Yleislainan perintä?

hölmöläinen

Onko kellään kokemuksia yleislainan perinnästä? Itselläni menossa noin 800e perintäään vai onko heillä edes mitään perintäfirmaa vai hoitavatko itse? Voiko maksusuunnitelmasta sopia heidän kanssaan?

7

1034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen hölmö

Mikä on yleislaina? Ja perinnän kanssa voi yleensä aina hoitaa asiat kunhan ottaa pikaisesti yhteyttä ja pysyy sovituissa asioissa.

• hölmöläinen

Yleislaina.fi...Sieltä tuli napattua lainaa vuoden lopulla. Joku virolainen firma ni vähä arveluttaa et mitenkähän perintä toimii niillä? Kerralla laittaavat tietysti koko paskan maksuun ni siinäpä sitä ollaan.

• todellakin hölmöt
        hölmöläinen kirjoitti:

Yleislaina.fi...Sieltä tuli napattua lainaa vuoden lopulla. Joku virolainen firma ni vähä arveluttaa et mitenkähän perintä toimii niillä? Kerralla laittaavat tietysti koko paskan maksuun ni siinäpä sitä ollaan.

Varmaan laittavat ja saavatkin laittaa, jos erääntymisestä on kulunut 2 viikkoa tai eräissä tapauksissa 4 viikkoa. Silloin mennään ihan eu-säännösten mukaan. Olisiko ollut syytä miettiä lainan takaisinmaksuakin jo lainaa otettaessa? Eikä jättää asiaa vain siihen, että "tuli napattua". MY ASS! Olisikohan syytä jo aikuistua sinunkin!

• hölmöläinen
        todellakin hölmöt kirjoitti:

Varmaan laittavat ja saavatkin laittaa, jos erääntymisestä on kulunut 2 viikkoa tai eräissä tapauksissa 4 viikkoa. Silloin mennään ihan eu-säännösten mukaan. Olisiko ollut syytä miettiä lainan takaisinmaksuakin jo lainaa otettaessa? Eikä jättää asiaa vain siihen, että "tuli napattua". MY ASS! Olisikohan syytä jo aikuistua sinunkin!

Ekasta erästä tuli maksuhuomautus 5€ ja eräpäivä oli juuri toisen erän lyhennyksen alla...Ok, maksoin pois ei tullut mitään "sanktioo". Mietin vaan et toimivatko samalla tavalla ku ns.vippifirmat suomessa et eka laitetaan maksuhuomautus ja sen jälkeen maksuvaatimus ja perintään jollekin firmalle? Ja niin, herätys syntyi ja kasvoin aikuiseksi vuoden alussa ottamalla luottokiellon. Nyt olen vaan tehnyt maksusuunnitelmia muiden firmojen kanssa mutta tämä firman toimintatapa mietiyttää joten olisin halunnu kuulla kokemuksia.

• Yleislainaaja

Yleislaina.fi hoitaa perintänsä itse ja kyllä laittaa saatavat oikeudelliseen perintään (oikeuteen) jos ei maksua hoideta ajoissa. Yritä sopia heidän kanssaan uusi maksuohjelma niin pääset helpommalla ja halvemmalla. Sama toki koskee kaikkia lainapaikkoja.

• hölmöläinen

Ok! Kiitos asiallisesta vastauksesta. Saitko itse tehtyä maksuohjelman heidän kanssaan ja oliko minkälaisella aikataululla/lyhennyksellä? Luin tuossa just laina-ehdot jossa kerrottiin "jos lainaerän lyhennys on viivästynyt vähintään kuukauden on lainanantajalla oikeus eräännyttää koko jäännössaatava maksettavaksi..." eli täytyy nyt yrittää saada maksetuksi tuossa kk sisällä erä(t) pois. Tai sitten tehdä se maksuohjelma jos se heidän kanssaan onnistuu.

• Kiskuri

Oletteko katsoneet ollenkaan tuon firman lainan hintoja!? Vuosikorko yli 60% Haloooo! Tuosta joutui aikoinaan oikeuteen..nykyään taitaa olla sallittua ? Ei edes kohtuulliseksi voi korkoa sanoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7565
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2471
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40