Fibromyalgian kivut?

kipuilija

Onko fibromyalgiassa kipuja myös kyljissä? Mulla on kainalon ala puolella kyljessä paikallisesti kipuja, mietin että voiko olla siitä kun selkä on aika jumissa lapaluista,säteileeköhän kipu sinne. Onko fibrossa yleisesti että stressaava elämäntilanne saattaa pahentaa tilannetta? Mulla kipuilee välillä olkapäät,kyynärpäät,ranteet sormet, ja nyt on oikean jalan varpaissa tullut kipua myös ihan muutamana yönä. Yritän pitää itsestäni ja kunnostani huolta mm.ssa,kuntosali,sulkapallo,hiihdän välillä uin,kävelen. Sauna on aina pahasta,aamulla on niinkun niin kankee kun olla ja voi ja päivät aina huonompia sillon..Mites muilla?

6

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fibromamma

      Mulla on fibro dg ollut jo kymmenisen vuotta ja kyllä kylkikivut kuuluu repertuaariin kaiken muun lisäksi. Ja totta että stressi lisää oireita ja väsymystä, joka on välillä tolkutonta. Itse heittäisin kysymyksen, että onko kenelläkään fibrolla ollut kantapääkipuja ja mitäpä lääkärit siihen? Kirjoittajalle vielä kyssäsi, mitä lääkkeitä käytät, jos käytät ollenkaan.

      • Höh.

        Itselläni ei ole todettu tätä mutta uskon että minulla on tämä kun kipuilee kovasti siellä täällä. Ja itselläni ainakin pistelee kovasti kantapäät.. Ei siis ole varmaa kuitenkaan...


    • jokapaikankipeä
    • kipuilija

      Fibromamma: mulla oli lyrica käytössä mutta se lopetettiin,koska suunnitteilla lapsi. Mulla on taas nyt hyvin kivuton olo. Oon nyt ollu ilman salia monta viikkoa,niin tuntuu että ois menny paremmaks.Ja saunassakaan en ole pahemmin käynyt. Kävin uimassa joitakin kertoja niin olo alkoi helpottaa ja myös stressi helpottanut. On mulla myös joskus ollut kantapäässäkin kipua ja päkiöissä.

    • Pitkään sairastanut

      Fibrokipu jalkapohjissa on tyypillistä jalkeille lähtiessä ja helpottaa kun kävelee muutaman minuutin. Jos kipu on jatkuvaa, kysymys yleensä muusta vaivasta.

    • jokapaikankipeä

      Pehmeä hiekka tai nurmikko on hyvä alusta paljasjaloin.

      Jalkojen pohjissa on niitä akupisteitä, joita on hyvä hieroa kävelemällä ilman kenkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe