Oma hevonen?

Kikopy2

Näitä täältä löytyy aika paljon mutta kysyn kummiski. Eli omaa hevosta olisin aattelemassa. Olen 16 vuotias ratsastanut melkeempä koko ikäni joskus enemmän joskus vähemmän ja vakkari tunneilla käynyt kai sen kuutisen vuotta. Vuokrannu noin kaksi vuotta olen kyllä tuntien rinnalla jo aikaisemmin vuokrannut. Oon ollu myös tallilla vakkari töissä (2-5 kertaa viikossa) noin vuoden ja sitten ratsastellu palkaks ( yksäritalli). Nyt on sit ollu puolisen vuotta taukoa heposista mutta on kyllä tullu kaverien hevosilla välillä ratsasteltua. Hevosta en aivan yksin hankkisi vaan tuttavani jolla on hevosia ollut auttaisi minua ja kävisi aluksi ainakin kerran viikossa hevosta katsomassa. Eli olisinko mielestänne valmis ? Kiitos kaikista vastauksista :)

4

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäwaa

      Olet valmis! :) hankit vaan rauhassa sopivan hevosen ja käy kokeilemassa monia niin voit sitten vertailla :) onnea hevosen etsintään!!

    • Kikopy2

      Kiitos vastauksesta :D

    • katherine__

      Tärkeintä on miettiä, onko sinulla rahaa? jos rahaa ei ole riittävästi, ei hevosta voi hankkia vaikka kuinka olisi kokemusta. Hevosta ei elätetä kesätyörahoilla eikä säästöillä, vaan pitää olla säännölliset tulot. Haluaako vanhemmat maksaa satoja euroja kuukaudessa hevosesta?

      Pelkästään se hevosen osto maksaa. Jos haluaa olla järkevä ja ostaa koulutetun, terveen ja hyväkäytöksisen hevosen, tulee hintaa perushevosellekin jo helposti 4000€. Jos yhtään kaipaa enemmän (esim. hevosella kisatuloksia tai sillä voisi päästä edes aluetasolla kisoihin) tulee jo hintaa muutama tonni lisää.

      Hevosen pito maksaa uudellamaalla helposti vähintään 500-600€/kk vaikka hevonen olisi jollain pienemmällä tallilla, pohjoisempanä vähän halvempaa, mutta hintaa on silti. Maneesitallilla menee helposti 800€/kk.

    • Kikopy2

      Raha ei ole huolen aihe tiedossa kyllä on että rahaa vie ja paljon. Hevonen tulisi pienelle yksäri tallille ja vuokra ei olisi kallis kun on tuttu kyseessä. Itselläni on kyllä hyvin rahaa hevoseen ja vanhemmat maksaisivat kyllä kulut. Hevonen on kallis sijoitus ja sen kyllä tiedän (⌒-⌒; )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe