Miten te uskovat näette ihmisen, joka ei usko jumalien olemassaoloon ja vaatii todisteita teidän väitteillenne? Ettekö ole koskaan epäilleet omia uskomuksianne? Minä olen avoin todisteille jumalien olemassaolosta mutta niitä ei ole tähän päivään mennessä ilmaantunut...
Uskovien näkemys ei-uskovasta?
23
89
Vastaukset
"Miten te uskovat näette ihmisen, joka ei usko jumalien olemassaoloon ja vaatii todisteita teidän väitteillenne? Ettekö ole koskaan epäilleet omia uskomuksianne? Minä olen avoin todisteille jumalien olemassaolosta mutta niitä ei ole tähän päivään mennessä ilmaantunut... "
Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan siksi, että hän ei HALUA uskoa Jumalaan.
Todisteilla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Niitä on edes turha tarjota ateistille, koska hän on jo etukäteen tehnyt päätöksen, että hän ei tule uskomaan mihinkään todisteisiin.
Syy ateismiin on psyykkinen, eikä tieteellinen.
Ateisti ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska hän laskelmoi, että jos hän tunnustaa Jumalan olemassaolon, hän myös välittömästi tulee vastuulliseksi Jumalan edessä.
Nyt hän sen sijaan voi (tai hän kuvittelee niin) viimeisellä tuomiolla Jumalan edessä puolustautua sanomalla: "En tiennyt, että olet olemassa, kun kukaan ei ollut mitään todistetta sinusta"- Miten on?
Miksi yksikään palstan ateisteista ei tuota näkemystäsi ole koskaan vahvistanut? Valehtelevatko he? Sinä?
Onko tarkoituksesi luoda ateisteista kuva Jumalan olemassaolon oikeasti tunnustavina mutta sen pahuuttaan kieltävinä moraalittomina ihmisinä ja vahvistaa omaa uskoa perustellen se: ateistitkin tietävät Jumalan olevan. - puhut sekoja
"Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan siksi, että hän ei HALUA uskoa Jumalaan."
Tämä nyt oli sen laatuinen aivopieru ettei ole tosikaan. Kyllä tosiasia on se ettei ole todisteita. Sinä ilmeisesti tulkitse todisteeksi vaikka koivunlehden. Kyllä asia on sitä tietä että uskova on etukäteen tehnyt päätöksen uskoa silloin kun ottaa raamatun ekaa kertaa luettavaksi.
Ja itse voin todistaa että minulle oli erittäin suuri pettymys ymmärtää ettei Jumalaa ole olemassa. Se oli pienoinen kriisi jopa. Puhut puutaheinää.
Tälläiset puheet on tyypillisiä kehäpäätelmiä ja aivopieruja mitä moni uskova viljelee. Se että olisi Jumala joka jakaisi oikeudenmukaisia tuomioita tekojen mukaan olisi vain hyvä asia, ei suinkaan huono asia.
Toinen huomio on se, että todellisuudessa uskovat itsekin tunnustavat hyvin usein että ateisti voi elää jopa moraalisempaa elämää kuin uskova. Ja ihan tutkimustenkin mukaan ateistien toimintaa ohjaa keskimäärin enemmän empatia kuin uskovien elämää. Miten on? kirjoitti:
Miksi yksikään palstan ateisteista ei tuota näkemystäsi ole koskaan vahvistanut? Valehtelevatko he? Sinä?
Onko tarkoituksesi luoda ateisteista kuva Jumalan olemassaolon oikeasti tunnustavina mutta sen pahuuttaan kieltävinä moraalittomina ihmisinä ja vahvistaa omaa uskoa perustellen se: ateistitkin tietävät Jumalan olevan."Miksi yksikään palstan ateisteista ei tuota näkemystäsi ole koskaan vahvistanut? Valehtelevatko he? Sinä?"
Eihän ateisti tietenkään myönnä elävänsä valheessa ja itsepetoksessa. Ateisti näkee kaikkialla todisteita Jumalan luomistöistä, joten todisteista ei ole puutetta. Häntä hallitsee kuitenkni jumalfobia ja siksi hän aina hermostuu, kun jossain puhutaan Jumalasta ja Jeesuksesta, koska se muistuttaa häntä siitä, että Jumala on olemassa.
"Onko tarkoituksesi luoda ateisteista kuva Jumalan olemassaolon oikeasti tunnustavina mutta sen pahuuttaan kieltävinä moraalittomina ihmisinä ja vahvistaa omaa uskoa perustellen se: ateistitkin tietävät Jumalan olevan."
Uskon, että jokainen ateisti sisimmässään tietää, että Jumala on olemassa, mutta mainitsemistani syistä kieltää sen.
Jo luodessaan ensimmäiset ihmiset, Jumala asetti heidän sisimpäänsä tietouden olemassaolostaan. Siksi kaikki kansat ja kulttuurit ovat kaikkialla maailmassa aina palvoneet jotain ihmisen ulkopuolella olevaa Jumalaa jossain muodossa. Kaikilla ihmisillä on siten sisäänrakennettuna jo "vakiovarusteena" tietoisuus Jumalan olemassaolosta. Siksi Häntä ei tarvitse enää todistaa millään tavoin.
Siksi minäkin olen aina siitä asti kuin yleensä jotain muistan, uskonut Jumalan olemassaoloon, vaikka käsitys Jumalasta ei voinut alussa ollakaan sellainen kuin nyt.
Minun ei ole koskaan tarvinnut "yrittää" uskoa tai etsiä mitään erityisiä todisteita Jumalasta, vaan uskon siksi, koska en voi mitenkään, vaikka kuinka yrittäisin, olla uskomatta Häneen, jonka tiedän olevan olemassa.puhut sekoja kirjoitti:
"Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan siksi, että hän ei HALUA uskoa Jumalaan."
Tämä nyt oli sen laatuinen aivopieru ettei ole tosikaan. Kyllä tosiasia on se ettei ole todisteita. Sinä ilmeisesti tulkitse todisteeksi vaikka koivunlehden. Kyllä asia on sitä tietä että uskova on etukäteen tehnyt päätöksen uskoa silloin kun ottaa raamatun ekaa kertaa luettavaksi.
Ja itse voin todistaa että minulle oli erittäin suuri pettymys ymmärtää ettei Jumalaa ole olemassa. Se oli pienoinen kriisi jopa. Puhut puutaheinää.
Tälläiset puheet on tyypillisiä kehäpäätelmiä ja aivopieruja mitä moni uskova viljelee. Se että olisi Jumala joka jakaisi oikeudenmukaisia tuomioita tekojen mukaan olisi vain hyvä asia, ei suinkaan huono asia.
Toinen huomio on se, että todellisuudessa uskovat itsekin tunnustavat hyvin usein että ateisti voi elää jopa moraalisempaa elämää kuin uskova. Ja ihan tutkimustenkin mukaan ateistien toimintaa ohjaa keskimäärin enemmän empatia kuin uskovien elämää."Tämä nyt oli sen laatuinen aivopieru ettei ole tosikaan. Kyllä tosiasia on se ettei ole todisteita. Sinä ilmeisesti tulkitse todisteeksi vaikka koivunlehden. Kyllä asia on sitä tietä että uskova on etukäteen tehnyt päätöksen uskoa silloin kun ottaa raamatun ekaa kertaa luettavaksi."
Raamatu ei ratkaise sitä, onko Jumala olemassa vai ei. Jumala ilmaisi itsensä ihmiselle jo kauan ennen kuin Raamattua oli edes olemassa. Raamattu vain kertoo siitä, miten Jumala on historian aikana ihmisille ilmestynyt ja puhunut.
"Ja itse voin todistaa että minulle oli erittäin suuri pettymys ymmärtää ettei Jumalaa ole olemassa. Se oli pienoinen kriisi jopa. Puhut puutaheinää."
Jollei Jumala olisi antanut sinulle kykyä ymmärtää, et voisi ymmärtää, että Jumalaa ei ole. Joten voidaksesi ymmärtää jotain, täytyy Jumalan olla olemassa.
"Tälläiset puheet on tyypillisiä kehäpäätelmiä ja aivopieruja mitä moni uskova viljelee. Se että olisi Jumala joka jakaisi oikeudenmukaisia tuomioita tekojen mukaan olisi vain hyvä asia, ei suinkaan huono asia."
Juuri sellainenhan Jumala onkin. Hän jakaa oikeudenmukaisia tuomioita ihmisten tekojen mukaan, mutta tuomioiden jakamisen aika on vielä edessäpäin.
"Toinen huomio on se, että todellisuudessa uskovat itsekin tunnustavat hyvin usein että ateisti voi elää jopa moraalisempaa elämää kuin uskova. Ja ihan tutkimustenkin mukaan ateistien toimintaa ohjaa keskimäärin enemmän empatia kuin uskovien elämää"
Ihmisten teot eivät ratkaise sitä, onko Jumala olemassa vai ei.- 139
Miten on? kirjoitti:
Onko tarkoituksesi luoda ateisteista kuva Jumalan olemassaolon oikeasti tunnustavina mutta sen pahuuttaan kieltävinä moraalittomina ihmisinä ja vahvistaa omaa uskoa perustellen se: ateistitkin tietävät Jumalan olevan."Miksi yksikään palstan ateisteista ei tuota näkemystäsi ole koskaan vahvistanut"
Sen takia, että kaikki ihmiset, jotka eivät etsi Jumalan tahtoa elämässään, ovat automaattisesti saatanan valheiden kohteina ja vankeina. Se taas pitää erittäin tiukasti huolta siitä, että nämä ihmiset EIVÄT NÄE totuutta itsestään, vaan uskovat mieluummin siihen valheeseen, että Jumalaa ei ole, ja että ihminen voi itse määritellä mm. omat hyvänsä ja pahansa. Saatanan suurimpien valheiden joukkoon kuuluu sekin, että sitä itseään ei ole olemassa - tämänkin ateistit uskovat ihan mennen tullen, ihmisparat :(.
"ateistitkin tietävät Jumalan olevan"
Kukaan ei TIEDÄ Hänen olevan. Hän ei ole vielä ilmoittanut itseään tavalla, joka ei enää jättäisi kenellekään kiistelyn sijaa. Kaikki vain joko haluavat uskoa, tai eivät halua uskoa. Uskon syntymiselle on varattu tämä aikakausi, jonka kuluessa meillä on vain Raamatun ja ympäröivän luonnon ilmoitus Jumalasta. Kun Jumala palaa maan päälle Jeesuksena Kristuksena, silloin uskominen vaihtuu tietämiseksi. Tuolloin uskoa ei enää ole mahdollista syntyä. Jumala ei halua yhteyteensä niitä, jotka eivät halunneet uskoa Hänen ilmoitustaan.
Uskon Jumalan luoneen jokaiseen ihmiseen kaipuun Luojansa yhteyteen, täydelliseen oman tarkoituksensa ja rakastettuna olemisensa kokemiseen. Tätä kaipuuta ihminen ei voi mitenkään irrottaa itsestään eikä paeta niin, etteikö se jollakin tavalla ihmisessä vaikuttaisi. Saatana toki saa ihmiset kiistämään tuonkin monin eri tavoin, mikä aiheuttaakin noille ihmisille monenlaisia ongelmia - joita he tosin eivät tietenkään näe tai ainakaan myönnä ongelmikseen. - Mirka .
"""Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todisteita Jumalasta, vaan siksi, että hän ei HALUA uskoa Jumalaan.""""
- Tyypillinen uskiksen aivopieru. HEH HEH HEH ... Onneksi en ole uskis. Näihin ajatuksiisi olenkin tutustunut aiemmin Ateismi-palstalla, jossa kuukaudesta toiseen ja yhä uudestaan esitit tämän kaltaisia käsityksiä.
Ehkäpä saat tällä palstalla edes hitusen vastakaikua uskon tovereiltasi.Jaakob kirjoitti:
"Tämä nyt oli sen laatuinen aivopieru ettei ole tosikaan. Kyllä tosiasia on se ettei ole todisteita. Sinä ilmeisesti tulkitse todisteeksi vaikka koivunlehden. Kyllä asia on sitä tietä että uskova on etukäteen tehnyt päätöksen uskoa silloin kun ottaa raamatun ekaa kertaa luettavaksi."
Raamatu ei ratkaise sitä, onko Jumala olemassa vai ei. Jumala ilmaisi itsensä ihmiselle jo kauan ennen kuin Raamattua oli edes olemassa. Raamattu vain kertoo siitä, miten Jumala on historian aikana ihmisille ilmestynyt ja puhunut.
"Ja itse voin todistaa että minulle oli erittäin suuri pettymys ymmärtää ettei Jumalaa ole olemassa. Se oli pienoinen kriisi jopa. Puhut puutaheinää."
Jollei Jumala olisi antanut sinulle kykyä ymmärtää, et voisi ymmärtää, että Jumalaa ei ole. Joten voidaksesi ymmärtää jotain, täytyy Jumalan olla olemassa.
"Tälläiset puheet on tyypillisiä kehäpäätelmiä ja aivopieruja mitä moni uskova viljelee. Se että olisi Jumala joka jakaisi oikeudenmukaisia tuomioita tekojen mukaan olisi vain hyvä asia, ei suinkaan huono asia."
Juuri sellainenhan Jumala onkin. Hän jakaa oikeudenmukaisia tuomioita ihmisten tekojen mukaan, mutta tuomioiden jakamisen aika on vielä edessäpäin.
"Toinen huomio on se, että todellisuudessa uskovat itsekin tunnustavat hyvin usein että ateisti voi elää jopa moraalisempaa elämää kuin uskova. Ja ihan tutkimustenkin mukaan ateistien toimintaa ohjaa keskimäärin enemmän empatia kuin uskovien elämää"
Ihmisten teot eivät ratkaise sitä, onko Jumala olemassa vai ei.JAAKOB. Olet todella sekaisin ateismista. Miksi kuvittelet, että ihminen ei halua uskoa, jos asia on päivänselvä? Eihän siinä ajattelussa ole päätä eikä häntää.
Miten saat senkin "valheeksi ja itsepetokseksi", jos ei usko siihen mistä ei ole saanut mitään tuntumaa? Onko sekin itsepetosta, jos ei usko Hai- jumalaan, vaikka moni uskookin?
Olet niin syvällä suossa, ettet tajua realiteetteja. Siksi saat aikaan vain ihmettelyä, eikä kukaan usko juttujasi. Saat pitää uskosi Jumalaasi itselläsi. Sinusta ei ole sanan julistajaksi. Etkä ole oppinut vielä mitään! Luulet omien luulojesi olevan totta myös ateisteille.
- mietteitäni asiasta
Uskon kristinuskon Jumalaan. Näen ateistit useimmiten jotenkin ihmisinä, jotka pitävät uskon aluetta sillä tavalla epämääräisenä, etteivät rohkene käydä sitä kohti, tai sitten yksinkertaisesti hakevat turvallisuudentunnetta faktoista tai tieteestä.
Lueskelin kerran historiaa ja filosofiaa jne. Sitten aloin kertaamaan fysiikkaa, ja ymmärsin jo kuinka epämääräistä on historia ja filosofia, sen sijaan fysiikka oli eräänlaista faktaa. Ateisti haluaa siis pelata varman päälle. No, ei usko ole joka miehen, eikä kaikkia tähän välttämättä ole tarkoitettu.
Joka tapauksessa uskon alue on sitten vieläkin epämääräisempää kuin historiat ja vastaavat, joten on ymmärrettävää, että ateisti suorastaan pakenee tämäntyyppistä. Sitä en sitten tiedä, onko myös luonnontieteiden korostus johtanut siihen, että sellaisistakin, joilla olisi ollut toistakin ulottuvuutta, on ikään kuin typistetty etsimään vain faktoja.
Kaikki ihmiset etsivät turvallisuudentunnetta, kuka mistäkin. Ihminen haluaa siis järjestää maailmankaikkeutta. Joku järjestää maailmankaikkeutta ratkomalla ristikoita, joku pelaamalla pasianssia, joku lukemalla teoreettisia kirjoja, joissa kaikki näyttää olevan järjestyksessä jne.mietteitäni asiasta
Olet hieman jalostettu versio jaakobista. Nojatuolifilosofiaa ihan sen mukaan, kuin sattuu mieleen luiskahtamaan.
- bishop83
"mietteitäni asioista" puhuit hyvin =) Kiitos siitä ettet alkanut samanlaiseksi kuin Jaakob, joka fundiksen tavoin ei pysty näkemään asioissa muuta kuin oman ajattelunsa =)
Minua kiinnostaa miksi ihmiset uskovat jumaliin ja uskonnot ylipäänsä..Esimerkiksi muinaisten egyptiläisten uskonto on erittäin kiinnostava ja kristinusko myös ja olenkin tutkinut niitä uskontotieteen keinoin/näkökulmasta.. - FUCKIFUU
Uskovien älylliset kyvyt eivät riitä ymmärtämään itseään älyllisesti ylivertaisia ateisteja. Eli kysymyksesi on melko turha. Uskonnot on tehty tuhottavaksi.
- voi että
eimikään Ismi nosta älyn korkeutta !
- jagoff
fuckifuun
älli ei sano, että hän toistaa itseään kuin papukaija. Uusi ajatus ei saa häneltä armoa - tuo tuhottava!
- Kristitty edelleen
Mitä sä pikkupoika provoat. Kaikki miljardit kristityt, joukossa paljon tiedemiehiä, professoreita, tohtoriksi väitelleitä eivät jää älyllisesti "ylivertaisten ateistien "(vaikka olisivat ubermenschejä= arjalaista rotua) jalkoihin. Poikaparka olet harhateillä.
Päin vastoin usko, on tuonut uuden suunnan ja valon, eksyksissä olevalle ihmiselle. Jumala on rakkaus ja rakkaus eheyttää ihmisen. bishop83,
Kyllä minä olen uskontielläni myös epäillyt. Pohtinut ja kelannut ja huutanut Jumalalle "jos sinä olet olemassa...." Ei usko kaadu epäilyksiin. Ja tässä kaiken jälkeen edelleenkin olen: uskon Jumalan olemassaoloon ja luotan Hänen läsnäoloonsa elämässäni.
Ei minulla ole mitään pomminvarmaa todistusarsenaalia, joilla sinulle tai kenellekään voisin vedenpitävästi osoittaa että Jumala on olemassa. Nämä ovat uskon asioita. Ja jos joku ei usko, ei se ole minulta pois.
Tässä blogissa on hauska englanninkielinen tarina tästä teemasta, kannattaa lukea: http://heavenbounding.blogspot.fi/2013/01/pieni-englanninkielinen-stoori.html
Aija-pappi- 5+15
Nimenomaan uskon asioita, ei mitään muuta.
- bishop83
Minulla se usko kaatui epäilykseen, olen siitä elävä esimerkki =)
- huanna
..olet siis vain esimerkki ei-pystyssä-pyysymisestä! estupendo!
- Fatalismiako?
Voisikohan kyseessä olla "sarvipää-alkuateistin" alkuidea, että siellä 'kuumassa paikassa' on ikävä käristyä yksin, on voitonriemuisempaa ulista kuorossa.
Samanlaisia ihmisihän he ovat kuin uskovaisetkin. Heissä, kuten uskovaisissakin on ihmisiä laidasta laitaan. Olen tavannut,näilläkin sivustoilla, monia, hyvinkin fiksuja ateisteja ja oppinutkin heiltä asioita.
Tokihan olen uskoani epäillyt, mikäs usko sellainen on joka ei koittelua ja epäilyjä kestäisi, hyvin on kestänyt jo 17 vuotta.- luminarsku.
Näen sellaiset ihmiset samaa jankkaavina, tässä-ja-nyt -todisteita vaativina, suuri osa kielenkäytöltään hyvin pilkkaavina. Näen heidät uskovien kokemuksia vähättelevinä, vaikken ymmärrä miksi, uskovathan he ateistien omia kokemuksia tai peräti miljoonia vuosia sitten tapahtuneita biologisia prosesseja, kun ne on tutkijoiden mielikuvituksen avulla tuotettuja vaikkei niistä nyt vähäisimmässäkään määrin ole mitään todisteita. Myös ihan selviä lääkärien todistuksia paranemisista kieltävinä, niin, jopa liukkaasti palstoilta sellaiset todistelinkit poistattavina. Laittaa ajattelemaan, että he pelkäävät totuutta, siksi pitää niin kovasti huudella vastaan ja uskovien älyä irvailla ja tieteelliseltä kuulostavia perusteita omasta älystään todistavia tutkimuksia postailla, vaikka on tutkimuksia, ettei mitään eroja ole uskovan ja ateistin älyssä. Mutta noita toisia tutkimuksiahan he eivät missään tapauksessa esiin tuo.
Näen heidät omavoimaisina, kristittyjen uskoa muka horjuttavina muka-totuuden tuojina, vähän sellaisina murkku-ikäisinä, jotka kaiken elämästä tietävinä opettavat kalkkis-vanhempiaan elämän vapauden saloihin, vaikka vanhempansa ovat samat kuviot hiekkamontulla mopoineen, ensikännineen, tupakoineen jo läpikäyneet, merillä seilanneet ja satamat kuvaannollisesti ja/tai konkreettisesti kolunneet.
Näen heidät kovapäisinä kieltäjinä, jotka ylenkatsovat lähimmäistensä hengellisiä kokemuksia, jotka luulisi päinvastoin heitä kiinnostavan, mikäli älynsä ylivertaisuus pitäisi paikkaansa. Näen heidät tarkoitushakuisesti Raamatusta negatiivisia, heidän omia uskomuksia tukevia kohtia esiinnostavina, mikä antaa mielikuvan ovatko kaikessa muussakin mielenlaadultaan enempi negatiivisia.
Näen heidät kykenemättöminä vastaanottamaan tietoa siitä, miten usko saadaan ja laittamaan sitä käytäntöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717