Noniiiin, eli, mulla olis hiukan kysyttävää noista tinkereistä ^^ Sattuisko jollakulla olemaan t älläistä tupsutassua? :) Olisin nimittäin rodusta kiinnostunut ^^
Olen ratsastanut pian 9 vuotta, ja olen nyt taas hiukan innostunut näitä rotuja tutkailemaan. Olen aina ollut tälläisistä tupsujaloista kiinnostunut, ja tää Irlannin cob vaikuttaa mukavalta rodulta.
Olisko jollakin kokemuksia? En siis ole hevosta ostamassa, haavilen vaan, et jos sitä joskus pain vuoden päästä sellaisen saisi :D
Ja kun täällä Suomen kauniilla maaperällä asumme, niin syksyt ja keväät ovat melko kuraisia, ja kostean puoleisia, niin, miten näitä erillaisia sairauksia juuri näihin runsasvuohisiin hevosin voisi ennalta ehkäistä? Eikö sellaisia inhottavia sairauksia ole? Jotka voivat aiheuttaa rupia ja selaista vuohisiin? Voisiko jotenkin näitä jalkojen "sairauksia" estää?
Kiitos jos ymmärrätte mitä tarkoitan, ja kiitos tosi paljon niille jotka vastaavat :))
Tinker asiaa!
5
1479
Vastaukset
- minäheponen
internetistä löytyy paljon ohjeita ja kikkoja vuohis sairauksien hoitoon eli helpoiten sieltä löytyy...
tutullani on tinkeri ja sitä käyn silloin tällöin hoitamassa irlannin cobit ovat oikeen mukavia, rauhallisia ja miellyttämisen haluisia hevosia. käytös 10!!!
itsekkin tinkerin ottaisin jos olisi rahaasiat hoidossa.... :) suosittelen ehdottomasti! - TUPSUJALKA
tINKERIT OVAT HYVIN KILTTEJÄ JA RAUHALLISIA. Pidän itse TOOOOODEEEEEEELLA paljon!
- Snakey
Tinkeri on tosi rauhallinen rotu(taino riippuu hevosesta) . Itelläni on 12v tinker ruuna vuokralla (: todella kiltti. Ainoa ongelma tosiaankin on ne vuohiskarvat.Herralla on vuohispunkkeja ja tunnen tinkerin jolla on riviä :/ Vuokrikseltani on karvoja jouduttu leikkaamaan lyhyemmiksi ja rivi-tinkerillä ne on leikattu kokonaan.
- MinävainTtttt
Mie vuokrasin yhtä 5v tinker tammaa pari vuotta. Ja aika nuori tamma :) oli aina tosi asiallinen vaikkakin pukitteli välillä. Pikku pukkeja siis :) vuohisissa ei koskaan ole ollutmitään vikaa. Kannatan siis tinkeriä :)
- Anonyymi
Tinkerit on todella mukavia ja niillä on kivat askel-lajit! Itellä on 13.v 145cm tinker tamma vuokralla:) kyseisellä tammalla ei ole vuohis sairauksia mutta kesäihottumaa joka pahenee joka vuosi on kyllä. Joku saatta tunteakkin 10.6.2008 syntyneen Käpälämäen Vanillan<3 Ihania ja kilttejä mutta itseppäisiä ja ne hyppää hyvin! Vani pystyy hypätä jopa 110cm!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2456137Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k314516Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,242572Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3122316Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast501505Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1781454Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611359Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331277- 351054
- 1751021