Kyllä asiakas sanoo ITSE, jos ei halua kuittia !
Ostan paljon ruokaa kerralla ja uudet nuoret kassat kysyy: KUITTIA?
TIETYSTI ! Viime viikolla oli taas Seinäjoella City-marketis 6 e,n virhe, ja Mini-manis 7e.n virhe. Ja tietenkin niin, että mä jouduin maksamaan liikaa....tarkastan aina heti kuitin kassan jälkeen, ja kerran viikossa on virheitä! Ei ennen ole ollut. Miksi tämä on niin yleistä nykyään? Siksi haluan kuitin, Ja kuukausi sitten ostin homeisen juustokimpaleen sekä Halpa.hallista ka Lidlistä. Palautus onnistui-kuitilla !! Joten älkää kyselkö KUITTIA?
Älkää kassat kysykö-KUITTIA!!!!
57
3287
Vastaukset
- huomiointi tärkeintä
Mä boikotoin niitä kauppoja , joissa kysytään-kuittia...en mene enää. Toinen yhtä ärsyttävä asia on ylinopeat kassat. Tavarat survotaan hihnan perälle miten sattuu. Mahtava kassa laittaa tavarat , ettei jogurtit yms. mene rikki. Sitä arvostan, ja pienet tavarat laittaa pieneen muovipussiin.
- 765
Omasta mielestäni kassan nopeus on vaan hyvä asia, itse vältän hiturikassoja..
- sgsgs
765 kirjoitti:
Omasta mielestäni kassan nopeus on vaan hyvä asia, itse vältän hiturikassoja..
Kysyn "tarvitsetko kuittia" jos asiakas on ostanut vaikka yhden muumitikkarin tai energiajuoman (ts. pienet ostokset). Jos en kysy ja ojennan kuitin, asiakas ottaa vihaisena kuitin ja heittää maahan tai kassahihnalle.
- Valaistu
Etkö ole kuullut mitään liiasta kulutuksesta ja jaksa edes kassia ottaa mukaan, jotta ei tarvii turhaan käyttää muovipusseja?
- ei kuittia, kiitos
Miten voi olla tuollaisia virheitä? Itse en ikinä ota kuittia enkä ole huomannut että multa olisi peritty liikaa maksua.
- muka ale-hinnoin
Mulla kyllä on ollut! Melkein aina; kylläkin tarjoustuotteissa....Mini-manissa ja City-marketissa. Kyllä potuttaa, kun kotona huomaa kuitista maksaneensa normihinnan tarjouksen sijaan....
- hyvä kysymys
miten isosta rukamäärästä voit muka tietää, ettet maksanu yli-hintaa,kun et ottanut kuittia??
- Tarvitaanko kuittia?
Miksi nykyyään Lidl kysyy asiakkaalta tarvitseeko hän kuittia? Kuitti annetaan kysymättä AINA!
- anna äläkä kysele
Kaupoissa on ihmeesti yleistynyt tuo "haluatko tämän kuitin, oletko varma että haluat, onko sun pakko saada tämä kuitti" Miksi PRKL se on niin vaikeaa. Antakaa se kuitti kun se kerran koneesta tulee älkää kyselkö.
- Hyvä syy
On siihen "tarviitko kuitin?"-uteluun ihan oikea syykin... eli kuittipaperin säästäminen. Jos asiakas ei halua sitä kuittia, niin kassa ei sitä turhaan tulosta! Säästyy paperia. Se ei oo ihan mikään muutama metri mikä marketissa säästyy kuittipaperia kun ei turhaan tulostella. Tämä on yleistyvä käytäntö kaupoissa, joten opetelkaa vaan sietämään tätä uutta käytäntöä.
- Kuittia!
Hyvä syy kirjoitti:
On siihen "tarviitko kuitin?"-uteluun ihan oikea syykin... eli kuittipaperin säästäminen. Jos asiakas ei halua sitä kuittia, niin kassa ei sitä turhaan tulosta! Säästyy paperia. Se ei oo ihan mikään muutama metri mikä marketissa säästyy kuittipaperia kun ei turhaan tulostella. Tämä on yleistyvä käytäntö kaupoissa, joten opetelkaa vaan sietämään tätä uutta käytäntöä.
Ei kyllä mene noin. Kassa kysyy kuitti kädessään "Kuittia?". Kuitti kuuluu asiakkaalle. Paperinkeräysastia kassan viereen niille, jotka eivät omaansa halua.
- Kuititon
Kuittia! kirjoitti:
Ei kyllä mene noin. Kassa kysyy kuitti kädessään "Kuittia?". Kuitti kuuluu asiakkaalle. Paperinkeräysastia kassan viereen niille, jotka eivät omaansa halua.
Molempia käytäntöjä tosiaan on, monessa paikassa kysytään tosiaan kuitti kädessä, että tarviitko kuitin, MUTTA on myös paikkoja joissa ei kuittia printata turhaan. Mun mielestä Lidl ei kuittia tulosta, jos asiakas ei sitä halua, eikä myöskään ABC, en oo ihan varma Seinäjoen ABC:stä. Oliskohan joku myyjä linjoilla kommentoimas tähän asiaan...?
- easy way hard way
Lidlissä sitten muuten ihan varmaan se kuitti tulostetaan ja joka kerta myyjä kysyy kuitti kädessään että haluaako asiakas sen kuitin jota hän heiluttelee tämän nenän edessä. Miksi ihmeessä? Pitääkö asiakkaan alkaa kysyä aina että haluaako kassa maksun ostoksista, "haluatko varmasti" "oletko varma että haluat"
ABC:llä taas on kaksi tapaa. Se kuitti ensinnäkin tulee aina automaattisesti ulos mutta useimmiten myyjät heittää sen suoraan roskiin (varsinkin ne vartija-myyjät) asiakkaalta mitään kysymättä. Joskus kysyvät mutta koskaan eivät automaattisesti sitä anna. - Totta on
Mä haluan kuitin aina. Piste. Älkää kysykö ! Ja aina tarkistan kuitin. kaupassa ollessa koko ajan painan mieleeni MITÄ ne tarjoustuotteet maksoikaan. Ja kassalla joka viikko virheitä. Aina noin 4-15e virhe, noin 80e.n ruokaostoksissa.
Kokeilkaa vaikka ! Ainoa kauppa missä ei ole virheitä-on LIDL !
Paitsi kerran yksi mehu, jonka ne sitten antoivat minulle ilmaiseksi, kun huomautin asiasta. - lidl hinnat
HAH, kerran Lidlissä ostin jotain puoleen hintaan tarjoustuotetta 3 kpl.
Kassalla myyjä otti yhden pois ja kieltäytyi myymästä sitä kun tarjous
oli vain 2kpl/asiakas.
No totesin että ei se mitään ostan sillä normaalilla hinnalla sen kolmannen.
Mutta se ei käynytkään kun sillä ei ollut normaalia hintaa ja tuote oli vain sillä viikolla myynnissa eli vain kampanjassa eikä normaalisti hyllyssä.
Silti myytiin tarjouksessa ja ilmoitettiin normaalihinta jota ei ollut olemassakaan kun tuotetta ei ollut ennen edes myyty ;) - sipuli12
Muistaakseni asiaan on tullut muutos joku vuosi sitten. Kuitin saat tokikin pyytämällä,mutta muuten myyjän ei ole sitä pakko tulostaa.Eli nyt näissä kaupoissa,jossa kysytään...tarvitko kuittia,halutaan palvella todellakin asiakasta.Ajatella,jospa myyjä kysymättä ryttyäis kuitin roskiin!
- salakieltä??
Aloittaja, mitä tarkoittaa nuo 6e.n, 7e.n ??
- sipuli12:lle
Kaikissa mainituissa kaupoissa, Lidl, Citymarket, Minimani, se kuitti tulostetaan ja sitten sitä heilutellaan ja kysellään haluaako asiakas sen.
Seinäjoen ABC:lläkin se tulostetaan mutta useimmiten heitetään roskiin asiakkaalta mitään kysymättä.
Joko nyt ymmärsit vai pitääkö vielä samaa jauhaa niin kauan että sinäkin ymmärrät??? - hänmän
Salakieltä!!! Haloo!! Etkö tajua,veloitettu 6 tai 7 euroo liikaa/liian vähän!
- kuitti aina !
