Heräileekö joku muu

potilas**

yöllä kohtauksiin? Mä olen monena aamuna heränyt siihen kun paikat alkaa nykimään.Juoksen lääkekaapille ottamaan lääkkeet välillä jo aamu viideltä ja menen uudelleen nukkumaan. Jännä juttu että olin juuri "sähköletkuissa" ja mitään epilepsiaan viittaavaa ei enää käyrissä näkynyt ja sen vuoksi lääkitystä ei lähdetä vaihtamaan. Kerroin lääkärille oireistani ja papereistani sai rivienvälistä lukea "masentunut!" :O

10

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilas**

      taidan olla ihmetapaus näiden mun kohtausten kanssa... :/

      • Hugo.

        No et ole.


    • eräs gaijin

      Oli mulla tollasta joskus vuosia sitten. En oikein tiedä oliko ne mulla kohtauksia vai mitä, ehkä jotain ennakko-oireita tms. Toisaalta saattoivat johtua lääkityksestäkin, koska se aiheutti mulle alkuvuosina kaikenlaista nykinää. Osa nykinöistä poistui annoslisäyksellä, osa katosi muuten vain ajan kanssa.

      Ootko syönyt kauan lääkkeitä?

    • voipi olla, tiedän.

      Miten pitkä rekisteröinti sulle tehtiin? On epilepsioita, jotka eivät näy ihan lyhyessä rekisteröinnissä, ja esim. sellaisia, että kohtaukset on vaikka vain nukkuessa, öisin, tai päiväaikaan tms.
      Tuleeko kohtaus, jos ennätät ottaa lääkkeet?

      En oo vielä kuullutkaan, että masennus aiheuttaisi kouristuksia/nykinöitä.. Mielenkiintoista! Elikä, ei se nyt ihan noin yks'oikoista saisi olla.

    • llllllllllllllllllll

      Minulla kanssa melkein poikkeuksetta kohtaukset tulee nukkuessa, herään siis siihen että kohtaus on päällä. Myöhemmin muistan kyllä millainen kohtaus oli. Et siis ole ihmetapaus, tai sitten ollaan kumpikin yhdessä ihmetapauksia:)

    • potilas**

      Rekisteröinti kesti n.30min. Kohtausta ei ehdi tulemaan lääkkeiden ottamisen jälkeen. Tämä tohtori oli nuori ja todennäköisesti ei ollut edes valmis tapaus (tai en tiedä saako ne ei valmistuneet neurologit edes toimia yksin ?) Ottaa vaan päähän , kun mun poissaolokohtauksia ei oteta vakavasti vaan vähätellään. Mulla on epilepsia ollut todennäköisesti jo 10-vuotiaasta asti , mutta diagnoosi tehtiin vasta 15-vuotiaana , kun sain ensimmäisen tajuttomuuskohtauksen, eli olen sairastanut 20vuotta. Lääkärin mukaan lääkkeiden teho ei voi hävitä , jos kohtaukset ovat pysyneet pois pitkään. Minulla menee lamictal 200mg*2 ja keppra 1500*2 / vrk... eikö ne lääkkeiden tehot voi alkaa pikkuhiljaa hiipumaan kun kroppa tulee ns. immuuniksi ? korjatkaa jos olen väärässä.

    • Hugo.

      Itselläni herääminen on kriittinen hetki ja silloin otan rauhallisesti. Pari tuntia kun on hereillä, niin kaikki ok. Itsellänikin tosiaan kohtaus alkaa nykinöillä ja silloin otettava rauhassa tai otettava lääkettä. En ota riskiä lääkekaapille juoksusta, vaan otan ne yöpöydältä.

    • repsen

      Saan vähän väliä epilepsiakohtauksia, ja kun ne tulee, niitä tulee 5-7 seuraavan päivän aikana, mutta ensimmäiset 1 tai 2 tulevat AINA yöllä. Herään aina huonoon, sekavaan ja epätodelliseen oloon, ja kuulenkin sitten heti mieheltäni että sain juuri sitä ennen kohtauksen.
      Mulla ei magneettikuvissa tai eeg:ssä näkynyt mitään, mutta uni-eeg:ssä sitten kyllä.

    • sama juttu

      Hyperventiloinnin yhteydessä kuulemma, siis kun hengitys alkaa muuttumaan.
      Oudoin olotila ikinä olis silloin, kun alkoi tajunta palautumaan hiljalleen ison kohtauksen jälkeen. Se oli aivan "satumaista." Aivot on ihmeelliset.

    • ihmettelijäwoman

      Onko muilla aamulla leukojen voimakasta lonksutusta? Herää siihen. Sitten suusta tunto poissa..puhe puuroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe