http://www.glanspower.fi tekeekö tolla laitteella mitään mikä on tossa etu sivulla tarvetta olisi talvella lumia työnnellä ja kesällä ruohoja leikata !
käyttökokemukset
5
1021
Vastaukset
- ate
En muuta tiedä kuin sen ettei noilla paljon lumi
hommia tehdä. Lumikola on tehokaanpi.- amis
Ja taas pääsen luennoimaan aiheesta, josta olen niin paljon puhunut... Ajoleikkuri talvikäytössä...
Ensinnäkin: Ainakin oma Kone-Glansilta ostettu leikkuri lähtee talvella käyntiin kohtuullisen moitteettomasti (ei ole koskaan hommat siitä jäänyt kiinni)
Toiseksi: Leikkuri kyllä puskee lunta (pakkaslunta hyvin, suojalunta heikommin). Viime talvinen 30cm lumipyry alkoi olemaan liikaa, mutta kyllä piha silti puhdistui. 15cm menee ongelmitta.
Kolmanneksi: Renkaiden pito on ainakin itsellä ollut aivan riittävä ketjujen kanssa. Pyöräpainoja en ole harkinnutkaan kun muutenkin pitää aivan tarpeeksi hyvin.
Neljänneksi: Vaihteiston toiminnassa ei ole ilmennyt ongelmia, kunhan vain ei ala liioittelemaan (kun tulee liian iso penkka vastaan ja pyörä alkaa lipsumaan, kytkin pohjaan!) Kannattaa ajaa isolla vaihteella, puskee parhaiten ja vääntö pienin, rikkoutumisriski laatikossa minimaalinen.
Viidenneksi: Leikkurin runko kestää lumilevyn rasituksen, kunhan tekee itse tarpeeksi vahvat kiinnitykset. Itsellä on rungon etupäästä astinlautoihin asti ulottuvat rungon levyiset raudat, jotka ovat usealla pultilla kiinni rungossa, runko ei rasitu yhtään!
Ehdottomasti valitsisin leikkurin jos täytyisi lumikolan ja sen väliltä valita. 5cm suojalumi on raskasta työntää kolalla, leikkuri ei edes huomaa moista kuormaa edessä... Kateellisten puhetta tuo ettei muka lunta lykkää:) - amis
amis kirjoitti:
Ja taas pääsen luennoimaan aiheesta, josta olen niin paljon puhunut... Ajoleikkuri talvikäytössä...
Ensinnäkin: Ainakin oma Kone-Glansilta ostettu leikkuri lähtee talvella käyntiin kohtuullisen moitteettomasti (ei ole koskaan hommat siitä jäänyt kiinni)
Toiseksi: Leikkuri kyllä puskee lunta (pakkaslunta hyvin, suojalunta heikommin). Viime talvinen 30cm lumipyry alkoi olemaan liikaa, mutta kyllä piha silti puhdistui. 15cm menee ongelmitta.
Kolmanneksi: Renkaiden pito on ainakin itsellä ollut aivan riittävä ketjujen kanssa. Pyöräpainoja en ole harkinnutkaan kun muutenkin pitää aivan tarpeeksi hyvin.
Neljänneksi: Vaihteiston toiminnassa ei ole ilmennyt ongelmia, kunhan vain ei ala liioittelemaan (kun tulee liian iso penkka vastaan ja pyörä alkaa lipsumaan, kytkin pohjaan!) Kannattaa ajaa isolla vaihteella, puskee parhaiten ja vääntö pienin, rikkoutumisriski laatikossa minimaalinen.
Viidenneksi: Leikkurin runko kestää lumilevyn rasituksen, kunhan tekee itse tarpeeksi vahvat kiinnitykset. Itsellä on rungon etupäästä astinlautoihin asti ulottuvat rungon levyiset raudat, jotka ovat usealla pultilla kiinni rungossa, runko ei rasitu yhtään!
Ehdottomasti valitsisin leikkurin jos täytyisi lumikolan ja sen väliltä valita. 5cm suojalumi on raskasta työntää kolalla, leikkuri ei edes huomaa moista kuormaa edessä... Kateellisten puhetta tuo ettei muka lunta lykkää:)Kyllä ruohokin kaatuu... Itsellä 12hp, riittää paksuun ja pitkäänkin ruohoon... Traktorimallissa vain se huono puoli että etupyörät vähän kaataa ruohoa, mutta eihän omassa pihassa välttämättä mitään golf-kenttää olekaan...
- talkkari
Osta hyvämies ennemmin edestäleikkaava,NIIN paljon ketterämpi.
- kaaleppi
Kokemuksestani voin sanoa että lumihommat kyllä sujuu kun on nastaketjut takapyörissä ja jos mahdollista niin läjityspaikat tarpeeksi suuret koska penkkojen siirto myöhemmin on tosi työlästä.
Olen pitänyt 10.5 - heppaisellani auki n. 100 m pituista tonttitietäni enkä pois antaisi konettani enää, osta pois !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381401
- 104901
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15553ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402