Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten käy hampaiden!?!??

mona lisa smile

Kuinka pian ja millä tavoin bulimikon hampaat alkavat tuhoutua? Olen sairastanut vuoden, 1-3x päivässä. En halua menettää hampaitani, jotka ovat vielä loistavassa kunnossa. Haluan epätoivoisesti eroon tästä sairaudesta(anoreksia ahmimis-oksentamislisukkeilla), vertaistukeakin kaipailisin...:) help!

4

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvvffee

      mahahapot syö kiilteen hampaiden pinnalta. Kun kiille menee, ei kukaan eikä mikään saa sitä takaisin. Jos ei ole kiillettä hampaiden pinnalla, alkaa jatkuva vihlonta, ja se kestää niiin kauan kun elät. Siihen ei ole lääkettä. Jos ei ole kiillettä, myös hampaisiin tulee reikiä.
      Toinen asia, mahahapot tekee reikiä ruokatorveen. Joillain bulimikoilla koko ruokatorvi on reikiä täynnä.

    • bulimiccc

      oon ite sairastanut bulimiaa kohta 6 vuotta.. hampaita välillä vihloo, ja hampaiden päistä näkee hieman "läpi" :/ eli kiille ohentunut huomattavasti..

      koitas parantua :(

    • tekareitaodotellessa

      Mulla meni kiilto hampaista, ja seuraukseni yli 30 reikää muutamassa kuukaudessa. En tosiaan suosittele, tämä on ihan hirveää :(

      Ensi hätään: neutraloi suun happamuus oksentamisen jälkeen esimerkiksi maidolla tai juustoviipalella käytä xylitoltabletteja älä KOSKAAN harjaa hampaita suoraan oksentamisen jälkeen - silloin oikein hinkkaat ne happamat vatsanesteet hampaisiisi :(

      Toinen askel: hae apua!!!

      • mona lisa smile

        Niin..olen jo huomannutkin hampaideni kiilteen ohenemisen, ja toisinaan vihlaisee. Mietin vain että onko teill muilla reikiä miten paljon? Huoh,rakastan valkoista purukalustoani, miksi ikinä oksensin ne ensimmäiset vadelmajogurtit ja mietin hulluuttain että wou, nyt ei tarvii enää kieltäytyy, nyt saa herkutella, naminami naamariin ja 0 kcal jää kroppaan...tyhmä minä tyhmä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2238
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1934
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      77
      1658
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1588
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1321
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe