VM - todellinen mahdollisuus

Hieno hommaXXXXXX

Kerron tässä lyhyesti tarinani rehellisesti ja turhia kuvia maalaamatta, kokemukseni on seuraava:

Jäin kolme vuotta sitten työttömäksi työpaikasta, jossa olin kahdeksan vuotta ollut siitä saakka, kun menin sinne suoraan armeijasta päästyäni. Syy oli tämä perinteinen, tuotannolliset ja taloudelliset syyt jne. Vuoden päivät siinä kärvistelin ja ihmettelin, työkkäristä tarjottiin kaikenlaista uudelleenkoulutusta ja muuta mukavaa mutta ei oikein napannut. Otti päähän ja yhdessä vaiheessa alkoi keppanakin maistua vähän turhan usein. Kotona tuli sanomista tietysti eikä avovaimo katsonut hyvällä.

Runsas vuosi sitten tarjottiin mahdollisuutta eräässä VM-yhtiössä ja oma ensireaktioni oli, että ei kiitos. Miksi. Vain siksi, mitä olin kahdelta kaverilta kuullut. Sinänsä tosi tyhmää, miksi tehdä valmiit johtopäätökset sen perusteella, mitä joku toinen sanoo tai luulee tietävänsä?

No enivei - kaveri joka esitteli toimintaa sanoi, että tee omat johtopäätökset, äläkä kuuntele muiden mielipiteitä. Eikä kaveri myöskään käynyt päälle asiassa vaan jätti aikaa harkita ja miettiä asiaa. Päätin sitten kokeilla ja se oli paras päätös, mitä olen koskaan elämässäni tehnyt! Varmasti asiaan vaikuttaa se, että meillä on tosi hyvä porukka ja hyvä yhteishenki, joskus melkein tuntuu siltä, että koko bisnes tulee sen hyvän meiningin ja kaveria ei jätetä-hengen sivutuotteena.

Koko elämä on saanut uuden suunnan, vaihdoin auton parempaan kertyneillä liksoilla (ei velaksi:) ja ansaitsen yli tuplasti nyt, kuin mitä parhaimmillaan vanhassa tehdastyössä kaikkinen yövuoro ja vkl-lisineen.

Haluan nyt tässä anonyymisti kiittää sinua kaveri, (jota en edes tuossa vaiheessa hirveän hyvin tuntenut) että olit sen verran sinnikäs, että pääsit näyttämään bisneksen ja kannustit miettimään itse, onko järkeä vai ei. Onneksi en kuunnellut liikaa kavereideni kielteisiä kokemuksia, ne olivat HEIDÄN kokemuksia, minulla on sentään valta valita omat kokemukseni. Kiitos.

11

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kollega

      Ihan mahtava tarina ja hyvä kun viitsit kirjoittaa tänne :) kohta tulee sata kommenttia, että laita verotulosi tänne kaikkien nähtäville kun kerran kehtaat noin väittää ja muuta turhaa läpäläpää ;) (ja mä saan yleisellä tasolla vaan paheksuntaa ettei taaskaan voida mitään todistaa...) heheh!

      Who cares ;)

      Rock On! :D

      • Hieno homma XXXXXX

        Kiitos positiivisesta palauttesta, arvon Kollega! Oikeastaan kirjoitukseni oli aika varovainen, tosiasiassa haluaisin pomppia kattoon koko ajan, fiilis on niin mahtava!


    • Moi!

      Menestyneet verkostoijat nyt yhteyttä tännepäin!

      Tahdon tietää mikä on tämän hetken tilanne.

      [email protected]

    • Gayyyyyy

      Ei mikään ja anna rahas tänne saat vitaamineja rystysestä ja vedän sua perseeseen huhuhuhhuvääkiiiiiiiik

    • alahuuli väpättää

      Liikuttavaa. Myytkö myös nenäliinoja?

    • Ihanaa unelmaa!

      Siis nää "unelmointi tarinat" on aivan mahtavia kun jätetään täysin kertomatta yksityiskohdat että miten siihen ollaan päästy. Silloin voidaan väittää ihan mitä vaan ja leveillä että tullaan rikkauksi.... helposti.:)

      "Hei veikkaus. Haluan kiittää sinua lämpimästi että tein elämäni parhaimman investoinnin. Jäin työttömäksi aivan yllättäen ja minulla oli vino pino laskuja jo ennestään. Rukoilin Jumalaa, mutta en saanut vastausta. Parin päivän päästä minua kaveri houkutteli kimppalottoon. Ajattelin että ihan hukkaan heitettyä rahaa, mutta kun yksi puuttui kymmenen ringistä niin ostin sitten lappusen. Unohdin koko loton. Parin päivän päästä tuli puhelu ja olimme voittaneet päävoiton ainoina, joka tietenkin laitettiin kymmeneen osaan, mutta silti! Elämäni paras kauppa kun parilla eurolla sain yli 200 000e tekemättä juuri mitään! Kiitos koko kansan lotolle! Rakastan sinua syvästi oi rahan Jumala!" :)

      • PUUPÄÄ-PEKKA

        Mielestäni tuo aloittajan kirjoitus on mainio ja rehellisen oloinen. Itse en ole vuosiin ollut aktiivinen missään VM-hommassa mutta tuon luettuani tuli sellainen olo, että voisi taas aktivoitua. Ei nyt ehkä sellaisessa perinteisessä "saippuanmyynti"-hommassa mutta jos jotain fiksua tupsahtaisi vastaan. Nyt ei kyllä vuosiin kukaan ole edes tarjonnut mitään että onko hiljaista näillä markkinoilla kenties. Joku fiksu systeemi mitä kehtaisi vilpittömästi suositella olisi tähän kohtaan kyllä mainio juttu.


      • Olet puupää
        PUUPÄÄ-PEKKA kirjoitti:

        Mielestäni tuo aloittajan kirjoitus on mainio ja rehellisen oloinen. Itse en ole vuosiin ollut aktiivinen missään VM-hommassa mutta tuon luettuani tuli sellainen olo, että voisi taas aktivoitua. Ei nyt ehkä sellaisessa perinteisessä "saippuanmyynti"-hommassa mutta jos jotain fiksua tupsahtaisi vastaan. Nyt ei kyllä vuosiin kukaan ole edes tarjonnut mitään että onko hiljaista näillä markkinoilla kenties. Joku fiksu systeemi mitä kehtaisi vilpittömästi suositella olisi tähän kohtaan kyllä mainio juttu.

        Tarina on hyvä, mutta jos ei uskalleta kertoa edes firman nimeä tai toimialaa, niin arvaa heti: filunkia.


      • PUUPÄÄ-PEKKA
        Olet puupää kirjoitti:

        Tarina on hyvä, mutta jos ei uskalleta kertoa edes firman nimeä tai toimialaa, niin arvaa heti: filunkia.

        Miten niin filunkia? Tarkoitatko, että kaverin bisnes on filunkia vai että tyyppi satuilee muuten vain?


    • multakuna

      Mää kerron tarinan kun munin kultamunia sain kanaa mutta kun kultamunat loppu sain suomalaista läskikukkoa oikeeta petolinnunpersettä ääääääääää päläpäläböööööööööö vääääkkiiik ja kaikki

    • Tarinan kerrontaa

      Kiitos vm Jumala! Rukoilin että löydän huomenna rahapussin kadulta. Nukuin vain yöni yli ja näin unta että minun pitää avata viemärinkansi ja tutkia haisevaa vettä. Vastenhakoisena sitten niin tein ja löysin pienen pussin 1700-luvun kultakolikoita! Arvo lähemmäs 500 000e! Kiitos vm Jumala! En tietenkään kehtaa kertoa mitään yksityiskohtia kadusta, viemäristä, kolikoista tai edes kaupungista... sillä kaikki kateelliset hyökkäävät kimppuuni. JA TÄMÄ TARINA ON (epä)TOSI! :)

      https://www.youtube.com/watch?v=vJg0QgBFaco

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      42
      3453
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      183
      1871
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      168
      1857
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1645
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      55
      1477
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      358
      1319
    7. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1173
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1130
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1054
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      63
      1022
    Aihe