Majava 5032 & Ykimuovin kuomu

Harkinnassa

Olen aikeissa ostaa suht tilavan kärryn, johon mahtuisi tarvittaessa moottorikelkka yms.

Olen päätymässä tuohon täyssinkittyyn Majavan 5032 malliin, johon tulisi sitten Ykimuovin valmistama lasikuitukuomu.

Mitä mieltä olette tuollaisesta kärrystä/kuomusta? Ajatuksenani on saada kärry, jota vetäisin sitten "loppuikäni"

Tuohon Ykimuovin kuomuun olen päätymässä sen vuoksi, koska siinä aukeaa erikseen pelkkä "takaovi" ja luulisi tuon lasikuidun olevan huomattavasti pidempi-ikäisempi kuin "perinteiset" muovikuomut.

Onko teillä kokemusta tuollaisesta "paketista" ja mistä / mihin hintaan saitte kärrynne??

Se kuka tuon paketin tyrmää..... Voisi laittaa oman suosikkinsa tänne!! Kuitenkin kärryn on ehdottomasti oltava täysin kuumasinkitty, sekä mielellään lehtijousilla & kipillä, jolloin kärry sopisi mahdollisimman monipuoliseen käyttöön!!

9

3545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MLok

      Paljonko sen ykimuovin kuomun hinta mahtaa olla? Itsellä kanssa hakusessa kärry kokoluokkaa 150X350 lavapohjalla. Majavaa olen katsonut kanssa, mutta kovasti olen myös ollut kiinnostunut Resposta (myydään myös Bison ja Jsi merkeillä), on muuten ainakin kestävän oloinen! Samalla pohjalla tehdään jarrulliset versiot, joiden kantavuus on yli 1000kg....

    • Ykimuovin kuomusta..

      Lähtöhinta on Majavan sivuilta katsottuna 1482€

      Ykimuovin sivuilta löytyy kuvia kuomuista:
      http://www.ykimuovi.fi/perakarrynkuomut.html

      Aika kallishan tuo on, mutta luulisi sen olevan kestävä ja käytännöllinen, kun ei tarvitse aina nostaa koko kuomua ylös kuormaa tehdessä.... jossain oli maininta tuosta kuomun valmistusprosessista, että se tehdään jotenkin "liukumenetelmällä" joka mahdollistaa eri pituuksien tekemisen, joten tuota haluamaasi pituuttakin näyttää saavan!!

      Tuo kuomuhan saattaisi käydä suoraan myös Respon kärryyn?

    • oikeitakin kärryjä

      Siis mikähän siinä oikein on kun noista ryssänromuista aina mainitaan, ei niillä romuilla mitään tee.

    • MLok

      Kannattaa käydä katsomassa esim kärryn pohjan alle... Jos rungossa käytetään kunnon rautaa ja poikkipalkkejakin on muistaakseni 7 kpl alla niin....Lisäksi hitsaamalla kasattu upottamalla sinkitty. Saksalaiset knottin navat jne.... Mitä huonoa siinä sitten on?

      • Respo on "järeä"

        Siis minullahan oli ajatuksena ostaa jarruton kärry, ettei minun tarvitsisi katsastella kärryä....

        Sitä taustaa vastaan kun katsoo kärryjen kantavuuksia, niin Majava tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta! Respo on tosiaankin tehty tukevasti ja sen vuoksi sen kantavuus tuon Ykimuovin valmistaman kuomun kanssa olisi ainoastaan 385kg. Ja Majavan kärryssä se on 450kg.

        Valitettavasti lainsäädäntö on sellainen, että mitä surkeamman kärryn teet, niin sen enemmän siinä saa sitten kuljettaa tavaraa...... Vai onko se sittenkin siirryttävä jarrulliseen vaihtoehtoon?


      • resbööö

        painaa v.....ti , kulmat on teräviä . muistaakseni 7 pohjapalkkia.... just tota mä tarkoitan .Se on jarruton kärry,joka on tehty tukevaksi ja hankalaksi käsitellä, ellet ole Heman , supermies tai jokumuu vastaava kaveri .


      • Jakkki
        resbööö kirjoitti:

        painaa v.....ti , kulmat on teräviä . muistaakseni 7 pohjapalkkia.... just tota mä tarkoitan .Se on jarruton kärry,joka on tehty tukevaksi ja hankalaksi käsitellä, ellet ole Heman , supermies tai jokumuu vastaava kaveri .

        no ei varmaan tekis tollaselle pahaa pieni hyötyliikunta. miksi kaiken pitää olla nykyään niin kevyttä... sit käydään salilla tai hesessä. ensinmäiseen kerrokseen hissillä pelkele.


    • majava rules

      SPV Maksaa1332€ HITSATTU VERSIO 1619€ ilman kuomuu. Minulla on toi hitsattu versio . Aikaisemmin oli respo 271 sen kärryn huonot puolet on terävät kulmat ( housut meni riekaleiks k-raudan pihassa) ja omapaino. Respo on paljon tukevamman oloinen , mutta nyt puhutaan jarrutttomasta kärrystä ei sillä koko maailmaa voi kerralla kuljettaa . Respon runkoon on tuhlattu aivan simona rautaa . Respo 271 ja Majava 5032 kuomuineen painavat saman verran ainakin kaatopaikan vaaan mukaan . Olihan Respossa jatkettu rungon palkkeja, kun ei ollut oikean pituista suoraan . Majava on vähän kalliimpi on sitä helpompi käyttää .Älä kuitenkaan tota spv osta sen pulttikasattu versio .

    • Ulkona talvet

      Mulla on jarrullisessa Majavassa tuo peräluukullinen kuomu. Alle 10 v käytössä ollut kätevä. Nyt on ilmestynyt halkeamia sinne takaluukun saranoiden kiinnityspaikkojen lähelle. Lumikuormastako vai ajotärinästä johtuen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe