http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/uutinen.jsp?oid=201301344577&ref=
Suomeen saadaan kohta todella kova uutuus, joka vakuuttaa ajo-ominaisuuksillaan, muotoilullaan, laadullaan ja kestävyydellään. Jopa vannoutuneinkin Toyotan omistaja joutuu pysähtymään ja miettimään mielessään selkeästi parempia vaihoehtoja. Aasialaiselle autolle on hyviä Eurooppalaisia vaihtoehtoja ja hinnasto on enemmän kuin kohdallaan.
Tämä auto vie Toyotalta ostajia ja paljon
114
2748
Vastaukset
- 20+1
Tojo -kansa ei tosiaankaan ole siirtymässä VAG leiriin juri nyt. Itseasiassa liikehdintää on päinvastaiseen suuntaan ja paljon.
- ihan muulla ajava
Itse asiassa liike on aivan toiseen suuntaan. http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/kian ostajat edelleen merkilleen uskollisimpia/201301344505
Merkkiuskollisuus on koetuksella. - Raihnainen
Joopa joo, tojot ovat olleet ja menbneet:
"Autoveron korotuksen jälkeen Volkswagen on noussut selvästi eniten rekisteröidyksi automerkiksi. Kesäkuussa merkin markkinaosuus oli harvinaisen huikea, 17,5 prosenttia. Se on melkein kaksi kertaa niin paljon kuin kakkosen eli Toyotan markkinaosuus.
Malleista taas ylivoimainen ykkönen toisena peräkkäisenä kuukautena on Volkswagen Golf. Sitä rekisteröitiin 411 kappaletta, kun kakkosta eli Skoda Octaviaa rekisteröitiin 289 kappaletta. Skodakin on saman konsernin autoja, eli konsernitasolla Volkswagen jyrää todella vahvasti. Merkkitilastossakin Skoda on kolmantena.
Volkswagenin ja Skodien myyntimenestyst......" - 1 ja vika
ihan muulla ajava kirjoitti:
Itse asiassa liike on aivan toiseen suuntaan. http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/kian ostajat edelleen merkilleen uskollisimpia/201301344505
Merkkiuskollisuus on koetuksella.On niitäkin, millä on ollut Kia, se ensimmäinen ja viimeinen...
- heh he hee:)))
1 ja vika kirjoitti:
On niitäkin, millä on ollut Kia, se ensimmäinen ja viimeinen...
vai niin..
- mahtimerkki.
heh he hee:))) kirjoitti:
vai niin..
Toyota vie muita kovan vikinän kera ja nauru raikaa
- petterien toyota-opisto
mahtimerkki. kirjoitti:
Toyota vie muita kovan vikinän kera ja nauru raikaa
Toyotat lisääntyy jo pettereiden piirissä kovaa vauhtia. Ajoittain jopa käytetyt meinaa loppua liikkeistä kovan pettereiden liikehdinnän vuoksi
- Kiala Viulu
petterien toyota-opisto kirjoitti:
Toyotat lisääntyy jo pettereiden piirissä kovaa vauhtia. Ajoittain jopa käytetyt meinaa loppua liikkeistä kovan pettereiden liikehdinnän vuoksi
Toyotat lisääntyy maailmalla tappo tahtia ja muut tulee vikisten perässä.
Tuotanto on nyt päässyt hyvin käyntiin, kun tsunamista ja ydinonnettomuuksista selvittiin.
Eipä jää paljon muille jatjoa:)
http://www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/meneekoe-taellae-merkillae-jo-liian-hyvin.html - Kiala Viulu
petterien toyota-opisto kirjoitti:
Toyotat lisääntyy jo pettereiden piirissä kovaa vauhtia. Ajoittain jopa käytetyt meinaa loppua liikkeistä kovan pettereiden liikehdinnän vuoksi
Toyotat lisääntyy maailmalla tappo tahtia ja muut tulee vikisten perässä.
Tuotanto on nyt päässyt hyvin käyntiin, kun tsunamista ja ydinonnettomuuksista selvittiin.
Eipä jää paljon muille jatjoa:)
http://www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/meneekoe-taellae-merkillae-jo-liian-hyvin.html
- Jaa, mutta
eikös nuo ole kovin vikaherkkiä ja haavoittuvia tekniikaltaan. Ei taida Toyota-miehet innostua - kas kun arvostavat kestävyyttä ja luotettavuutta enemmän. Ja tuohan kyllä muistuttaa jonkun verran vanhaa kakkos-koppasta Avensista ulkomuodoltaan. Eli vähän vanhanaikainen uudeksi automalliksi.
- Voihan tuo viedä
ostajia folkvaginalta ja raatsialta mutta Tojotistit ovat eri rotua
- Sokolooda
palstan toiveajattelua. Toyotamiehet arvostaa luotettavuutta ja
mielenrauhaa - kullekinsopivin
Suuren yleisön massatuotteissa japanilaisten (ja korealaisten?) merkkien sekä saksalaisten merkkien kannattajakunnat taitavat olla melko kaukana toisistaan.
Leiriä vaihdetaan puolin ja toisin jonkin verran ja useista eri syistä, mutta en usko että uusi Octavia aiheuttaa mitään tilastollisesti merkittävää huojuntaa merkeistä toiseen hyppimisessä.
Se on toki varmaa että uusi Octavia tulee myymään erittäin hyvin - joskin saman valmistajan uusi Rapid tulee varmasti syömään osan entisistä Octavia-käyttäjistä. Niin ihmeellinen auto Octaviakaan ei ole jotta se saisi aikaiseksi suuria liikehdintöjä muista merkeistä Skodaan (eikä se kyllä varmasti karkoita Skodalla ajvia muihin merkkeihin nyt kun konemallistonkin kerrotaan kaikissa asiayhteyksissä uudistuneen ja sitä kautta tuo osittain ylilietsottu TSI-koneiden kestävyysmainekin alkaa kohentua).- sudeettisakemanni
Kyse oli Skodasta, joka ei ole saksalainen merkki. Aatun mielestä saattoi olla sudeettti-saksalainen. Monien muiden mielestä edelleen ns. itäauto.
- eristys petti
sudeettisakemanni kirjoitti:
Kyse oli Skodasta, joka ei ole saksalainen merkki. Aatun mielestä saattoi olla sudeettti-saksalainen. Monien muiden mielestä edelleen ns. itäauto.
Uusi Skoda on aivan liian sisämeluinen ja siksi sen myynti tulee kärsimään rajusti. Radio pitää olla lähes täysillä, että kuulee jotain melun seasta
- korvasuojat käyttöön
eristys petti kirjoitti:
Uusi Skoda on aivan liian sisämeluinen ja siksi sen myynti tulee kärsimään rajusti. Radio pitää olla lähes täysillä, että kuulee jotain melun seasta
liikaa desipelejä
- lkjgflkjfdlkj
Tilojen puolesta Toyota sais ottaa oppia Octaviasta. Etenkin takatilat uudessa Auriksessa ovat luokattoman pienet, varsinkin verrattuna tuohon uuteen Octaaviaan. Ehkä Toyota haluaa myydä sitten Avensista isompia takatiloja tarvitseville, mutta kaikki eivät myöskään tarvitse Avensiksen 10 000 euron lisähintaa ja "hieman laadukkaampia sisustusmateriaaleja".
- Maa kutsuu...
Häh?
"Etenkin takatilat uudessa Auriksessa ovat luokattoman pienet, varsinkin verrattuna tuohon uuteen Octaaviaan. "
Oisko kyseessä kuitenkin hieman eri kokoloukankin autot? Octavian kilpailija Toyota- leirissä on tosiaankin Avensis, ei Auris. Auriksen vastustaja Skoda-mallistossa olisi varmaankin Fabia. On Fabiassakin sitten Avensikseen verrattuna todella surkeat takatilat.
Vaikka röllääminen tällä palstalla onkin hauskaa, niin koitetaan kuitenkin pitää edes vähän jalat maassa. - Skuuda
Maa kutsuu... kirjoitti:
Häh?
"Etenkin takatilat uudessa Auriksessa ovat luokattoman pienet, varsinkin verrattuna tuohon uuteen Octaaviaan. "
Oisko kyseessä kuitenkin hieman eri kokoloukankin autot? Octavian kilpailija Toyota- leirissä on tosiaankin Avensis, ei Auris. Auriksen vastustaja Skoda-mallistossa olisi varmaankin Fabia. On Fabiassakin sitten Avensikseen verrattuna todella surkeat takatilat.
Vaikka röllääminen tällä palstalla onkin hauskaa, niin koitetaan kuitenkin pitää edes vähän jalat maassa.Kyllä, juurikin Fabia, kalukukkaroja molemmat. Onneksi Skodalta tuli juuri uusi Rapid markkinoille. Siinä on uudessa autossa uutta tekniikkaakin, toisinkuin joillain kilpailijoilla.
- HhhhhhhHjj
Maa kutsuu... kirjoitti:
Häh?
"Etenkin takatilat uudessa Auriksessa ovat luokattoman pienet, varsinkin verrattuna tuohon uuteen Octaaviaan. "
Oisko kyseessä kuitenkin hieman eri kokoloukankin autot? Octavian kilpailija Toyota- leirissä on tosiaankin Avensis, ei Auris. Auriksen vastustaja Skoda-mallistossa olisi varmaankin Fabia. On Fabiassakin sitten Avensikseen verrattuna todella surkeat takatilat.
Vaikka röllääminen tällä palstalla onkin hauskaa, niin koitetaan kuitenkin pitää edes vähän jalat maassa.Kyllä Octavia on samaa kokoluokkaa kuin golf, auris, ceed, focus jne. Seuraava kokoluokka on avensis, mondeo, passat johon skodalla on superb. Fabia taitaa mennä Taris, polo kololuokkaan skodalla.
- Tiedän paremmin
HhhhhhhHjj kirjoitti:
Kyllä Octavia on samaa kokoluokkaa kuin golf, auris, ceed, focus jne. Seuraava kokoluokka on avensis, mondeo, passat johon skodalla on superb. Fabia taitaa mennä Taris, polo kololuokkaan skodalla.
Uusi 2013 Octavia on samankokoinen kuin VW Passat, joten pyyhkäsee Avensiksen rinnalle ja vähän ohikin.
- ostajat vähissä
Skuuda kirjoitti:
Kyllä, juurikin Fabia, kalukukkaroja molemmat. Onneksi Skodalta tuli juuri uusi Rapid markkinoille. Siinä on uudessa autossa uutta tekniikkaakin, toisinkuin joillain kilpailijoilla.
Kuka ostaa? rumakin kuin pieni ankanpoikanen. Vain rapalammikko puuttuu
- Kova haastaja
Sanoisin, että uusi ocu muistuttaa muotokieleltään aiempaa Audin A4:n mallistoa. Onko tämä muotokieli sitten tarkoituksellla Audilta haettua, tiedä sitä. Joka tapauksessa todella hienon näköinen auto on kyseessä ja ko. auton tekniikka on VAG leirissä jo pitkään testattua Golf linjastosta. Skoda on VAG:n tuotteista ollut lähes laadukkain hinta/laatusuhteella. Todennäköisesti aika moni uudesta Toyotasta haaveileva käy ainakin koeajamassa uuden Ocun ja aika moni varmasti päätyy uuteen malliin. Tämän kun vielä saa 4 vetoisena niin aika huippuauto on kyseessä.
- vaikkavoissapaistais
Kun tuohon pakettiin sitten yhdistetään TSi-kone DSG-vaihteisto, niin paketin nimi on Skeida.
- Kiala Viulu
Kyllähän odotettu Auris ja varsinkin tuleva farmari malli tulee viemään paljon osuuksia muilta pienessä hetkessa. Sen kertoo jo valtava ennakkotilausten määrä Euroopassa ja Suomessa.
Moni auton vaihtoa harkinnut on siirtänyt ostohetkeä, kun on päätynyt Auris farmariin.
Yhä useampi siis tulee ostamaan Toyotan
http://www.iltalehti.fi/autot/2012092716127977_au.shtml- 1,6 VVTi SOL
Ei ainakaan tuo uusi töpöperäinen Auris houkutellut mitenkään, tämä nykyinen vm. 2008 miellyttää enemmän.
Saa nähdä malttaako odotella tuota farmaria vai vaihtuuko merkki, kun ei ajo-ominaisuudetkaan saa hurraahuutoja etenkään liukkaalla tiellä, kesällä jo menettelee. - Kiala Viulu
1,6 VVTi SOL kirjoitti:
Ei ainakaan tuo uusi töpöperäinen Auris houkutellut mitenkään, tämä nykyinen vm. 2008 miellyttää enemmän.
Saa nähdä malttaako odotella tuota farmaria vai vaihtuuko merkki, kun ei ajo-ominaisuudetkaan saa hurraahuutoja etenkään liukkaalla tiellä, kesällä jo menettelee.Tuskimpa sitä myynnin suurta määrää täällä palstan petteristit voi määritellä, koska sen on jo moni ennakkotilaaja määritellyt Euroopassa ja Suomessa Auris farmarin halutessaan.
Se on nyt jo täysin varmaa, että suuri suosio on taattu Auris merkillä ja etenkin farmarilla.
http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/koeajot/toyota-auris-harppaa-reilusti-eteenpain/1278038 - Auris farmari=vitsi
Lyhyt akseliväli, matala takaluukku ja pieni kantavuus eli käytännössä moni hatchback hakkaa tuon mennen tullen. Angry Birds keulasta en nyt viitsi sanoa mitään, jokainen näkee sen itse.
- laitahan linkki
jossa kerrotaan valtavista ennakkotilausten määristä Euroopassa ja Suomessa.
- ja venytetty perä
Auris farmari=vitsi kirjoitti:
Lyhyt akseliväli, matala takaluukku ja pieni kantavuus eli käytännössä moni hatchback hakkaa tuon mennen tullen. Angry Birds keulasta en nyt viitsi sanoa mitään, jokainen näkee sen itse.
Farkussa takaluukku on syvennyksessä, takalokasuojia ja puskuria on venytetty pitkälle takaluukun taakse, näin auto näyttää sivultapäin todellista suuremmalta. Ei tarvinnut oikeasti rakentaa pidempää alustaa ja tilavampaa autoa, taas säästettiin. Muuten uudessa Octavian hatchbackissä on isompi tavaratila kuin uudessa Auris farkussa.
- kialan mummo
sen kertoo jo valtava ennakotilausten määrä euroopassa ja suomessa. linkitä faktoja kyseisestä asiasta. totuus tulee olemaan focus ja golf eniten ostetut farkut euroopassa ja suomessa. nyt ja tulevaisuudessa. yhä useampi siis tulee ostamaan saksalaisen auton.
- tarkkuutta lapsi
Auris farmari=vitsi kirjoitti:
Lyhyt akseliväli, matala takaluukku ja pieni kantavuus eli käytännössä moni hatchback hakkaa tuon mennen tullen. Angry Birds keulasta en nyt viitsi sanoa mitään, jokainen näkee sen itse.
LYHYT AKSELIVÄLI ? 2 mm lyhempi kuin aurisfarkussa? mitä videoa! Ulkonäkö on jees!
- kuulehan Peelo
tarkkuutta lapsi kirjoitti:
LYHYT AKSELIVÄLI ? 2 mm lyhempi kuin aurisfarkussa? mitä videoa! Ulkonäkö on jees!
Uudessa Octaviassa akseliväli on 269 cm, uudessa Tohjo Auriksessa 260 cm, ettäs tiedät jos lukuja yleensä ymmärrät.
- missä viipyy
kialan mummo kirjoitti:
sen kertoo jo valtava ennakotilausten määrä euroopassa ja suomessa. linkitä faktoja kyseisestä asiasta. totuus tulee olemaan focus ja golf eniten ostetut farkut euroopassa ja suomessa. nyt ja tulevaisuudessa. yhä useampi siis tulee ostamaan saksalaisen auton.
Kiala, linnkkejä esiin!!
- envaihdaenää.
Minä vaihdoin Avensiksen uuteen Octaviaan, ja kuukauden ajelun jälkeen ne lupas purkaa kaupan jos maksan 5800 euroa purkurahaa, ja saan Avensikseni takaisin ja Skoda myyntiriviin. Ei siinä auttanut kun maksaa, oli se semmonen rimpula tuo Tsekkien rakennelma.
- AvensisLuokkaaAlempi
Saattaa vaan hinnat olla aika paljon kovemmat kuin tojon rimpuloissa, joissa vakiovarusteena on kaikissa varustetasoissa ainoastaan ratti ja polkimet.
- skodata
Uusi octavia tulee olemaan taas ylittämätön este lehtien vertailuissa muille merkeille, siis myös toyotalle. Kaiken lisäksi skoda on luotettavin kaikista vw sukuisista autoista. Itseni kokemusten mukaan ihan yhtä luotettava, kuin luotettavana tunnettu toyota. Ajettavuus, tilat ja tehot ovat vaan huomattavasti paremmat. Eikä se ruostu, katsokaas siitä asiasta juttua uudesta autobild- lehdestä.
- astetta rikkaampi
Niin, mutta onneksi minulla on E-sarjalainen. Ei tarvitse puuttua köyhälistön 20k autoihin kuten "sokota oksettava" ja
"hajota anjovis".- Merkillä ei väliä
Saanko arvata? Hopeanvärinen dieselfarmari, joka on tuulipukujen sekä kynnennuolijoiden ykkösvalinta.
Hopea väri kertoo sen, että auto on tuotu käytettynä saksasta. Diesel kertoo sen, että kyseessä on persaukinen tai kitupiikki. Farmari kertoo taas sen, että on joutuu kuljettamaan tavaroita. Yksikin näistä ominaisuuksista on paha, kahdesta ei ole paluuta ja kaikki kolme yhdessä kertoo siitä, että peli on menetetty.
- susi aina
voit olla varma että skeidoista kuullaan vielä paljon
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304
tyhmät asiakkaat itkee taas kylmissä kajuutoissaan kilpaa
http://www.tuulilasi.fi/keskustelu/auto-ja-verotus/harskia-toimintaa-suomalaisessa-merkkiliikkeessa
heh heh heh tyhmääkin tyhmempi ken tuollaisia ostaa - Skoda kiinnostaa
Päivän selvää on, että uusi Octavia tulee olemaan Suomen markkinoilla todella kova luu. Pakkohan tuota on päästä katsomaan ja kokeilemaan, kun kauppoihin tulee. VAG vie tällä hetkellä Eurooppalaista automarkkinaa, Ford toisena ja Toyota tulee jossain... kaukana Euroopan myynnissä.
- laada skooda
Sua varmaan kiinnostaa sitten kaikki muutkin kommunismin jäänteet.
- merkissä pysytään
En pysähdy, eikä tarvitse miettiä hetkeäkään Toyotan vaihtamista muuhun kuin samaan merkkiin. Itse ajattelin autoa, niin kuin muitakin asioita, kokonaisuutena. Itsellä kokemusta työn ja myös kiinnostuksesta autoihin aika lailla ja monesta merkistä, jota kautta olen päätynyt toyoon. Ongelmansa toki siinäkin. Vituttaa vaan kyseisen kaltaiset artikkelit, joita idiootti toimittajat tekee, ikäänkuin kuin auton ostaja ei osaisi itse päättää mitä haluaa. Toivon, että saisi lukea joskus seuraavanlaisen otsikon: Suomeen saadaan ammattitaitoisia toimittajia, jotka vakuuttavat ammattitaidollaan. Lukija saa ihan itse irrottaa halutessaan asiallisesta artikkelista itselleen tärkeät asiat.
- lkj cvbnhjk
hauskasti tuo ocu menee taas melkein koon puolesta ns ave/passat/mondeo luokkaan.Niin se ocu2 teki,eli oli korolla/golf luokkaa isompi.Nyt tosun hinnat lienee ave tasoa.
- Nahkurin orret
Joko Corollaan saa nahkapenkit ees rahalla?
- 2.4 STW
Autobild mainitsi että uuteen occuun saisi 184hp dieselin ja tietty sen saa myös automaatilla.
On Skodan laatu sitten mitä tahansa Tojoon verrattuna niin kyllä Tojo on moottoripuolella altavastaaja. Edes Avensikseen ei saa konetta millä auto oikeasti automaatilla kiihtyisi alle 10s. Corollaan tarjoillaan vain 1.6 vaparia.
On tuo sisustakin kuvien mukaan paremmin tehdyn näköinen kuin Avensiksessa.- Ocu itäkommarit
Riippuu mihin Aven malliversioon vertaa. Jos vertaat Terraan tai Solliin kangaspenkkeineen, juu on Ocu komeempi. Jos vertaat Sol plussaan nahka-alcantara tai Premiumiin täysnahkapenkkeineen, onko yhä.
- Hiiala Hiiala
Ocu itäkommarit kirjoitti:
Riippuu mihin Aven malliversioon vertaa. Jos vertaat Terraan tai Solliin kangaspenkkeineen, juu on Ocu komeempi. Jos vertaat Sol plussaan nahka-alcantara tai Premiumiin täysnahkapenkkeineen, onko yhä.
Niin meinaat että ocuun ei saa alcantara/nahkaverhoilua edes rahalla...?
Ja kysymykseesi, onko...? Makuasia, mutta vastaukseni: ON
- Kommunisti-Mafia
Polski-Fiat, Skoda, Lada, Wartburg, Volga, Jalta, MOSKWICZ...
VAG-konserni siirtyi skodan laatutasolle. Jatkuvasti saa lukea milloin mistäkin teknisistä ongelmista...Skoda-laatu tuli siis VAG:lle jäädäkseen! - H¤K
Tuskin vie Toyotalta, mutta volkkarilta ja Seatilta voi viedä.
Kun saisivat sen laadun edes 3 vuoden takuuta vastaavaksi niin sitten voidaan katsoa uudestaan. - idän ihme
Skodassa on aina se itäblokin ja kommunismin haju jota ei esimerkiksi muissa VAG tuotteissa ole. En voi ymmärtää mistä ne sen hajun saavat autoon, mutta ei Skoda kuski sitä itse huomaa kun on tottunut siihen. Kaupassakin monesti haistaa Skodalla tulleen asiakkaan.
- nippon denso
Sekö se on se haju? No ilmankos yks tuttu haisee kummalle mut sil on Soda ocu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Nose
Ei haittaa, saahan sitä yrittää pörhistellä. Niitä on tullut ja mennyt eri merkkejä kymmeniä vuosia ja yks on joka pysyy, Toyota. Nyt kun uusi Auris tulee vielä farkkuna, niin taas on pakka sekasin. Se on vaan niin, että Suomessa tiedetään hyvän päälle.
- halle ja lujaa
Messias saapuu, pienen Auris farkun hahmossa, Suomi on sekaisin, jeeeee.
- Kialan ilmestys
halle ja lujaa kirjoitti:
Messias saapuu, pienen Auris farkun hahmossa, Suomi on sekaisin, jeeeee.
Jep, ei ratsastakaan aasilla vaan ajaa Auriksella.
- halle ja lujaa
Kialan ilmestys kirjoitti:
Jep, ei ratsastakaan aasilla vaan ajaa Auriksella.
Onkos ajettavuudessa jotain eroa?
- Kialan ilmestys
halle ja lujaa kirjoitti:
Onkos ajettavuudessa jotain eroa?
Aika hyvä... eipä taida olla ajettavuudessa, mutta maastokelpoisuudessa kylläkin.
- arvonko?
Toyotamiehenä ostaisin varmasti jonkin euro-autoista, jos ne vaan kestäisi niin kuin Toyota.
Mutta kun näin ei ole,niin en osta.
Miksi vaihtaisin graniitin kristalliin???- No joo
Osuit muuten aivan oikeaan: ostaisit euroauton, jos sellainen kestäisi niin kuin Toyota. Siinä on koko toyota-aatteen kiteytys. Te uskotte, että ei kestä. Se usko ei lähde päästä sitten millään, ja uskoa ylläpidetään valikoivalla testitulosten ja kyselyjen levittelyllä. Eivät Toyotat ole yleisesti ottaen huonoja autoja, mutta eivät kyllä erityisen hyviäkään. Millään lailla loukkaamatta, en ole samaa mieltä kanssasi omien kokemuksieni perusteella!
- tiedämme,eiuskonasia
No joo kirjoitti:
Osuit muuten aivan oikeaan: ostaisit euroauton, jos sellainen kestäisi niin kuin Toyota. Siinä on koko toyota-aatteen kiteytys. Te uskotte, että ei kestä. Se usko ei lähde päästä sitten millään, ja uskoa ylläpidetään valikoivalla testitulosten ja kyselyjen levittelyllä. Eivät Toyotat ole yleisesti ottaen huonoja autoja, mutta eivät kyllä erityisen hyviäkään. Millään lailla loukkaamatta, en ole samaa mieltä kanssasi omien kokemuksieni perusteella!
Ei se ole uskon asia, kyllä hyvin itsekin tiedät TSi-moottorin ja DSG-vaihteiston kestävyyden. Eivät ne katsastustilastoissa näy, mutta kuka tuollaista tekniikkaa oikeasti haluaa kun valita voi?
- No joo
tiedämme,eiuskonasia kirjoitti:
Ei se ole uskon asia, kyllä hyvin itsekin tiedät TSi-moottorin ja DSG-vaihteiston kestävyyden. Eivät ne katsastustilastoissa näy, mutta kuka tuollaista tekniikkaa oikeasti haluaa kun valita voi?
Osin totta mielestäni, en itsekään ostaisi TSI-DSG -yhdistelmää. Suurin osa niistäkin lienee kaikin puolin luotettavia, mutta huonoakin on kuulunut luotettavista lähteistä. Ne eivät kuitenkaan edusta kaikkia eurooppalaisia autoja. Itselläni on aika huonoja kokemuksia Toyotankin moottoreista (D4D), mutta en silti usko kaikkien Toyotien olevan sen takia huonoja.
Mutta kiitoksia asiallisesta vastauksesta! - ran4
tiedämme,eiuskonasia kirjoitti:
Ei se ole uskon asia, kyllä hyvin itsekin tiedät TSi-moottorin ja DSG-vaihteiston kestävyyden. Eivät ne katsastustilastoissa näy, mutta kuka tuollaista tekniikkaa oikeasti haluaa kun valita voi?
Suurin osa näistäkin nettikirjoittelijoista on ihme kyllä Corollan ja Carinan mukavilla istuimilla aikaansaatuja. Miksi sitä kieltämään? Tunsin muuten erään nais-insinöörin. Hän oli saanut alkunsa Corollan takapenkillä Monte-Carlossa.
Muuten nuoruudessani Simca 1000:ssa suoritettiin huomattavan paljon semmoisia asioita, joista tämän päivän nuoriso voi vain uneksia. Minun perillisistä tuli sentää kunnon ihmisiä. He osaavat valita kulkuneuvon. Se on Toyota. - No joo
ran4 kirjoitti:
Suurin osa näistäkin nettikirjoittelijoista on ihme kyllä Corollan ja Carinan mukavilla istuimilla aikaansaatuja. Miksi sitä kieltämään? Tunsin muuten erään nais-insinöörin. Hän oli saanut alkunsa Corollan takapenkillä Monte-Carlossa.
Muuten nuoruudessani Simca 1000:ssa suoritettiin huomattavan paljon semmoisia asioita, joista tämän päivän nuoriso voi vain uneksia. Minun perillisistä tuli sentää kunnon ihmisiä. He osaavat valita kulkuneuvon. Se on Toyota.En ole Toyotan valinnasta täysin samaa mieltä, mutta jos on saanut alkunsa Monte Carlossa Corollan takapenkillä... on siinä silti jotain!
- vakaata laatua
Osta Jetta 1.9 td. Se on kestänyt viidettä vuotta. Öljyt vaihdetaan ja suodattimet. No hihna varmuuden vuoksi jo vaihdettiin, km 80000. Ajovalot alkuperäiset, hyvät.
Kesärenkaina Continentalit ja ei melua.
Rapidin takaluukku kun olis..
- opelix2
Pojat,Pojat ottakaa nyt iisisti. Jos oikein järjellä mennään kauppaan ostaisin Opel Moccamasterin..saksalainen,neliveto,turbokoneella...hintalappu 27 donaa...
toyoterot,sko Da omistajat lopettakaa tämä skeidan jauhaaminen täällä menkää kauppoja tekemään autohallissa, jos jokin urpo ostaa teidän vehkeitä- nose1
En koskaan osta mitään saksalaista tuotetta. Sympatiani eivät ole heidän puolellaan. Kyllä Räty oli oikeessa.
- scheisse octawia
II maailmansodan kaikuja ilmassa.
- tojoootaa pukkaa
kyllä toyota on AUTO mulla -95 carina .ostin 2vuotta vanhana.hihnat on vaihdettu ajallaan .öljyt vaihettu kun muistaa.jarrupaloja ja kenkiä noin 100 tonnin välein.
ei muuta ,kun ajoa vaan .aina katsastuksessa läpi joskus on joutunu polttimoita vaihtaan.
Pestykin on pari kertaa vuodessa mutta sekin vain sillon kun sattuu vesisade.
Carinalla mennään eikä meinata. - rg34gffff
Eiköhän toyota joudu vastaamaan asiaan, tosin luin jostain että
skotan myynti ei ole niin merkittää muualla euroopassa mutta
toki se saattaa kasvaa.
Kunhan nuo hommat ei mene niin että siellä missä on halvimmat
orjat niin siellä saadaan sitten halvimmat automallitkin.- kysymys:
Faktoja:
Skodaa rekisteröitiin 491951kpl EU Efta-alueella v. 2012.
Samaan aikaan samassa paikassa rekisteröitiin Toyotia 514,840kpl.
http://www.acea.be/images/uploads/files/20130116_PRPC-FINAL-1212.pdf
Onko Toyotan myynti merkittävästi merkittävämpää kuin Skodan?
- vastausxxx
Aika hyvin yrität sumuttaa, typerämpi voi mennä jopa lankaan.
Katsotaanpas:
Skoda "491951kpl" = ei pilkkua luvussa
Toyota "514,840kpl" = on pilkku
Eli sokotaa myytiin siis reilut neljäsataayhdeksänkymmentätuhatta kpl, mutta tojotaa vain viisisataaneljätoista kpl...
kukahan osti tuon 8/10-osaa tojotan.- yritä uudestaan!
Tyypillistä tojopeelon matalaotsaisuutta!
Olihan tuolla lähdekin mukana ja sieltä näet pilkun paikan. Et tainnut tietääkään, että pilkkua käytetään yleisesti tuhaterottimena monissa maissa, kuten tuossa linkin takana olevassa taulukossakin. Normaaliälyinen ymmärtää varmasti, että Skodaa on rekisteröity 491951kpl ja Toyotaa 514840kpl, eikä ala tuossa asiassa pilkkua n*ssimaan. Tuollaisten syitten takia teistä tojopeeloista ei ole sivistyneeseen keskusteluun. Sotkeudutte aina lillukan varsiin niin, että itse asia unohtuu.
- Mullamolemmat
Toyota ja Skoda ei taida juuri kilpailla samoista ostajista.
- 3rkk13
"Octavia on tanakka ajettava. Auton alusta on tosin kovahko. Se tuntuu varsinkin huonoilla teillä.
Myös rengasmelu kuuluu ohjaamoon yllättävän voimakkaana esimerkiksi moottoritienopeuksissa" -kauppalehti.fi
Pitääpä pistää heti tilauksiin... NOT. - Yhdentähdentakia
Harmaa toyota! Ai että kun on peri suomalainen tyyli. No suomalainen sisu,sillä mennään! Ei uskalleta olla erillainen. Sama asia kuin lestadiolaisuus, isältä pojalle :)
- se TOTUUS
Yllättävän usein tuo koota näkyy olevan HARMAA.
- rasismia, kom. palmu
se TOTUUS kirjoitti:
Yllättävän usein tuo koota näkyy olevan HARMAA.
Näinhän se on, silti palstan pettereiden mielestä:
-harmaa laatikkomainen halvahko skoda on ilo silmälle ja automaailman valioita joka suhteessa
-harmaa laatikkomainen halvahko toyota on oksettava näky ja ruostuu silmissä, jos kestää omalla kaistallaan
Liekö ennakkoluuloilla yhtään osaa, olisiko skodakin pa*ka auto, jos olisi alunperin aasialaisen rodun kehittämä...
- AinaToyo
Ai pitäis vain erilaisuuden takia ostaa skeida.. kyllä siinä sitten erilaisuuden huomaa kun korjaamolla istuu. Tai saahan siellä uusia skeida ystäviä..
Ei auton hankinta ole uskalluksesta kiinni, monelle se on vaan väline jolla pääsee varmasti paikasta toiseen. Ja tuolla perusteella Toyo on paljon parempi.
Octavia on vaan helvetisti peltiä ja taka ja etuylitystä golfin pohjalevyllä... Akselin välikin kun yariksessa konsanaan. Tuohan on ihan eri auto kun esim. Avensis..
Muistan vielä ajan kun Skodat olivat autoja lukekaa tuosta tuo pätee skeidaan vieläkin.. samaa paskaa http://fi.wikipedia.org/wiki/Škoda_105/120- näin se vaan on
Uuden Octavian odotusaika kovan kysynnän takia tulee olemaan pitkä, kun taas Toyotaa saa kuulemma heti hyllystä. Pk- seudulla Toyota myy nykyisin yllättävän huonosti ja jos esim. käytte joskus Ruotsissa niin huomaatte, ettei Toyotia näy siellä kovinkaan paljon. Suomessa Toyota alkaa olemaan juntti einarien auto ja kuka haluaa tulla liitetyksi tähän joukkoon.
- Kiala Viulu
näin se vaan on kirjoitti:
Uuden Octavian odotusaika kovan kysynnän takia tulee olemaan pitkä, kun taas Toyotaa saa kuulemma heti hyllystä. Pk- seudulla Toyota myy nykyisin yllättävän huonosti ja jos esim. käytte joskus Ruotsissa niin huomaatte, ettei Toyotia näy siellä kovinkaan paljon. Suomessa Toyota alkaa olemaan juntti einarien auto ja kuka haluaa tulla liitetyksi tähän joukkoon.
Miksi sitten Toyota on maailman eniten myydyin merkki?
Toyotaa kun myydää maailmalla tasaisen tappavasti ja sillä on saavutettu lähes 10 milj. kokonaismyynti maailmala v. 2012, joka vain nyt kasvaa.
Toyota on lähes ainoita yrityksia, jotka tuottaa voittoa ja vieläpä ilman Valtion tukia, toisin kuin muut konkurssi yritykset.
Esim. GM-OPEL on tehnyt tappiota vuodesta 2005 alkaen jatkuvasti ja on pysynyt pystyssä vain Valtion suurella tuella.
Toyota myi v. 2012 maailmassa eniten autojaan lähes 10 milj. kpl hyvän kokonaislaadun vuoksi:
www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/taemae-automerkki-nousi-maailman-suurimmaksi.html?SC=1
Linkistä saamme lukea GM:n surkean tilanteen:
www.tuulilasi.fi/artikkelit/gm-hakeutui-konkurssiin - AinaToyo
näin se vaan on kirjoitti:
Uuden Octavian odotusaika kovan kysynnän takia tulee olemaan pitkä, kun taas Toyotaa saa kuulemma heti hyllystä. Pk- seudulla Toyota myy nykyisin yllättävän huonosti ja jos esim. käytte joskus Ruotsissa niin huomaatte, ettei Toyotia näy siellä kovinkaan paljon. Suomessa Toyota alkaa olemaan juntti einarien auto ja kuka haluaa tulla liitetyksi tähän joukkoon.
Ruotsalaiset nyt on niin volvomiehiä että tuskin ostavat hätätapauksessakaan muuta kun saabin tilalle. Taitaa olla ainut maa maailmassa missä vulva on myyntitilastojen kärjessä.. ei voi verrata muuhun sivistyneeseen maailmaan.
Kyllä toyota on nuorten, laatutietoisten ja ympäristöarvoja arvostavien ykkösmerkki suomessakin. Sanoppa kenellä on edes vähääkään niin toimiva hybridimallisto kun toyotalla. Saksalaisten kyhäelmät lähinnä säälittäviä räpellyksiä, ainakaan talvella niillä ei uskalla kun hakea postin pihatien päästä. - Kiala Viulu
AinaToyo kirjoitti:
Ruotsalaiset nyt on niin volvomiehiä että tuskin ostavat hätätapauksessakaan muuta kun saabin tilalle. Taitaa olla ainut maa maailmassa missä vulva on myyntitilastojen kärjessä.. ei voi verrata muuhun sivistyneeseen maailmaan.
Kyllä toyota on nuorten, laatutietoisten ja ympäristöarvoja arvostavien ykkösmerkki suomessakin. Sanoppa kenellä on edes vähääkään niin toimiva hybridimallisto kun toyotalla. Saksalaisten kyhäelmät lähinnä säälittäviä räpellyksiä, ainakaan talvella niillä ei uskalla kun hakea postin pihatien päästä."Kyllä toyota on nuorten, laatutietoisten ja ympäristöarvoja arvostavien ykkösmerkki suomessakin."
Tuo oli varmaankin vitsiksi tarkoitettu. Nuoret ja laatutietoiset valitsevat aivan muita merkkejä kuin Toyotan. Suomessa Toyota on ikäihmisten keskuudessa eniten ostetuin automerkki. - kommari itäautoSkoda
näin se vaan on kirjoitti:
Uuden Octavian odotusaika kovan kysynnän takia tulee olemaan pitkä, kun taas Toyotaa saa kuulemma heti hyllystä. Pk- seudulla Toyota myy nykyisin yllättävän huonosti ja jos esim. käytte joskus Ruotsissa niin huomaatte, ettei Toyotia näy siellä kovinkaan paljon. Suomessa Toyota alkaa olemaan juntti einarien auto ja kuka haluaa tulla liitetyksi tähän joukkoon.
Omaa Avensistani sain odottaa 4 kk, mutta olikin tilaustuote. Smart entry, xenon, nahat, puheohjattu navi, premium sound system, sähköjakkara ja ratti... mutta tokihan ocun karvalätsäversio pesee laadussa minun Aveni, eiks jeh petterit vai pitäisikö sanoa pjotrit?
- se TOTUUS
Itse uskon, että fanaattiset koota fanitkin siirtyvät uusiin upeisiin Toyotiin. Ainakin fiksuimmat heistä. Miksi ajaa muinaisjäänteellä, kun voi ostaa nykyaikaisen auton.
- passaako kysyä
Mikäs siitä Auriksesta tekee nykyaikaisen?
- Paikaltaan lähtiessä pitää painaa reilusti kaasua, ettei sammu, outo sammuttaa
- Ajossa pitää huudattaa pienillä vaihteilla, että pysyy pientenkin turboautojen kyydissä
- Sisältä kovaa ja kalseaa muovia, kojelaudassa vanhanaikainen vaikutelma
- Ohjauspyörän säädöt pitkälle aivan riittämättömät
- Takajalkatilat ahtaat, takapenkki matala, istutaan polvet suussa
- Pesukoneeseen tuota tuskin kannattaa viedä, sen verran paljon muodoissa syvennyksiä, etteivät harjat pese, tuleva farkku vielä pahempi
- realismia
Kiala Viulu27.1.2013 16:22
Miksi sitten Toyota on maailman eniten myydyin merkki?
No siksi kun Toyotaa valmistetaan jokaisella maailman mantereella
ja lähes joka toisessa maailman valtiossa on, jos ei Toyotan autotehdas niin
ainakin moottoritehdas.
Aina on jokin, joka on suurin.
Joillakin on suurta vain suu.
Traktoritehtaista se on Miskin traktoritehdas Valkovenäjällä - Uudet autot
Otetaanpas jo pois ne sumuiset Kiala Viulun huurtamat lasit silmiltä ja katsotaan maailmaan rehellisin ja avoimin mielin, jolloin voitte todeta että uusi Skoda Octavia lyö vanhanaikaisen japanilaisen Toyotan 6-0. Ajettavuus,ergonomia, tilat, viimeistely, hienot moottorit ja muotoilu. Toyotalla ei todellakaan ole mitään vastaavaa tarjota kyseiseen hintaluokkaa. Nyt Skoda vie Toyotaa kuin pässiä narussa ja Toyotamiehillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa auto parempaan tai ulista kuin akat kanalassa Kiala Viulun säestämänä.
- Kiala Viulu
Skoda rämppä nyt viimeksi lyö Toyotaa, kun siihen ei pysty muutkaan onnettomat pärisevät partakoneet. Toyota on maailman ykkönen v. 2012 myynnillään ja muut tulee kaukana perässä.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/28/nyt-se-varmistui-toyota-selatti-general-motorsin/20131489/304?non=1
- testaa & valitse
Jotta oikean kuvan saa autojen ominaisuuksista ja käytettävyydestä omiin tarpeisiin kannattaa jokaisen käydä koeajamassa autot ja tehdä sen jälkeen päätöksensä.
Aika sentimentaalista keskustua näyttää asian herättäneen.- Niinpä juuri
kun tutustuu maailman myyntilukuihin niin huomaa että
Toyotaan on suurin osa päätynyt. Kokonaisuus ja kaikki
ominaisuudet huomioiden ei valinta on helppo.
Kuka nyt haluaisi itäeutooppalaisille,lähinnä Romaniaan ja
Bulgariaan tarkoitettua Sokolootaa jota myös vanhan
Itäsaksan alueella kaupitellaaan jo melkein länsiautona
varattomille kansalaisille. Suomalaisetkin jotka ennen
joutui ajelemaan Ladalla niin häpeän tunne ei ole aivan
yhtä suuri kun silloin ennen. Suomen kiskuriautovero
pitää kyllä huolen ettei liian kallista osteta. Toivottavasti
EU ei aseta mitään ylimääräistä nautintoveroa Toyotan
omistajille. - Niinkö?
Niinpä juuri kirjoitti:
kun tutustuu maailman myyntilukuihin niin huomaa että
Toyotaan on suurin osa päätynyt. Kokonaisuus ja kaikki
ominaisuudet huomioiden ei valinta on helppo.
Kuka nyt haluaisi itäeutooppalaisille,lähinnä Romaniaan ja
Bulgariaan tarkoitettua Sokolootaa jota myös vanhan
Itäsaksan alueella kaupitellaaan jo melkein länsiautona
varattomille kansalaisille. Suomalaisetkin jotka ennen
joutui ajelemaan Ladalla niin häpeän tunne ei ole aivan
yhtä suuri kun silloin ennen. Suomen kiskuriautovero
pitää kyllä huolen ettei liian kallista osteta. Toivottavasti
EU ei aseta mitään ylimääräistä nautintoveroa Toyotan
omistajille.Miten niin "Toyotaan on suurin osa päätynyt"? Eiköhän Toyotan myynti ole enintään 15 % luokkaa, ja suurin osa maailman autonostajista päädy muihin merkkeihin?
- Kiala Viulu
Niinkö? kirjoitti:
Miten niin "Toyotaan on suurin osa päätynyt"? Eiköhän Toyotan myynti ole enintään 15 % luokkaa, ja suurin osa maailman autonostajista päädy muihin merkkeihin?
Turha sitä on kenenkään väittää; Toyota on suurin autonvalmistaja hyvän hinta-laadun ja kestävyyden vuoksi. Hybridejä menisi vieläkin enemmän kaupan, mutta tehtaiden kapasiteetit ei riitä kysyntää tyydyttämään.
- Niinkö?
Kiala Viulu kirjoitti:
Turha sitä on kenenkään väittää; Toyota on suurin autonvalmistaja hyvän hinta-laadun ja kestävyyden vuoksi. Hybridejä menisi vieläkin enemmän kaupan, mutta tehtaiden kapasiteetit ei riitä kysyntää tyydyttämään.
Jos minulle vastasit, niin en kyllä ymmärrä vastaustasi lainkaan. Liittyikö se asiaan jollain tavalla? On varmaan suurin autonvalmistaja, mutta miten ihmeessä n. 15 % olisi suurin osa?
- Kenellä muulla
Niinkö? kirjoitti:
Jos minulle vastasit, niin en kyllä ymmärrä vastaustasi lainkaan. Liittyikö se asiaan jollain tavalla? On varmaan suurin autonvalmistaja, mutta miten ihmeessä n. 15 % olisi suurin osa?
on isompi osa ? Äläkä vastaa että 85 % tekee muut yhteensä.
- luulisin näin...
Miksi toyotamiesten pitäisi vaihtaa skodaa? eikö pikemminkin olisi skodakuninkaiden etu, että liikenteessä olisi aivan tuhottomasti kyykytyskelpoisia hojohojoja, joita skodakeisarit voisivat vetää alta lipan!
- A ----> B
Nii ja kun vielä ajattelee,että vuosituhannen vaihteen jälkeen valmistettuja Toyotia ei tienvarsilla juuri vikojen vuoksi näy mutta muita merkkejä kyllä.
Nytkin kaikilla niillä työkavereilla, tutuilla ja tuntemattomilla, joilla on kuullut olevan ongelmia tänä talvena kärrynsä kanssa, yksikään niistä ei ole ollut Toyota.
Eikä tarvitse moista todetakseen edes nipponlasien läpi möllistellä.- Maantien ruusut
Tähän on kyllä pakko sanoa sananen. Asun Klaukkalassa ja työmatkallani Hämeenlinnaan ajan päivittäin Hämeenlinnan väylää pitkin. Kyllä ehdottomasti yleisin auton tienlaidassa on se 80-90 luvun Toyota. Johtuuko sitten siitä, että Toyotaa on rotiskovaiheessakin vielä kohtuullisen helppoa pitää, mutta kyllä niitä tuonne tienpientareille sitten myös vanhuuttaan hyytyykin. Ehkä nuo kalliimmat ja teknisemmät autot ovat sitten niitä. joita ei ihan ikäloppuvaiheeseen ajeta, tosin MB ja Volvo tilastojen mukaan ovat kuitenkin niitä pitkäikäisimpiä. Kaiken järjen mukaan on hyvä, jos autot saataisiin pois viimeistään 15 vuoden käyttöiän jälkeen ihan jo turvallisuus ja ympäristösyistä.
- wanha Toyota and..
Maantien ruusut kirjoitti:
Tähän on kyllä pakko sanoa sananen. Asun Klaukkalassa ja työmatkallani Hämeenlinnaan ajan päivittäin Hämeenlinnan väylää pitkin. Kyllä ehdottomasti yleisin auton tienlaidassa on se 80-90 luvun Toyota. Johtuuko sitten siitä, että Toyotaa on rotiskovaiheessakin vielä kohtuullisen helppoa pitää, mutta kyllä niitä tuonne tienpientareille sitten myös vanhuuttaan hyytyykin. Ehkä nuo kalliimmat ja teknisemmät autot ovat sitten niitä. joita ei ihan ikäloppuvaiheeseen ajeta, tosin MB ja Volvo tilastojen mukaan ovat kuitenkin niitä pitkäikäisimpiä. Kaiken järjen mukaan on hyvä, jos autot saataisiin pois viimeistään 15 vuoden käyttöiän jälkeen ihan jo turvallisuus ja ympäristösyistä.
Tuossa asiassa on helppo olla samaan mieltä. Wanhat Toitsut ovat maanteiden katiskoja :-)
- Ei milloinkaan
Maantien ruusut kirjoitti:
Tähän on kyllä pakko sanoa sananen. Asun Klaukkalassa ja työmatkallani Hämeenlinnaan ajan päivittäin Hämeenlinnan väylää pitkin. Kyllä ehdottomasti yleisin auton tienlaidassa on se 80-90 luvun Toyota. Johtuuko sitten siitä, että Toyotaa on rotiskovaiheessakin vielä kohtuullisen helppoa pitää, mutta kyllä niitä tuonne tienpientareille sitten myös vanhuuttaan hyytyykin. Ehkä nuo kalliimmat ja teknisemmät autot ovat sitten niitä. joita ei ihan ikäloppuvaiheeseen ajeta, tosin MB ja Volvo tilastojen mukaan ovat kuitenkin niitä pitkäikäisimpiä. Kaiken järjen mukaan on hyvä, jos autot saataisiin pois viimeistään 15 vuoden käyttöiän jälkeen ihan jo turvallisuus ja ympäristösyistä.
Toyota ole tielle jättänyt eikä oikeastaan muutkaan merkit joita on
omistettu. Tienposkessa näkyy voittopuolisesti olevan ranskiksia
ja Fordeja ja kaiken ikäisinä, aika uudehkojakin kun öljyt on pakkasessa
lentäneet tielle tai muuten vaan ovat hajonneet. Toyotaa ei ole näkynyt,
eikä juuri muitakaan japskeja - Toyotan raadot
Ei milloinkaan kirjoitti:
Toyota ole tielle jättänyt eikä oikeastaan muutkaan merkit joita on
omistettu. Tienposkessa näkyy voittopuolisesti olevan ranskiksia
ja Fordeja ja kaiken ikäisinä, aika uudehkojakin kun öljyt on pakkasessa
lentäneet tielle tai muuten vaan ovat hajonneet. Toyotaa ei ole näkynyt,
eikä juuri muitakaan japskejaOn sitten vaan kumma kun noita Toyotan raatoja näkyy pitkin valtateitä :-)
- asia erikseen
Toyotan raadot kirjoitti:
On sitten vaan kumma kun noita Toyotan raatoja näkyy pitkin valtateitä :-)
Nii mutta ei tämän vuosituhannen puolella valmistettuja Tojoja.
- siat eristykseen
asia erikseen kirjoitti:
Nii mutta ei tämän vuosituhannen puolella valmistettuja Tojoja.
skodan sisään
- Vanhatoyofani
Se nyt on tosi että tienvarsissa tuskin toyotaa näkyy, siitä on turha keskustella. Itsellä oli joskus nuorempana ja köyhempänä halpoja autoja. Koskaan ei toyolla jääty tienpäälle, vaikka pakkasta oli lähemmäs 40. Ainut lasi mikä pysy sulana oli takalasi kun oli lämmitys. Ja autot oli vm 68-73. Silloin jo toyota erottui joukosta luotettavuudella, toisin kun saksan laatumerkit ford ja opel. Mersustahan silloin vaan unelmoitiin. Skodat silloin kierettiin kaukaa, nehän oli ihan naurettavia kotteroja. Silloin vaan huudettiin "Skoda, helppo koota, neljä pyörää ja loota. Äiti työntää, isä ohjaa, lapset kantaa pahvipohjaa." No toki skota on nyt eri auto, kootaan vw konsernin vanhoista osista ja tekniikka on jo vanhaa paikalleen laitettaessa.
- Vahva ykkönen
Onhan tuo uusi Skoda Octavia todella fiksun näköinen paketti, ei siitä mihinkään pääse. Jos siinä on vielä kaupanpäälle muusta VAG leiristä tutut elementit, eli ruosteelta hyvin suojattu kori, hyvä viimeistely ja erinomaiset ajo-ominaisuudet ei tämän hetken kuumimmasta uutuudesta ole tuossa hintaluokassa epäilystäkään. Toyotalla ei yksinkertaisesti mitään vastaavaa tarjolla vrt. esim. Toyota Corolla - Skoda Octavia. Skoda pesee Corollan tai Auriksen kaikissa ominaisuuksissa 6-1.
- Zitikka !
No joo... rollan ja uuden sokotan vertaaminen ei nyt ole ihan reiluu. rolla on muinaismuistomallia ja sokotalta tulee täysin uusi malli. Eihän rollaa osta enää muutkuin eläkeläiset ja muut kelkasta pudonneet.
- Talousanomat tänään
Zitikka ! kirjoitti:
No joo... rollan ja uuden sokotan vertaaminen ei nyt ole ihan reiluu. rolla on muinaismuistomallia ja sokotalta tulee täysin uusi malli. Eihän rollaa osta enää muutkuin eläkeläiset ja muut kelkasta pudonneet.
Alkaa uutisointi ja Tojon laatu olla sitä luokkaa että kaikki merkit vievät Tojolta markkinoita:
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20131648?ref=mob-traf-is-frontpage-3 - Ei Skodan ongelma
Talousanomat tänään kirjoitti:
Alkaa uutisointi ja Tojon laatu olla sitä luokkaa että kaikki merkit vievät Tojolta markkinoita:
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=20131648?ref=mob-traf-is-frontpage-3Onko tuossa enää mitään yllätyksellisyyttä ? Juuttuvat jarrupolkimet ja nyt vuorossa räjähtävät turvatyynyt !! Turvallista ajoa Toyotalla.
Turvatyynyt räjähtelevät ennen aikojaan – Toyota vetää autoja taas takaisin
30.01.2013 13:48 Toyotan ongelmat eivät ota loppuakseen. Tällä kertaa Toyotalle ja sen asiakkaille harmaita hiuksia aiheuttavat turvatyynyt ja pyyhkijät. Vikojen vuoksi Toyota kutsuu korjattavaksi 1,1 miljoonaa autoa.
- Uskomatonta mutta...
Parempi ajaa turvallisella Skodalla kuin itsestään räjähtävällä Toyotalla. Buhahahahhahahahahahhahahh..........................
- K. Lehto
Eipä mene nyt Toyotalla ihan putkeen.
- SkodaOnJumaltenAUTO
Skoda on ultimate premiumia. Lyö laudalta jo Fabia-mallillaan passat cc:t, phaetonit, e-sarjan mebulaattorit ja muut yliarvostetut sontaläjät.
- kysyvä.
SkodaOnJumaltenAUTO kirjoitti:
Skoda on ultimate premiumia. Lyö laudalta jo Fabia-mallillaan passat cc:t, phaetonit, e-sarjan mebulaattorit ja muut yliarvostetut sontaläjät.
Milloin tuota uutta skodaa saadaan kauppoihin ?
- Mitkä markkinat ?
Kun puhutaaan haastajasta tarkoittaa aloittaja kait Suomen markkinoita, koska esimerkiksi Keski-Euroopassa Skodan myynti on moninkertainen Toyotaan verrattuna.
- Elämäätsekeissä
Skoda on aina ollut SKoda, ja tulee olemaan.
Toyota on Toyota, miettikää. Pinnistelkää oikein jos ei heti välähdä.- Elämää suomessa
Niin onkin. Toyo on huonoilla ajo-ominaisuuksilla varustettu laiska pappakottero ja skoda on syönyt siltä markkinoita todella paljon paremmalla tuotteella. Myös esim. hyundai ja kia vievät ostajia koko ajan toyotalta. Ei kaikki halua tojoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle874275Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt2093414Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473056Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle822776Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3832485- 1842153
- 401692
- 781625
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231428Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391412