Ateismi ei tule vaikuttaa puolison työllistymiseen!!

Olen tyytymätön kirkon toimintaan, sillä avovaimoni on lastenohjaaja eikä saa seurakunnalta kuin joitakin typeriä parin päivän sijaisuuksia. Olen alkanut miettimään, johtuuko asia minun ateismistani. En kuitenkaan vastusta sitä, että avovaimoni työllistyisi seurakuntaan tms. Me olemme kuitenkin 2 eri ihmistä. Se on kaikkein älyttömintä, että minun ateismini tai kenties avoliitto olisi esteenä avovaimoni työllistymiselle, koska sellaiset seikat eivät saisi vaikuttaa mitenkään!! Jos olisin kiihkokristitty niin avovaimonikin saisi varmasti välittömästi töitä eikö, koska me olisimme kaiketi avioliitossa ja meillä olisi lapsia tms.?!?

19

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+18

      Mistä seurakunta sinun ateismistasi saisi tietää?

    • Hoooiiohoi

      Voihan seurakuntatyönantaja tarkistaa työntekijän perhesuhteita? Ja jäsenrekisteristä näkee kuulumisia..

      Kirkon "opetuksen" mukaan seksi ja yhdessä asuminen kuuluu avioliittoon. Avoliitto on kirkon "opetuksen" vastainen, vaikka sekulaarin järjen ja etiikan mukaan yhdessä asuminen on hyvinkin fiksua, vaikka tarkoituksena olisikin joskus myös avioliiton solmiminen. Mutta yhdessä asuminen voi olla hyvinkin fiksua myös vaikka avioliitto ei olisikaan aikeena. Samoin seurustelu ja seksualinen tutustuminen on fiksua jo ennen yhteen muuttamista, ns. seuruteluvaihteessä. Näin uskonnottoman etiikan ja järjen mukaan.

      • 1xuusi

        "Hoooiiohoi"
        Työnantaja ei saa tarkistaa hakijan perhesuhteita.

        Seurakunnissa on aika paljon avoliitossa olevia työntkeijöitä nykyään.


      • "Voihan seurakuntatyönantaja tarkistaa työntekijän perhesuhteita? Ja jäsenrekisteristä näkee kuulumisia.."

        Suomen lain mukaan kirkko toimii väärin!!

        "Kirkon "opetuksen" mukaan seksi ja yhdessä asuminen kuuluu avioliittoon."

        Minun ja avovaimoni sitoumiset ei tulisi vaikuttaa mitenkään ja sen kieltää Suomen laki!! emme ole sama henkilö vaan avovaimoni elää omaa elämäänsä enkä mä häntä omista!

        "vaikka tarkoituksena olisikin joskus myös avioliiton solmiminen. "

        Me emme solmi avioliittoa sen vuoksi että avovaimoni saisi töitä. Jos avoliitto on osasyynä niin tällöin kirkko on rikkonut Suomen lakia!!

        Kyllä varsin moni lastenohjaaja kirkossa elää avoliitossa ja ryyppää työväen omissa pippaloissa. Kirkon työntekijät on ihmisiä, mutta niitä vaan pidetään virkansa puolesta kieltäytyneenä kaiken suhteen. Paras oli se kun joku pappi pani laivareissulla humalapäissään jotakin kirkon kanslistia. Ihmisiä nekin on!? :)


      • kirkko keskelläkylää
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Voihan seurakuntatyönantaja tarkistaa työntekijän perhesuhteita? Ja jäsenrekisteristä näkee kuulumisia.."

        Suomen lain mukaan kirkko toimii väärin!!

        "Kirkon "opetuksen" mukaan seksi ja yhdessä asuminen kuuluu avioliittoon."

        Minun ja avovaimoni sitoumiset ei tulisi vaikuttaa mitenkään ja sen kieltää Suomen laki!! emme ole sama henkilö vaan avovaimoni elää omaa elämäänsä enkä mä häntä omista!

        "vaikka tarkoituksena olisikin joskus myös avioliiton solmiminen. "

        Me emme solmi avioliittoa sen vuoksi että avovaimoni saisi töitä. Jos avoliitto on osasyynä niin tällöin kirkko on rikkonut Suomen lakia!!

        Kyllä varsin moni lastenohjaaja kirkossa elää avoliitossa ja ryyppää työväen omissa pippaloissa. Kirkon työntekijät on ihmisiä, mutta niitä vaan pidetään virkansa puolesta kieltäytyneenä kaiken suhteen. Paras oli se kun joku pappi pani laivareissulla humalapäissään jotakin kirkon kanslistia. Ihmisiä nekin on!? :)

        Vai tulot seurakunnasta kelpaa ?

        "Aija-pappi ,Eikä tuon avoliiton kanssakaan kirkossa enää jakseta niin meuhkata On meillä muutakin tekemistä kuin kytätä työntekijöiden puolisoita, on totisesti."

        Niimpä niin..


    • En todellakaan jaksa uskoa, että sinun vakaumuksesi olisi mitenkään työllistymisen esteenä. Onko avovaimosi hakenut avoinna olevia lastenohjaajan töitä tai pitkiä sijaisuuksia? Veikkaan ettei niitä ole ollut tarjolla ja hän on nyt valitettavasti vain "sijaispankissa". Toivottavasti hän saisit vakituisia töitä pian!

      Eikä tuon avoliiton kanssakaan kirkossa enää jakseta niin meuhkata. Ja työntekijän perhesuhteiden selvittäminen on tosiaan laitonta.

      Joskus voisi ajatella, että asiat, jotka liittyvät kirkkoon eivätkä ole oman mielen mukaisia johtuvat jostain muusta kuin siitä, että kirkko haluaisi olla ilkeä Juuri Sinua kohtaan. On meillä muutakin tekemistä kuin kytätä työntekijöiden puolisoita, on totisesti.

      Aija-pappi

      • Voi olla syynä tietysti sekin, että hän on kolmikymppinen kuten minäkin ja työnantaja pelkää hänen raskaaksi tulemista, eikä siksi voi palkata? Mistähän rasismista se sitten kertoo kun on taas työnantajia jotka ovat hyvillänsä jos joku tuottaa uusia veronmaksajia Suomeen!? olisihan se tietenkin hyvä tulla isäksi vihdoinkin, mutta ajattelen sitä hyvin taloudellisilta kannoilta...ei koskaan tiedä milloin sitä on irtisanottu tai lomautuksien uhri. Eletään sellaisia aikoja ettei siihen oikein tahdo ylimääräisiä syötettäviäkään oikein sopia - 3 kollikissan lisäksi! :)

        Vauvaruuat on hyviä! Ainakin ne hedelmäruuat!? Miltein parempaa jälkiruokaa kuin ne jugurtit!? :)


    • puurim

      1. Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut,
      2. viisauden ja kurin oppimiseksi, ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi,
      3. taitoa tuovan kurin, vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi,
      4. mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille, tiedon ja taidollisuuden nuorille.
      5. Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta
      6. ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa.
      7. Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.
      8. Kuule, poikani, isäsi kuritusta äläkä hylkää äitisi opetusta,
      9. sillä ne ovat ihana seppele sinun päähäsi ja käädyt sinun kaulaasi.
      10. Poikani, jos synnintekijät sinua viekoittelevat, älä suostu.
      11. Jos he sanovat: "Lähde mukaamme! Väijykäämme verta, vaanikaamme viatonta syyttömästi;
      12. nielaiskaamme niinkuin tuonela heidät elävältä, ehyeltään, niinkuin hautaan vaipuvaiset;
      13. me saamme kaikenlaista kallista tavaraa, täytämme talomme saaliilla;
      14. heitä arpasi meidän kanssamme, yhteinen kukkaro olkoon meillä kaikilla" -
      15. älä lähde, poikani, samalle tielle kuin he, pidätä jalkasi heidän poluiltansa.
      16. Sillä heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan verta.
      17. Sillä verkko on viritetty kaikille siivekkäille, niin että ne sen näkevät. - Mutta turhaan:
      18. omaa vertansa he väijyvät, vaanivat omaa henkeänsä.
      19. Näin käy jokaiselle väärän voiton pyytäjälle: se ottaa haltijaltaan hengen.
      20. Viisaus huutaa kadulla, antaa äänensä kuulua toreilla;
      21. meluisten katujen kulmissa se kutsuu, porttien ovilta kaupungissa sanansa sanoo:
      22. Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?
      23. Kääntykää minun nuhdeltavikseni. Katso, minä vuodatan teille henkeäni, saatan sanani tiedoksenne.
      24. Kun minä kutsuin ja te estelitte, kun ojensin kättäni eikä kenkään kuunnellut,
      25. vaan te vieroksuitte kaikkia minun neuvojani, ette suostuneet minun nuhteisiini,
      26. niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte;
      27. kun myrskynä tulee se, mitä te kauhistutte, kun hätänne saapuu tuulispäänä, kun päällenne tulee vaiva ja ahdistus.
      28. Silloin he minua kutsuvat, mutta minä en vastaa, etsivät minua, mutta eivät löydä.
      29. Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
      30. eivätkä suostuneet minun neuvooni, vaan katsoivat kaiken minun nuhteluni halvaksi,
      31. saavat he syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat kyllänsä omista hankkeistaan.
      32. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa.
      33. Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.
      Seuraava luk

      Mita tekemistä tällä on

      • jaa... mitä tämä TURHAMAINEN Raamattuvuodatuksesi koski millään tavoin Suomen lakiin tai avovaimoni työllistymiseen!?!?!?


      • ...
        ateisti1982 kirjoitti:

        jaa... mitä tämä TURHAMAINEN Raamattuvuodatuksesi koski millään tavoin Suomen lakiin tai avovaimoni työllistymiseen!?!?!?

        puurimilla on spämmivaihe päällä.


    • Humanisti-vapari

      "Eikä tuon avoliiton kanssakaan kirkossa enää jakseta niin meuhkata." Niin, ei taideta jaksaa, kun kansa on pikkujaloillaan äänestänyt sekulaarin järjen ja etiikan käytön puolesta. Seksi seurusteluvaiheessa ja avoliitto on fiksua sekä silloin kun on aikeita aviosta että silloin kun ei ole avioaietta.

      Kirkossa ei kuitenkaan ole jaksettu muuttaa sitä itse "opetusta" tältä osin. Ja lapsille kyllä yhä opetetaan "opetuksen" mukaan. Samoin rippikouluissa. Näin ollen nuorille sitten aiheutetaan ahdistusta, mutta onneksi tapakulttuurin muutos ehkäisee useimmilta pahempien traumojen synnyn.

      Luterilaista kirkkoa suuremmissa kirkoissa, katolisess ja ortodoksisessa, "opetusta" jaksetaan julistaa tulisemmin. Myös ehkäisyn käyttöä vastaan taistellaan totisesti... Valitettavasti pahimmin sen sana tehoaa paikoin Afrikassa..

      Paikoin uskonnollisperäisten dogmien johdosta "uskottomuudesta" uhkaa kuolemantuomio, nimenomaan naista.

      • ateisti1982

        Jep, pahinta tässä ei taidakkaan olla ateisminen taustani vaan se että me ollaan avoliitossa, koska se on avovaimoni työnantajan eli seurakunnan tiedossa ja moni kirkon työntekijä vaan elää avoliitossa eli mikään ongelma sen ei pitäis olla. Tuon olisin ymmärtänyt ja hyväksynyt ateismistani, jota ei avovaimoni edusta, mutta sitä en että avoliittoni avovaimoni kanssa on edelleenkin sellainen pahe, jota erittäin konservatiivinen ja uskonnollinen isoäitini pitää jopa hyveenä ja ehkä parhempana nykypäivän parisuhdeinstituutiona kuin avioliittoa. Parasta tässä lässytyksessä on ettei ateismia edes tunneta tai sitä ei tahdota nähdä. Avovaimoni ei ole ateisti. Hänelle en sanele ateismia, toisaalta hän ei omista vaan minkäänlaista uskomista elämässään. Kaikkia lapsia hän pitää kuin omistaan, kun meillä ei niitä ole!! Jos meillä olisi omia lapsia, niin ehkä se luotettavuus siitä hieman kärsisi koska omat lapset menevät varmasti etusijalle joka saattaisi näin ollen vaikuttaa hänen työskentelyynkin, mutta kun meillä ei ole omia lapsia niin hän pitää kaikista lapsista yhtä paljon ja tulee jokaisen lapsen kanssa hyvin toimeen...hän on todella kullan arvoinen esim. seurakunnalle lapsityöhön!! Ihmettelen kuinka seurakunta voi olla menettämättä työntekijää.

        Itsekin olen omassa töissäni se joka tulee ensimmäisenä ja lähtee viimeisenä...vastuunkanto on tärkeätä ja sellaista tulisi opettaa yhtenä aineena peruskoulussa vaikka uskonnon tilalla!!


    • ateisti1982

      Olipa syy työnsaannin vaikeuteen mikä tahansa, niin elämäntapasi on väärä, kun asut naisen kanssa ns. avoliitossa ja siitä tulee tehdä ensin parannus ja tietysti myös ateismista.

      Aina kun ihminen elää vastoin Jumalan tahtoa, siitä seuraa ongelmia tavalla tai toisella.

      Usko Jumalaan ja Hänen tahtonsa noudattaminen antaa aina paremman lähtökohdan elämälle, olipa sitten kyseessä työpaikka-asiat, ihmissuhteet, onnellisuus tai mikä tahansa asia.

      • "Usko Jumalaan ja Hänen tahtonsa noudattaminen antaa aina paremman lähtökohdan elämälle, olipa sitten kyseessä työpaikka-asiat, ihmissuhteet, onnellisuus tai mikä tahansa asia."

        Elät täysin jotakin muuta aikakautta kuin 2010-lukua!! Kuvittelet asioiden merkityksiä hyvin typerällä tavalla, jotka on pelkkiä ennakkoluuloja. Elät ennakkoluuloissa ja siinä kristinuskopaskassasi...toivon todella että eheydyt samoin mitä osoitatte uskovaisina homoseksuaalien suuntaan!! He on ihmisiä, joilla tulisi olla yhtä suuret edellytykset ja oikeudet elämälleen kuin sinulle hihhulillekin...TOISTAISESTI!!

        Istun edelleenkin Saatanan oikealla puolella ja tulen tuomitsemaan teidät hihhulit taivaastanne helvettiin!!! Jumalanne ei pelasta teitä minulta...AIVOTTOMAT!!


      • Onneksi ateisteilla on omat aivot, kun teillä hihhuleilla ei koskaan ole ollut niille mitään tarvetta kun sitä Raamattuanne räpläätte kaiken aikaa. Toivottavasti annatte tulevaisuudessa kaiken päätökset ateisteille, jotka ajattelevat esimerkiksi uskonvapauttakin erilailla kuin te hihhulit!! Uskonvapaus on teille hihhuleille sama kuin että ihminen saa valita uskontonsa, mutta minulla ateistina on erilainen käsitys...te hihhulit ette anna mahdollisuutta että ihminen ois uskonnoton...se käsityksenne uskonvapaudesta ei anna mitään sellaista kuvaa että Suomessa ois uskonvapaus!? Ihminen saa olla uskomatta tai uskoa ja se on "uskonvapautta" ei se että ihminen pakotetaan uskomaan johonkin...se on sairaus tai pakkomielle!!

        Uskonvapauteen ei kuulu myöskään mielestäni se, että esimerkiksi ruokakaupat on kiinni kirkollisina pyhäpäivinä...se ei vain kuulu täysjärjelliseen sivistysvaltioon!! Sekulaarisuus ei poistaisi teiltä mitään!! Edellenkään te saisitte viettää joulunne, pääsiäisenne ja juhannuksenne kuten aikaisemminkin -ainut ois ettei valtio viettäisi kirkollisia pyhäpäiviä ja mielestäni juuri se olisi kaikkein sivistävintä. Kukaan ei unohtaisi joulua, pääisiäistä tai juhannusta!!!! Jotkut eivät halua että loppiaisena ois kaupat auki...esim. venäläisiä turisteja lappaa jatkuvasti kaupasta toiseen Oulusta länsirannikkoa pitkin itäisiin kaupunkeihin!!! Monet venäläiset ovat matkustaneet monena loppiaisena Ruotsiin, koska siellä on kaupat auki yms. USA:ssa vietetään joulua, pääsiäistä ja juhannusta...ja kaikesta huolimatta siellä saa olla kaupat auki....se on vieläpä kristityin maa ....sitten täällä pidetään myrkkynä tai kirosanana jos joku tahtoisi kehittää Suomea länsimaaksi!! Ei tää voi olla mikään konservatiivinen valtio, joka pitää aina kaikki kiinni kun on joku kirkollinen pyhä!!

        Vetäkää hihhulit viulu päähänne!!!!


      • 1xuusi
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Usko Jumalaan ja Hänen tahtonsa noudattaminen antaa aina paremman lähtökohdan elämälle, olipa sitten kyseessä työpaikka-asiat, ihmissuhteet, onnellisuus tai mikä tahansa asia."

        Elät täysin jotakin muuta aikakautta kuin 2010-lukua!! Kuvittelet asioiden merkityksiä hyvin typerällä tavalla, jotka on pelkkiä ennakkoluuloja. Elät ennakkoluuloissa ja siinä kristinuskopaskassasi...toivon todella että eheydyt samoin mitä osoitatte uskovaisina homoseksuaalien suuntaan!! He on ihmisiä, joilla tulisi olla yhtä suuret edellytykset ja oikeudet elämälleen kuin sinulle hihhulillekin...TOISTAISESTI!!

        Istun edelleenkin Saatanan oikealla puolella ja tulen tuomitsemaan teidät hihhulit taivaastanne helvettiin!!! Jumalanne ei pelasta teitä minulta...AIVOTTOMAT!!

        Ateistille.
        Mieti jos avovaimosi työnantaja (seurakunta)tietäisi, että sinä olet hänen kumppaninsa ja kirjoitat tällaisiä tekstejä mitä tänne yleensä kirjoittelet.


      • 8+20
        1xuusi kirjoitti:

        Ateistille.
        Mieti jos avovaimosi työnantaja (seurakunta)tietäisi, että sinä olet hänen kumppaninsa ja kirjoitat tällaisiä tekstejä mitä tänne yleensä kirjoittelet.

        Mitä vaikka tietäisikin? Mihin sinä tuolla kysymykselläsi tähtäät?


    • "Olipa syy työnsaannin vaikeuteen mikä tahansa, niin elämäntapasi on väärä, kun asut naisen kanssa ns. avoliitossa ja siitä tulee tehdä ensin parannus ja tietysti myös ateismista."

      Mikset koskaan kyseenalaista oman elämääsi ja uskoasi!?

      Minusta olet idiootti, jos kuvittelet että elän väärin ja sinä elät oikein, kun uskot johonkin sellaiseen todistamattomaan HURU-ukkoon jota uteidän uskovaisten piireissä kutsutaan Jumalaksi!! TODISTA JO SE JUMALASI KIITOS!!! SITÄ EI VOI TODISTAA RAAMATULLA !!!! Olet hullu jos kuvittelet vihkimisen parantaneen parisuhtetta tai uskot sen tuovan jotakin sellaista mitä ei olisi avoliitossa!!

      KYSYMYS EI OLE MINUNTYÖNSAANTIINI OLEN VAKITUISESSA TYÖSSÄ MUTTA AVOVAIMONI EI OLE!!!! LUITKO JÄSTIPÄÄ-HIHHULI ALOITUSTANI!!!

    • 875644

      Vaimosi ei ole ainoa, joka ei tänä päivänä saa töitä. Jotkut joutuvat useita vuosia tekemään sijaisuuksia, eikä väkipaikkaa tule. Tämä on aivan yleistä kunnan ja ehkä myös seurakunnankin töissä. Itse tein 7 vuotta sijaisuuksia enenkuin sain väkituisen työpaikan. Tuskinpa avoliittosi tai vakaumuksesi on siihen vaikuttanut.
      Tämä on sitä työvoimalla pelaamista. Työtekijät ovat siinä pelinappuloita.
      Raha se on mikä ratkaisee. Ihmisillä ei niin väliä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe