Heippa, saako Calciin toiminnon, jolla menneet päivämäärät muuttuisivat automaattisesti punaiseksi.
Toinen kysymys kuuluu, että onko mahdollista tehdä sellaista kaavaa joka lisää viereisen solun lukuun esim. 3kk automaattisesti. Esimerkiksi jos kirjoitan a1:een 24.1.2013, niin b1:een tulisi 23.4.2013. Jos tämä ei ole mahdollista, niin 24.4.2013 käy myös.
Kiitos vastauksesta
Calc mennyt aika punaisella ja automaattinen pvm
4
129
Vastaukset
- Calcis
Värin saa muuttumaan kun menee ehdollinen muotoilu -> solun arvo - pienempi kuin - now() ... solun tyyli -> uusi tyyli ja sieltä taustaväri punainen
b1 kaava =EDATE(A1;3) .... tällöin b1 tulee päiväys 3kk eteenpäin (solun muotoilu tulee olla päivämäärä)- OOCa
Kiitos paljon vastauksestasi, muuten toimii, mutta kaavasta
=EDATE(A1;3) tulee #NIMI?
kummankin solun muotoilu on päivämäärä
- Calcis
#NIMI? viittaa siihen että kaava ei ole oikeinkirjoitettu tai ohjelmaversio ei tunne funktiota. Uusimmassa apache versiossa toimii oikein.Kokeile kirjoittaa pienellä tai kopioi alla oleva kaava ja liitä soluun,jos ei toimi ja kaavarivillä kaava on edelleen pienillä kirjaimilla niin lataa ja asenna uusin versio ohjelmasta.
=edate(a1;3) - OOCa
Minulla oli ensin joku vanha OO versio, ja sitten päivitin Libre Officen ja johan toimii, Hienoa että täältäkin saa asiallista apua.
Suuret kiitokset avustasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606484- 1003352
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252676- 212308
- 271861
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251600
- 491452
- 321448
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423