Windows ei mene lepotilaan?

mikä on

Näyttö sammuu , mutta kone jää päälle hurisemaan. Emolevy on msi 870-c45.

8

454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä on

Windows 7 siis kyseessä.

• Tietää.
    • ----

Sama vika. Näyttö sammuu, kiintolevytkin kai mutta kone jää hurisemaan. Sama emo.

• Sleepmode

Näin sen kuuluukin tehdä. Sekoitat asian horrostilaan, jossa kone sammuu totaalisesti.

• ---

Tuskin, kun kummatkaan ei toimi, ei horrostilakaan, molemmissa jäävät hurisemaan ja kone ei siis nouse enää takaisin työpöydälle kummastakaan tilasta.

• Bottikoneenako?
        --- kirjoitti:

Tuskin, kun kummatkaan ei toimi, ei horrostilakaan, molemmissa jäävät hurisemaan ja kone ei siis nouse enää takaisin työpöydälle kummastakaan tilasta.

Sama täällä. En käytä enää kumpaakaan, vaan sammutan koneen ja katkaisen virran varmuuden vuoksi myös irottamalla koneen sähköpistokkeesta - enkä jätä siihen akkuakaan. - Syy: toistuvat sulkeutumisongelmat ennen joulua sekä Windowsin toistama ilmoitus, että akussa tai piuhassa kiinni ollessaan " kone käynnistynyt uuudelleen sammuttamisen jälkeen".
        Olin viemässä koneen tarkastettavaksi, kun en halua Microsoftin etätutkivan sitä, mutta pyhät tulivat väliin.
        Epäilen, että konettani on käytetty tai yritetty käyttää estohyökkäyksiin tms. koska mm. nettiyhteyden kytkemiseen liittyen oli häiriöitä ja tuli myös ihmeellinen ilmoitus "odota, yhteyttäsi tutkitaan" , kun kone näytti mokkulayhteyden, joka ei kuitenkaan toiminut. Näin tapahtui, kun mokkula oli Windowsin käynnistyessä kiinni koneessa. Nyt avaan koneen ensin ja kytken mokkulan vasta, kun olen Windowsissa. Mietin, kannattaako kenenkään jättää konetta päälle - ja varsinkaan Wlan-yhteyttä auki - silloin kun konetta ei käytä.

• Bottikoneenako?
        Bottikoneenako? kirjoitti:

Sama täällä. En käytä enää kumpaakaan, vaan sammutan koneen ja katkaisen virran varmuuden vuoksi myös irottamalla koneen sähköpistokkeesta - enkä jätä siihen akkuakaan. - Syy: toistuvat sulkeutumisongelmat ennen joulua sekä Windowsin toistama ilmoitus, että akussa tai piuhassa kiinni ollessaan " kone käynnistynyt uuudelleen sammuttamisen jälkeen".
        Olin viemässä koneen tarkastettavaksi, kun en halua Microsoftin etätutkivan sitä, mutta pyhät tulivat väliin.
        Epäilen, että konettani on käytetty tai yritetty käyttää estohyökkäyksiin tms. koska mm. nettiyhteyden kytkemiseen liittyen oli häiriöitä ja tuli myös ihmeellinen ilmoitus "odota, yhteyttäsi tutkitaan" , kun kone näytti mokkulayhteyden, joka ei kuitenkaan toiminut. Näin tapahtui, kun mokkula oli Windowsin käynnistyessä kiinni koneessa. Nyt avaan koneen ensin ja kytken mokkulan vasta, kun olen Windowsissa. Mietin, kannattaako kenenkään jättää konetta päälle - ja varsinkaan Wlan-yhteyttä auki - silloin kun konetta ei käytä.

Jatkoa edelliseen: Tulin tänne tänään alunperin kysyäkseni, löytyykö Windows-koneesta yhteysloki, joka paljastaisi etäkäytöt koneen omistajalle?

Tietenkin olen yrittänyt eliminoida etäkäytön ennalta kaikin tavoin, joista olen tietoinen.
        Etäkäyttöasetuksissa on kiellot ja Firefoxin toimintoa "näytä sivun tiedot" käyttäen poistan sivukohtaiset "seurantaoikeudet" sivusto kerrallaan , aina kun muistan.
        (On ihmeellistä, että pitää erikseen kieltää joka sivustolta esimerkiksi kameran ja mikrofonin käyttö! Ilman tätä Firefoxin toiminoa en olisi itse tiennyt niistä ja muista "oikeuksista" jotka ovat päällä oletuksena. Kameran olen myös teipannut, kun kerran Cert.fi neuvojatkin sanovat niin tekevänsä). Tutkittavaksi vien koneeni jossakin vaiheessa, koska ahaluan tietää, onko käyttöoikeuksia muutettu.

• Ei toimi ei

Päivitykset varmaan sössinyt.
      Puhdas alkuperäinen toimisi varmaan.
      Seiskaan päivitetty kasi maista käynistystä. juurikin valmiustila /lepotila toiminnolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      23
      3000
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1477
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      75
      1052
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      140
      998
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      911
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      872
    7. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      848
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      842
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      826
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      135
      746
    Aihe