Fibromyalgian kivut?

kipuilija

Onko fibromyalgiassa kipuja myös kyljissä? Mulla on kainalon ala puolella kyljessä paikallisesti kipuja, mietin että voiko olla siitä kun selkä on aika jumissa lapaluista,säteileeköhän kipu sinne. Onko fibrossa yleisesti että stressaava elämäntilanne saattaa pahentaa tilannetta? Mulla kipuilee välillä olkapäät,kyynärpäät,ranteet sormet, ja nyt on oikean jalan varpaissa tullut kipua myös ihan muutamana yönä. Yritän pitää itsestäni ja kunnostani huolta mm.ssa,kuntosali,sulkapallo,hiihdän välillä uin,kävelen. Sauna on aina pahasta,aamulla on niinkun niin kankee kun olla ja voi ja päivät aina huonompia sillon..Mites muilla?

6

2279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fibromamma

Mulla on fibro dg ollut jo kymmenisen vuotta ja kyllä kylkikivut kuuluu repertuaariin kaiken muun lisäksi. Ja totta että stressi lisää oireita ja väsymystä, joka on välillä tolkutonta. Itse heittäisin kysymyksen, että onko kenelläkään fibrolla ollut kantapääkipuja ja mitäpä lääkärit siihen? Kirjoittajalle vielä kyssäsi, mitä lääkkeitä käytät, jos käytät ollenkaan.

• Höh.

Itselläni ei ole todettu tätä mutta uskon että minulla on tämä kun kipuilee kovasti siellä täällä. Ja itselläni ainakin pistelee kovasti kantapäät.. Ei siis ole varmaa kuitenkaan...

• jokapaikankipeä
    • kipuilija

Fibromamma: mulla oli lyrica käytössä mutta se lopetettiin,koska suunnitteilla lapsi. Mulla on taas nyt hyvin kivuton olo. Oon nyt ollu ilman salia monta viikkoa,niin tuntuu että ois menny paremmaks.Ja saunassakaan en ole pahemmin käynyt. Kävin uimassa joitakin kertoja niin olo alkoi helpottaa ja myös stressi helpottanut. On mulla myös joskus ollut kantapäässäkin kipua ja päkiöissä.

• Pitkään sairastanut

Fibrokipu jalkapohjissa on tyypillistä jalkeille lähtiessä ja helpottaa kun kävelee muutaman minuutin. Jos kipu on jatkuvaa, kysymys yleensä muusta vaivasta.

• jokapaikankipeä

Pehmeä hiekka tai nurmikko on hyvä alusta paljasjaloin.

Jalkojen pohjissa on niitä akupisteitä, joita on hyvä hieroa kävelemällä ilman kenkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      181
      2576
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      189
      2108
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      177
      1965
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      122
      1771
    5. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      164
      1715
    6. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      31
      1655
    7. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      179
      1265
    8. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      72
      1237
    9. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      171
      1225
    10. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      80
      1181
    Aihe