käyttökokemukset

tietääkö kukaan

http://www.glanspower.fi tekeekö tolla laitteella mitään mikä on tossa etu sivulla tarvetta olisi talvella lumia työnnellä ja kesällä ruohoja leikata !

5

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ate

      En muuta tiedä kuin sen ettei noilla paljon lumi
      hommia tehdä. Lumikola on tehokaanpi.

      • amis

        Ja taas pääsen luennoimaan aiheesta, josta olen niin paljon puhunut... Ajoleikkuri talvikäytössä...

        Ensinnäkin: Ainakin oma Kone-Glansilta ostettu leikkuri lähtee talvella käyntiin kohtuullisen moitteettomasti (ei ole koskaan hommat siitä jäänyt kiinni)

        Toiseksi: Leikkuri kyllä puskee lunta (pakkaslunta hyvin, suojalunta heikommin). Viime talvinen 30cm lumipyry alkoi olemaan liikaa, mutta kyllä piha silti puhdistui. 15cm menee ongelmitta.

        Kolmanneksi: Renkaiden pito on ainakin itsellä ollut aivan riittävä ketjujen kanssa. Pyöräpainoja en ole harkinnutkaan kun muutenkin pitää aivan tarpeeksi hyvin.

        Neljänneksi: Vaihteiston toiminnassa ei ole ilmennyt ongelmia, kunhan vain ei ala liioittelemaan (kun tulee liian iso penkka vastaan ja pyörä alkaa lipsumaan, kytkin pohjaan!) Kannattaa ajaa isolla vaihteella, puskee parhaiten ja vääntö pienin, rikkoutumisriski laatikossa minimaalinen.

        Viidenneksi: Leikkurin runko kestää lumilevyn rasituksen, kunhan tekee itse tarpeeksi vahvat kiinnitykset. Itsellä on rungon etupäästä astinlautoihin asti ulottuvat rungon levyiset raudat, jotka ovat usealla pultilla kiinni rungossa, runko ei rasitu yhtään!

        Ehdottomasti valitsisin leikkurin jos täytyisi lumikolan ja sen väliltä valita. 5cm suojalumi on raskasta työntää kolalla, leikkuri ei edes huomaa moista kuormaa edessä... Kateellisten puhetta tuo ettei muka lunta lykkää:)


      • amis
        amis kirjoitti:

        Ja taas pääsen luennoimaan aiheesta, josta olen niin paljon puhunut... Ajoleikkuri talvikäytössä...

        Ensinnäkin: Ainakin oma Kone-Glansilta ostettu leikkuri lähtee talvella käyntiin kohtuullisen moitteettomasti (ei ole koskaan hommat siitä jäänyt kiinni)

        Toiseksi: Leikkuri kyllä puskee lunta (pakkaslunta hyvin, suojalunta heikommin). Viime talvinen 30cm lumipyry alkoi olemaan liikaa, mutta kyllä piha silti puhdistui. 15cm menee ongelmitta.

        Kolmanneksi: Renkaiden pito on ainakin itsellä ollut aivan riittävä ketjujen kanssa. Pyöräpainoja en ole harkinnutkaan kun muutenkin pitää aivan tarpeeksi hyvin.

        Neljänneksi: Vaihteiston toiminnassa ei ole ilmennyt ongelmia, kunhan vain ei ala liioittelemaan (kun tulee liian iso penkka vastaan ja pyörä alkaa lipsumaan, kytkin pohjaan!) Kannattaa ajaa isolla vaihteella, puskee parhaiten ja vääntö pienin, rikkoutumisriski laatikossa minimaalinen.

        Viidenneksi: Leikkurin runko kestää lumilevyn rasituksen, kunhan tekee itse tarpeeksi vahvat kiinnitykset. Itsellä on rungon etupäästä astinlautoihin asti ulottuvat rungon levyiset raudat, jotka ovat usealla pultilla kiinni rungossa, runko ei rasitu yhtään!

        Ehdottomasti valitsisin leikkurin jos täytyisi lumikolan ja sen väliltä valita. 5cm suojalumi on raskasta työntää kolalla, leikkuri ei edes huomaa moista kuormaa edessä... Kateellisten puhetta tuo ettei muka lunta lykkää:)

        Kyllä ruohokin kaatuu... Itsellä 12hp, riittää paksuun ja pitkäänkin ruohoon... Traktorimallissa vain se huono puoli että etupyörät vähän kaataa ruohoa, mutta eihän omassa pihassa välttämättä mitään golf-kenttää olekaan...


    • talkkari

      Osta hyvämies ennemmin edestäleikkaava,NIIN paljon ketterämpi.

    • kaaleppi

      Kokemuksestani voin sanoa että lumihommat kyllä sujuu kun on nastaketjut takapyörissä ja jos mahdollista niin läjityspaikat tarpeeksi suuret koska penkkojen siirto myöhemmin on tosi työlästä.
      Olen pitänyt 10.5 - heppaisellani auki n. 100 m pituista tonttitietäni enkä pois antaisi konettani enää, osta pois !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      138
      1401
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe