Onko minulla alkava anoreksia?! APUA?

APUA?!

Oon 16(käännyn 17.v) tyttö, ja mulla on pitkään ollut syömis ongelmia. Pidän päivittäisestä kalorin saannistani kirjaa ja se pyörii 500-800 kcal välillä. Käyn päivittäin väh. 5km juoksu lenkillä ja kulutus on 500-700 kcal. Viime aikoina olen saannut ''tärinä'' kohtauksia, koko kroppa tärisee ja alkaa huimaamaan. Olen todella väsynyt koko ajan ja aina kun nousen istumasta, täytyy minun ottaa tukea jostakin, etten kaadu. Mittani on 166/57, mutta näen itseni lihavana ja haluan pudottaa painoa koko ajan. Haluaisin saada saman laisen littanan mahan kuin kavereillani. Ja kaikki tämä on siis alkanut koulukiusauksesta ja olen vuodessa tiputtanut painoa 20km,syömättömyydellä.
Mitä teen? Olenko sairastumassa anoreksiaan?

11

2879

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaan

      Et ole sairastumassa anoreksiaana kun sulla taitaa jo olla se kun kalorimäärät on alle normaalin. Minä olen normaalipainoinen ja syön joka päivä 1900-2500 kaloria. Teen toki myös melko rasittavaa työtä joka päivä ja poljen kuntopyörällä 2 tuntia joka päivä. Kävisit terveydenhoitajalla vaikka koulussa.

    • huolestunut_

      Mäki oon miettiny samaa! Mä oon alkanu liikkuun paljo enemmän ku aiemmin ja syön vähemmän/kautta oon syömättä.. Harrastan tanssia muutaman kerran viikossa ja sen lisäksi poljen kuntopyörällä 20min-1h joka/joka toinen päivä. En syö aamupalaa muutakuin vknloppuisin, en syö koulussä, kotona syön koulun jälkeen lämmintä ruokaa, mutta sitäkin vain vähän ja illalla en mitään..:/ Äitikin on alkanu kyselee et miks en syö ja on koko ajan sillee et "otany vielä vähän", "ota ees leipä tai omena". Olen nyt siis 14v.(2pv päästä 15!!) ja olen 164cm/52,8kg. Olin 7lk terveystarkastuksessa 162/58 ja koululääkäri sanoi että olen "hieman yli normaalin tuonikäisen". Loukkaannuin ja ajattelin että ilmeisesti olen oikeasti läski. Sitten kun tuli 8lk tarkastus niin ajattelin että jos olen vähän kevyempi, niin hän ei sanoisi minua ylipainoiseksi, ja olinkin siinä sitten 164/56,5. Terkka ja lääkäri heti kyseli, että laihdutanko. Myöhemmin myös luokanvalvoja kyseli sitä, miksi en syö koulussa ja hänki epäili laihduttamista. Nyt paino on pudonnu 2,5viikon aikana 2,3kg ja en vain haluaisi syödä ja se on jotenki ahdistavaa kun esim. köksäs tehään ruokaa ja muut on sillee "ompa hyvää! lisää!" ja mä vaan koitan syödä mahd. vähän ja oon vaa sillee ettei tee mieli yms.. Ja lisäksi siis haluaisin olla ainakin aluksi 50kg, mutta en usko, että se jää siihen ja se huolestuttaa..

      Tulipa ny sekavaa tekstiä, mut ei voi mitään!:DD

      • ...

        Molemmilla luultavasti on anoreksia, lääkäriin tai terkalle


      • !!!!!
        ... kirjoitti:

        Molemmilla luultavasti on anoreksia, lääkäriin tai terkalle

        musta on alkanu tuntuu oudolta. Oon 13vuotta ja oon 155.5 ja painan 38. Terkkari sano että pitäis olla painavempi, mutta oon vaan alkanu käydä lenkillä ja ollu syömättä aamiaista, koulus ja väli palaa. Inhoon kattoo itteeni peilistä koska näen itteni läskinä. Monet sanoo "vähä oot laiha" mutta tunnen itteni tosi läskinä......


      • Anonyymi
        !!!!! kirjoitti:

        musta on alkanu tuntuu oudolta. Oon 13vuotta ja oon 155.5 ja painan 38. Terkkari sano että pitäis olla painavempi, mutta oon vaan alkanu käydä lenkillä ja ollu syömättä aamiaista, koulus ja väli palaa. Inhoon kattoo itteeni peilistä koska näen itteni läskinä. Monet sanoo "vähä oot laiha" mutta tunnen itteni tosi läskinä......

        Kyllä ne muut sanovat totuuden siitä että oleyåt liian laiha. Siksimtoiseksi on hyvä pitää mielessä ettei kehoa laihdutella sillä että ollaan ilman ruokaa, aillä se saattaa aiheuttaa vaikeita vammoja kehoon


    • Abacab

      Ei anoreksiaa voi Suomi24ssä diagnosoida. Laihdutus ei vielä anoreksiaa tarkoita, ei ruokapäiväkirjat, ei urheilu eikä kalorimäärätkään. Moni ihan tervekin paastoaa.

      Anoreksian siitä tekee ajatukset. Maapallo on ylipainoisia anorektikoita pullollaan.

    • Huhhuh...

      Oletpas pudottanut paljon, 20 km!

    • Anonyymi

      Mä syön n 600-700cal päivässä, urheilen 4 kertaa viikossa mutta hyötyliikuntaa joka päivä. Paino n. 67 kg. Pituus 163cm joten olen ylipainoinen. Onko kenelläkään NOPEITA laihdutusvinkkejä??

    • Anonyymi

      Ajattelen aina treenatessa että no treenaa vähän enemmän et kaloreita palaisi enemmän hävettää kattoo itteeni peiliin ja ajattelen itsearvon siinä määrässä kuinka laiha olen

    • Anonyymi

      Ole tyytyväinen omaan kroppaasi ja älä välitä niistä littanoista vatsoista . Ihmiset ovat erilaisia toisilla ei ole vatsaa kun taas toisilla on. Joten ulkoile ja syö normaalisti , ja lopeta pitämästä päiväkirjaa kaloriosta. Sillä vaikka painaisit sata kiloa niin ihmiset kyllä pitävät sinusta sinun itsesi vuoksi, eikä siksi että sinulla,olisimlittana vatsa. Sen ole nähnyt niin monet kerrat elämässäni . Kun uskaltaa olla oma itsensä niin voi paremmin.
      Katsele aamuisin kun eräs nainen juoksee meidän tiellä hän on hyvin laiha ja polvetkin näyttävät isoilta pillijaloussa . Tämä ihminen aloitti ketårran vuosia siten;laihdutuksen että kelpaisi ja siitä on tullut päähän pinttymän hänelle , ja vaikka vatsa on littana ja kroppa kun piipun puhdistaja niin hänellä ei ole ketään ystävää enää , eivät jaksa koska hänen elämänsä koostuu ainoastaan kalorioiden laskemisesta ja niistä puhumisesta.
      Siksi on tärkeää että nuoret ihmisen uskaltavat olla sitä mitä ovat ,

    • Anonyymi

      Homeopatiasta on apua anorexia ja bulimania tapauksissa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe