Magmas utredning om mentalvården på svenska är upprörande läsning.-------De svenskspråkiga mentalvårspatienterna upplever som alla med psykiska problem att de måste kämpa för att få vård,men för att få vård på sitt modersmål måste de kämpa dubbelt. ---------Den som är sjuk skall inte behöva kämpa.
"De talar finska över huvudet på mig ".
4
166
Vastaukset
- prövat på
Om de nu ens skulle tala finska,men ofta är läkaren utlänning och talar ett nästan obegripligt språk.
- ingen nalle w.
Den enda hjälpen man får är ofta ett medicinrecept.Om man är förmögen får man ju nog hjälp på svenska från den privata vården.Alla är nu inte rika, hur gärna det än talas om "bättre folk ".
- sevärt
ingen nalle w. kirjoitti:
Den enda hjälpen man får är ofta ett medicinrecept.Om man är förmögen får man ju nog hjälp på svenska från den privata vården.Alla är nu inte rika, hur gärna det än talas om "bättre folk ".
Jag tittade på ylefemmans program "Närbild ",där diskuterades psykiska sjukdomar och vården av patienter.(finns på arenan )
- anhörig
sevärt kirjoitti:
Jag tittade på ylefemmans program "Närbild ",där diskuterades psykiska sjukdomar och vården av patienter.(finns på arenan )
Också femmans OBSdebatt tog upp de här samma frågorna.Öppen vården är på många orter totalt misslyckad.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 741124
- 751121
- 481014
Miltä se tuntuu
Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s104968- 51935
- 33717
- 49704
- 52617
Mitä se olisi
Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?34607Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!
Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.118557