Majava 5032 & Ykimuovin kuomu

Harkinnassa

Olen aikeissa ostaa suht tilavan kärryn, johon mahtuisi tarvittaessa moottorikelkka yms.

Olen päätymässä tuohon täyssinkittyyn Majavan 5032 malliin, johon tulisi sitten Ykimuovin valmistama lasikuitukuomu.

Mitä mieltä olette tuollaisesta kärrystä/kuomusta? Ajatuksenani on saada kärry, jota vetäisin sitten "loppuikäni"

Tuohon Ykimuovin kuomuun olen päätymässä sen vuoksi, koska siinä aukeaa erikseen pelkkä "takaovi" ja luulisi tuon lasikuidun olevan huomattavasti pidempi-ikäisempi kuin "perinteiset" muovikuomut.

Onko teillä kokemusta tuollaisesta "paketista" ja mistä / mihin hintaan saitte kärrynne??

Se kuka tuon paketin tyrmää..... Voisi laittaa oman suosikkinsa tänne!! Kuitenkin kärryn on ehdottomasti oltava täysin kuumasinkitty, sekä mielellään lehtijousilla & kipillä, jolloin kärry sopisi mahdollisimman monipuoliseen käyttöön!!

12

4016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MLok

Paljonko sen ykimuovin kuomun hinta mahtaa olla? Itsellä kanssa hakusessa kärry kokoluokkaa 150X350 lavapohjalla. Majavaa olen katsonut kanssa, mutta kovasti olen myös ollut kiinnostunut Resposta (myydään myös Bison ja Jsi merkeillä), on muuten ainakin kestävän oloinen! Samalla pohjalla tehdään jarrulliset versiot, joiden kantavuus on yli 1000kg....

• Ykimuovin kuomusta..

Lähtöhinta on Majavan sivuilta katsottuna 1482€

Ykimuovin sivuilta löytyy kuvia kuomuista:
      http://www.ykimuovi.fi/perakarrynkuomut.html

Aika kallishan tuo on, mutta luulisi sen olevan kestävä ja käytännöllinen, kun ei tarvitse aina nostaa koko kuomua ylös kuormaa tehdessä.... jossain oli maininta tuosta kuomun valmistusprosessista, että se tehdään jotenkin "liukumenetelmällä" joka mahdollistaa eri pituuksien tekemisen, joten tuota haluamaasi pituuttakin näyttää saavan!!

Tuo kuomuhan saattaisi käydä suoraan myös Respon kärryyn?

• oikeitakin kärryjä

Siis mikähän siinä oikein on kun noista ryssänromuista aina mainitaan, ei niillä romuilla mitään tee.

• MLok

Kannattaa käydä katsomassa esim kärryn pohjan alle... Jos rungossa käytetään kunnon rautaa ja poikkipalkkejakin on muistaakseni 7 kpl alla niin....Lisäksi hitsaamalla kasattu upottamalla sinkitty. Saksalaiset knottin navat jne.... Mitä huonoa siinä sitten on?

• Respo on "järeä"

Siis minullahan oli ajatuksena ostaa jarruton kärry, ettei minun tarvitsisi katsastella kärryä....

Sitä taustaa vastaan kun katsoo kärryjen kantavuuksia, niin Majava tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta! Respo on tosiaankin tehty tukevasti ja sen vuoksi sen kantavuus tuon Ykimuovin valmistaman kuomun kanssa olisi ainoastaan 385kg. Ja Majavan kärryssä se on 450kg.

Valitettavasti lainsäädäntö on sellainen, että mitä surkeamman kärryn teet, niin sen enemmän siinä saa sitten kuljettaa tavaraa...... Vai onko se sittenkin siirryttävä jarrulliseen vaihtoehtoon?

• resbööö

painaa v.....ti , kulmat on teräviä . muistaakseni 7 pohjapalkkia.... just tota mä tarkoitan .Se on jarruton kärry,joka on tehty tukevaksi ja hankalaksi käsitellä, ellet ole Heman , supermies tai jokumuu vastaava kaveri .

• Jakkki
        resbööö kirjoitti:

painaa v.....ti , kulmat on teräviä . muistaakseni 7 pohjapalkkia.... just tota mä tarkoitan .Se on jarruton kärry,joka on tehty tukevaksi ja hankalaksi käsitellä, ellet ole Heman , supermies tai jokumuu vastaava kaveri .

no ei varmaan tekis tollaselle pahaa pieni hyötyliikunta. miksi kaiken pitää olla nykyään niin kevyttä... sit käydään salilla tai hesessä. ensinmäiseen kerrokseen hissillä pelkele.

• majava rules

SPV Maksaa1332€ HITSATTU VERSIO 1619€ ilman kuomuu. Minulla on toi hitsattu versio . Aikaisemmin oli respo 271 sen kärryn huonot puolet on terävät kulmat ( housut meni riekaleiks k-raudan pihassa) ja omapaino. Respo on paljon tukevamman oloinen , mutta nyt puhutaan jarrutttomasta kärrystä ei sillä koko maailmaa voi kerralla kuljettaa . Respon runkoon on tuhlattu aivan simona rautaa . Respo 271 ja Majava 5032 kuomuineen painavat saman verran ainakin kaatopaikan vaaan mukaan . Olihan Respossa jatkettu rungon palkkeja, kun ei ollut oikean pituista suoraan . Majava on vähän kalliimpi on sitä helpompi käyttää .Älä kuitenkaan tota spv osta sen pulttikasattu versio .

• Ulkona talvet

Mulla on jarrullisessa Majavassa tuo peräluukullinen kuomu. Alle 10 v käytössä ollut kätevä. Nyt on ilmestynyt halkeamia sinne takaluukun saranoiden kiinnityspaikkojen lähelle. Lumikuormastako vai ajotärinästä johtuen.

• Anonyymi

Kyllähän Täyssinkitty Majava kärrynä on ollut hyvä takavuosina mutta nykyisin sinkitys ei ole sitä mitä siltä odotin. Ostin sellaisen neljä vuotta
      Vajaan parin vuoden jälkeen alkoi hapetuksia näkyä lokasuojissa yms. Taukuuseen sain kyllä uuden mutta sanomista on siinäkin.
      Sanoisin että kannattaa harkit ja kysellä muiltakin. Kärrynä muuten ihan Huipputuote.

• Anonyymi

Ihanaa kun nostat 2013 vuoden jutun. "Ostin sellaisen neljä vuotta", mitä lie tuo tarkoittakin?
        Kirjoitustaito on hyvä taito.

• Anonyymi

Kyllä sen kopan kärryyn voi tehdä lankuista + pressusta ja maksaa satasen jos osaa hitsata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe