Taitaa olla ulosliputuksia odotettavissa. Ainakin sekamiehitykset kaikille laivoille.
Neste Shipping Yt
57
2372
Vastaukset
- Salen Tankers
Loistavaa!!! Laivoissa muutenkin aivan liikaa porukkaa...
- Pyykkivetinen
Joskus 1980-luvulla ajoi Orion Suomi-Saksa -väliä. Väkeä oli kaikkiaan 50. Varustamo esitti vähennystä niin, että väkeä jäisi 30. Unioni kielsi. No, laiva myytiin Ruåtsiin ja se jatkoi samaa linjaa ja samaa rahtia nyt kuitenkin Westön -nimellä. Väkeä oli 25.
Tästä on hyvin pitkälti kysymys. Silloin Unioni vaati sellaiset henkilöstökustannukset laivoihin, että niitä ei pystynyt ylläpitämään. Samaa linjaa ajoi kipinät - nyt ei kipinöitä ole.
En väitä, että skönarin pitäisi olla alipalkattu orja, mutta kyllä olisi ajateltava kokonaisuutta ja tulevaisuutta. Ei minullakaan mitään kikkakonstia tähän asiaan ole. On vaan huoli mihin koko ala on menossa. - Ehvoa
Pyykkivetinen kirjoitti:
Joskus 1980-luvulla ajoi Orion Suomi-Saksa -väliä. Väkeä oli kaikkiaan 50. Varustamo esitti vähennystä niin, että väkeä jäisi 30. Unioni kielsi. No, laiva myytiin Ruåtsiin ja se jatkoi samaa linjaa ja samaa rahtia nyt kuitenkin Westön -nimellä. Väkeä oli 25.
Tästä on hyvin pitkälti kysymys. Silloin Unioni vaati sellaiset henkilöstökustannukset laivoihin, että niitä ei pystynyt ylläpitämään. Samaa linjaa ajoi kipinät - nyt ei kipinöitä ole.
En väitä, että skönarin pitäisi olla alipalkattu orja, mutta kyllä olisi ajateltava kokonaisuutta ja tulevaisuutta. Ei minullakaan mitään kikkakonstia tähän asiaan ole. On vaan huoli mihin koko ala on menossa.Orionissa ei todellakaan ollut miehistöä 50, eikä sisaressa Siriuksessa.
Molemmissa seilasin. - Pyykkivetinen
Ehvoa kirjoitti:
Orionissa ei todellakaan ollut miehistöä 50, eikä sisaressa Siriuksessa.
Molemmissa seilasin.Orionin kirjoilla oli varustamon mukaan 50.
- vittulanväki
Hmmmm.... Onkohan kokkarinuoret pesiytynyt tälle palstalle....Jutut senmukaiset.
- lällärix
Laivuri Reijo Marttila -vainaa ajeli kalkkia Gotlannista Hanna -Marjut laivallaan Paraisille ja joskus ajeli yksinkin tai sitten oli yli-ikäinen isänsä mukanaan. Taisi silti olla liikaa porukkaa......
- Y T
Jos 130 vähennetään, niin se tarkoittaa viiden laivan ulosliputusta tai myyntiä.
- Bergesen Bulkers
Aina vaan paranee, Fortumin pöntöissä aivan liikaa väkeä.
- vanha pieru
Lukekaa huolella niitä lehtitietoja Neste Shippingin YT-neuvotteluista, se koskee koko varustamoa, niin maa- kuin merihenkilöstöäkin.
Nähtävästi tässä viilataan yhtiötä myyntikuntoon, on meinaan ollut aikaisemminkin myynnissä, mutta tais silloinen valtiovalta päästä väliin, nythän se on mahdollista, kuten kaikki ovat huomanneet. Aika on otollinen. - vanha pieru
vanha pieru kirjoitti:
Lukekaa huolella niitä lehtitietoja Neste Shippingin YT-neuvotteluista, se koskee koko varustamoa, niin maa- kuin merihenkilöstöäkin.
Nähtävästi tässä viilataan yhtiötä myyntikuntoon, on meinaan ollut aikaisemminkin myynnissä, mutta tais silloinen valtiovalta päästä väliin, nythän se on mahdollista, kuten kaikki ovat huomanneet. Aika on otollinen.Tässäpä linkki uutiseen, jossa kerrottiin Neste Shippingin myynnistä venäläisille.
http://www.talouselama.fi/uutiset/suomen varustamot valahtivat ulkomaille/a2055999
- Kapparisakkia.
Fortumilla ei työskentele merimiehiä.
Niille pitäisi perustaa oma saitti.- CZSC
Nesteen pojat, Boren ukot ja Nassaun miehet. Niinhän se menee.
- äly hoi...
"Taitaa olla ulosliputuksia odotettavissa. Ainakin sekamiehitykset kaikille laivoille."
Tuskin, jäisi valtion tukiaiset saamatta. - Lauri Espoosta
Tietenkään Fortumilla ei ole merimiehiä, eihän Fortumilla ole laivojakaan, pöljä! Mietin vaan, että miten sitä aikoinaan muuttui merimiehestä Nesteen pojaksi... kertokaas, märkäkorvat :)
- Ursus marinum
Omalta kohdaltani voin sanoa, että merimieselämä rupesi tympimään ja läksin
Nesteelle. Siellä ei tarvitse ajatella mitään, pokkuroit vain Keilaniemeen niin alles
gut!- Nesteen pojut.
Pitää vain katsoa sen kypäränhihnan kireys oikeaksi , kaksi sormea hihnan alle niin ok.
Mutteria ei voi kiristää ennen paperien täyttöä.
Aivan pelleilyä koko homma. - KapteeniMeri
Nesteen pojut. kirjoitti:
Pitää vain katsoa sen kypäränhihnan kireys oikeaksi , kaksi sormea hihnan alle niin ok.
Mutteria ei voi kiristää ennen paperien täyttöä.
Aivan pelleilyä koko homma.Et ilmeisesti ole merenkulkija, koska et tieda etta laivoilla toimitaan ISM koodin mukaan. Siihen liittyy melkolailla "paperin tayttoa".
- Mellu
A. Fortum on sähköä tuottava yhtiö. Siinä ei laivoja tarvita.
B. Laivoja ei sekamiehitetä Suomeen ilman liittojen hyväksyntää.
C. Viisi laivaa tekee 20henkilöä vaihtoporukka 20henkilöä x 5 = 200 henkilöä
Voisitteko laskea uudelleen tämän vaikean laskun.
Jos teillä on jotain asiaa, niin olisi toivottavaa, että olisi edes jotain käsitystä merenkulusta.- fortum3
näin on.ostakaa fortumin osaketta.
- Realismia tollot.
Tiedoksi sinulle Mellu.
Kohtaan B
Laivoja ei muka miehitellä ilman liittojen hyväksyntää, salli mun nauraa.
Kohtaan A ,Fortumin monopoliasema murtuu pikapuoliin ja tulee sillekin puolelle kavionkuvaa heilumaan.
Työnantajapuoli viis veisaa liittojen piipityksistä.
Joka on tulossa kautta linjan joka alalle. - Sähkömies (YT)
YT-neuvottelut koskee vain vakituista henkilöstöä. Määräaikailta ei uusita sopimusta.
- Lauri Espoosta
Jos joku valopää, esimerkiksi tämä tolloille realismia perään kuulluttava, kertoisi minulle, tyhmälle, mitä helvettiä Fortum tekee tässä keskustelussa Nesteen YT-neuvotteluista?
- Lauri Keilaniemestä
Mieti reppana-Lauri sitä...
- Lauri Espoosta
Keilaniemenkaimalle tiedoksi, minun ei tarvitse miettiä mitään YT juttuja. Mutta sinä voisit miettiä sellaista pikku seiukkaa, että helvetin tumpeloille konttorijengille ei ole duunia, nykyään, missään. Joskus lienee ollut, konsa sinäkin siellä heilut aikasi. Hyvää kevättä.
- lippu vahtuu
Palva, Stena Arctica ja Stena Poseidon vaihtavat lippua syksyllä. Sitä minkä maan lippu tulee, ei ole kerrottu.
http://www.kymensanomat.fi/Online/2013/04/30/Suomalainen miehistö ulos kolmelta Nesteen laivalta/2013315633029/4 - ?????
Lippu vaihtuu Arcticassa ja Poseidonissa 28.8 ja Palvassa 5.9.
- Mennyttä ja tulevaa
Voitaisiin muistella sitä tilannetta, joka johti Neste Oy:n perustamiseen.
Tulevaisuutta ajatellessa voitaisiin puuttua kustannustasoon ulosliputtamalla Nesteshipin pääkonttori. Ammattitaitoista henkilökuntaa löytyy maailmalta todella edullisesti. Puhuvat englantia ja hoitavat hommansa.
Suomen kiletä-, tai rantaruåtsia ei niissä hommissa tarvita. - tsemppiä sinne
Mennyttä ja tulevaa kirjoitti:
Voitaisiin muistella sitä tilannetta, joka johti Neste Oy:n perustamiseen.
Tulevaisuutta ajatellessa voitaisiin puuttua kustannustasoon ulosliputtamalla Nesteshipin pääkonttori. Ammattitaitoista henkilökuntaa löytyy maailmalta todella edullisesti. Puhuvat englantia ja hoitavat hommansa.
Suomen kiletä-, tai rantaruåtsia ei niissä hommissa tarvita.Uosliputtaminen on yhtä isänmaallista kuin lipulle ulostaminen!
- tsemppiä sinne
tsemppiä sinne kirjoitti:
Uosliputtaminen on yhtä isänmaallista kuin lipulle ulostaminen!
Tarkoitin siis laivojen ulosliputtamista, konttorista niin väliä!
- Kolmosmestaripoika
Mulle tämä kävi ihan mukavasti. Sain sähköpostia Northern Marine Managementilta, josko duuni kiinnostaisi. 205€/vrk laivalla.
- Mieti vielä!
Eli 102,5 € / päivä = 3075 € / kuukausi!
Mikä vuorottelu, varmaan 1:1 mutta kuinkapitkät törnit?
Jos tuosta maksat verot, eläkemaksut ym. niin ei oo häävi liksa, halvalla menee! - nelosmestari
No ihan varmasti:))
Northern Marine Management on Stenan lafka, olen seurannut jobeja jonkin aikaa eikä ainoatakaan mestarinjobia ole ollut, eikä ole nytkään. - teremenoa.
Mieti vielä! kirjoitti:
Eli 102,5 € / päivä = 3075 € / kuukausi!
Mikä vuorottelu, varmaan 1:1 mutta kuinkapitkät törnit?
Jos tuosta maksat verot, eläkemaksut ym. niin ei oo häävi liksa, halvalla menee!Pikkasen vähemmän sitten kuin halpatyövoima aasian maista.
Ja paljon vähemmän kuin balteille.
Sinne vain palkkaorjaksi soppaa syömään.
- Ei nelosmestari
Ehkäpä juuri tyhmyytesi takia tulet pysymään ikuisesti nelosmetarina, saatanan apina.
http://www.nmms.co.uk/find-a-job/Pages/Vacancy-Search.aspx- ei niin...
Viittiks vilkasta "closing date"
- paskalaatikot
Ropaskiin on kakkosen jobi
- Anonyymi
Työskenteleekö kukaan OSM Thome Finlandin leivissä joka nykyään miehittää nesteen laivat?
Mikä meno siellä nykyään?- Anonyymi
Jos ei oteta huomioon olematonta mielitautisia työkavereita ja kaikkea tekemisen kyttäämistä, onhan tuo ihan hyvä firma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei oteta huomioon olematonta mielitautisia työkavereita ja kaikkea tekemisen kyttäämistä, onhan tuo ihan hyvä firma
Jobeja olisi...
https://osmfinland.fi/jobs/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jobeja olisi...
https://osmfinland.fi/jobs/Filppareille vai Ukrainalaisille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filppareille vai Ukrainalaisille?
Ehdottomasti varmasti aasialaisille. Kuka haluaa kallista, vaikeaa ja kaikesta valittavaa suomalaista töihin enää?
Terveisin maihin siirtynyt entinen konepäällikkö - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdottomasti varmasti aasialaisille. Kuka haluaa kallista, vaikeaa ja kaikesta valittavaa suomalaista töihin enää?
Terveisin maihin siirtynyt entinen konepäällikköKyllä Suomalainen merimies on nykypäivänä hankala , onneksi pääsemme niistä eroon , varsinkin nämä Suuret Kipparit ja täkki uffarit vois lempata Itämereen.
- Anonyymi
Nyt olis ollut isommalle Nesteen tankkeri laivastolle kysyntää kun olisi pitä tuoda raaköljyä Persianlahdelta tai Libyasta.
Yksi 100 000dwt tankeri riitti kattamaan Suomen öljyn kulutuksen Primorsk-Porvoo reitillä (merimatka n. 12h).
Merimatka Persianlahdelle on noin 3 viikkoa, Libyaan noin 2 viikkoa.
Neste OIL/OSM ovat Suomettuneita laitoksia.
Venäjän öljy riippuvuudesta irroittautuminen on osoittautunut hyvin vaikeaksi.
Neste Oil öljy monopoli pitäisi murtaa ja antaa myös keskieurooppaisten jalostamoiden tuoda öljy tuotteita Suomen kulutukseen
Suomen merenkulun alasajaminen sekamiehityksellä ja muilla ihme sopimuksilla menee Venäjän hyödyksi.- Anonyymi
''Venäjän öljy riippuvuudesta irroittautuminen on osoittautunut hyvin vaikeaksi.''
Sama määrä öljyä tuodaan nyt Norjasta. Hieman pidempi merimatka....... - Anonyymi
''Suomen merenkulun alasajaminen sekamiehityksellä....''
Vaihtoehtoja on kaksi, sekamiehitys tai mukavalippu.
- Anonyymi
OSM:n ongelmat ovat huono miehitys ja halvalla tehdyt ratkaisut laivalla
- Anonyymi
Unohdit esimerkit.
- Anonyymi
Lakkoilu. Satamat pysähtyvät kolmeksi päiväksi. Ahtaajat eivät lastaa laivoja.
Ketä tämä vahingoittava toiminta hyödyttää? Luultavasti AY liikkeen mahtiasemaa.
Mutta suomalaisia merimiehiä se vahingoittaa, niin kuin AY toiminta on vahingoittanut vuosikymmeniä. AY:ssä ovat työnantaja vastaisia ja työntekijät ovat AY porukan työnantajia. Monessa kohdassa jäsenistön ääntä ei ole haluttu ottaa huomioon työpaikkojen säilyttämiseksi.
Nyt kun kansakunta on liki konkurssissa, pitäisi pelastaa mikä pelastettavissa on. Mutta AY lakoillaan aiheuttaa vaikkapa miljardin euron tappioita yrityksille ja sitä kautta yhteiskunnalle. Työtätekevä kansanosa kärsii.
Vihervasemmisto ei osaa esittää mitään järkevää ratkaisua valtakunnan talouden parantamiseksi, mutta yrittää lakoilla saattaa tilanteen vieläkin huonommaksi.
Kauppalaivastomme on ajamalla ajettu mini laivastoksi, joten meillä merimiehillä ei ole enää jobeja. Tähän on pyritty ja tähän on tultu.- Anonyymi
Voi..voi....:)))
Miksi skönäri ei ota selvää miksi lakkoillaan ???
Ei ole salaista tietoa..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi..voi....:)))
Miksi skönäri ei ota selvää miksi lakkoillaan ???
Ei ole salaista tietoa.....En minäkään ymmärrä? Niilo Wällärin aikana oli koviakin lakkoja, kun merimiesten ansiot ja muut olivat aivan montussa. Silloin oli syy olemassa ja se kohdistettiin varustamoihin.
Nytkin lakot kohdistetaan työnantajiin? Miten tuon voi ymmärtää? Samalla tässä yhteiskunnan talousahdinko pahenee myös valtavia rahasummia, me kaikki kärsimme. En ymmärrä?
Jos minulla olisi ilkeä vaimo, ei kai auttaisi, jos hakkaisin mukavan naapurini? Kuka tämän ymmärtää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään ymmärrä? Niilo Wällärin aikana oli koviakin lakkoja, kun merimiesten ansiot ja muut olivat aivan montussa. Silloin oli syy olemassa ja se kohdistettiin varustamoihin.
Nytkin lakot kohdistetaan työnantajiin? Miten tuon voi ymmärtää? Samalla tässä yhteiskunnan talousahdinko pahenee myös valtavia rahasummia, me kaikki kärsimme. En ymmärrä?
Jos minulla olisi ilkeä vaimo, ei kai auttaisi, jos hakkaisin mukavan naapurini? Kuka tämän ymmärtää?Kokeile tätä, lue huolellisesti.....
https://yle.fi/a/74-20072498 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään ymmärrä? Niilo Wällärin aikana oli koviakin lakkoja, kun merimiesten ansiot ja muut olivat aivan montussa. Silloin oli syy olemassa ja se kohdistettiin varustamoihin.
Nytkin lakot kohdistetaan työnantajiin? Miten tuon voi ymmärtää? Samalla tässä yhteiskunnan talousahdinko pahenee myös valtavia rahasummia, me kaikki kärsimme. En ymmärrä?
Jos minulla olisi ilkeä vaimo, ei kai auttaisi, jos hakkaisin mukavan naapurini? Kuka tämän ymmärtää?Silloin oli syy olemassa ja se kohdistettiin varustamoihin.
Nytkin lakot kohdistetaan työnantajiin?
Varustamo on työnantaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin oli syy olemassa ja se kohdistettiin varustamoihin.
Nytkin lakot kohdistetaan työnantajiin?
Varustamo on työnantaja.Nytpä "syy" ei taida olla työnantajissa? Kuihtuva vasemmisto = AY hyökkää hallitusta vastaan aiheuttamalla vahinkoa koko kansalle tuottamalla tappioita työnantajille. Seurauksena on valtiontalouden paheneva kuihtuminen. Sitten, kun valtio ei saa edullista lainaa tai ollenkaan lainaa huomaamme hyvinvointimme heikkenevän koko kansalla. Ehkäpä sitten heräämme huomaamaan tyhmyytemme kansakuntana.
Jos elintasomme romahtaa 1960 luvun tasoon, alkaa itku ja hammasten kiristys. Toisaalta silloinkin oli ihmisen hyvä maassamme elää. Oli kyllä köyhiä ja oikein köyhiä, mutta hyvinvointi oli nousujohteista, päinvastoin kuin nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nytpä "syy" ei taida olla työnantajissa? Kuihtuva vasemmisto = AY hyökkää hallitusta vastaan aiheuttamalla vahinkoa koko kansalle tuottamalla tappioita työnantajille. Seurauksena on valtiontalouden paheneva kuihtuminen. Sitten, kun valtio ei saa edullista lainaa tai ollenkaan lainaa huomaamme hyvinvointimme heikkenevän koko kansalla. Ehkäpä sitten heräämme huomaamaan tyhmyytemme kansakuntana.
Jos elintasomme romahtaa 1960 luvun tasoon, alkaa itku ja hammasten kiristys. Toisaalta silloinkin oli ihmisen hyvä maassamme elää. Oli kyllä köyhiä ja oikein köyhiä, mutta hyvinvointi oli nousujohteista, päinvastoin kuin nyt.Kertaus on opintojen äiti....lue tarkkaan:
https://yle.fi/a/74-20072498 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertaus on opintojen äiti....lue tarkkaan:
https://yle.fi/a/74-20072498Luin minäkin ????
Nyt napit ovat vastakkain AY ja kansan äänestämä eduskunta / hallitus.
AY sattuu ampumaan erilaisia yrityksiä vastaan, jotka eivät ole "riidan" osapuolia. Samalla tietenkin koko yhteiskuntaa vastaan.
Haluaako AY tosiaan saada pienet ja vaikka hiukan suuremmatkin yritykset nurin? Työpaikkoja menisi, kansantalous kärsisi, tosin AY:n maine kasvaisi joidenkin silmissä. Kunnia lienee jo mennyt?
- Anonyymi
Nesteellä olen nähnyt maailman idioottimaisemmat täkkärit ja vielä idiootimmat perämiehet
- Anonyymi
Joo ja ei OSM:n henkilöstövuokrausfirman miehet paljoa älyllä juhli tuolla
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan1265764Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan463879- 173879
- 1803247
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42401662Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631466Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj141317- 781122
Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän191073Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391069