Aloitin nykyisessä kotikaupungissani karaten, ja seuran tyylisuunta on shorinji ryu. Muutan Turkuun kesällä, ja haluaisin jatkaa harrastustani, mutten ole onnistunut löytämään Turusta seuraa jossa hyödynnettäisiin samaa tyylisuuntaa. Tietääkö kukaan onko sellaista olemassa? Vai pitääkö minun sitten vain aloittaa alusta uudella tyylisuunnalla, tai voinko vaan mennä johonkin seuraan treenaamaan porukkaan, joilla on samanarvoinen vyö?
Shorinji ryu Turussa?
7
231
Vastaukset
- Turussa paras
Mene Shaolin dojolle, siellä opettaa Ilpo Jalamo, aito karate, Yohinkai-karate. Ilpo on pioneereja suomessa, treennanut vuosia japanissa ym, opettaa aitoa karatea ja se toimii myös itsepuolustuksessa, Ilpolla on monen lajin kokemus, mies on ammattilainen.
- jjkk.
Jep ja Ilpon salilla myös suomen pars, jujutsu ja Escrima opettaja kai Westersund, molemmat Jalamo ja Westersund ovat todellisia kamppailutaidon opettajia, että mukaan vaan ja kaikkia näitä lajeja kannattaa treenata.
- xdanny
Kyllä mäkin Turussa menisin Jalamon salille, oli entinen tyylisuunta mitä tahansa. Suomen parhaita ellei paras karateOPETTAJA. Ei pidä itsestään meteliä, mutta tietotaitoa on enemmän kuin muilla yhteensä. Mee sinne!
- 8+23
Kuinka paljon Jalamo opettaa itse ja kuinka hyviä seuran muut opettajat on? Ainakaan Shaolinin nettisivuilla ei mainita Jalamoa karaten yhteydessä lainkaan.
- kysy Epistöä
Itse ottaisin juno-tyylisuunnan opettajaan Matti Epistöön yhteyttä. Matti on Suomen kovin karateopettaja, oikea sensei. Tietääkseni tällä on sali Turussakin. Matti kirjoittelee toisinaan tällekin palstalle.
- kohh!
Tai voisit kokeilla Wado-ryu:ta.
http://www.budokwai.fi/karate/index.html
Itse ainakin olen tyylisuunnasta tykännyt. Porukka on mukavaa, harjoittelu mielekästä ja monipuolista. - KIAI!
En ala kiistelemään kuka on ns. "kovin karateka" tai mikä tyyli on paras.
Mutta.
Jos haluat treenata kovaa , Turusta löytyy myös Sankukai dojo. Suosittelen, pääsenseinä toimii Rolf Koivumäki, erittäin hyvä valmentaja.
http://www.sankukai.net/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303451Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs81504Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131453Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241245Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34883Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242873- 60859
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.127844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808