http://www.glanspower.fi tekeekö tolla laitteella mitään mikä on tossa etu sivulla tarvetta olisi talvella lumia työnnellä ja kesällä ruohoja leikata !
käyttökokemukset
5
1016
Vastaukset
- ate
En muuta tiedä kuin sen ettei noilla paljon lumi
hommia tehdä. Lumikola on tehokaanpi.- amis
Ja taas pääsen luennoimaan aiheesta, josta olen niin paljon puhunut... Ajoleikkuri talvikäytössä...
Ensinnäkin: Ainakin oma Kone-Glansilta ostettu leikkuri lähtee talvella käyntiin kohtuullisen moitteettomasti (ei ole koskaan hommat siitä jäänyt kiinni)
Toiseksi: Leikkuri kyllä puskee lunta (pakkaslunta hyvin, suojalunta heikommin). Viime talvinen 30cm lumipyry alkoi olemaan liikaa, mutta kyllä piha silti puhdistui. 15cm menee ongelmitta.
Kolmanneksi: Renkaiden pito on ainakin itsellä ollut aivan riittävä ketjujen kanssa. Pyöräpainoja en ole harkinnutkaan kun muutenkin pitää aivan tarpeeksi hyvin.
Neljänneksi: Vaihteiston toiminnassa ei ole ilmennyt ongelmia, kunhan vain ei ala liioittelemaan (kun tulee liian iso penkka vastaan ja pyörä alkaa lipsumaan, kytkin pohjaan!) Kannattaa ajaa isolla vaihteella, puskee parhaiten ja vääntö pienin, rikkoutumisriski laatikossa minimaalinen.
Viidenneksi: Leikkurin runko kestää lumilevyn rasituksen, kunhan tekee itse tarpeeksi vahvat kiinnitykset. Itsellä on rungon etupäästä astinlautoihin asti ulottuvat rungon levyiset raudat, jotka ovat usealla pultilla kiinni rungossa, runko ei rasitu yhtään!
Ehdottomasti valitsisin leikkurin jos täytyisi lumikolan ja sen väliltä valita. 5cm suojalumi on raskasta työntää kolalla, leikkuri ei edes huomaa moista kuormaa edessä... Kateellisten puhetta tuo ettei muka lunta lykkää:) - amis
amis kirjoitti:
Ja taas pääsen luennoimaan aiheesta, josta olen niin paljon puhunut... Ajoleikkuri talvikäytössä...
Ensinnäkin: Ainakin oma Kone-Glansilta ostettu leikkuri lähtee talvella käyntiin kohtuullisen moitteettomasti (ei ole koskaan hommat siitä jäänyt kiinni)
Toiseksi: Leikkuri kyllä puskee lunta (pakkaslunta hyvin, suojalunta heikommin). Viime talvinen 30cm lumipyry alkoi olemaan liikaa, mutta kyllä piha silti puhdistui. 15cm menee ongelmitta.
Kolmanneksi: Renkaiden pito on ainakin itsellä ollut aivan riittävä ketjujen kanssa. Pyöräpainoja en ole harkinnutkaan kun muutenkin pitää aivan tarpeeksi hyvin.
Neljänneksi: Vaihteiston toiminnassa ei ole ilmennyt ongelmia, kunhan vain ei ala liioittelemaan (kun tulee liian iso penkka vastaan ja pyörä alkaa lipsumaan, kytkin pohjaan!) Kannattaa ajaa isolla vaihteella, puskee parhaiten ja vääntö pienin, rikkoutumisriski laatikossa minimaalinen.
Viidenneksi: Leikkurin runko kestää lumilevyn rasituksen, kunhan tekee itse tarpeeksi vahvat kiinnitykset. Itsellä on rungon etupäästä astinlautoihin asti ulottuvat rungon levyiset raudat, jotka ovat usealla pultilla kiinni rungossa, runko ei rasitu yhtään!
Ehdottomasti valitsisin leikkurin jos täytyisi lumikolan ja sen väliltä valita. 5cm suojalumi on raskasta työntää kolalla, leikkuri ei edes huomaa moista kuormaa edessä... Kateellisten puhetta tuo ettei muka lunta lykkää:)Kyllä ruohokin kaatuu... Itsellä 12hp, riittää paksuun ja pitkäänkin ruohoon... Traktorimallissa vain se huono puoli että etupyörät vähän kaataa ruohoa, mutta eihän omassa pihassa välttämättä mitään golf-kenttää olekaan...
- talkkari
Osta hyvämies ennemmin edestäleikkaava,NIIN paljon ketterämpi.
- kaaleppi
Kokemuksestani voin sanoa että lumihommat kyllä sujuu kun on nastaketjut takapyörissä ja jos mahdollista niin läjityspaikat tarpeeksi suuret koska penkkojen siirto myöhemmin on tosi työlästä.
Olen pitänyt 10.5 - heppaisellani auki n. 100 m pituista tonttitietäni enkä pois antaisi konettani enää, osta pois !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632132Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361278En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38708- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689