No niin. Meikä on testaillut talvipakkasilla kohta pari kuukautta kuinka Stilo kulkee sekoitusbensalla. N. 20 %:n seoksen tuntuu sietävän oikein hyvin, ei mitään murheita. Stilossa on siis se 192-moottori, 1,6 16V. Säästää tankillista kohti n. 10 euroa.
e85 + e10
6
212
Vastaukset
- spritmonitor.de
laita autosi tiedot spritmonitor.de:hen
...ja linkki tänne- stilomies-2
Mitähän ne siellä tekee ? En ymmäärrä ko sivuston kielestä hölkkösen pölöystä.
- Entä kulutus?
stilomies-2 kirjoitti:
Säästää tankillista kohti 10 euroa, mutta montako kilometriä pääsee tankillisella? Ei taatusti pääse yhtä montaa kilometriä kuin pelkällä bensalla. Jos pääsee, voidaan myöntää Nobelin palkinto uusista fysiikan ja kemian luonnonlaista.
- Turbolla
Entä kulutus? kirjoitti:
Säästää tankillista kohti 10 euroa, mutta montako kilometriä pääsee tankillisella? Ei taatusti pääse yhtä montaa kilometriä kuin pelkällä bensalla. Jos pääsee, voidaan myöntää Nobelin palkinto uusista fysiikan ja kemian luonnonlaista.
Alkoholi sietää vapaasti hengittävässä moottorissa 14-15 puristussuhteen tai sitä vastaavan puristuspaineen turbomoottorissa, ja tämä on lisäksi sellainen puristussuhde, millä saadaan paras hyötysuhde, ja bensiini kestää vapaasti hengittävässä moottorissa noin 10 puristussuhteen tai sitä vastaavan puristuspaineen turbomoottorissa.
Kun moottori suunnitellaan E85 bensiinille ja hyödynnetään puristuspainekestävyys, niin silloin päästään E85tankillisella pitemmälle verrattuna bensiiniin. Flexifuel moottoreissa sama pystytään toteuttamaan kun moottorissa on moottorinohjausjärjestelmän säätämä turbo, mutta vapaastihengittävä flexifuel moottori toimii bensiinin ehdoin. Ainakin GM:lla on ollut jo vuosia valmiina flexifuelturbomoottori mikä antaa E85 bensiinillä suuremman tehon verrattuna perusbensiiniin. - spritmonitor.de
stilomies-2 kirjoitti:
"Mitähän ne siellä tekee ? "
Kulutusseurantaa.... esimerkki (ei ole minun auto) http://www.spritmonitor.de/en/detail/543308.html?cdetail=1 - stilomies-2
spritmonitor.de kirjoitti:
"Mitähän ne siellä tekee ? "
Kulutusseurantaa.... esimerkki (ei ole minun auto) http://www.spritmonitor.de/en/detail/543308.html?cdetail=1Voisihan tuota harkita, kun osaisi kieltä. Kiva kun vähän suomensit. Stilo vie tällä hetkellä kaupunki ajossa ajotietokoneen mukaan 7,1 l/100km.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1445720
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253566Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1172789- 472488
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2631851- 291839
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt491790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201616- 321587
- 281530