Eli siis.. Mulla diagnosoitiin masennus jo 12-vuotiaana.
Mä oon mokannu liian monta kertaa. En näe enään valoa, tai toivoa tulevaisuuteen. Mut on raiskattu, on ollut perheväkivaltaa, mun veli kuoli auto-onnettomuudessa puol vuotta sitten ja oon yrittänyt tappaa itteni enemmän kuin kerran. Mulla on tulossa 2 oikeudenkäyntiä, toinen sen takia kun mut hakattiin sairaalaan asti ja toisesta en halua puhua kuin sen verran, että mulle on tulossa maksettavaksi tuhansia euroja sakkoja.. Mä en tiedä, miten mä selviin. Oon tosi vahva, myönnän sen itekkin mut tää on iha liikaa tälläselle tavalliselle tytölle. Haluun kysyy, miks mun pitäis ees jaksaa? Miks mun pitää kestää tälläistä? Edes näin kauan mua on pitäny täällä sairaala ja lääkkeet.. Mut on ajettu nurkkaan, enkä osaa enään kääntyä sieltä pois.. Mulla ei oo enään mitään, mä en yksinkertaisesti jaksa. Haluaisin toki, mutten enään vaa pysty. Oon juttelemassa jo kriisiavussa, terapeutilla, kuraattorilla, psykiatrilla ja sossuilla. Nekin on iha hukassa mun kanssa... En jaksa enään.
16-vuotias ja haluan kuolla
5
223
Vastaukset
- kannustetaan yhdessä
Kieltämättä on rankka ollut lyhyt elämäsi vahvallekin luonteelle. Jokainen tavallansa mokaa ja sinulla on paljon sellaista johon itse et ole mitenkään syypää.Ja muutama tuhat euroa ei maailmaa kaada ja niistä kyllä voi selvitä ja on velkajärjestelyjä ym. Sinulla on nyt vain halu unohtaa tuo kaikki pakenemalla kuolemaan. On kai nuo sossuvirkailijat selvitelleet monenlaista tilanetta - älä heitä ala säälimään jää. Tarvitset nyt apua ja kun selvitä niin sinulla ymmärrystä ja elänkokemusta kohdata niin hyviä kuin huonojakin asioita.Jospa tästä lähtien alkaakin seesteisemmät vuodet. Onko sinulla elämän koettelemukset nuoruudessa kun joku saa kohdata niitä sitten myöhemmin. Älä teen mitään hätiköityä ratkaisua vaan anna vielä itsellesi jatkoaikaa.Hyvä että saat noin avoimesti jakaa sydäntäsi.
Henkiset arpesi ovat syvät niitä pitää vaan kuroa umpeen. Jotkut noista asioista joita mainitsit eivät ehkä ikinä unohdu mutta sellaista asiaa et ole tehnyt mitä et saisi anteeksi. Rahaasioissa tulee vanhempanakin tehtyä virheitä esim ostettua sellainek auto joka maksaa yli kymppitonnin ja jota pitää korjailla melkein joka viikko:( jokaisesta nurkasta on tie pois mutta se ei ole itsemurha
SOS-kriisikeskus vastaa
Hei
Sinulla on erittäin rankkoja kokemuksia takanasi ja toivon, että löydät niihin parasta mahdollista apua. Vaikka koetkin auttavien tahojen olevan "hukassa" kanssasi, niin on kuitenkin hyvä kuulla, että saat apua. Sanot itsekin olevasi vahva ja luulen, että se tulee olemaan vahvuutesi jatkossakin. Anna paranemiselle aikaa ja jatka samalla vahvalla asenteella.
Mikäli haluat jutella asioista vielä jonkun ulkopuolisen kanssa voit aina soittaa valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.
Jos koet, että haluat mielummin kertoa olostasi kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.
Ystävällisin terveisin,
SOS-kriisikeskus / Vapaaehtoistyöntekijä Hansu- kyllä se siitä lähte
Ja mulle 10 vuotiaana.Sitä kutsutaan elämäksi.Valo tunnelinpäässä on sammutettu säästö syistä.
Vaikea tulevaisuuteen nähdä on pimeä voima peittää kaiken.
Raiskattu eli olet kokenut. Kukapa ei perheväkivallasta olisi saanut nauttia
varmaan kaikki 80-luvulla syntyneet.Se oli veljesi kohtalo/ongelma vaali sitä muistoa veljesi tuskin haluaisi tuollaista menoa.Älä koskaan yritä mitään, onnistu, muuten se on vain huomiohuorausta.
Maksat sakot osissa äläkä tee rikoksia, ole sitten sisällä tai vaihda
paikkakuntaa jos ei muuten onnistu.Helposti alat vaan elämään,
epäilen vähän tuota vahvuuttasi.Ei se nyt vielä liikaa ole kun siinä elvistelet.
Miksi pitäisi jaksaa? Kostoks. Samasta syystä kestät..Kostoks.
Jää sinne nurkaan kunnes oot kunnossa.On hyvinkin,
sulla on vapaus ja henki tallella.
Jaksoit kirjoittaa tämänkin.Hyvin jaksoit huomenna jaksat lisää lepää paljon. - cfsdfsd4343343333343
Kaikki samaan aikaan. Seems legit. Taitaa olla trolli kyseessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619404Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492940Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402726- 572581
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971985- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä511382Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101244- 281231