Aloittaja vastaa-siis e tai 7e OTTIVAT liikaa....en kai valita, jos saisin rahaa liikaa takaisin....en ole pyhimys.
- jaaajo11
Typerää kyllä on. Itseäkin ottaa päähän ku aina kysytään kuittia. Mun mielestä kuitti kuuluu asiakkaalle ja on myös aina annettava. Mitään paperia ne ei kyllä siinä säästä koska se kuitti on aina myyjän kädessä. Ärsyttävää sanon minä!!!! Ja tosiaan monessa kaupassa velotetaan aina enemmän mitä pitäisi...ja aika hassua että yleensä on nämä samat kaupat! esimerkki kärjen kyseinen kauppa sekä törnävän marketti. Tahallaanko ne velottaa enemmän vai mikä juttu tää ny on...
- kvndvng
Pizzakulmasta ei saa useinkaan kuittia ja kassalipas on aina auki. Hmm.. mitäköhän siellä on meneillään? :D kiinnostaiskohan veroviranomaista?
- Voi ihme
Ei saa kyllä kosmetologeilta tai kampaamoiltakaan kuittia, kun maksaa käteisellä. Kerran pyysin, sanottiin, mitä sä sillä teet?
- myyjä
Itse asiakaspalvelutyössä olleena voin teille kertoa, miksi kysytään, haluatko kuitin tms.. aina se sieltä tulostuu, mutta suurin osa asiakkaista ei halua kuittia ja jos sellaisen antaa kysymättä niin asiakkaalta tulee yleensä tyly kommentti " mitä v****a mä tällä teen ja se tyyliin heitetään kassan naamalle...
- Lisää kuitteja
Kuitti on aina tarpeellinen. Se osoittaa, että verot maksetaan.
- tziisus5
Onpa ongelma. Jos kassa kysyy haluaako kuitin, niin siihen vastaa joko kyllä tai ei, mikä tässä on ongelma?
- K. Juvilens
Usein tapahtunut viime aikoina eräissä ruokakaupoissa, että kassa ei edes ole ojentamassa kuittia itselleni. Vasta, kun oikaisen käteni sen merkiksi, että kuitti olisi kiva saada, niin kassalla tapahtuu ojentamisreaktio.
Toisaalta, ymmärrän, että rasittavaa, jos joutuu monesti turhaan ojentelemaan kuittia. Tähän mielestäni paras ratkaisu olisi itsepalvelu. Kuitti tulostuisi asiakkaalle, eikä myyjälle.- miksi niin yleistä?
Tänään olin City-marketissa, ja tosiaankin,tarkistin kuitin heti-ja kas kummaa kaikki
tarjoustuotteet olivat ILMAN TARJOUSHINTAA. Sain seistä ja odotella 20min, kun kassa varmisti asian. Lopulta asia varmistui.
Sain hyvityksen. Ja keljuttaa kovasti, kun luotto menee tarjouksiin.
Olkaa tarkkana, että saatte tuotteet sovittuun tarjoushintaan.
- älkää kysykö kuittia
K-supermarketissakin, eilen kysyttiin -KUITTIA? Tietenkin, miksi ei? Ostin viikon ruoat.
En enää mene sinne. - 9+10
Tulevaisuudessa et varmaan voi käydä yhdessäkään kaupassa.
Itse olen töissä mm. kassalla. Asiakkaita käy useita satoja päivässä. Jos asiakas maksaa käteisellä niin kuitti on helppo antaa setelien mukana. Mutta yleensä, varsinkin sellaiset keski-ikäset miehet, alkavat kiroilemaan kun se kuitti tulee mukana. Toiset ei voi sanoa mitään vaan yrittävät koukkia niitä seteleitä kädestä niin ettei kuitti tule mukana. Ei hyvänen aika. Tällainen alkaa pikku hiljaa kiristämään hermoja. Joten tavaksi on tullut kysyä, jos ei tarvitse ojentaa asiakkaalle vaihtorahoja, että haluatko kuittia? Tämä säästää multa vaivaa ja asiakas vastaa kyllä tai ei. Suurin osa ei vastaa mitään ja lähtee vaan kävelemään.
Suurin osa asiakkaista ei sitä kuittia halua. Sen tyrkyttäminen häiritsee. Usein kuitti päätyy siihen kassalle, se heitetään lattialle tai päin myyjää. Musta on kohteliasta kysyä asiakkaalta tarvitseeko hän kuittia.
En ole mikään automaatti. En ole ajatustenlukija. Jos haluat kuitin, sano se. - kuitti tänne
"En ole mikään automaatti. En ole ajatustenlukija. Jos haluat kuitin, sano se. !
No miksei voi sanoa jos EI halua. Kyllä ostoksista kuulu kuitti saada ja ellei halua niin sen voi sanoa. Onneksi pian saattaa tulla kuittipakko joka paikkaan eli snagarillakin kun ostaa nakin kuuluu saada kuitti. Se mitä asiakas sille tekee on asiakkaan asia. Ellei halua niin ei halua.
Laittakaa sinne kassalla pikkuroskis johon saa kuitin heittää ellei halua. Fiksuimmissa kaupoissa sellaisia jo onkin.
Vituttaa ne myyjät jotka toljottaa asiakasta vittuuntuneen näkösenä ja äänensävyllä etta miksi haluat sen kuitin. PRKL ANNA KUITTI äläkä kysele!
Otan sen jos haluan ja ellen niin en ota.
Miksi tästä on tullut näin vaikea asia? No siksi että joissakin kaupoissa myyjät saa bonusta siitä kuinka monelle asiakkaalle ei tarvitse antaa kuittia. Vittuilua pelkästään. - harmaa talous
Eikö myyjä tarjonnut kuittia? - Rangaistus voi pian olla jopa 1000 euroa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316711062_uu.shtml
Kebab ja pizzapaikoissa ei yleensä koskaan saa kuittia koska rahaa ei lyödä koneeseen. Monessa paikassa näkee miten kassalipas on koko ajan auki koska muuten rahasta jää jälki. Tulee merkintä siitä että kassa on avattu ilman rahanlyöntiä sisään.
Tarkkailkaapa missä paikoissa toimitaan näin. Voin antaa vinkkinä että todella monessa kebab-paikassa ja ainakin kahdessä tavallisessa keskusta-alueen grillissä. - Käytöstavat kunniaan
Voi pyhä yksinkertaisuus, mikä minäminäminäminä-mies tässä keskustelussa huutelee ja kiroilee... Juuri tuollaisten ihmisten takia yksinkertaisistakin asioista tulee vaikeita. Ei alkeellisiakaan empatian taitoja.
- Ota kuitti kiitosss
Pitäisi olla niin,että asiakkaan olisi pakko otaa tuo kuitti vastaan. Oikein lakiin pitäisi kirjata tuo.
Asiakas pakotettaisiin ojentamaan käden ja ottamaan kuitti vastaan, ilman mitään mutinoita.
Kuitin vastaanoton jälkeen asiakas voisi oman mieltymýksensä mukaan työntää sen vaikka **********.- Anonyymi
Näin minä aina teenkin.
Myyjä jää siihen kassalle tapittamaan ja kyselemään kuittia, ja minä jo pois lähtevänä ojennan vaan hitaasti mutta varmasti mitään sanomatta käteni selkäni takaa niin, että myyjä joutuu kurottelemaan sen kuittinsa kans 😆
Myyjälle helpompi tapa olisi vaan tulostaa se kuitti ilman että jää siihen tekemään jotain meriselvitystä.
- lihapullat
Minimanissa toimiva kahvio- lounaspaikassa myös nainen kyselee tarvitaanko kuittia. Ärsyttää tälläinen yrittäjä.
- Niin,niin.
Tänään maksoin Piikissä käteisellä, enkä saanut kuittia ! Ei- kä edes kysytty !
- reevest
Kebab paikat istambul yms. Jos et halua vatsaasi p a s k a a, niin älä ihmeessä mene kysymään kuittia. Ne ei sitä kovin mieluusti anna, ja jos erehdyt pyytämään, niin mulkaisevat aika pahasti, ja aivan varmasti sinne ruokaan menee kaikenlaista nenästä tullutta palleroa yms, jota sitten nielet vatsaasi. Tuollaiset paikat ei vain yksinkertaisesti tule toimeen, ilman verojen kiertoa. Itse en ainakaan juurikaan tämän takia uskalla pyytää kuittia, kun syön paikoissa. Kun kuittia ei pyydä, niin tekevät kyllä kunnon sapuskat.
- Siivotkaa hyvin
Totta puhut!! Juuri noin.
Mutta kyllä tuolla Piikissä on likaista ! Pehmisjäätelökoneen ympäriltä ei ole siivottu koskaan. Oli kuin lokin jätettä ympäriinsä! Ja vessan lavuaarin lattiakaivon päällinen
täynnä hiuksia,mustaa jätettä yms. Oli ikävä katella niitä, pöntöllä istuessa.
Siisteys oli todella huonoa ! Pöydät likaiset, samalla rätillä pyyhittiin....
Pizza oli hyvää.
Olin eilen siellä syömässä, ja muutes mäkään en saanut kuittia, maksoin rahalla.
Ja aina saan ripulin tai oksennustaudin Piikin jälkeen, kuten taas. Oksensin kaiken viime yönä.....nyt en taida sinne enää mennä. Jo liian monta kertaa, kun aina saan jonkun myrkytyksen. Onneksi on muitakin pizza paikkoja.- ydtkms6drs6s45
Minkäslainen p a s k a - poliisi täälä on, kun ei asiaan puututa. Asiakkaita ei käy, ja ne vähätkin saa sitten sen oksennustaudin. Kyllä varmaan löytyis monenlaista kolibakteeria yms. Pask, siis, terveystarkastaja hoi, tee jotain!
- tarkastaja5
Aina nuo laittaavat kakkaa ruokiin jos ei naama miellytä.
- tavat kunniaan
Joooooo.mitä nuorempi kassa, niin aina kysyy kuittia?? Totta kai se pitää antaa.
- tapa kasvatusta
Prismas tosi ongelmallisia kassat. Eivät anna kaikki kuittia ja heittävät sen roskiin. sit kun pyytää et saanko sen kuitin niin vihaisena tulostavat uuden.
- risma
tapa kasvatusta kirjoitti:
Prismas tosi ongelmallisia kassat. Eivät anna kaikki kuittia ja heittävät sen roskiin. sit kun pyytää et saanko sen kuitin niin vihaisena tulostavat uuden.
Huamaannu kans.
- tsiisussentään
Voi luoja teitä ihmisiä. Itse en ole pitkään aikaan enää työskennellyt kassalla, mutta ihan muistissa ovat ne idiootit jotka jaksavat naputtaa kaikesta. Ei kassaneiti osaa lukea ajatuksianne. Lisäksi se kassalla olija saa monesti siltä kauppiaalta tai pomolta ne määräykset. Jos pomo sanoo, että sitä kuitin antamista tulee kysyä, niin sitä Vatun kuitin antamista kysytään. Monesti tuntuu, että kaupan asiakkaat luulevat, että ne kassat työskentelevät jonain freelancereina tai kaikki jotenkin omistavat sen kyseisen kaupan ja pystyvät päättämään asioita. Ei ne kassatkaan tule sinun työpaikallesi kertomaan miten näitä asioita tehdään vaikka oma pomosi olisi jotain muuta käskenyt.
Ja ihan oikeasti jos niistä kuiteista ei kysytä, niin siitä vasta ongelma tuleekin. Ne kuitit heitellään sitten ympäri kauppaa tai suoraan tosiaan kassan naamaan. Lisäksi vielä tiuskaistaan kuinka törkeää oli antaa tälläistä paperiroskaa. Omassa muistissa vielä lisäksi se, että näitä kuitin heittelijöitä on tosiaan enemmän kuin teitä joita ilmeisesti haittaa se, että kassa ottaa teihin muutakin kontaktia. Itse kassaa helpottaakseni sanon nykyisin ystävällisesti etten tarvitse sitä kuittia, enkä tunne sitä mitenkään ylivoimaiseksi tavaksi.
Mutta asiahan on tosiaan niin, että jokaista nirppanokkaa ei pysty miellyttämään. Tuskinpa sitä kassamyyjää haittaa, että juuri sinä et enää siinä kyseisessä kaupassa asioi, luultavasti on vain helpottunut.- En_käsitä
"Voi luoja teitä ihmisiä. Itse en ole pitkään aikaan enää työskennellyt kassalla, mutta ihan muistissa ovat ne idiootit jotka jaksavat naputtaa kaikesta."
Miksi sitten näin yksinkertaisesta asiasta, kuten kuitin annosta, pitää tehdä niin vaikeaa kaupan puolesta? Eikö kuitti kuuluisi antaa asiakkaalle automaattisesti?
Roskaaminen on tietenkin ikävää, mutta siistiminen on valitettavasti täysin kaupan vastuulla. Toki kassa voisi asettaa jotain "roskaaminen kielletty" kylttejä kassan ympäristöön... - hoit_su
Niin ja kauppa joutuisi palkkaamaan lisää siivoojia ja sehän näkyisi myös hinnoissa. On kyllä ihmisillä asiat todella hyvin kun tällaisesta pienestä asiasta saadaan aikaan näin pitkä ketju.
- Anonyymi
Roskaaminen laissa kielletty, kuten myös esineiden viskominen ihmisten päälle ja muu häiriökäyttäytyminen.
Eli ei muuta kuin poliisit paikalle ja ongelma poistuu poliisien matkaan.
Miksi kauppa laittaa muut kuittia haluavat asiakkaat kärsimään näiden griminaalien takia?
- kökökölk
Voi kassa antaa sen kuitin vaihtorahojen mukana erikseen kysymättä tai korttimaksun ollessa kysessä, ojentaa asiakkaalle "tässä kuitti, olkaa hyvä". Se on miten asian ilmaisee. Itselle tuosta kuitin kysymisestä tulee heti mieleen pimeä myynti.
- harmaamustaa
Älä nyt, vai palkansaaja kassat tekis pimeää myyntiä isännälleen, tuskin ne ittelleen niitä rahoja voi laittaa sehän näkyis heti, kun kassa lasketaan.
- Ellunkatala
Olen aina saanut Lidlistä kuitin mutta ABCssä kysytään aina "haluatko kuitin".
- näin.ennen-ja.nyt
Niin ne kysyvät kuittia sen odottelun aikana, kun kuittia joutuu odottamaan.
Homma nopeuttaa pienissä esim. ABC ostoissa 2-4 sekuntia.
Aika on rahaa ja sen ajan maksaa asiakas.
Minä laitan aina käden siihen pankkikorttilaitteen päälle, ettei käsi heilu ja on helppo ojentaa. Koskaan ei ole kai kysytty.
Mikään kassatytön/pojan huijaukset ei ole kyseessä. Heillä on niin tarkka kirjanpito ja kamerat. Jos tekee tahallaan rikoksen, saa siitä huonon maineen ja se kyllä kerrotaan seuraavallekin työnantajalle, joka 99% varmuudella kysyy entiseltä työnantajalta. - Anonyymi
Kyllä aina pitää ojentaa asiakkaalle kuitti kaikista
Ostoksista. Tehköön asiakas mitä tykkää, koska tavara voi olla pilaantunut, koskien kaikkea kaupankäyntiä!- Anonyymi
Aika monessa paikassa ja varsinkin ruokakaupoissa kuitti tulostuu siihen maksupäätteen viereen ja automaattisesti.
En tiedä missä kaupoissa te asioitte jos kuittia ei automaattisesti anneta.
Olen tosiaan muissa kuin ruokakaupoissa törmännyt siihen että maskettuani ostokset niin kuitti tulostuu josta kassa tarjoaa sitä minulle kysyen että tarvitsetko kuitin.
Eli kuitti on tulostettuna myyjän kädessä ja kysyy sen takia heittääkö roskiin tai toinen vaihtoehto että antaa sen automaattisesti jolloin joutuu noukkimaan kuitin jota ei haluta ja heittämään sen roskiin.
Katsokaa vähän missä se kuitti on kysyttäessä jos myyjän kädessä niin silloin ei tarvitse kuin ojentaa käsi.
Tosin kritisoin erästä kauppaa kun heidän myyjillä oli tapa että asiakas joutui kumartumaan että sai kuitin kun myyjän käsi ei liikkunut, se tapa oli perseestä.
- Anonyymi
Pitääkö asiakkaan alkaa kysyä aina että haluaako kassa maksun ostoksista, "haluatko varmasti" "oletko varma että haluat" 🤣
Tätä pitääkin alkaa soveltamaan kauppoihin jotka sitä kuittia kyselee 😁- Anonyymi
Kauppiaat tietävät kokemuksesta, että kassoilla tehdään virheitä, jotka paljastuvat asiakkaalle heti kuittia katsomalla. Virheiden selvitys vie paljon aikaa ja lähes aina virhe on ollut asiakkaalle tappiollinen.
Tämän vuoksi kaikki epärehelliset kauppiaat pakottavat kaikki kassat kysymään "tarvitko kuittia?"
Kyse on aina suunnitelmallisesta rikoksesta, sillä lain mukaan kuitti on aina tarjottava ilman mitään johdattelevia kysymyksiä "tarpeesta". Asiakas ei voi koskaan etukäteen tietää tarviiko hän kuittia tai minkä virheen kassa (kassajärjestelmä) on tehnyt. Virhe näkyy vain kuitista.
Ne kokemattomat hölmöt, jotka eivät koskaan ota kuittia, eivät tiedä mitään eri virhetyypeistä. Virheitä löytyy yli 1 %:sta kuitteja. Mitä enemmän ostoksia, sitä suurempi virhetodennäköisyys. Ostin kerran 5 pakastevihannespussia. Kassa laskutti 45:stä. Eli korjasi 4:n vitoseksi poistamatta ensin väärää 4:sta. Ylimääristä summaa ei tietystkikään voitu palauttaa tilille, joten jouiduin ottaamaan muutaman kympin verran seteleitä ja kolikoita käteisenä. Niistä oli melkoinen harmi pitkäksi aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppiaat tietävät kokemuksesta, että kassoilla tehdään virheitä, jotka paljastuvat asiakkaalle heti kuittia katsomalla. Virheiden selvitys vie paljon aikaa ja lähes aina virhe on ollut asiakkaalle tappiollinen.
Tämän vuoksi kaikki epärehelliset kauppiaat pakottavat kaikki kassat kysymään "tarvitko kuittia?"
Kyse on aina suunnitelmallisesta rikoksesta, sillä lain mukaan kuitti on aina tarjottava ilman mitään johdattelevia kysymyksiä "tarpeesta". Asiakas ei voi koskaan etukäteen tietää tarviiko hän kuittia tai minkä virheen kassa (kassajärjestelmä) on tehnyt. Virhe näkyy vain kuitista.
Ne kokemattomat hölmöt, jotka eivät koskaan ota kuittia, eivät tiedä mitään eri virhetyypeistä. Virheitä löytyy yli 1 %:sta kuitteja. Mitä enemmän ostoksia, sitä suurempi virhetodennäköisyys. Ostin kerran 5 pakastevihannespussia. Kassa laskutti 45:stä. Eli korjasi 4:n vitoseksi poistamatta ensin väärää 4:sta. Ylimääristä summaa ei tietystkikään voitu palauttaa tilille, joten jouiduin ottaamaan muutaman kympin verran seteleitä ja kolikoita käteisenä. Niistä oli melkoinen harmi pitkäksi aikaa.Olen huomannut saman että liikaperintää tehdään ja paljon.
Kassalla hinta onkin suurempi kuin hyllynreunassa, alennustuotteista peritään täyttä hintaa, usein peritään täysi hinta vaikka tuotteeseen on merkitty punaisella tarralla alennus prosetti tai hinta.
Nämä samat epärehelliset kassat ovat juuri niitä jotka kysyvät että "haluatko kuittia?"
Toki joukkoon mahtuu myös niitä inhimillisiäkin virheitä ja erehdyksiä, mutta tämän tosi asian tiedostaen sitä suuremmalla syyllä se kuitti pitäisi antaa kysymättä asiakkaan käteen, tai vähintäänkin tulostaa kysymättä siihen asiakkaan otettavaksi.
Siitä ne on helppo myyjänkin repiä ja heittää roskiin jos ei kelpaa.
Mutta ilmeisesti joissakin kaupoissa epärehellinen kauppias painostaa myös työntekijöitä epärehellisyyteen.
Olenkin alkanut välttämään asiointia näissä kaupoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851