Haluan kertoa tästä tapauksesta,koska pahoitin mieleni psykiatrin vastaanotolla. Olen käynyt jo pari vuotta oman paikkakunnan MTT:ssä psykologilla ja tietyn ajan välein psykiatrilla ahdistuneisuuden ja paniikkioireiden takia. Nyt oli tullut uusi lääkäri,joka oli mielestäni todella töykeä ja kysyn onko teillä osunut koskaan samankaltaista?
Tämä talvi on ollut masentava pitkien sateiden ja pimeyden takia ja aioin muuttaa lääkitystä. Ensin hän arvostelee ja väheksyy sitä,että olin mennyt opiskelemaan hoitoalalle ja juuri äskettäin valmistuin ammattiini ja ihmettelee,että lähdin edellisestä työpaikasta. Yritän selittää,että olisin joka tapauksessa menettänyt työni koneiden korvatessa työni,mutta hän ei ymmärrä.
Kun yritän selittää huonoa oloani ja sitä,että nykyinen lääkitys ei sovi minulle,hän puhisee ja peittää silmänsä kämmenellä,mikä ärsyttää minua. Tuntuu kuin asiani on tyhmä, vaikka esitän sen asiallisesti.
Lopulta hän päättää,että seroquel pudotetaan pikkuhiljaa pois ja tilalle otetaan ssri -lääke. Hän epäilee, että minulla on psykoosi,vaikka edellinen psykiatri oli nimenomaan määrännyt lääkkeen nimenomaan ahdistuneisuuteen. Käymme väittelyä tästä hetken ja lopulta mies vaivautuu katsomaan tietokoneelta sairauskertomuksesta,että olen oikeassa.
Edelleen töykeys jatkuu. Yritän vaihtaa xanor nimiset rauhoittavat toiseen,koska depressiohoitaja sanoi lääkkeiden olevan hirveitä ja sanoi,että onneksi en ole ottanut niitä oireisiin. Kun yritän antaa pakkauksen, jota en ole avannut ja esittää asiani jälleen, hän heittää pakkauksen takaisin eteeni. Luulin,että hän heittää sen syliini ja sanoo, että xanor on hyvä lääke,kun sitä käyttää järkevästi. Luuleeko hän minua väärinkäyttäjäksi? :(
Sitten hän kysyy,että olenko homoseksuaali ja tunnenko sen takia ahdistusta. Hämmästyn kysymystä ja menen sanattomaksi. Sanon,että olen ihan naisista kiinnostunut ja jään mielessäni ihmettelemään,miksi kysymys on olennainen.
Sitten hän arvostelee ajatuksiani tyhmiksi ja käyttäytyy moittivasti. Tuntuu,kuin kaikki on minun syytäni. Enkä tiedä,kenelle antaisin palautetta,kun paikan päällä ei ole edes palautelaatikkoa. Ainakin se on varma,että tälle mieslääkärille en enää mene....
Töykeä Psykiatri
35
824
Vastaukset
- kepgoap
Psykiatrit ovat kiinnostuneita homoseksuaalisuudesta, koska yhteen aikaan se oli "sairaus". Nykyään se on normaali seksuaalinen suuntaus, koska tieteellisen aivotutkimuksen seurauksena on havaittu sen olevan tervettä.
- nkinki
Miksi sinä niitä lääkkeitä yritit lääkärille antaa? Ne viedään apteekkiin, jos et niitä käytä. Ja mikä niissä hoitajan mielestä on kamalaa?
- abc123x
nkinki kirjoitti:
Miksi sinä niitä lääkkeitä yritit lääkärille antaa? Ne viedään apteekkiin, jos et niitä käytä. Ja mikä niissä hoitajan mielestä on kamalaa?
No sen takia lääkärille,koska tietokoneella ja reseptissä lukee määräyspäivä. Jos olisin vienyt apteekkiin lääkkeet,niin en voi todistaa vieneeni sinne,vaan lääkäri saattaa luulla,että syön enemmän kuin pitäisi. Eli siis lyhyessä ajassa lääkkeen määräyksestä lääkäri laskee,että paljon on lääkkeitä jäljellä ja saattaa tehdä johtopäätöksen,että niitä käytetään väärin. Muuten olet oikeassa,että käyttämättömät ja vanhat lääkkeet viedään apteekkiin mm. luonnon saastumisen ehkäisemiseksi.
- opözd
abc123x kirjoitti:
No sen takia lääkärille,koska tietokoneella ja reseptissä lukee määräyspäivä. Jos olisin vienyt apteekkiin lääkkeet,niin en voi todistaa vieneeni sinne,vaan lääkäri saattaa luulla,että syön enemmän kuin pitäisi. Eli siis lyhyessä ajassa lääkkeen määräyksestä lääkäri laskee,että paljon on lääkkeitä jäljellä ja saattaa tehdä johtopäätöksen,että niitä käytetään väärin. Muuten olet oikeassa,että käyttämättömät ja vanhat lääkkeet viedään apteekkiin mm. luonnon saastumisen ehkäisemiseksi.
Kannattaisi ymmärtää että he myyvät päihteitä, koska kemiallista epätasapainoe ei ole tieteellisesti todettu, kuten sitä että minä olen jumala ei ole tieteellisesti todettu, joten ihmisten pitäisi unohtaa tieteellisesti todistamattomat väittämät, vaikka se tulisi presidentiltä. Esim. jos presidentti sanoo että on harrastanut seksiä äitisi kanssa, varmaan haluat jonkunlaista todistetta ja edes uskottavuutta kyseiselle väittämälle? Jos et halua, hakeudu psykiatriseen hoitoon.
- Anonyymi
abc123x kirjoitti:
Ihan oikein ajattelit tuossa asiassa . Lääkäri; on kirjoitettava omakantaan ettet ota niitä lääkkeitä , katso onko kirjoittanut sen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikein ajattelit tuossa asiassa . Lääkäri; on kirjoitettava omakantaan ettet ota niitä lääkkeitä , katso onko kirjoittanut sen .
Onko hyötyä katsoa, kun tuosta kommentista on jo 12 vuotta aikaa ??
- Buu!
Psykiatrit kysyvät homoseksuaalisista taipumuksista ja jos vastaa myöntävästi, niin kysyvät että onko tullut ulos kaapista. Kaapissa eläminen aiheuttaa monille hallitsematonta ahdistusta ja hoidettaessa psyykkisiä vaivoja, on tärkeää tietää josko oireet kokonaan tai osittain johtuisivat tästä.
- Anonyymi
No en usko tuota selitystä , Olisihan hän sen jo kertonut edelliselle lääkärille , joten vaikuttaa että tuo psykiatri on noviisi työssään, ei ymmärrä asioita ja siksi on töykeä. Tavallisesti psykiatrit osaavat työnsä ja tietävät miten ihmisiä kohdellaan .
Kukaan ei ala voimaan paremmin jos häntä kohdellaan töykeästi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No en usko tuota selitystä , Olisihan hän sen jo kertonut edelliselle lääkärille , joten vaikuttaa että tuo psykiatri on noviisi työssään, ei ymmärrä asioita ja siksi on töykeä. Tavallisesti psykiatrit osaavat työnsä ja tietävät miten ihmisiä kohdellaan .
Kukaan ei ala voimaan paremmin jos häntä kohdellaan töykeästiEivät kaikki lääkärit osaa kohdella ihmisiä, psykiatreja ja muitakin lääkäreitä, on myös sellaisia, joilla ei ole riittäviä sosiaalisia taitoja.
Toki puhua osaavat potilaalle, mutta saisivat kohdella ihmistä ihmisenä.
Käytös- ja asenneopetuksen, ihmisen kohtaamisen opetuksen lisääminen lääkiksessä olisi suotavaa.
Suurin osa lääkäreistä kyllä osaavat kohdata potilaansa ihmisenä, hyvä niin.
- 13+6
Se oli varmaan myös vihje että hanki joku nainen itsellesi, että ootko joku peräkammarinpoika tai homo..Miespsykiatrit ovat ihan hulluja. Moni varmaan saattaa ryhtyy psykiatriksi sen hienon tittelin takia, mutta sitten kyvyt ei riitäkään ihmisten kohtaamiseen.
Etsi joku toinen psykoterapeutti joka kunniottaa sinua ja kuuntelee sinua, tuosta ei ainakaan ole mitään apua.- kolhf
Mielestäsi "psykiatri" on "hieno" titteli?
Hehän valehtelevat kemiallisista epätasapainoista, diilaavat huumeita (ovat huumeita koska kemiallista epätasapainoa ei ole), sekä kiduttavat ihmisiä (pakkohoito).
Joo todella hieno titteli. Onpa sitä kummallisia ihmisiä olemassa. - Anonyymi
Yleensä jos ihminen voi huonosti niin ei siinä varmaan ajattele naisen hankkimisia ainostaan sitä että pääsisi vaivoistaan jotka rajoittavat elämää.
- 11+4
No, onhan se akateeminen ammatti, joita tässä yhteiskunnassa arvostetaan suuresti..tai ainakin suurin osa arvostaa.
- en osaa selittää
Todella surullista ja masentavaa kun tuossa asemassa olevat ihmiset, joiden kuuluisi auttaa, lyövät jo alisteisessa asemassa olevaa ihmistä alemmas maanrakoon. Nostavat isoa palkkaa sadismia harjoittaen.
Itse jouduin erään uhriksi vuosi sitten ja en usko että voin koskaan antaa anteeksi.
Minulla oli hyvin vaikea masennus ja tunsin itseni jo valmiiksi arvottomaksi, kun menin odottamaan aikaani joka oli psykiatrisellehoitajalle jonka mukaan tällä kertaa oltiin ihan saatu tämä lääkäri. Odotin ja odotin. He tulivat 45 minuuttia myöhässä ja eivät edes vilkaisseet minuun naureskelivat ja juttelivat keskenään, ei mitään pahoitteluja tietenkään.
Istunto oli järkyttävä. Olin ihankuin joku rikollinen jota luotikuullustellaa. Lääkäri aloitti syyllistävin nonverbaalisin keinoin tuhahdella syytöksiä ja lamaannuin täysin, enkä osannut puolustaa itseäni. Hoitaja näytti palvovan tätä pirua sokeasti. Kokemus oli todella järkyttävä.
En osaa selittää miten hän osasikin olla niin halventava. Se oli siinä hänen asenteessaan. Koskaan ei kukaan muu ammattilainen ole ollut samallainen.
Ei vaikka niitä on ollut jo useita missä olen käynyt.
Olin hänelle kuin paskaa.- Anonyymi
Vanha ketju, mutta kysyn silti, koska itse olen juuri samantapaista kohtelua kokenut. Oliko mies vai nainen? Juuri eilen eräs naisoletettu psykiatri tuli perheeni luo kotikäynnille ja alkoi syyllistää minua omaiseni voinnista. Sitten hän puhui alentuvaan sävyyn ja korotti ääntään niin, että en saanut suunvuoroa ja paasasi myös elämän tosiasioista, että joskus ihmiset vain kuolee. Hän yritti siten kääntää huomion pois lääkkeiden haittavaikutuksista. En osaa itsekään selittää, miten hän toimi, sillä oloni oli täysin typertynyt ja nöyryytetty. Voisiko kyse olla narsistin käyttämästä sumuttamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha ketju, mutta kysyn silti, koska itse olen juuri samantapaista kohtelua kokenut. Oliko mies vai nainen? Juuri eilen eräs naisoletettu psykiatri tuli perheeni luo kotikäynnille ja alkoi syyllistää minua omaiseni voinnista. Sitten hän puhui alentuvaan sävyyn ja korotti ääntään niin, että en saanut suunvuoroa ja paasasi myös elämän tosiasioista, että joskus ihmiset vain kuolee. Hän yritti siten kääntää huomion pois lääkkeiden haittavaikutuksista. En osaa itsekään selittää, miten hän toimi, sillä oloni oli täysin typertynyt ja nöyryytetty. Voisiko kyse olla narsistin käyttämästä sumuttamisesta.
Yllättävän vähän haittavaikutuksista tiedetään.
- Anonyymi
Huolestuttavaa nykyään kun niin moni kertoo juuri psykiatrisen hoidon olevan huonoa. Ennen vanhaan hoitivat jaloilleen ihmisiä oikeilla menetelmillä. Ja potilaat usein sanoivat että ilman heidän hoitoaan eivät olisi jaksaneet.
Onko nykyaikana sellaista että hoitokoulussa ei enää opeteta miten potilaita käsitellään , vai kuvittelevatko he että joku huviksensa juoksee psykiatrilla . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nostetaan vanhoja ketjuja esiin koko ajan ja niihin sitten vastaillaan ja varmaan ei ihmiset enää ole edes palstoilla mukana jotka ovat tehneet aloituksen minä en ainakaan useinkaan katso milloin aloitus on tehty , vaan vastaan.
Jos haluaa samoista aiheista ketjun niin tekisi uuden aloituksen että pysyisi oikeassa ajassa . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Töykeitä lääkäreitä löytyy kyllä sekä miehissä että naisissa. Ei niitä voi sukupuolen mukaan erotella.
Oli nainen tai mies, niin millainen ihminen lääkäri on, siitähän se on kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huolestuttavaa nykyään kun niin moni kertoo juuri psykiatrisen hoidon olevan huonoa. Ennen vanhaan hoitivat jaloilleen ihmisiä oikeilla menetelmillä. Ja potilaat usein sanoivat että ilman heidän hoitoaan eivät olisi jaksaneet.
Onko nykyaikana sellaista että hoitokoulussa ei enää opeteta miten potilaita käsitellään , vai kuvittelevatko he että joku huviksensa juoksee psykiatrilla .Hoidonvastaista ihmistä on hyvin vaikeaa hoitaa vaikka olisi kuinka hyviä menetelmiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi nostetaan vanhoja ketjuja esiin koko ajan ja niihin sitten vastaillaan ja varmaan ei ihmiset enää ole edes palstoilla mukana jotka ovat tehneet aloituksen minä en ainakaan useinkaan katso milloin aloitus on tehty , vaan vastaan.
Jos haluaa samoista aiheista ketjun niin tekisi uuden aloituksen että pysyisi oikeassa ajassa .Ei sillä ajalla aina niin väliä ole. Jos vaikka on vuosiakin välissä, niin samoja aiheita, samanlaisia kommentteja, näyttää riittävän.
Monet aiheet ja asiat on usein ajankohtaisia vuosien, ajan kulusta riippumatta.
Joku on saattanut kokea jotain vaikka 10-15 vuotta sitten, ja joku toinen voi olla kokenut jotain saman tyyppistä vaikka kaksi päivää sitten.
- persooniakaikkityyni
Miun psykiatri on kanssa hyvin topakka nainen joka välillä mielestäni 'lipsauttelee' tai valitsee sanansa hieman väärin. On sellainen jotenkin 'pelottava' nainen ja vähän arkoen hänelle uskaltaa mitään sanoa. Mutta joskus olen nähnyt 'inhimillisyyden' pilkahduksen hänen silmissään tai jossain lauseessa.
Ihmiset taitavat vain olla erilaisia persoonia ja hän on luonteeltaan tällainen jämäkkä ja vahva, voimakas. Niin se pitänee ajatella. - Utu 2
Itselläni on hiukan samanlainen kokemus psykiatripohjaisesta miespsykiatrista kuin ketjun aloittajalla.
Itse aloitin vuoden 2011 elokuussa Kelan tukeman kongitiiivisen psykoterapian. Tarkoituksena oli käsitellä lapsuuden traumoja, kuten koulukiusaamista, jonka vuoksi sairastan masennusta ja sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Terapeutti oli n. 33-vuotias mies ja pohjakoulutukseltaan psykiatri. Itse olen 24-vuotias mies.
Marraskuun alkuun asti kaikki sujui suht hyvin, mutta sen jälkeen alamäki alkoi. Terapeutti ei selkeästi halunnut keskustella mistään lapsuuden jutuista, vaan oli sitä mieltä, että ongelmat ratkeavat "kun teen asioita", jonka jälkeen näitä lapsuuteen liittyviä asioita ei tarvitse käsitellä. Lisäksi kun keskustelimme peruskoulussa kokemastani koulukiusaamisesta, hän asettui vain puolustamaan näitä kiusaajia sanomalla, että olen itse tehnyt jotain sellaista, mikä on provosoinut muita kiusaamiseen. Tämä loukkasi minua todella kovasti. Kun lisäksi kerroin että jotkut opettajat omalla käytöksellään edistivät kiusaamista mm. vähättelemällä koulumenetystäni, piti terapeuttini sitten vain näitäkin opettajia ruveta puolustamaan sanomalla, "kyllä niillä opettajilla siihenkin jokin syy on ollut" ja "kyllä niitäkin opettajia pitää ymmärtää". Minä en hänen mielestään ilmeisesti mitään ymmärrystä tarvitse. Yhteensä 4 kertaa hän ”ehti” minua loukkaamaan. Myöskään kritiikkiä ja/tai sarkasmia hän ei tuntunut ymmärtävän, eikä hän halunnut puhua mistään sellaisesta asiasta, mikä ei ollut (hänen mielestään) loogista/järkevää tai mielenkiintoista.
Eli sanoi mitä tahansa lapsuuteen ja koulukiusaamiseen liittyviä asioita, aina vaan niitä kiusaajia ja mitätöiviä opettajia piti ymmärtää, minua ei. Jos vähänkin kertoi, mitä kiusaajat ja opettajat olivat tehneet, se oli terapeutin mielestä heti "muiden syyttämistä itseaiheutetuista ongelmistaan". Hän sanoi myös muutaman kerran, että olen "jäykkä ajattelultani". Joopa joo, sanon minä. Todellisuudessa hänen egonsa ei kestänyt sitä, että hänen jotain mielipiteitään/väitteitään (jotka perustuivat lähinnä mutu-asteelle) ei allekirjoitettu.
Vuoden 2012 maaliskuussa päätin vaihtaa terapeuttia, ja sellainen nopeasti löytyikin. Kun kävin lopettelukäyneillä vanhan terapeuttini luona, hän oli hiukan katkeran oloinen siitä että vaihdoin terapeuttia. Loppulausuntoonsakin laittoi, että olen "jäykkä ja muita syyttävä negatiivinen valittaja", vaikka toin kokemuksiani esille asiallisesti ja tiedän etten itsekkään ole täysin virheetön ihminen.
Tämä uusi terapeuttini on nainen ja pohjakoulutukseltaan psykologi. Hänen kanssaan terapia on sujunut hyvin. Luottamukseni psykiatreihin sen sijaan meni pysyvästi pakkasen puolelle.- Utu2
"Itselläni on hiukan samanlainen kokemus psykiatripohjaisesta miespsykiatrista kuin ketjun aloittajalla."
Pieni korjaus: kysessä oli siis psykiatripohjainen psykoterapeutti.
- 10 + 5
Törmäsit narsistiseen tyyppiin. Narsistin tuntee siitä, että heti kun ollaan vähänkin intiimimmässä kanssakäymisessä (kuten lääkärin vastaanotolla), hän alkaa heti alistaa. Narsisti syyllistää, vähättelee ja uhkailee. Hän haluaa, että sinä olet hänen alamaisensa etkä kerro kenellekään, vaikka hän olisi kuinka ilkeä. Vaihda lääkäriä ja käy Suomi24 narsismi palstalla lukemassa muista samankaltaisista tyypeistä.
- Wit1
Itsestä tuntuu, että psykiatria on sadistien unelma duuni. Psykiatria on totalitaarinen sosiaalisen kontrolloinnin muoto joka ei siedä kritiikkiä. Yritäppäs tosissasi kritisoida psykiatriaa ja saatat lentää pakkohoitoon jossa sinut tungetaan täyteen elämää lyhentäviä, dementiaa aiheuttavia ja aivoja kutistavia antipsykoottisia.
On itselle käynyt selväksi, että psykiatrit tuppaavat olemaan joko älyllisesti vajaita tai sadistisia, miespsykiatrit tuppaavat sopimaan jälkimmäiseen. Pyytäkääpäs myös teistä tehdyt kirjaukset, itse kun olen saanut minusta tehdyt kirjaukset käsiini, on käynyt harvinaisen selväksi etteivät psykiatrit ole kuunnelleet sanansanaa siitä mitä olen heille sepittänyt. Heidän päätehtävänsä on lääkediilerinä toimiminen. Olen ateisti ja menisin ennemmin papille puhumaan ongelmistani kuin enää koskaan psykiatrille, voisin olla varma siitä että aivoni ovat turvassa. Psykiatrit eivät ole koskaan välittäneet pätkän vertaa minusta, kaikki mitä HE sanovat tai tekevät on kritiikin ulottumattomissa, mutta kaikkea minun sanomaani tai tekemisiäni on kritisoitu. Psykiatrit esittävät olevansa lääkäreitä, aivolääkäreitä tarkemmin sanottuna mutta tosiasiassa he eivät ole lääketieteestä kuulletkaan. Todellinen tiede sietää kritiikkiä, psykiatria ja psykiatrit eivät siedä LAINKAAN kritiikkiä, en suosittele kokeilemaan, leimaavat vain psykoottiseksi. Psykiatrit tuppaavat olemaan mielikuvituksettomia, rigidejä, egoistisia, alistavia ja jopa sadistisia ihmisiä, tämän päätelmän olen tehnyt viiden vuoden kokemusten perusteella.
En voi suositella kenellekään psykiatrille menoa, moinen voi olla jopa vaarallista, jos psykiatri ei satu pitämään mielipiteistäsi tai ne ovat liian erilaisia hänen mielipiteisiinsä verrattuna se olet sinä joka lennät pakkohoitoon. Kysehän on siis täysin subjektiivisista näkemyksistä. Jos kerrot uskovasi jumalaan, et luultavasti lennä pakkohoitoon, mutta jos kerrot jumalan puhuvan sinulle, takuulla lennät pakkohoitoon ja saat skitsofreenikon leiman, heiltä tuppaa puuttumaan edes alkeellinen ymmärrys logiikasta.- Uskon kyllä
En tiedä muista maista, mutta näiden juttujen perusteella Suomessa ainakin pitäisi olla paaaaljon tarkempi sihti kaikenlaisten terapeuttien hyväksymisessä ja palkkaamisessa. Täällä on tätä p-luonteista sakkia niin paljon, että valitsijoiksikin niitä tietysti riittää. Eivät todellakaan ole käsitelleet omia oikeita ongelmakohtiaan, vaikka kai ei itsekin joutuvat käymään ensin terapian läpi, että tietävät, mistä puhutaan? Kun kerran Suomessa on paljon koulu-, työpaikka- ja naapurikiusaamista, niin sieltä kiusaajien, myötäilijöiden ja korkeintaan kiusattujen kiusaajien joukostahan nämäkin on tietysti revitty, eivätkä he aiokaan kohdata totuutta itsestään. Eli hyvin alkeelliset eväät siellä sisäpuolella, ja vähän opiskelua päälle, vaikkei oikeastaan enää huvittaisikaan. Eipä kannata kauan katsella, kun on selväksi tullut. Vaihtoon vaan.
- kyllästynyt myös
Asiallinen ja paljon faktatietoa sisältävä ketju. Jatkakaa kokemuksistanne kirjoittamista.
- Son of a Bitch
No voi uhuu. Buhuu. Pitäisikö minunkin vuodattaa yksi kyynel sinun puolestasi nyt vai? Jos vaikka sanoisit sanottavasi päin naamaa sille lääkärille etkä täällä ruikuttaisi.
- ammattitaidoton
Aloittajalle AbC:
Minun on vähän vaikea uskoa, että joku lääkäri voisi ihan oikeasti käyttäytyä noin ilkeästi kuten kerrot!
Jos puoletkaan kertomastasi on totta, vaihda ihmeessä lääkäriä!
Xanor voi aiheuttaa riippuvuutta ja sitä myydään katukaupassa. Sen käytöstä ollaan montaa mieltä, joittenkin ammattihenkilöitten mielestä lääke on kuitenkin hyvä ahdistuksen hoidossa.
Jos ihminen on jaksanut opiskella itselleen uuden ammatin sairaudesta huolimatta, se on upea saavutus asianomaisen ihmisen elämässä- siitä pitää kehua potilasta- kaikki terveetkään eivät jaksa opiskella uutta ammattia.
Tuollainen homoseksuaalikysymys on asiaton. Jos olisit itse ottanut esille homoseksuaaliset ajatukset, olisi ollut luontevaa lääkärin keskustella kanssasi asiasta, mutta ei potilaalle esitetä tuollaisia arkaluontoisia asioita päin naamaa. Jos sinulla olisi ollut lääkärin kanssa hyvä ja luottamuksellinen hoitosuhde, hän olisi voinut esittää sinulle kysymyksen jotenkin tähän tapaan : "olen miettinyt tuota sinun elämäntarinaasi ja olen joskus miettinyt, että tuntuuko kaikki elämänalueesi olevan kondiksessa, oletko koskaan ajatellut seurustelusuhdetta kenenkään kanssa?" Mutta ei tuollaisia homokysymyksiä töksäytellä ihmiselle, jonka tuntee huonosti. Ensin pitää olla luottamuksellinen suhde hoidettavan ja hoitavan henkilön välillä.
Tsemppiä sinulle lääkärin vaihtoon! - Anonyymi
Älä sure, minullakin on pari huonoa kokemusta. Se on hyvä, että et anna itseäsi alistaa. Pidä vain oma pääsi. Tsemppiä!
- Anonyymi
Minullakin on vuosien varrelta myös joitain huonoja kokemuksia, vajaaseen kolmeenkymmeneen vuoteen on mahtunut aika monta psykiatria. Ja heitäkin on paljon erilaisia.
Onneksi on enemmän kuitenkin hyviä kohtaamisia, ne vähän kuin paikkaavat niitä huonoja.
Elämässä tulee ja menee ihmisiä, ja aina ei kemiat kohtaa, milloin mistäkin syystä.
Huono kohtaaminenkin on siitä helppo, että se loppuu kun se loppuu, lääkäreiden kanssa ei kauaa kestä, käynnin ajan vain. Sitten pääsee ulos, eroon tilanteesta.
- Anonyymi
No jo oli kumma psykiatri , sinun täytyisi saada toinen henkilö jolla on työnä autta eikä kritisoida sinua.
Eräällä ystävälläni oli myös kerran töykeä ” auttaja” ja sanoi että hänen pitää mennä sienikursseille . Joten sellainen apu ei ole oikein että tuntemat ihmistä ohjata sienikursseille koska ei edes tiennyt ystäväni harrastuksista mitään. No ystävää ei enää ole, mutta hän sai aikoinaan vaihdettua toisen lääkärin ja se toimi hyvin.
Joskus on lääkärin vaihto tarpeen . Ei ole helppoa ihmisellä jolla on ahdistus tiloja ja ei edes lääkäri osaa antaa sitä pienintä että olisi edes ystävällinen.
Ja mitä tulee kun paistaa lääkket takaisin niin olisi selittänyt nätisti mihin ne lääkkeet jätetään. - Anonyymi
Miks menet opiskelemaan hoito alalle joka raskas ja vaativa ja pitää lisäksi olla sosiaalinen luonne. sitten väärät hoito alalla olevat esimp sykiatris jolta tuntuu puuttuvan kokemusta, tais olla aloitteleva maitoparta , eivät osaa kohdata potilasta. Haluatko itse olla epäpätevä hoito alan ammattilainen vaikka suoriutuisitkin koulutuksesta.
- Anonyymi
On olemassa ihmisiä, joilla on omat asiat, oma elämä solmussa, mt-ongelmaa, alkoholiongelmaa, riippuvuusongelmaa, ja siltikin ovat hakeutuneet hoitoalalle.
Tosin en ole koskaan ymmärtänyt, miksi sinne hakeutuu, jos ei itse ole kunnossa.
Vai käykö siinä sitten niin, kun koulut on käyty, niin alalle ei kuitenkaan mennä töihin ? Tai jos mennään, niin ei kauaa jakseta siellä olla oman voinnin takia ?
Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset16711008Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti1146242Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi1715591Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..865501Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi1744487Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut784382Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa483989Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät553856Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali233524IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k853120