Löytyykö jotain muuta "kevyempää" vaihtoehtoa Skypelle?
"Skype käyttää verkossa olevia Skype-palveluun kirjautuneita koneita välittäjinä. Tämä valtuutus kysytään Skypen asennuksessa, mutta harvat huomaavat saati ymmärtävät, mitä se tarkoittaa. Haittana on koneen resurssien käyttö, jolloin kone voi hidastua, vaikkei itse käyttäisi Skypeä sillä lainkaan."
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Skype
Muita hyviä vaihtoehtoja Skypelle?
13
742
Vastaukset
- VaihtoehtojaSkypelle
Tässä muutama.
Yahoo! Voice
Yahoo-hakupalveluun integroitu voip, jolla voi soittaa myös lankapuhelimiin.
Google Talk
Googlen voip-ohjelmaa voi käyttää ainoastaan tietokoneiden välisiin puheluihin.
Wengo
Ranskalaisen Neuf Telecomin Wengoa voi käyttää videopuheluiden, tietokoneiden välisten puheluiden sekä tietokoneen ja lankapuhelimen välisten puheluiden soittamiseen. Myös mobiilinumeroihin soittaminen onnistuu.
Live messenger
Microsoftin MSN Messenger on muuttanut nimeään Live messengeriksi. Samalla ohjelman ominaisuudet ovat lisääntyneet. Nyt ohjelmalla voi soittaa myös lankapuhelimiin.
Parlino
Ruotsalaisen Tele2:n omistuksessa oleva Parlino väittää olevansa 20 prosenttia halvempi kuin Skype. Jos puheluin molemmat osapuolet ovat asentaneet ilmaisen ohjelmiston, he voivat soittaa toisilleen kahden pc:n välisiä puheluita. Palvelun kautta voi lähettää myös kohtuuhintaisia tekstiviestejä.
Jajah
Jajah on itävaltalainen voip-palvelu, jonka käyttö ei edellytä ohjelmiston lataamista. Käyttö on kohdistettu lankapuhelimiin soittamiseen.
Gizmo
Gizmo Projectia voi käyttää myös Nokian kannettavissa internet-päätteissä (N800 ja 770). Puhelut ovat ilmaisia Gizmo-käyttäjien kesken.
http://www.iltalehti.fi/digi/200701305612353_di.shtml- VfqJoL
zanppa23 kirjoitti:
Miksi tarjoat epämääräistä latauslinkkiä?
- sa24
Google :ssakin on puheluominaisuudet, ei tarvi välttämäti Google talk:ia ; riittää kun omaa gmail-s-postin, klikkaa vaan sinä -kohtaa, ei tarvi ladata lisäosia tai ohjelmia; se on valmiina siinä...
- Mika22
jos haluat yleiseen puhelinverkkoon myös soittaa voipdiscount.com on kohtuuhintainen, veloitus n. puolet skypen hinnoista
- fringiäää
fring ja viber..mobiiliin
- aki31
Skypen "uudistuksen"jälkeen minun pc.n videopuhelu ei enää toimi,tavallinen puhelu kylläkin ja senkin takia haluaisin tietää jotakin muu videopuhelumahadollisuutta.
Onko sellainen? Tiedosta kiittäen! - =cz0VB6r
Jitsi taitaa olla monipuolisin VOIP puhelin. Tukee puheluissa ZRTP salausta ja pikaviesteissä OTR suojausta. Neuvottelupuhelutkin pelaa.
- W8,1 potuttaa
Voiko siis näillä muilla ohjelmilla käyttää vanhaa Skype-tiliä. Kun päivitin Windows-8,1:een, niin koko kone meni "oudoksi". Linux-koneessahan saa olla useampi Skype tunnus
- =cz0VB6r
Homma on niin että Skype toimii vain Skypetilin ja toisen Skypen kanssa. Muut taas kaikki keskenään.
- VLINE-Chat
Tästä ei tuu enää helpommaksi:
http://vline.com/ - ventti.
Onko kokemuksia Viber ja Vopium ohjelmista Skypeen verrattuna. Löysin mielipiteen, jossa Vopiumia kehuttiin "parhaaksi".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391