Milloin 2013 juo-tam lomamatka kannattaa varata

vikk3

Perheloma Teneriffalle 19.12.2013 - 5.1.2014 ja nyt mietintämyssyssä, milloin matka kannattaa varata?

Edullista matkaa siis etsitään ja vaihtoehtona on pakettimatka tai omatoimimatka. Tähän asti omatoimimatkaselvittelyt ei ole tuottanut tulosta sillä lentojen hinnat on suurin kuluerä ja vuokraamalla huoneistohotellin säästöä korkeintaan toistasataa euroa. Mielestäni ei vaivan tai riskin arvoista.
omatoimimatkaselvittelyt ei ole tuottanut tulosta sillä lentojen hinnat on suurin kuluerä ja vuokraamalla huoneistohotellin säästöä korkeintaan toistasataa euroa.

4

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus tämä

      ei valmismatkat ole sen halvempia riippuen milloin sen varaa...tuo koskee vain reittilentoja jossa yleensä hinta on halvempi kuin lähtöä edeltävä aika. Valmismatkoilla voi vähän säästää jos löytyy äkkilähtö siinä aikataulussa mikä sinulle käy. Kanarialle ei kannata tehdä ns. oamtoimia eli lentää reittilennolla ja itse etsiä hotelli jne....kun matkustat kauas ja upeisiin lomakohteisiin niin silloin omatoimimatkat toimii...lennot ovat halpoja jopa ostettuna vuosi etukäteen....Kanarialle pääsee alk. 350 euroa eli siitä lähdetään että mitään kunnon säästöä ei saa osti sitten milloin vaan matkan.

      • kokemust´ on

        Kyllä valmismatkojenkin hinnat nousee. Esim. AM on nopean varaajan etu, Tjäre ja Finnmatkat nostavat matkan hintaa sitä mukaa kun varauksia tehdään, eli kysynnän ja tarjonnan laki.
        Kokemusta monelta vuodelta. Esim. minun matkani hinta Kanarialle nousi 80e/hlö, siitä kun tein varaukseni heti lomien tultua myyntiin. Eli säästöä syntyy varsinkin perheellisille, joiden on vaikea ainakaan jouluksi saada haluamaansa kohteeseen äkkilähtöä. Ja totta - omatoimimatkat ei kannata Kanarialle ainakaan säästösyistä. Thaimaanmatkalle toisinaan, jos sattuu saamaan edullisen lennon. Hotelleja toki saa edullisesti netistä, mutta lennot maksaa...


    • Vikk3

      Vaihtelemalla lähtö ja paluupäiviä edulisin edestakainen lento 698e/hlö ja lomapäiviä palaisi 6kpl lisää.

      Lennot Lontooseen edestakas 180e/hlö ja Lontoosta Teneriffaan edestakas 283e/hlö. Eli itse paketoimalla edestakaiset lennot halvimmillaan 463e/hlö.
      Tässä lienee lentokoneiden vaihtoja enemmän kuin tarpeeksi, mutta säästö 235e/hlö.

      Eli melkein tonttu säästöä neljältä hengeltä. Meidän käyttöbudjeetissa se on iso raha.

      Tonni menee sitten helposti 2 viikon asuntohuoneiston vuokraan.
      Eli itse kasattu 1852e/lennot 1000e/huoneisto = 2852e.

      Edullisin valmispaketti 830e*4=3320e

      Nyt siis puhutaan joulu-uudenvuoden loma-ajan matkasta.

      Äkkilähtönä nyt edullisin hotellilla 14pv 665e/hlö.

      Tässä hieman lukuja ja yhteenvetona sanottakoon et, 500e säästö on iso raha, mutta vaikuttaa liian isolta palalta kun kyseessä perhematka.

    • Aurinkomatkalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      98
      1910
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1528
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1055
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      999
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      919
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      806
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      741
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      730
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe