Heippa, saako Calciin toiminnon, jolla menneet päivämäärät muuttuisivat automaattisesti punaiseksi.
Toinen kysymys kuuluu, että onko mahdollista tehdä sellaista kaavaa joka lisää viereisen solun lukuun esim. 3kk automaattisesti. Esimerkiksi jos kirjoitan a1:een 24.1.2013, niin b1:een tulisi 23.4.2013. Jos tämä ei ole mahdollista, niin 24.4.2013 käy myös.
Kiitos vastauksesta
Calc mennyt aika punaisella ja automaattinen pvm
4
218
Vastaukset
- Calcis
Värin saa muuttumaan kun menee ehdollinen muotoilu -> solun arvo - pienempi kuin - now() ... solun tyyli -> uusi tyyli ja sieltä taustaväri punainen
b1 kaava =EDATE(A1;3) .... tällöin b1 tulee päiväys 3kk eteenpäin (solun muotoilu tulee olla päivämäärä)- OOCa
Kiitos paljon vastauksestasi, muuten toimii, mutta kaavasta
=EDATE(A1;3) tulee #NIMI?
kummankin solun muotoilu on päivämäärä
- Calcis
#NIMI? viittaa siihen että kaava ei ole oikeinkirjoitettu tai ohjelmaversio ei tunne funktiota. Uusimmassa apache versiossa toimii oikein.Kokeile kirjoittaa pienellä tai kopioi alla oleva kaava ja liitä soluun,jos ei toimi ja kaavarivillä kaava on edelleen pienillä kirjaimilla niin lataa ja asenna uusin versio ohjelmasta.
=edate(a1;3) - OOCa
Minulla oli ensin joku vanha OO versio, ja sitten päivitin Libre Officen ja johan toimii, Hienoa että täältäkin saa asiallista apua.
Suuret kiitokset avustasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282517- 1142116
- 1221799
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?951787Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91537Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161391128Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu18981Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35977