vihreiden kanta?

green

Kunnallisvaalit lähestyy. Toivoisi vihreiltä kannanottoja ja avauksia lapsiperhepolitiikkaan ja lasten asemaan. Mitä vihreiden mielestä pitäisi kunnissa tehdä, jotta huostaanottojen jatkuva lisääntyminen pysähtyisi?

Viikolla uutisoitiin kotiavun puutteesta vakavissa tilanteissa. Mitä vihreät ovat siitä mieltä? Lapsiperheiden etujärjestö ja Monikkoperheet näyttävät ajavan asiaa kovasti ja eilinen mielipidekirjoitus hesarissa pisti miettimään.

14

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpolla

      Tuskin nyt itse ovat mitään antamassa, kun tottuneet vain saamaan, eli, arvostellaan vain muiden tekemisiä

      Kuvastanee täälläkin työntekoa, kun vain isotädin heinäpaalia nosteltu, siinä työn historia

      Kun synnytään "hopealusikka"(tuskin nyt "kultalusikka")suussa, miten sitten osataan hoitaa muiden asioita

      Miksi juuri tämä poppoo alkoi luonnonasioitten kanssa puuhasteleen, kun heille suurimmaksi osaksi ihan outoja asioita, ei auta jos kirjaston kirjasta onkin lukenut jotain ja niitä sitten "oppineena" jatkaa

      Pitäisikin saada parempaa ainesta puolueeseen, jotai hyvääkin nyt näyttäisi olevan, kun ei kuitenkaan ihan huumeasiat päällimmäisenä ole , muutamaa poikkeuksta lukuunottamatta, jopa Kansanedustaja tasolla

      Saataisiin vain käytännön väkeä riveihin, niin sitten tulisi muutakin kuin kirja tietämystä, koska jo puolueen nimi niin vaativa, vaan yrittävätpä täälläkin ääntänsä kuuluviin, nämä "kirjavihreät", ehkäpä vielä kovaäänisemmin

    • Pasifisti
      • Viikari

        Poijaat on poikia, "Nettiviikareita", tempaisevat minkä vaan puolueen ohjelmat, ovat jopa "mieltäkin", vaikka energiastakin, tosi huumorpoikia, tietävät että sähkö tulee rasiasta/topseliin


      • tintti

        Hmmm... ihan hyviä näkökulmia noissa linkeissä. Mutta kuten yleensä, painotus tuntuu jo itsestään selvästi olevan lastensuojelullisissa toimenpiteissä. ENNALTAEHKÄISY on se mihin tarvittaisiin isoa satsausta kunnilta, jotta niitä lastensuojelullisia toimenpiteitä ei niin paljoa tarvittaisi.

        Paljon paremmalta tuo vihreiden ohjelma kyllä vaikutti kuin demareiden :/

        Mitähän vihreät tuumaa Sailaksen uusimmasta ehdotuksesta?


      • Pasifisti
        tintti kirjoitti:

        Hmmm... ihan hyviä näkökulmia noissa linkeissä. Mutta kuten yleensä, painotus tuntuu jo itsestään selvästi olevan lastensuojelullisissa toimenpiteissä. ENNALTAEHKÄISY on se mihin tarvittaisiin isoa satsausta kunnilta, jotta niitä lastensuojelullisia toimenpiteitä ei niin paljoa tarvittaisi.

        Paljon paremmalta tuo vihreiden ohjelma kyllä vaikutti kuin demareiden :/

        Mitähän vihreät tuumaa Sailaksen uusimmasta ehdotuksesta?

        Ensin vaaditaan tekemään lisää lapsia, jotta huoltosuhde suhteessa eläköityviin saadaan korjatuksi. Sitten ei olla valmiita osallistumaan vanhemmuuden tukemiseen. Ilmeisesti herra Sailas ei ole tullut ajatelleeksi sitä seikkaa, että lapsen sukulaisetkin joutuvat käymään töissä tai heillä saattaa olla omiakin lapsia hoidettavana.

        On myös yhteiskunnan edun kannalta parempi, että nainen synnyttää lapset lyhyen ajan sisällä. Tällä tavoin pääsisi nopeammin takaisin työelämään. Päivähoito on alunperinkin tarkoitettu siihen, että äidin huolehtiessa yhteiskunnasta, yhteiskunta kantaa huolta lapsesta. Mikäli päivähoito-oikeutta rajataan, kuka nainen suostuisi enää tekemään lisää lapsia?

        Muistin juuri, että lastensuojelusta on myös kunnallisvaaliohjelmassa tavoitteet.

        http://www.vihrealiitto.fi/kvohj2004.shtml#2


      • NettiViikari
        Pasifisti kirjoitti:

        Ensin vaaditaan tekemään lisää lapsia, jotta huoltosuhde suhteessa eläköityviin saadaan korjatuksi. Sitten ei olla valmiita osallistumaan vanhemmuuden tukemiseen. Ilmeisesti herra Sailas ei ole tullut ajatelleeksi sitä seikkaa, että lapsen sukulaisetkin joutuvat käymään töissä tai heillä saattaa olla omiakin lapsia hoidettavana.

        On myös yhteiskunnan edun kannalta parempi, että nainen synnyttää lapset lyhyen ajan sisällä. Tällä tavoin pääsisi nopeammin takaisin työelämään. Päivähoito on alunperinkin tarkoitettu siihen, että äidin huolehtiessa yhteiskunnasta, yhteiskunta kantaa huolta lapsesta. Mikäli päivähoito-oikeutta rajataan, kuka nainen suostuisi enää tekemään lisää lapsia?

        Muistin juuri, että lastensuojelusta on myös kunnallisvaaliohjelmassa tavoitteet.

        http://www.vihrealiitto.fi/kvohj2004.shtml#2

        "On myös yhteiskunnan edun kannalta parempi, että nainen synnyttää lapset lyhyen ajan sisällä."
        -Tosi kokemuksen rintaäänellä, nyt mennään vielä tuntemattomampaan kuin aletaan vesivoimalaitoksista neuvomaan

        "Päivähoito on alunperinkin tarkoitettu siihen, että äidin huolehtiessa yhteiskunnasta, yhteiskunta kantaa huolta lapsesta"
        -Nyt olikin kysymys vain ensimmäisestä vuodesta, kyllä ädin täytyisi edes 1 vuosi lastaan hoitaa kokopäiväisesti, tätä Sailas tässä yhteydessä tarkoitti, ei saa tahallaan vääristellä , hyviksi tarkoitettuja asioita, koska äiti on aina äiti, sitten vasta muut


      • Ellu
        Pasifisti kirjoitti:

        Ensin vaaditaan tekemään lisää lapsia, jotta huoltosuhde suhteessa eläköityviin saadaan korjatuksi. Sitten ei olla valmiita osallistumaan vanhemmuuden tukemiseen. Ilmeisesti herra Sailas ei ole tullut ajatelleeksi sitä seikkaa, että lapsen sukulaisetkin joutuvat käymään töissä tai heillä saattaa olla omiakin lapsia hoidettavana.

        On myös yhteiskunnan edun kannalta parempi, että nainen synnyttää lapset lyhyen ajan sisällä. Tällä tavoin pääsisi nopeammin takaisin työelämään. Päivähoito on alunperinkin tarkoitettu siihen, että äidin huolehtiessa yhteiskunnasta, yhteiskunta kantaa huolta lapsesta. Mikäli päivähoito-oikeutta rajataan, kuka nainen suostuisi enää tekemään lisää lapsia?

        Muistin juuri, että lastensuojelusta on myös kunnallisvaaliohjelmassa tavoitteet.

        http://www.vihrealiitto.fi/kvohj2004.shtml#2

        Sailas tarkoitti äitejä (voisi hän ja lehdistö puhua vanhemmista), jotka ovat muutenkin pois palkkatöistä nuoremman lapsen takia.


      • Pasifisti
        NettiViikari kirjoitti:

        "On myös yhteiskunnan edun kannalta parempi, että nainen synnyttää lapset lyhyen ajan sisällä."
        -Tosi kokemuksen rintaäänellä, nyt mennään vielä tuntemattomampaan kuin aletaan vesivoimalaitoksista neuvomaan

        "Päivähoito on alunperinkin tarkoitettu siihen, että äidin huolehtiessa yhteiskunnasta, yhteiskunta kantaa huolta lapsesta"
        -Nyt olikin kysymys vain ensimmäisestä vuodesta, kyllä ädin täytyisi edes 1 vuosi lastaan hoitaa kokopäiväisesti, tätä Sailas tässä yhteydessä tarkoitti, ei saa tahallaan vääristellä , hyviksi tarkoitettuja asioita, koska äiti on aina äiti, sitten vasta muut

        "Sailaksen mielestä yhteiskunnalla ei ole varaa esimerkiksi sellaiseen, että kotona vauvaa hoitava äiti voi lähettää yhden tai kaksi vanhempaa lastaan "vauavan tieltä" kunnan päivähoitoon"

        Tästä minusta on kysymys. Uupunut ei ole hyvä lasten kasvattaja.


      • joku...

        Kun kerran olet perehtynyt enemmän siihen energia- ja ympäristöpolitiikkaan, niin tiedätkö mitä vihreät ajattelevat stirling-koneista?

        Tai mitä mieltä sinä olet niistä?


      • Pasifisti
        joku... kirjoitti:

        Kun kerran olet perehtynyt enemmän siihen energia- ja ympäristöpolitiikkaan, niin tiedätkö mitä vihreät ajattelevat stirling-koneista?

        Tai mitä mieltä sinä olet niistä?

        Toivottavasti tulevat nopeasti laajaan käyttöön. Stirlingeistä oli juttua muutaman vuoden takaisessa Vihreän Langan teemanumerossa. Siinä käsiteltiin laajemminkin vaihtoehtoja energian tuotannossa. Yritän kaivaa tämän päivän aikana kyseisen lehden kaapinpohjalta, niin saisit tietää lehden numeron.


      • vihreitä
        Pasifisti kirjoitti:

        Toivottavasti tulevat nopeasti laajaan käyttöön. Stirlingeistä oli juttua muutaman vuoden takaisessa Vihreän Langan teemanumerossa. Siinä käsiteltiin laajemminkin vaihtoehtoja energian tuotannossa. Yritän kaivaa tämän päivän aikana kyseisen lehden kaapinpohjalta, niin saisit tietää lehden numeron.

        Voi hyvä tavaton, ei se nyt siellä lehdessä ole oikein, vain vihreille tarkoitettu, manipulointiin,

        Ihan oikeasti pitäisi edes alkaa puhumaan näistäkin, miten saataisiin säästettyä energiaa, vihreät vain hyppäävätlentokoneeseen ja matkustelevat, kokouksiin, ei näin vaan ihan oikeasti edes jotenkutenkaan alkaa toteuttaa, itsestä aloittaa, ja katsotaan onko edes vihreitä olemassakaan, muuta kuin vain paperilla


      • Pasifisti
        vihreitä kirjoitti:

        Voi hyvä tavaton, ei se nyt siellä lehdessä ole oikein, vain vihreille tarkoitettu, manipulointiin,

        Ihan oikeasti pitäisi edes alkaa puhumaan näistäkin, miten saataisiin säästettyä energiaa, vihreät vain hyppäävätlentokoneeseen ja matkustelevat, kokouksiin, ei näin vaan ihan oikeasti edes jotenkutenkaan alkaa toteuttaa, itsestä aloittaa, ja katsotaan onko edes vihreitä olemassakaan, muuta kuin vain paperilla

        Pitäisikö Vihreän liiton ajaa samanlaista ideologiaa, kuin Pentti Linkola? No joo myönnettäköön, että lentoveron tuotot olisi parempi sijoittaa suoraan uusiutuviin energialähteisiin. Matkustamisessa pyritään käyttämään järjestyksessä jalkoja, polkupyörää, junaa, linja-autoa tai kimppakyytiä. Pitäisikö sinun mielestä ihmisten lopettaa tyystin liikkuminen? Tsot, tsot. Perustuslaki takaa vapaan liikkumisen. Omalta osaltani joudun käyttämään enimmäkseen neljää ensimmäistä, koska en ole ajokortin omistaja.

        Vasta vety tulee tekemään moottoriajoneuvoilla matkustamisesta ympäristöystävällistä. Vedyn päästönä ei muuta kuin vettä. Olisikohan mahdollista rakentaa sellainen polttokenno, missä vesi kiertäisi jatkuvasti? Kiitos. Taisit antaa hyvän aiheen insinöörityöksi.
        Säästöstä vielä, pidän valoja poissa päältä huoneissa, missä ei oleskella. En pidä laitteita varmuustilassa, tietokoneessa käytän valmiustilaa kun en käytä ja näytönkin sammutan. Lämmityksessä käytän sähköntuotannossa syntynyttä lämpöä. Säädän termostaatteja ja pidän huoneen lämmön noin 21 celsiusasteesssa. Kovimmilla pakkasilla pidän verhot kiinni. En peitä pattereita huonekaluilla, jotta lämmin ilma pääsisi kiertämään vapaasti.

        Ruuan laitossa käytän hyödyksi jälkilämpöä. Ostan tavaroita, mitkä tulevat todella tarpeeseen, eli en ole muodin ja mainosten orja. Mielellään ostan kotimaisia ja jos mahdollista omassa maakunnassa tuotettua. Laitan mahdollisimman paljon jätettä kierrätykseen. Mitä kaikkea itse teet oman kulutuksesi vähentämiseksi?

        Muuten, mistä sinä tiedät mikä Vihreä Lanka lehdessä ei ole oikein? Kerro tarkemmin löydöistäsi. Vihreitä on olemassa; nurmi, lehdet, neulaset, sammalet, levät... Mutta se onko puolue vielä olemassa nähtäneen vaaleissa. Voit edistää Vihreän liiton ajamaa tukea uusiutuville energialähteille äänestämällä puoluetta. 16 kansanedustajaa ei saa suuria aikaan nopeasti. Vaatii pitkällisen suostuttelun saada 85 muun kollegan tuki aloitteille.


      • oppimista
        Pasifisti kirjoitti:

        Pitäisikö Vihreän liiton ajaa samanlaista ideologiaa, kuin Pentti Linkola? No joo myönnettäköön, että lentoveron tuotot olisi parempi sijoittaa suoraan uusiutuviin energialähteisiin. Matkustamisessa pyritään käyttämään järjestyksessä jalkoja, polkupyörää, junaa, linja-autoa tai kimppakyytiä. Pitäisikö sinun mielestä ihmisten lopettaa tyystin liikkuminen? Tsot, tsot. Perustuslaki takaa vapaan liikkumisen. Omalta osaltani joudun käyttämään enimmäkseen neljää ensimmäistä, koska en ole ajokortin omistaja.

        Vasta vety tulee tekemään moottoriajoneuvoilla matkustamisesta ympäristöystävällistä. Vedyn päästönä ei muuta kuin vettä. Olisikohan mahdollista rakentaa sellainen polttokenno, missä vesi kiertäisi jatkuvasti? Kiitos. Taisit antaa hyvän aiheen insinöörityöksi.
        Säästöstä vielä, pidän valoja poissa päältä huoneissa, missä ei oleskella. En pidä laitteita varmuustilassa, tietokoneessa käytän valmiustilaa kun en käytä ja näytönkin sammutan. Lämmityksessä käytän sähköntuotannossa syntynyttä lämpöä. Säädän termostaatteja ja pidän huoneen lämmön noin 21 celsiusasteesssa. Kovimmilla pakkasilla pidän verhot kiinni. En peitä pattereita huonekaluilla, jotta lämmin ilma pääsisi kiertämään vapaasti.

        Ruuan laitossa käytän hyödyksi jälkilämpöä. Ostan tavaroita, mitkä tulevat todella tarpeeseen, eli en ole muodin ja mainosten orja. Mielellään ostan kotimaisia ja jos mahdollista omassa maakunnassa tuotettua. Laitan mahdollisimman paljon jätettä kierrätykseen. Mitä kaikkea itse teet oman kulutuksesi vähentämiseksi?

        Muuten, mistä sinä tiedät mikä Vihreä Lanka lehdessä ei ole oikein? Kerro tarkemmin löydöistäsi. Vihreitä on olemassa; nurmi, lehdet, neulaset, sammalet, levät... Mutta se onko puolue vielä olemassa nähtäneen vaaleissa. Voit edistää Vihreän liiton ajamaa tukea uusiutuville energialähteille äänestämällä puoluetta. 16 kansanedustajaa ei saa suuria aikaan nopeasti. Vaatii pitkällisen suostuttelun saada 85 muun kollegan tuki aloitteille.

        Aloitetaan vaikka otsikosta; missä vika?, mielestäni ihan väärät ihmiset pyrkivät(pyrkineet) vihreiksi, koska jo vihreäksi alkaminen, on tietyn osaamisen, osaamista(olkoon ilmaisu noin)

        Miksi pyrkineet, siksi, kun saavuttaneet tiedoillaan tietyn tason, yleis-sivistys korkea, silloin sama mihin puolueeseen liittyy, missä vain eteenpäin menon mahdollisuuksia(lähinnä palkka kysymyksiä), hyvä esimerkki Suvi-Anne Siimes, tuskin olisi muun puolueen puheenjohtaja

        Ajan henkenä lähti vain vihreät liikkeele, siitä sitten lähinnä ,korkeakoulutetut koplanneet omakseen, edelleen silti käyttävät vihreä nimitystä, koska ei, kestä mennä muuttamaan nimeä, hyvä esimerkki miten nimellä voidaan "ratsastaa"

        Siinä sitten helppo haikailla mm.,vety autoista, kyllä ne vielä ovat kovin kaukana(-50 luvullakin oli käsitys että öljy loppu jo hyvin ennen vuotta 2000, mutta oli käsitys ettei silloin enään tarvitakkaan, koska tuntui kehitys menevän niin nopeasti).Eikä niin kaukana ole pilkeauoitkaan , moni osaa vielä kertoa miten ajelivat ennen

        "Pitäisikö sinun mielestä ihmisten lopettaa tyystin liikkuminen? Tsot, tsot. Perustuslaki takaa vapaan liikkumisen."
        -näin ne asiat muuttuu nurinkätiseksi, aikaisemmin samat ns.vihreät oli tätä vastaan, nyt kun oma "lehmä ojassa" ollaankin toista mieltä, oma mielipide myös, että , kulkeminen pitäisi olla rasitteetonta, mutta, mutta, aina on kaksi puolta, ottaen huomioon turhat kulutukset

        Säästäminen energiassa ei ole uusi asia, sitä harrastettu ja harrastetaan edellen, jos luulo että se on jokin uusi asia, no joillekkin onkin..muuten tavallinen hehkulamppu jättää lämmöksi 95% ja kun tiedetään milloin niitä poltettaan, eli kylmanä aikana vuodesta, ja koska kaikki lämpö jää sisälle, niin ei näistä kovin paljoa mesuttaisi, vasta sitten kun on ulkolampuista kysymys, josta lämpö menee harakoille

        "16 kansanedustajaa ei saa suuria aikaan nopeasti. Vaatii pitkällisen suostuttelun saada 85 muun kollegan tuki aloitteille."
        -osa ei saa koskaan yhtään mitään aikaiseksi, höpöttävät vain asioiden vierestä, siinä mielessä sama missä höpöttävät , vaikka kylän raitilla, eduskunnan sijasta

        Nyt tarvittaisiinkin hirveästi osaamista, todellista, jos kuvitellaan että sisällä kylmänä aikana, sammutellaan valoja kulun mukaan , että sitten on tehty suuriakin säästöjä , energia saralla, jos vain ajatukset tällä tasolla, huonopa on sitten todellista odottaakaan

        Se nyt jo tiedetään että energiaa on runsaasti, mutta silti osata sitä oikein käyttää, mm., haitalliset päästöt(lentokoneet mm., muitakin on, ettei tähän tekertua)olisi kuitenkin ahneudessakkin järkevästi käyttää, tarvitaanko kuitenkaan niin hienoja, olkoon nyt lentokone(kun puheeksi tuli), kun junallakin aivan saman asian ajaisi, koska aika kuitenkin on rajallista, sama vaikka liikuttaisiin valon nopeudella, ei se aika siitä mihinkään muuttuisi, eiköhän tuossa jo yhdeksi kerrksi olekkin


    • surffi

      Kotipalveluasiaan otettu jonkinlaista kantaa Vihreän Langan uusimmassa pääkirjoituksessa. Asiasta myös vetoomus www.lapsiperheet.net

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      748
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      43
      699
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      106
      652
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe