Tinker asiaa!

Tinkertyttö

Noniiiin, eli, mulla olis hiukan kysyttävää noista tinkereistä ^^ Sattuisko jollakulla olemaan t älläistä tupsutassua? :) Olisin nimittäin rodusta kiinnostunut ^^

Olen ratsastanut pian 9 vuotta, ja olen nyt taas hiukan innostunut näitä rotuja tutkailemaan. Olen aina ollut tälläisistä tupsujaloista kiinnostunut, ja tää Irlannin cob vaikuttaa mukavalta rodulta.

Olisko jollakin kokemuksia? En siis ole hevosta ostamassa, haavilen vaan, et jos sitä joskus pain vuoden päästä sellaisen saisi :D

Ja kun täällä Suomen kauniilla maaperällä asumme, niin syksyt ja keväät ovat melko kuraisia, ja kostean puoleisia, niin, miten näitä erillaisia sairauksia juuri näihin runsasvuohisiin hevosin voisi ennalta ehkäistä? Eikö sellaisia inhottavia sairauksia ole? Jotka voivat aiheuttaa rupia ja selaista vuohisiin? Voisiko jotenkin näitä jalkojen "sairauksia" estää?

Kiitos jos ymmärrätte mitä tarkoitan, ja kiitos tosi paljon niille jotka vastaavat :))

5

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäheponen

      internetistä löytyy paljon ohjeita ja kikkoja vuohis sairauksien hoitoon eli helpoiten sieltä löytyy...
      tutullani on tinkeri ja sitä käyn silloin tällöin hoitamassa irlannin cobit ovat oikeen mukavia, rauhallisia ja miellyttämisen haluisia hevosia. käytös 10!!!
      itsekkin tinkerin ottaisin jos olisi rahaasiat hoidossa.... :) suosittelen ehdottomasti!

    • TUPSUJALKA

      tINKERIT OVAT HYVIN KILTTEJÄ JA RAUHALLISIA. Pidän itse TOOOOODEEEEEEELLA paljon!

    • Snakey

      Tinkeri on tosi rauhallinen rotu(taino riippuu hevosesta) . Itelläni on 12v tinker ruuna vuokralla (: todella kiltti. Ainoa ongelma tosiaankin on ne vuohiskarvat.Herralla on vuohispunkkeja ja tunnen tinkerin jolla on riviä :/ Vuokrikseltani on karvoja jouduttu leikkaamaan lyhyemmiksi ja rivi-tinkerillä ne on leikattu kokonaan.

    • MinävainTtttt

      Mie vuokrasin yhtä 5v tinker tammaa pari vuotta. Ja aika nuori tamma :) oli aina tosi asiallinen vaikkakin pukitteli välillä. Pikku pukkeja siis :) vuohisissa ei koskaan ole ollutmitään vikaa. Kannatan siis tinkeriä :)

    • Anonyymi

      Tinkerit on todella mukavia ja niillä on kivat askel-lajit! Itellä on 13.v 145cm tinker tamma vuokralla:) kyseisellä tammalla ei ole vuohis sairauksia mutta kesäihottumaa joka pahenee joka vuosi on kyllä. Joku saatta tunteakkin 10.6.2008 syntyneen Käpälämäen Vanillan<3 Ihania ja kilttejä mutta itseppäisiä ja ne hyppää hyvin! Vani pystyy hypätä jopa 110cm!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe