Polttomoottori klapikoneesta kokemuksia?

mökkiläinen

Onko kellään kokemusta ns.kiinalaisista polttomoottori klapikoneista hinta 600-900e .Itseäni arveluttaa moottorien ja hydrauliikan kestävyys.Rellunkulman handai 8t pystymalli ja axo 8t. vaihtoehtoina.Olisko kellään omakohtaista kokemusta halppis malleista.käyttötarve n, 12cm klapia vuodessa.Hondan koneella olevia malleja en hinnan takia haluais investoida.

24

13335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+14

      Noin 12cm klapia vuodessa? Jos kuitenkin harkitset Palax 55 klapisirkkeliä, kovapalaterä ja ruuvi on. Koneita on myynnissä noin 1300-2000e hintaan ja on Hondan polttomoottori. On hyvä peli.

      • mökkiläinen

        sorry.12 mottia.tarkoititt varmaan käytettyjä tuohon hintaan?j2000 e ostaa jo aika paljon klapia.sen takia kysyin onko näistä halvemmista koneista kokemusta kenelläkään?


      • 6+4
        mökkiläinen kirjoitti:

        sorry.12 mottia.tarkoititt varmaan käytettyjä tuohon hintaan?j2000 e ostaa jo aika paljon klapia.sen takia kysyin onko näistä halvemmista koneista kokemusta kenelläkään?

        Saahan näitä pelejä vuokrattuakin. Tuollaisen määrän tekee helposti yhtenä päivänä. Vuokrat tuppaa olemaan 80-300 euroa vuorokausi.


    • 20+14

      Kyllä, käytettynä ja on jonkin verran myynnissä. On myös sähkö ja traktori malli. Lähes poikkeuksetta on niin että ensin ostaa kiinalaisen aggregaatin, moottorisahan yms. niin sen jälkeen ostaa toimivan pelin, menee rahat kahteen kertaan.

    • on se hyvä

      Minulla on kiinalainen klapikone, maksoi löytötavaratalossa 595 euroa, loistavakone polttomoottorilla ja 8tonnin halkaisuvoimalla, penkit kun kääntää , niin mahtuu jopa henkilöautoon, itse olen kuljettanut sitä mökille veneellä ja kun siinä on pyörät alla ja vetokoukku, niin vetänyt myös mönkiällä kaadettavan puun viereen, ostin heti siihen myös samanlaisen varamoottorin motonetista , maksoi 99e, kahdeksan vuoden kokemusta myös palax 55 polttomoottorikoneesta, ihan ok , mutta hankalampi kuljettaa, jos ei pääse kohteeseen peräkärryn kanssa. itse olen tosi tyytyväinen tahän kiinankoneeseen, nopeeta ja helppoa klapintekoo

      • mökkiläinen

        Hyvä et jollain on tosiaan omakohtaista kokemusta.Onko tämä vaakamallinen kone mikä sulla on?Rellunkulman nettikauppa myy ilmeisesti samantyylisiä.Hong kong tavaratalo myy niitä moottoreita 99e.Mulla myös mönkijä käytössä niin liikuttelu sujuis sillä.Itse ajattelin et pystymallisessa koneessa parempi työ asento.vaakamalliset niin matalia.Tosin pystymallista ei saa koukkuun kiinni.Onko kone yhtä hidas kuin sähkömoottorilla olevat?Onko kone ollut sulla pitkään käytössä.itse ostaisin mieluummin jostain muualta kuin netistä et näkis koneen ennen ostoa.Netissä myös axo 8t merkkistä konetta 915e .Minkä merkkinen tämä sun klapikone on?


      • x......x
        mökkiläinen kirjoitti:

        Hyvä et jollain on tosiaan omakohtaista kokemusta.Onko tämä vaakamallinen kone mikä sulla on?Rellunkulman nettikauppa myy ilmeisesti samantyylisiä.Hong kong tavaratalo myy niitä moottoreita 99e.Mulla myös mönkijä käytössä niin liikuttelu sujuis sillä.Itse ajattelin et pystymallisessa koneessa parempi työ asento.vaakamalliset niin matalia.Tosin pystymallista ei saa koukkuun kiinni.Onko kone yhtä hidas kuin sähkömoottorilla olevat?Onko kone ollut sulla pitkään käytössä.itse ostaisin mieluummin jostain muualta kuin netistä et näkis koneen ennen ostoa.Netissä myös axo 8t merkkistä konetta 915e .Minkä merkkinen tämä sun klapikone on?

        joo vaakamallinen ,menee makuuasentoon, niitä moottoreita myy monet paikat 6,5 hv, honkkarit, motonetit sun muut, eihän tuollaista saa mitenkään rikki, hyvä työkorkeus, halkaisuvoima... noin puolet nopeampi ja tehokkaampi kuin halvimmat sähkökäyttöiset.. huom joku ehdotti sähkökäyttöistä halkasukonetta ja agregaattia... ei missään tapauksessa tuollaisia viritelmiä , esim 1,5 kw sähkönen vie käynnistäessa jokaisen klapinyhteydessä noin 6-7kw virtaa, eli vaatis noin 8kw agrekaatin, kyllä siinä touhussa ei ole mitään järkee, siinä nyt menee hermot ja hajoaa pieni agrekaatti, jos edes pyöräyttää moottoria, omassa on kaksi venttiiliä rinnan, jotka hoituu samalla kädellä, toisella voi käännellä puuta.. en nyt muista merkkiä olisko ollut pover, mutta todella hyvä työnteossa


      • j....j
        mökkiläinen kirjoitti:

        Hyvä et jollain on tosiaan omakohtaista kokemusta.Onko tämä vaakamallinen kone mikä sulla on?Rellunkulman nettikauppa myy ilmeisesti samantyylisiä.Hong kong tavaratalo myy niitä moottoreita 99e.Mulla myös mönkijä käytössä niin liikuttelu sujuis sillä.Itse ajattelin et pystymallisessa koneessa parempi työ asento.vaakamalliset niin matalia.Tosin pystymallista ei saa koukkuun kiinni.Onko kone yhtä hidas kuin sähkömoottorilla olevat?Onko kone ollut sulla pitkään käytössä.itse ostaisin mieluummin jostain muualta kuin netistä et näkis koneen ennen ostoa.Netissä myös axo 8t merkkistä konetta 915e .Minkä merkkinen tämä sun klapikone on?

        katsoin you tubesta tuon axon, kyllä tuo löytötavaratalosta ostamani on paljon parempi ja nopeempi, voin sanoa että oli tosi hyvä hankinta, valitettavasti niitä ei ole ollut siellä enään myynnissä, olis pitänyt ostaa ne kaikki, siis siinä oli vetoaisat ja kaikki, ilmarenkain... kokemusta on palaxista, klapituikosta, sähkökiinalaisista , tää oli näistä huipputuote käytännössä, kaikki halkee varmasti


      • mökkiläinen
        j....j kirjoitti:

        katsoin you tubesta tuon axon, kyllä tuo löytötavaratalosta ostamani on paljon parempi ja nopeempi, voin sanoa että oli tosi hyvä hankinta, valitettavasti niitä ei ole ollut siellä enään myynnissä, olis pitänyt ostaa ne kaikki, siis siinä oli vetoaisat ja kaikki, ilmarenkain... kokemusta on palaxista, klapituikosta, sähkökiinalaisista , tää oli näistä huipputuote käytännössä, kaikki halkee varmasti

        ilmeisesti se sun kone on vähän saman tyylinen kuin rellunkulman vaakamallinen kone mikä maksaa 570e. se on kyllä aika matala ja vetoaisa puuttuu..tosin aika helposti siihen vetoaisan laittais ja korottais hiukan ettei tarvii selkä vääränä olla.muuten varmaan vastaava laite mitä sulla. tällä hetkellä ei netti tunne muita sen pystymallisen lisäksi.


      • fogphåj
        mökkiläinen kirjoitti:

        ilmeisesti se sun kone on vähän saman tyylinen kuin rellunkulman vaakamallinen kone mikä maksaa 570e. se on kyllä aika matala ja vetoaisa puuttuu..tosin aika helposti siihen vetoaisan laittais ja korottais hiukan ettei tarvii selkä vääränä olla.muuten varmaan vastaava laite mitä sulla. tällä hetkellä ei netti tunne muita sen pystymallisen lisäksi.

        Ei oo ilmeisesti ..sinnepäinkään


      • Jaakko M.
        x......x kirjoitti:

        joo vaakamallinen ,menee makuuasentoon, niitä moottoreita myy monet paikat 6,5 hv, honkkarit, motonetit sun muut, eihän tuollaista saa mitenkään rikki, hyvä työkorkeus, halkaisuvoima... noin puolet nopeampi ja tehokkaampi kuin halvimmat sähkökäyttöiset.. huom joku ehdotti sähkökäyttöistä halkasukonetta ja agregaattia... ei missään tapauksessa tuollaisia viritelmiä , esim 1,5 kw sähkönen vie käynnistäessa jokaisen klapinyhteydessä noin 6-7kw virtaa, eli vaatis noin 8kw agrekaatin, kyllä siinä touhussa ei ole mitään järkee, siinä nyt menee hermot ja hajoaa pieni agrekaatti, jos edes pyöräyttää moottoria, omassa on kaksi venttiiliä rinnan, jotka hoituu samalla kädellä, toisella voi käännellä puuta.. en nyt muista merkkiä olisko ollut pover, mutta todella hyvä työnteossa

        "huom joku ehdotti sähkökäyttöistä halkasukonetta ja agregaattia... ei missään tapauksessa tuollaisia viritelmiä , esim 1,5 kw sähkönen vie käynnistäessa jokaisen klapinyhteydessä noin 6-7kw virtaa, eli vaatis noin 8kw agrekaatin, kyllä siinä touhussa ei ole mitään järkee, siinä nyt menee hermot ja hajoaa pieni agrekaatti, jos edes pyöräyttää moottoria"

        Mitä ihmettä sinä esität? Tällaisia pakettejahan on saarimökeillä käytössä vaikka kuinka paljon ja pelaavat hienosti. Minulla on 2kW moottorilla oleva klapikone ja 2,5kW agrekaatti. Toimii kuin unelma vuodesta toiseen. Maksoivat yhteensä alle 500€. Suosittelen kaikille, jotka toistuvasti klapeja tekevät sähköttömillä alueilla.


    • agremullaon

      Osta normaali sähkökone ja siihen lisäksi aggregaatti.

      • ruiopå

        ekkös viitti , tuossa yhdistelmässä ei oo mitään järkee


    • puumies

      Kuljun kartanossa lempäälässä oli myynnissä polttomoottori halkaisija. Pyörät alla ja vetoaisa, oisko maksanut jotain 700-800e. En tosin tiedä onko laitteita enään myynnissä.

      • mökkiläinen

        ei ollut enää siellä kyseistä laitetta.rellunkulman nettikauppa myy vähän vastaavaa .


    • cytufgihojpåkl

      595 euroo oli löytötavaratalossa, tiedän kun minulla on siitä ostokuitti, eli takuulappu, huippukone valitettavasi ei nyt myynnissä, ostopäätös syntyi alle kolmen sekunnin kun näin koneen, tai ehkä ei niinkään kauaa. melkein toin sen sisälle sängynviereen, kun se oli kokoajan mielessä, vieläkin on tunteet pinnassa, että on hyvä

      • mökkiläinen

        Taidan tilata rellunkulmalta vaakamallisen 595e ja laitan siihen vetoaisan.helposti saa myös korotettua tai pakittaa korokkeen päälle et parempi työ korkeus.


      • La__Sa
        mökkiläinen kirjoitti:

        Taidan tilata rellunkulmalta vaakamallisen 595e ja laitan siihen vetoaisan.helposti saa myös korotettua tai pakittaa korokkeen päälle et parempi työ korkeus.

        Mites homma edennyt?
        Tilasitko koneen? Itse katsellut rellunkulman laitetta vastaavaa tuossa lähiputiikissa. Kiinnostaisi kokemuksesi, onko ollut hyvä?


    • xxxxllx

      älä taida vaan tilaa, todella hyvä, samantyylinen kuin löytötavarassa ollut, itel on kotona /mökillä malli löytötavaratalo , voittaa noi sähköset työmukavuudessa mennen tullen , nopeus ja voima eriluokkaa, taidan kanssa tilata, vaikka yksi jo onkin

    • Hyvä peli

      peräkärriin ja mökille hommat tehtyä tuodaan takain heti koska nykysin liikkuu noita toisen omaisuuden realisoijia.

    • kunhan kokeilin..

      Mulla oli Biltemasta ostettu 6t 2,9kw moottorilla oleva klapikone, ei jaksanut käynnistyä pakkasella vaan moottori kärähti,(omaa tyhmyyttä kun pakkasella käynnistin).
      Ostin kiinalaisen( Hondan kopion) 6,5hv 4tahtisen moottorin 129 euroa maksoi, laitoin sähkömoottorissa kiinni olleen öljypumpun tuohon polttomoottoriin kiinni tekemällä välilaipan.
      Moottorin asensin 4mm alumiinilevyyn kumityynyjen varaan alumiinilevyn alle laitoin kakkosnelosen pätkät pysyy paikallaan moottorin ollessa maassa, ostin 2kpl 3m pitkää 3/8 hydrauliletkua Banjoliittimillä (n.80 euroa) jotka suoraan sopivat öljypumpun ja halkaisukoneen väliin öljyä sen verran lisää mitä noihin letkuihin meni, toimii hyvin eikä tarvii pitkiä sähköroikkia.
      Pitkä roikkakin saattaa aiheuttaa moottoriin vaurioita , jännitehäviöiden seurauksena

    • En ikinä,,,

      Ostaisi tälläistä tälläistä konetta

      http://m.youtube.com/#/watch?v=MGFJnJ4QXVE&feature=player_detailpage&desktop_uri=/watch?feature=player_detailpage&v=MGFJnJ4QXVE

      Ei ole edes ristikko terää, pölkkyä käännellään moneen otteeseen, välillä pitää heittää haittoina olevat palikat maahan ja kohta niitä pitää poimia uudelleen. Kyllä se pölkky pitää kerralla saada tarpeen mukaan vähintään neljään osaan, eikä olisi yhtään hullumpi, jos ois ristikkoterä tai tupla ristikko. Ja äkkiä ajatellen mikäli metrin halkoja alkaisi tekemään hiukan järeämmästä puusta, niin aika raskasta niitä puun puolikkaita on nostella aina uudestaan maasta.

    • Halkoja

      Kaulamon penalta ostin 2005 palax 55 halkojan polttomottorilla ei ole kaduttanut ei mitään vikaa tilanteet muuttuu voisin vaikka myydä 0440428672

    • rtert

      Eiköhän tuo ole jo 4 vuodessa klapikoneen hankkinut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe