Aurinkomatkat vai Finnmatkat?

TytönTyllerö

Kumman kautta kannattais lähtee Krabille reissuun? Onks koneissa kuinka paljon eroja, millä sinne lennellään? Kumpihan mahtais olla parempi? :)

44

3043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama se

      Aurinkomatkat lentää Finnairilla, Finnmatkat yleensä TuiFly/ArkeFly.

      Finnair noista ehkä kivempi, mutta itse laittaisin suuremman arvon hinnalle ja hotellille. Reilu 10 tuntia penkissä se on joka tapauksessa.

      Aurinkomatkoilla ehkä opaspalvelut hieman paremmat jos niitä kaipaa, Finnmatkoilla opas on yleensä vain vastassa eikä enää bussissa yms.

      Molemmilla pääsee aurinkoon :)

      • juuri palannut

        Olin Finnmatkoilla enkä koskaan ole saanut niin hyvää opaspalvelua.Oli mukana tullessa bussissa sekä myös lähtiessä.Opastivat kentällä ja hyvästelivät kädestä pitäen:)


    • Finnmatkat2013

      Finnmatkat koska heidän matkat ovat halvempia. Tjareborg menee myös arvoasteikollani Aurinkomatkojen edelle ja juuri edullisuuden takia. Raha on monesti se prio1 asia lapsiperheille.

      • niin jos jos huonoa palvelua haluaa niin ei muuta kuin Finnmatkakoilla,katsopa joskus paljonko se todellinen hinta ero on noiden kahden välillä kun huomoidaan esim.AM ateriat lennoilla sekä kuljetukset sisältyvät matkan hintaan eikä hinnoiotella merinäköalaa tai näkymää altaalle erikseen kuten FM muutenkin jos noita hintoja vertailee niin ei niissä ole isoakaan heittoa AM ja FM välillä


      • matkajätkä
        matkapoju kirjoitti:

        niin jos jos huonoa palvelua haluaa niin ei muuta kuin Finnmatkakoilla,katsopa joskus paljonko se todellinen hinta ero on noiden kahden välillä kun huomoidaan esim.AM ateriat lennoilla sekä kuljetukset sisältyvät matkan hintaan eikä hinnoiotella merinäköalaa tai näkymää altaalle erikseen kuten FM muutenkin jos noita hintoja vertailee niin ei niissä ole isoakaan heittoa AM ja FM välillä

        Näin juuri olen verrannut ja AM AINA kallein ja palvelu täysin samanlaista, joskus toimii ja joskus ei♡


      • entinen AM-matkaaja
        matkapoju kirjoitti:

        niin jos jos huonoa palvelua haluaa niin ei muuta kuin Finnmatkakoilla,katsopa joskus paljonko se todellinen hinta ero on noiden kahden välillä kun huomoidaan esim.AM ateriat lennoilla sekä kuljetukset sisältyvät matkan hintaan eikä hinnoiotella merinäköalaa tai näkymää altaalle erikseen kuten FM muutenkin jos noita hintoja vertailee niin ei niissä ole isoakaan heittoa AM ja FM välillä

        Minä ainakin olen AM:llä maksanut merinäköalasta. Tämä tapahtui pari kolmevuotta sitten ostettiin matka Rodokselle ja lisämaksut maksettiin merinäköalasta ja kuinka ollakkaan paikanpäälle päästyämme menin parvekkeelle ihailemaan sitä kyseitä näköalaa ja mitä ihmettä minähän tuijotin suoraan toisen talon päätyä ja kun oikein kurkotin näin vähän merta ja Rodoksen kuuluisan akvaarion. Singahdin alakaertaan respaan ja siellä valitin tästä asiasta jossa minulle kerrottiin että tätä kyseistä huonetta myydään merinäköalalla eli kun istuin aurinkotuolissa merta en nähnyt. Nostin asiasta metelin ja saimme vaihdettua huoneen josta aukeni merelle hienot näkymät. Pikkumaista tai ei minulle maisemat tärkeät ja siitä mistä erikseen maksaan haluan saada myös rahoilleni vastinetta. Nykyään en enää matkusta Aurinkomatkoilla niitä on monta muuta paljon parempaa.Hyviä matkoja teille kaikille.


    • JessiCa

      Itse suunnittelen reissua vuoden päähän ja joudun toteamaan, että Tjäreltä ei löydy sellaista hotellia jota toivon ja hinnatkin ovat suolaiset... Aurinkomatkoilla ja Finnmatkoilla ei suurta eroa hotelleissa ja hinnoissa näytä olevan. Olen nyt kääntymässä Aurinkomatkojen puoleen...

      • AM hinnat alas?

        Eli onkohan AM laskenut heidän hintojaan koska aikaisemmin he ovat olleet se kallein vaihtoehto? Hyvä niin jos on :)


      • Hinnat
        AM hinnat alas? kirjoitti:

        Eli onkohan AM laskenut heidän hintojaan koska aikaisemmin he ovat olleet se kallein vaihtoehto? Hyvä niin jos on :)

        Voi olla että menee vähän outof topic mutta vertasin Tjaren ja AM:n hintoja niin kyllä AM:llä on vielä kovemmat hinnat kuin Tjareborilla.
        Esim. katsoin matkan samaa hotelliin (Lanta (beach) resot) samoilla henkilö määrillä ja lentoyhtiöllä(Finnair) ja niissä peruspaikat. Lähtöpäiviä en saannut samaksi vaan niissä oli yhden päivän heitto mutta anyway Tjareborg oli noi 200€ halvempi ...ei paljoo mutta silläkin rahalla saa paljon thaikuissa :)


    • T:gin Kekkeruusi

      Pysykää köyhät Mäntsälässä!

    • 767

      Molemmilla tullut lennettyä, en tiiä onko ollut tuuria, muuta mulla ei ole kuin hyvää sanottavaa Finnmatkojen Thomsson 767;sta, iso siisti kone, kaikki toimi, ajallaan meni ja tuli, reilun viikon päästä kohti Phukettia.

      • Perushintaan finski

        Jos puhutaan matkat alkaen -hinnoista ja phuket/krabi-lennoista niin finnairin lennolla saat tilavammat (sekä pituus- että leveyssuunnassa) paikat kuin TUI/Thomsonilla. Finskillä matkat alkaen -hintaan kuuluu myös lämmin ateria ja aamupala/välipala ennen laskeutumista. TUI/Thomson Economy-luokassa ahtaammat penkit. Lisähintaan löytyvä TUI/Thomson Blue comfort -luokka tuo suurin piirtein samanlaiset tilat kuin finnairin A330:n peruspenkki.

        Ja jos taas on ylimääräistä rahaa niin finnairin comfort-luokka tiloiltaan aivan ylivertainen verrattuna mihinkään muuhun tästä maasta lähtevään lomalentoon, eli istut reittikoneen bisnesluokan penkissä joka menee esim. makuuasentoon.

        Tiivistetysti:
        Perushintainen penkki finnairilla tilavampi kuin TUI/Thomsonin economy. TUI/Thomsonin blue comfort tiloiltaan melko lähellä finnairin peruspenkkiä. TUI blue comfortiinkin sisältyy vain voileipäateria ilman lisämaksua mutta viihdejärjestelmän käyttö sisältyy hintaan. Finnairin comfort-luokka täysin omaa luokkaansa tiloiltaan verrattuna näiden muiden premium/royal ym. luokkiin


    • aurorel2

      Aurinkomatkat perui viime talvena matkojaan Thaimaahan, kun oli liian vähän tulijoita. En siis mene enää koskaan niiden matkalle, kun koskaan ei voi tietää toteutuuko matka!!!

    • Jorma70

      Onks AM perunu tänä talvena matkoja, onko kellään tietoo?

    • mindi3

      Tjäreborgillakin luki että jos vähän osallistujia, matka perutaan. Nyt on kyllä täpötäyttä, kun ens viikolla lähdetään. :) Aurinkomatkat oli meijänkin budjetille liian kallis (9hlöä). Mutta ei muuta kun vertailemaan. Netti on niin kätevä keksintö että ei muuta kun eri matkanjärjestäjien sivuille vaan vertailemaan!

    • Nasu

      Kannattaa myös miettiä onko lähtöpäivällä merkitystä. Meillä AM jäi pois keskellä viikkoa olevien lähtöpäivien takia. Meillä lähdössä reissuun sellaisia joiden on vaikea saada lomaa rikkonaisia viikkoja.
      Hintojen vartailu oli myös vaikeaa, kun myynnissä eri hotelleja.

      • omatoimisesti

        Omatoimatkat tulee edullisemmaksi ja lentopäivät silloin kun itse haluaa ei silloin kun matkatoimisto sattuu järjestämään matkoja.


      • jeo69
        omatoimisesti kirjoitti:

        Omatoimatkat tulee edullisemmaksi ja lentopäivät silloin kun itse haluaa ei silloin kun matkatoimisto sattuu järjestämään matkoja.

        paas pistäen mulle 2 aikuista ja ykis 4v laps krabin reisulle... hinta alle 4000€ ja suorilla lennoilla...


      • Paljonko maksat
        jeo69 kirjoitti:

        paas pistäen mulle 2 aikuista ja ykis 4v laps krabin reisulle... hinta alle 4000€ ja suorilla lennoilla...

        Helposti löytyi aik 2 1 lapsi suorilla lennolla 3600 € 3 tähden hotelli 3 viikkoa joulukuu. Mutta kun et ilmeisesti osaa itse etsiä niin 500 € kun maksat minulle niin neuvon kuinka tuolla hinnalla pääset. Aikaa etsimiseen meni muuten noin 3 minuuttia.


      • höpöhöö
        omatoimisesti kirjoitti:

        Omatoimatkat tulee edullisemmaksi ja lentopäivät silloin kun itse haluaa ei silloin kun matkatoimisto sattuu järjestämään matkoja.

        Höpö höpö näin ei aina todellakaan ole. Riippuu kuinka monta matkustaa, mihin matkustaa, milloin matkustaa. Vaikka kuinka näppärä netin selaaja olet niin .......... hyvää lomaa


    • suora lento

      Kyllä TUI;n Blue Comfort-luokkan sisältyy lämmin ateria, ja tilaa aivan varmasti riitävästi, ellei satu olemaan koripalloilija ;)
      Suora lento Phukettiin 1035€, Finskillä ois päässyt n. 950€ Bangkok .n.150€ Phuket (Air Asia), mutta ei kiinnosta kuluttaa aikaa lentokentällä koneenvaihtoihin yms. siksi valitsin TUI;n.

      • kuluttaa aikaa

        Niin tulet kyllä kuluttamaan aikaa kentällä kun Tuilla lennät ...lähdöt myöhässä aina.


      • Poistumassa

        Kaudella 2012-2013 blue comfortiin vielä kuuluu lämmin ateria mutta 2013-2014 kaudella ei kuulu.

        Finnmatkojen sivulta / TUIfly Nordic - BLX:
        "Voileipä, mutta voit varata lämpimät ateriat lisäpalveluna jo matkaa varatessasi tai viimeistään 10 päivää ennen lentoa. Suosittelemme aterioiden varaamista kaikille kaukolennoille."
        http://www.finnmatkat.fi/Hyva-tietaa/Lentomatka/Lentoluokat/

        Jälleen palvelu huononee eli aiheuttaa lisää piilokustannuksia matkaajalle, tuolla lennolla kuitenkin edes yksi lämmin ateria pitää saada.


      • Suora finnair?

        "suora lento": Miksi et sitten ottanut suoraan finnairin lomalentoa Helsinki-Phuket hintaan 975 eur?

        Eli Aurinkomatkat & pelkät lennot lomalennolla?


      • taas ja taas
        kuluttaa aikaa kirjoitti:

        Niin tulet kyllä kuluttamaan aikaa kentällä kun Tuilla lennät ...lähdöt myöhässä aina.

        KUTEN TAAS TÄNÄÄN.


    • ihme juttu

      En käyttäisi valmismatkoja ja maksaisin matkatoimistolle jotain extraa....en todella ymmärrä miksi porukat käyttää näitä valmismatkoja ja varsinkin kun määränpää on Thaimaa jossa ei mahdollisuudet lopu...viettää 2-3 viikkoa jossain ruotsalaisten ja venäläisten helvetissä....miksi? 12 vuotta Thaimaassa 1-2 kertaa per vuosi käyneenä en tätä ymmärrä mutta mitä se minulle kuuluu...siitä vaan vanhalla Thomsonin 767 koneella lentämään...toivotaan ettei tipu?

      • Ensikertalaisena

        Mitä sitte jos joku ei tykkää samanlaisesta tavasta matkustaa kuin sinä itse ? Tuskin se tekee ihmisestä yhtään tyhmempää tai huonompaa ? Itse olen tähän mennessä matkustanut vain omatoimisesti buukaten lennot, hotellit ja kuljetuksen kentältä hotelliin/ vuokra-auton käyttöön, enkä ole sitäkään mitenkään ihanaksi saati rentouttavaksi tavaksi kokenut matkustaa.. Thaimaaseen nyt ensikertaa ja ensikertaa matka tilattu kaikki valmiina finnmatkoilta eikä tietoakaan siitä lomastressistä kuin ennen.. Kyllähän se halvempaa varmaankin on yleisesti matkustaa omatoimisesti vaikkakin eipä viime omatoimimatkalla ja tällä valmismatkalla paljoa eroa ole kun ottaa huomioon että thaimaan valmismatka tuplasti pidempi (lennot ryanairilla hotelli costa del solissa 750€ kallis autovuokra, syöminen johon meni arviolta 400€ yms. Ja matkan kesto 7vrk)..Nyt finnmatkat thaimaa, sis. Lennot blue comfortissa 4 tähden hotelli finnmatkojen luokituksen mukaan täyshoito lentokenttäkuljetukset yms. N.2500€ hiihtoloma aikaan 15vrk..


      • Ensikertalaisena
        Ensikertalaisena kirjoitti:

        Mitä sitte jos joku ei tykkää samanlaisesta tavasta matkustaa kuin sinä itse ? Tuskin se tekee ihmisestä yhtään tyhmempää tai huonompaa ? Itse olen tähän mennessä matkustanut vain omatoimisesti buukaten lennot, hotellit ja kuljetuksen kentältä hotelliin/ vuokra-auton käyttöön, enkä ole sitäkään mitenkään ihanaksi saati rentouttavaksi tavaksi kokenut matkustaa.. Thaimaaseen nyt ensikertaa ja ensikertaa matka tilattu kaikki valmiina finnmatkoilta eikä tietoakaan siitä lomastressistä kuin ennen.. Kyllähän se halvempaa varmaankin on yleisesti matkustaa omatoimisesti vaikkakin eipä viime omatoimimatkalla ja tällä valmismatkalla paljoa eroa ole kun ottaa huomioon että thaimaan valmismatka tuplasti pidempi (lennot ryanairilla hotelli costa del solissa 750€ kallis autovuokra, syöminen johon meni arviolta 400€ yms. Ja matkan kesto 7vrk)..Nyt finnmatkat thaimaa, sis. Lennot blue comfortissa 4 tähden hotelli finnmatkojen luokituksen mukaan täyshoito lentokenttäkuljetukset yms. N.2500€ hiihtoloma aikaan 15vrk..

        Niin ja siis espanjassa oltiin 5 hengen porukalla ja thaimaaseen lähtee 3 aikuista ja 1 lapsi (lapsesta tulee jonkinlainen lapsialennus ja täyshoito on lapselle ilmainen kun aikuiset ottaa täyshoidon).. Edellisessä viestissä mainitut hinnat on per aikuinen :)


    • IhanaThaimaa

      Meillä ollut eka reissu pakettina AM:ltä, sitten pelkät lennot AM:ltä ja itse varattu hotellit ja kerran Finnmatkoilta yhdistelmä, jossa toinen viikko ilman hotellia (ja varattiin siis itse). Näillä säädöillä saatiin 7 hengen perheelle säästöä parin tonnin verran. (Varattu samat **** hotellit, mitä seuramatkat myy, joten voitu verrata, hotellitarjoukset tulleet suoraan hotelleilta).
      Eihän tuo nuppia kohden ihan älyttömiä tee, mutta isolle sakille kyllä. Ja tämä siis uudenvuoden aikaan, kohteena Phuket. Tuskin tuollaista säästöä ois saanut muuhun vuodenaikaan.

      Nyt olen laskeskellut ensi vuodenvaihteen reissua Krabin suuntaan, vertaillut lentoja ja paketteja ja hotelleja ja.... Kaikista en hintaa vielä oo saanut, mutta vaikka kuinka edullisesti tarjoaisivat, niin nyt kyllä tulee pakettina matka huomattavasti halvemmaksi ja Finnmatkat se halvin. Oli sitten 2vk samassa tai 1vk 1vk, en millään saa omatoimista kannattamaan. Siis nimenomaan suorilla lennoilla. Pomppulentoihin ei lasten kanssa lähdetä.
      Nyt harmillisesti AM oli nostanut pelkkien lentojen hintoja, eikä niitäkään mene Krabille kuin kerran viikkoon ja Phuketin lennot jo myyty, joten ei jää paljo vaihtoehtoja.

      Finnmatkat, valmis yhdistelmämatka kuljetuksineen kaikkineen ei vaikuta silti huonolta vaihtoehdolta. Ei tarvitse varmistella majoituksia ja tulostella maileja ja varauslappuja eikä muutakaan säätämistä. Toki ne ei isoja hommia ole, jos niillä säästöä syntyisi.
      Ainoa mikä mietityttää, että ennen lennetty Finnairin airbusilla / Hiflyn vastaavalla, nyt sitten koetaan TuiFlyn ahtain luokka :( Mutta eihän se oo ku lennon ajan. Finnair on pelittänyt mainiosti, toivottavasti myös TuiFly.

      • Uudestaan 2014

        Itse menin ensimmäistä kertaa Krabille Apollo matkojen viemänä. Käyttävät Finnairin koneita, joissa comfort luokka on ylivertainen tapa matkustaa pitkiä matkoja. Perillä hyvä suomalainen opas, jonka saa kiinni puhelimella milloin vain.


    • fanitar

      Oletko lähdössä kaksin vaiko porukalla vai jopa yksin? Jos lähdet yksin, niin todennköisesti sinulla on suurempi potti satsata reissuun. Minullepa kävi siten, että varasin useamman hebgen kaukomatkan ja, kun huomasin, etten matkalle pääsekään niin olisin joutunut pulittamaan matkanjärjestäjälle peruutusmaksuna yli 200 euroa. Näinpä jouduin vaihtamaan matkakohdetta ja lähtemään reisuun vastahakoisesti. Kannattaa ottaa selville, että mitä matkanjärjestäjä veloittaa, jos joutuukin yllättäen peruuttamaan matkan. En halua manita täällä ko. mjärjestäjän nimeä, mutta sanoisinko, että tuppaa pistämään vihaksi vielä nytkin ko. tyyli. Mielestäni tärkeän/ehdottoman esteen vuoksi matka olisi voitava saada perua veloituksetta. Matkakassaa olin jo hoitanut 1000 eurolla, joten järkevältä ei tuntunut sekään vaihtoehto, että jätän rahani vuodeksi matkanjärjestäjän kassaan. Olen varma, että löydät itsellesi/teille sopivan matkan keneltä tahansa ns. suomalaiselta matkanjärjestäjältä, vaikka varaisit matkasi viime tipassakin. Viime tipassakin löydät taatusti edullisia äkkilähtöjä Taikkuihin. ♥

    • hymy jäi

      Kiitti ketjun aloittaneelle. Vastausta en kysymykseesi, niin kaikkien luettavaksi kuitenkaan anna. Vastaus selkiytyi kuitenki itselle, niin vähitellen palstalla säännöllisen epäsäännöllisin väliajoin vierailleena. Sen paljastan, että jalkatila on riittävä ja sen, etten aio lähteä enkä lähde reissulle yksin, vaan parhaimmat kamut otan tieteski messiin..

    • pettynyt5

      En todellakaan suosittele kenellekään Aurinkomatkoja!! Meidän matka peruttiin, koska ei ole tarpeeksi matkustajia. Koskaan ei ole tällaista käynyt Finnmatkoilla.
      Todella kiva saada tietää kk ennen lähtöä ettei pääsekään kauan odotetulle matkalle josta olit vielä valmis maksamaan ihan kohtuu summan. =(

    • elämä on

      Mitä sitä itkemään. Maailma on lentoja ja kohteita täynnä. Tänä talvena matkat olleet vielä poikkeuksellisen edullisia. Ei kun matoa koukkuun ja reissuun. Rento ote matkallekin, sielläkin voi tapahtua mitä tahansa (odottamatonta)..

    • heppikevonen

      Nimenomaan. Kalliin matkan peruutushan kuulostaa ennemminkin "onnenpotkulta" tällaisena aikana kun halpoja äkkilähtöjä on (ja ollut) pilvin pimein.. Itseäni vi*uttaisi jos tänä talvena olisi tullut varattua matka täydellä hinnalla.

    • Aurinkomatkaaja

      En matkusta ikinä enää finnmatkoilla ! Yksinäiselle äkkilähtijälle ei taata omaa huonetta, vaan niin perillä halutessaan nyhtää hotelli (kauhean haloon kanssa) ison lisämaksun viikosta, vaikkei hotelli ole edes täynnä--- RAHASTUSTA, (Mikäli ei halua vierasmaalaista huonekaveria), Näinollen hinta ei olekaan enää halpa äkkilähtöhinta. Vielä tyrkätään kentällä lappu käteen, jossa mainitaan että voit joutua vaihtamaan hotellia nopeasti kesken loman ! Mitä lomailua se sellainen on, että joutuu koko ajan jännittämään tuleeko se lähtö ja koska ?! Huom! Olet siis ostanut huoneeseen isot vesikanisterit ja jääkaapin täyteen ruokaa. Lähdeppä sitten niiden kanssa hotellia muuttamaan ! PLÄÄH !! Lisäksi opaspalveluita ei ole muuta kun puhelimen päässä, sekin "kriisitilanteessa" töykeää, Nuoret kokemattomat oppaat vaan "hengailevat hymysuin gatalogi rinnuksilla" ja tulevat ilmeisesti etelään pitämään vaan hauskaa...Ovat unohtaneet, että "asiakas on aina oikeassa"... FINNmatkoissa ei ole enää mitään suomalaista, joten sen nimenkin voisivat jo tyystin vaihtaa... Finnmatkojen palvelu ja systeemit ovat siis varsin huonot :( ... Aurinkomatkat on ainakin vielä suomalainen ja palveleva. Yksinäinen äkkilähtijä saa oman huoneen taatusti jo varatessaan, vain 60 euron lisämäksusta, ja hotellinkin tietää jo varatessa.. Toivottavasti AM pysyykin Suomalaisille Suomalaisena !

      • Ymmärrän sua

        Kaikki tuo harmistumisesi on ihan ymmärrettävä, varsinkin kun et vaivautunut etukäteen lukemaan äkkilähdön ehtoja ja yleisiä matkaehtoja.

        Niissä kyllä mainitaan ihan selvästi, että huone yhdelle maksaa extraa ja myös se, että äkkilähtijä voi saada äkkilähdön huoneestaan ja voipi joutua vaihtamaan toiseen huoneeseen, toiseen hotelliin tai jopa toiselle paikkakunnalle.

        Myös opaspalveluista kerrotaan että ne on äkkilähtijälle juuri sellaiset kuin itsekin totesit.
        Asiakas EI ole oikeassa silloin kun vaatii sellaista mistä ei ole edes maksanut.


      • No huhhuh !!!

        Pikkuisen nyt vaikuttaa siltä, että kirjoittaja voisi vilkaista peiliin ja miettiä asioita uudelleen. Mikäli siihen pystyy. Kun ostaa Ladan, ei voi odottaa Mersun kyytiä. Kannattaa ottaa selvää mitä ostaa.... noloa valittaa tämmöisistä jälkikäteen.


    • 2 kertaa ollaan oltu Finnmatkojen reissussa Thaimaassa. Viime talvena Finnairin kone, comfort-luokka. Juuri tultiin TUI:n koneella, premium-luokka.
      Finnairin kone mennessä 1 tunti myöhässä, muuten kaikki lennot ihan ajallaan.
      Olimme tyytyväisiä molempiin lentoihin ja palveluihin. Finnmatkat hoiti hienosti pikkubussikuljetuksen hotelliin. Oppaat olivat vastassa kentällä sekä hotellissa.
      Hotellissa oli oppaita tavattavissa kaiken aikaa. 2 suomalaista ja loput ruotsalaisia ja norjalaisia oppaita. Järjestivät paljon ohjelmaa ja homma toimi.
      Hotellissa oli esittelykävely ekana päivänä.
      Lähtöä edellisenä päivänä tuli huoneeseen kirje jossa oli tarkat ohjeet lähtöön.

    • Aurinkomatkaaja

      Se mikä on omaa kokemusta, on siis todellista. Kritisoinkin AM ja FM:jen eroa, miten jo varatessa on Aurinkomatkoilla PALJON parempi systeemi yksinmatkaavalle, lukekaa oikein... Vilkaisen peiliin tosi usen :) useimmin varmasti kun moni muu... Ei ole noloa kirjoittaa, (ei valittaa) kokemuksistaan ja siitä, että ns. "halpamatkan" ostaja on asiakas siinä missä kaikki muutkin luxusmatkaajat. Ei pitäisi eriarvoistaa asiakkaita, missään tapauksessa.. Huomenna saatan ostaa sen paljon maksasvan unelmaloman... Yksikin kerta on liikaa huonoja kokemusta... Aurinkomatkat on valintani tästä eteenpäin...
      Nämä oli mun pointit... Mutta se älähtää johon kalahtaa... Älkää voivotelko :)

    • Aurinkomatkaaja

      Ja ihan vielä selvennykseksi. ISO ero on Aurinkomatkojen eduksi se että yksinäinen äkkilähtijä JO netissä varatessaan, ostaa huoneen vain itselleen 60-euron (oli viimeksi) lisähintaan (nyt maksoin finnmatkoista väsyneenä perillä hotellilla 110 euroa lisää, vielä virkailijan taholta hirvittävän ryöpyn kera )... Ei tarvi periillä jännittää hotellinvaihtoa, saati että huoneeseen tulisi joku ryyppäävä, tai tupakoiva tms "hairikkö"... Saa matkustaa ja rentoutua KOKO loman ihan rauhassa, ilman että hotellivirkailijat hönkii niskkaan... HInta ON SAMA, eli yhtä halpa kun "finn"matkoillakin... Ei tarvii am:lla lukea huonoja "sääntöjä", jotka on tehty muutettaviksi, enemmän palvelemaan kaikkia asiakkaita. Niitä "lakeja" voiisi ja kannattaisikin muuttaa mitä pikimmin... NO, yksi asiaks on toistaiseksi menetetty---- jos ei se finnmatkoja haitta niin OK !! Kyllä minä "ohjeita luen", mutta en niitä kunnioita, Varsinkin kun ovat tosi huonoja, yksinäisen matkaajan kannalta...
      Eikä Aurinkomatkoilla tyrkätä myöskään lentokentällä käteen lappua hotellinvaihdosta... Tiedät hotellin jo matkaa varatessasi. Hinta ON ihan yhtä edullinen, mutta saa lomailla aivan huoletta... EIKÖ tämä ole ihan maalaisjärkeenkäyvää asiaa ?! Älähtäkää vaan ihan rauhassa, minua ei haittaa ollenkaan :) Aurinkomatkoilla ostan halvalla mersun ja saan mersun :D

      • suositus

        Varaa ensi kerralla lennot ja hotelli erikseen ilman matkatoimiston välikäsiä. Pääset edullisemmin kuin matkatoimistojen kautta. Näin olen toiminut jo vuosia ja säästänyt rahaa. Thaimaasta saa kolmen tähden hotellihuoneen yhdelle noin 22-25 € /vrk (1000-1200 THB) ilmastoinnilla, aamiaisella, minibaarilla, uimaaltaalla ym helposti. Viime joulukuun 30 päivän matka Finnairin lento 720€ kuukauden hotelli 690 € (30000THB) 1410€ 22€ taksi hotelliin. Joku taas aloittaa ettei tuolla hinnalla saa Finnairin lippuja. Kyllä saa kun ostaa ne tarpeeksi aikaisin, itse ostin lennot helmikuussa . Lentoliput voi ostaa vuotta ennen paluulentoa.


    • Yksinmatkaava

      Jeps, selvä se,että on helpompi ja mukavampi on yksinäisen matkustaa Aurinkomatkoilla, lähtien juurikin jo näistä varaussysteemeistä. Selkeää ja helppoa. Esim. Facebookissakin Aurinkomatkoilla tykkääjiä 173-tuhatta. Finnmatkoilla 151-tuhatta. Kylläpä sekin jo puhuu puolestaan (Y) Ja olis tosiaankin hienoa jos eivät muuttaisi systeemiään, Terveisiä sinne. Aito Suomalainen AM ! (Y)

    • teeässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1686
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1315
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1210
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1186
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1173
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1065
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1061
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      997
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      976
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      864
    Aihe