunnattomia eroja asiakkaan näkökulmasta...

        -Toisessa on lipputangossa sinikeltainen ja toisessa sinivalkoinen lippu
        -Toisessa vihreät ulkokannet ja toisessa siniset
        -Korsteenissa hylkeen silmä toisessa sininen ja toisessa valkoinen


      • Ja niin...
        Antti Hirvi kirjoitti:

        Joo...onhan niissä suunnattomia eroja asiakkaan näkökulmasta...

        -Toisessa on lipputangossa sinikeltainen ja toisessa sinivalkoinen lippu
        -Toisessa vihreät ulkokannet ja toisessa siniset
        -Korsteenissa hylkeen silmä toisessa sininen ja toisessa valkoinen

        eli siis.... ne seilaa eri lippujen alaisuudessa ja vähän varioaatiotakin pitää näkyä. :)
        Koska tätini on töissä Serellä, on ollut jo yli 20 vuotta, Niin olemme paljonkin matkustaneet Siljan laivoilla.... Itsekkin pyrin tuonne töihin heti kun vaan täytän 18 eli ei enää kauan odottelemista :D!!!

        Serellä osataan paremmin suomea (koska enemmän suomalaisia työntekijöitä) ja Sympalla taas paremmin ruotsia (työntekijöitä enemmän ruotsista). Lasten kannalta sere parempi siis, mutta muuten ovat täysin identtiset.

        Esim. vaikka on identtiset kaksoset (ihmiset), ei heidän tarvitse pukeutua täysin samalla tavalla. Omalla pukeutumisella he voivat personoida itseään ja erottua sisaruksestaan.
        Ihan sama pätee laivoihinkin :) jotta ihminen saa kuvan siitä MILLÄ laivalla hän on niin täytyy laivan joten (pienillä yksityiskohdilla) erottua sisaruksestaan :)


      • Anonyymi
        Vivahde-ero kirjoitti:

        Toinen seilaa Ruotsi lipun alla ja hinnat ovat sillä eniksi ruotsin kruunuissa (tasalukuna) ja vasta sitten Euroissa.

        Svenskissä miehinen mies saa paremmin miehistä persettä.


    • Selvä juttu!

      Parempi paatti on ilman muuta se, kummassa kulloinkin minä olen.

    • Vastaaja x

      Ne ovat sisaraluksia. Sisätiloissa ei ole lähes mitään eroja. Molemmissa viihtyy hyvin.

    • Aana Vaan

      Sere paras!

      itse ollut serellä tuuraamassa ja siellä on kyllä hyvä meininki!!!

      Sere rulettaa!!!

    • Juukelis puukelis

      "Antti Hirvi21.3.2013 13:37" kertoi sen olennaisen :) eipä sitä muutasilmillä havaittavaa ero ole.

      Hyvänen aika, minä ainakin valitsen laivan aina lipputangon nupin perusteella.

    • jätti

      No Symphony on n.metrin isompi että..

    • marraskuussa serelle

      Kävin molemmilla ennen suuria saneerauksia. Serenadella tuntui olevan pelikoneita ja limuautomaatteja enemmän kuin Symphonylla. Tiedä sitten onko molempien tilit tasoittuneet tämän vuoden saneerauksien jälkeen.

      • Siljander

        Tuo on iso ja tärkeä pointti.
        Odotetaan, mutta pelätään pahinta.


    • Tiedustaja

      Sillä serenadessa on yksi vessa enemmän se on niiden ero

      • TapanSutJiikoo-76

        Uskoisin että eroja on kymmenittäin, useita oleellisiakin mutta... Noh kyllä te Hesalaiset tiedätte


    • DGAKD

      Serenade on parempi.

    • uke400

      Junttien ja perseaukisten paikkoja kaikki ruotsinlaivat

    • Anonyymi

      Okei

    • Anonyymi

      Tietenkin se, jolla minä itse olen risteilemässä.

    • Anonyymi

      Serenade kuin aavelaiva. Meno täysin olematonta, ruoka kylmää poltettua paskaa, ravintolat pieniä ja vähän, ei normaalia kauppaa, helvetin kallis, samat naamat pyörii joka kulmassa koska laiva täysin susi.

    • Anonyymi

      Tyhmä kysymys.
      Tietenkin se, millä itse on.

    • Anonyymi

      Riippuu täysin siitä,mitä porukkaa siellä sattuu olemaan.

      • Anonyymi

        Eli se laiva, millä minä olen, on aina paras.


    • Anonyymi

      Silja symphonyllä saa sushia ja serenadella ei!

    • Anonyymi

      VIKING CINDERELLA OLI PARAS PUNAISISSA VÄREISSÄ JA SILJOISTA PARAS OLI SILJA EUROPA SILLOIN 1990-LUVULLA

    • Anonyymi

      SILJA SYMPHONY JA SILJA SERENADE OVAT TASAVÄKISIÄ, KUN SAMANKOKOISIA JA SAMANKALTAISIA SISÄLTÄ, SAMA KUIN VERTAISI, KUMPI ON PAREMPI LOHI VAI KIRJOLOHI

      • Anonyymi

        Paitsi että kirjolohi ei ole lohi ollenkaan. On sateenkaarirautu, mutta kun tuo nimi ei myynyt, keksi Kekkonen uuden.


    • Anonyymi

      TITANIC, ATLANTIC, OCAENIC, CEDRIC, GRETIC, LAURENTIC, MAURETANIC, LUCITANIA JA NOAN ARKKIKIN OVAT TUNNELMALLISIA LAIVOJA

      • Anonyymi

        SIIS OCEANIC PITI LUKEA


    • Anonyymi

      Suurin ero on varmaan se että toisesta saa nuuskaa koko ajan ja suomalaisesta vain ruotsin vesillä eli seuraavana aamuna ja illalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10646
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3023
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2839
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1646
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1458
    Aihe