Perheloma Teneriffalle 19.12.2013 - 5.1.2014 ja nyt mietintämyssyssä, milloin matka kannattaa varata?
Edullista matkaa siis etsitään ja vaihtoehtona on pakettimatka tai omatoimimatka. Tähän asti omatoimimatkaselvittelyt ei ole tuottanut tulosta sillä lentojen hinnat on suurin kuluerä ja vuokraamalla huoneistohotellin säästöä korkeintaan toistasataa euroa. Mielestäni ei vaivan tai riskin arvoista.
omatoimimatkaselvittelyt ei ole tuottanut tulosta sillä lentojen hinnat on suurin kuluerä ja vuokraamalla huoneistohotellin säästöä korkeintaan toistasataa euroa.
Milloin 2013 juo-tam lomamatka kannattaa varata
4
257
Vastaukset
- totuus tämä
ei valmismatkat ole sen halvempia riippuen milloin sen varaa...tuo koskee vain reittilentoja jossa yleensä hinta on halvempi kuin lähtöä edeltävä aika. Valmismatkoilla voi vähän säästää jos löytyy äkkilähtö siinä aikataulussa mikä sinulle käy. Kanarialle ei kannata tehdä ns. oamtoimia eli lentää reittilennolla ja itse etsiä hotelli jne....kun matkustat kauas ja upeisiin lomakohteisiin niin silloin omatoimimatkat toimii...lennot ovat halpoja jopa ostettuna vuosi etukäteen....Kanarialle pääsee alk. 350 euroa eli siitä lähdetään että mitään kunnon säästöä ei saa osti sitten milloin vaan matkan.
- kokemust´ on
Kyllä valmismatkojenkin hinnat nousee. Esim. AM on nopean varaajan etu, Tjäre ja Finnmatkat nostavat matkan hintaa sitä mukaa kun varauksia tehdään, eli kysynnän ja tarjonnan laki.
Kokemusta monelta vuodelta. Esim. minun matkani hinta Kanarialle nousi 80e/hlö, siitä kun tein varaukseni heti lomien tultua myyntiin. Eli säästöä syntyy varsinkin perheellisille, joiden on vaikea ainakaan jouluksi saada haluamaansa kohteeseen äkkilähtöä. Ja totta - omatoimimatkat ei kannata Kanarialle ainakaan säästösyistä. Thaimaanmatkalle toisinaan, jos sattuu saamaan edullisen lennon. Hotelleja toki saa edullisesti netistä, mutta lennot maksaa...
- Vikk3
Vaihtelemalla lähtö ja paluupäiviä edulisin edestakainen lento 698e/hlö ja lomapäiviä palaisi 6kpl lisää.
Lennot Lontooseen edestakas 180e/hlö ja Lontoosta Teneriffaan edestakas 283e/hlö. Eli itse paketoimalla edestakaiset lennot halvimmillaan 463e/hlö.
Tässä lienee lentokoneiden vaihtoja enemmän kuin tarpeeksi, mutta säästö 235e/hlö.
Eli melkein tonttu säästöä neljältä hengeltä. Meidän käyttöbudjeetissa se on iso raha.
Tonni menee sitten helposti 2 viikon asuntohuoneiston vuokraan.
Eli itse kasattu 1852e/lennot 1000e/huoneisto = 2852e.
Edullisin valmispaketti 830e*4=3320e
Nyt siis puhutaan joulu-uudenvuoden loma-ajan matkasta.
Äkkilähtönä nyt edullisin hotellilla 14pv 665e/hlö.
Tässä hieman lukuja ja yhteenvetona sanottakoon et, 500e säästö on iso raha, mutta vaikuttaa liian isolta palalta kun kyseessä perhematka. - Aurinkomatkalla
Suosittelen, että varaat matkasi ajoissa - olen tuskastunut etsimään äkkilähtöjä. Äkkilähtöjä katsoessa ei voi olla kovin valikoiva ajan ja paikan suhteen.
http://aurinkomatkalla.blogspot.fi/2013/01/kahden-viikon-joululoma-teneriffalla.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156