Speed triple vai monster

kumpi

Heips,

pyörä pitäs saada. liian moni tuntuu hyvältä, varmaankin siksi ettei tuota kokemusta ole ihan liikaa...
Kesä on koeajeltu, tarkoitus on pyörällä ajaa pääsääntöisesti työmatkaliikennettä pääkaupunkiseudulla, paljolti myös ihan kaupunkialueella. Ei pitkiä matka-ajoja maantiellä.

Kaksi vaihtoehtoa kiinnostaa juuri nyt eniten, eli nuo otsikon vehkeet, speed triple triumphilta tai ducatin monster 1000s.

Mitäs mieltä olette, onko kauheesti eroja kuvatun laiseen ajeluun? Oma kutina on että Trumppa olisi aavistuksen helpompi ajaa ja ehkä inan jopa mukavampi. Mutta toisaalta ducatin äänet ja raisumpi ulkonäkö painaa vaakakupissa myös.

Ideoita ennenkuin teen oman päätöksen? ;)

12

2993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms.

      Osta Monster, sen brutaalimpaa et löydä muista merkeistä. Jumalainen moottori, ja ne äänet, varsinkin moottorijarrutuksessa kun lähestyy liikennevaloja, hörhöttää mahtavasti.

      • jone

        Speed Tripleä hienompaa pyörää ei ole tähän päivään mennessä näkynyt. Siinä on kyrpääkin ihan eri malliin kuin monsterissa.


      • ms.
        jone kirjoitti:

        Speed Tripleä hienompaa pyörää ei ole tähän päivään mennessä näkynyt. Siinä on kyrpääkin ihan eri malliin kuin monsterissa.

        Speedtriple näyttää kyllä aivan munattomalta muovijapsilta kun vertaa mattamustaan monsteriin.


      • jone
        ms. kirjoitti:

        Speedtriple näyttää kyllä aivan munattomalta muovijapsilta kun vertaa mattamustaan monsteriin.

        Sulla taitaa olla munaton muovijapsi housuissa kun tuollaisia trumpasta puhut. Mutta: ei monsterikaan perseestä ole - päinvastoin. Itsekin ihan saman pulman edessä vielä vuosi sittten, eli Monsteri vai Triple. Triple vei karismallaan kuitenkin voiton. Hyvä väri tripleen on musta tai vihree.


    • marcus

      Päätä itse, äläkä täällä tuollaisa kysele. Vai osaatko?

      • grönholm

        Jos kaveri osaisi päättää itse, kysyisikö hän täältä neuvoa? Mieti itse, vai osaatko?


      • Marcus
        grönholm kirjoitti:

        Jos kaveri osaisi päättää itse, kysyisikö hän täältä neuvoa? Mieti itse, vai osaatko?

        Ei kai se nyt niin ääliö ole, ettei osaa päättää. Kyselee vaan kun ei ole muutakaan tekemistä ja ei varmaan oikeesti ole ostamassa kumpaakaan.


      • osaan päättää
        Marcus kirjoitti:

        Ei kai se nyt niin ääliö ole, ettei osaa päättää. Kyselee vaan kun ei ole muutakaan tekemistä ja ei varmaan oikeesti ole ostamassa kumpaakaan.

        Kiitos luottamuksesta:) Osaan itse päättää, kokeilin josko täältä kuulisi syitä miksei jompaa kumpaa tai päinvastoin. Ei kuulunut kuin omia fiiliksiä, ei yhtään esim. käytännössä koettua syytä valita toinen.
        No joka tapauksessa pitää tuottaa pettymys, olin ostamassa jommankumman ja ostin Monsterin, ja kivaa on:=)
        Ai miksi, no siinä oli se jokin, ehkä uniikkimaisempi kuin Trumppa. Triplen kyljessä voisi lukea vaikka Suzuki ja täydestä menis. Se vaan on jotenkin niin japsipyörän näköinen. Tosin subjektiivinen mielipide tämäkin.
        Monsterin kyljessä taas, varsinkin kun se käy, ei voi kuvitella lukea mitään muuta kuin siinä lukee, pikku hirviö.


      • trumppa
        osaan päättää kirjoitti:

        Kiitos luottamuksesta:) Osaan itse päättää, kokeilin josko täältä kuulisi syitä miksei jompaa kumpaa tai päinvastoin. Ei kuulunut kuin omia fiiliksiä, ei yhtään esim. käytännössä koettua syytä valita toinen.
        No joka tapauksessa pitää tuottaa pettymys, olin ostamassa jommankumman ja ostin Monsterin, ja kivaa on:=)
        Ai miksi, no siinä oli se jokin, ehkä uniikkimaisempi kuin Trumppa. Triplen kyljessä voisi lukea vaikka Suzuki ja täydestä menis. Se vaan on jotenkin niin japsipyörän näköinen. Tosin subjektiivinen mielipide tämäkin.
        Monsterin kyljessä taas, varsinkin kun se käy, ei voi kuvitella lukea mitään muuta kuin siinä lukee, pikku hirviö.

        seurasin sun kyselyas tais olla vaippaikaista porukkaa vastailemassa ei yhtaan selvapaista vastausta itsellani trumppa ajele rauhallisesti


    • prätkä-ämmä

      Triumphan on maailman vanhin sarjavalmisteinen moottoripyörämerkki (1902), eikö sekin jo hiukka puhu puolestaan... en kyllä toisaalta halua halveksua ducatiakaan, mutta oma valintani ois kyllä toi Trumppa, monet brittiporukoista on jutellu tykästyneestä pyörään... osin itse en ole kokeillu, sääli... ja mitä tulee ärhäkkyyteen, niin onhan Triumph ollut legenda ja rock'n'rollin luoja jo 50-luvulta "the Wild One"-leffasta lähtien... ja näppärä pyörähän se on kuin perkele...

    • jone

      Etsikääpäs netistä kuvia uudesta triplestä - huh huh!
      Moottorin koko on kasvanut, up-side-down etupää, pakoputket nostettu molemmin puolin ylös, takapää saanut täysin uuden ilmeen. Uskomattoman siisti pyörä.

      • eero^

        Trumppa tottakai... ootkos koskaan kuullu kun 3 pyttysellä mopolla vedetään kierrokset yli 10000 ? pikkusen eri äänet kuin jossain ducatin paskassa... ducatit ei kestä/luotettavuus paska, huollot aivan sika hintasia ja koneet lussuja... 1000 monsterissa 98 hv ja väännöt 89 noin... triplessä 130 hv ja väännöt alkaa 3000rpm tasasesti 10000 asti yli 100 ja parhaimmillaan 120 et...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe