yöllä kohtauksiin? Mä olen monena aamuna heränyt siihen kun paikat alkaa nykimään.Juoksen lääkekaapille ottamaan lääkkeet välillä jo aamu viideltä ja menen uudelleen nukkumaan. Jännä juttu että olin juuri "sähköletkuissa" ja mitään epilepsiaan viittaavaa ei enää käyrissä näkynyt ja sen vuoksi lääkitystä ei lähdetä vaihtamaan. Kerroin lääkärille oireistani ja papereistani sai rivienvälistä lukea "masentunut!" :O
Heräileekö joku muu
10
449
Vastaukset
- potilas**
taidan olla ihmetapaus näiden mun kohtausten kanssa... :/
- Hugo.
No et ole.
- eräs gaijin
Oli mulla tollasta joskus vuosia sitten. En oikein tiedä oliko ne mulla kohtauksia vai mitä, ehkä jotain ennakko-oireita tms. Toisaalta saattoivat johtua lääkityksestäkin, koska se aiheutti mulle alkuvuosina kaikenlaista nykinää. Osa nykinöistä poistui annoslisäyksellä, osa katosi muuten vain ajan kanssa.
Ootko syönyt kauan lääkkeitä? - voipi olla, tiedän.
Miten pitkä rekisteröinti sulle tehtiin? On epilepsioita, jotka eivät näy ihan lyhyessä rekisteröinnissä, ja esim. sellaisia, että kohtaukset on vaikka vain nukkuessa, öisin, tai päiväaikaan tms.
Tuleeko kohtaus, jos ennätät ottaa lääkkeet?
En oo vielä kuullutkaan, että masennus aiheuttaisi kouristuksia/nykinöitä.. Mielenkiintoista! Elikä, ei se nyt ihan noin yks'oikoista saisi olla. - llllllllllllllllllll
Minulla kanssa melkein poikkeuksetta kohtaukset tulee nukkuessa, herään siis siihen että kohtaus on päällä. Myöhemmin muistan kyllä millainen kohtaus oli. Et siis ole ihmetapaus, tai sitten ollaan kumpikin yhdessä ihmetapauksia:)
- potilas**
Rekisteröinti kesti n.30min. Kohtausta ei ehdi tulemaan lääkkeiden ottamisen jälkeen. Tämä tohtori oli nuori ja todennäköisesti ei ollut edes valmis tapaus (tai en tiedä saako ne ei valmistuneet neurologit edes toimia yksin ?) Ottaa vaan päähän , kun mun poissaolokohtauksia ei oteta vakavasti vaan vähätellään. Mulla on epilepsia ollut todennäköisesti jo 10-vuotiaasta asti , mutta diagnoosi tehtiin vasta 15-vuotiaana , kun sain ensimmäisen tajuttomuuskohtauksen, eli olen sairastanut 20vuotta. Lääkärin mukaan lääkkeiden teho ei voi hävitä , jos kohtaukset ovat pysyneet pois pitkään. Minulla menee lamictal 200mg*2 ja keppra 1500*2 / vrk... eikö ne lääkkeiden tehot voi alkaa pikkuhiljaa hiipumaan kun kroppa tulee ns. immuuniksi ? korjatkaa jos olen väärässä.
- Hugo.
Itselläni herääminen on kriittinen hetki ja silloin otan rauhallisesti. Pari tuntia kun on hereillä, niin kaikki ok. Itsellänikin tosiaan kohtaus alkaa nykinöillä ja silloin otettava rauhassa tai otettava lääkettä. En ota riskiä lääkekaapille juoksusta, vaan otan ne yöpöydältä.
- repsen
Saan vähän väliä epilepsiakohtauksia, ja kun ne tulee, niitä tulee 5-7 seuraavan päivän aikana, mutta ensimmäiset 1 tai 2 tulevat AINA yöllä. Herään aina huonoon, sekavaan ja epätodelliseen oloon, ja kuulenkin sitten heti mieheltäni että sain juuri sitä ennen kohtauksen.
Mulla ei magneettikuvissa tai eeg:ssä näkynyt mitään, mutta uni-eeg:ssä sitten kyllä. - sama juttu
Hyperventiloinnin yhteydessä kuulemma, siis kun hengitys alkaa muuttumaan.
Oudoin olotila ikinä olis silloin, kun alkoi tajunta palautumaan hiljalleen ison kohtauksen jälkeen. Se oli aivan "satumaista." Aivot on ihmeelliset. - ihmettelijäwoman
Onko muilla aamulla leukojen voimakasta lonksutusta? Herää siihen. Sitten suusta tunto poissa..puhe puuroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264721- 162246
- 1942099
- 1071476
- 801389
- 74992
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57977IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2919Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59766