Windows ei mene lepotilaan?

mikä on

Näyttö sammuu , mutta kone jää päälle hurisemaan. Emolevy on msi 870-c45.

8

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä on

      Windows 7 siis kyseessä.

    • Tietää.
    • ----

      Sama vika. Näyttö sammuu, kiintolevytkin kai mutta kone jää hurisemaan. Sama emo.

    • Sleepmode

      Näin sen kuuluukin tehdä. Sekoitat asian horrostilaan, jossa kone sammuu totaalisesti.

      • ---

        Tuskin, kun kummatkaan ei toimi, ei horrostilakaan, molemmissa jäävät hurisemaan ja kone ei siis nouse enää takaisin työpöydälle kummastakaan tilasta.


      • Bottikoneenako?
        --- kirjoitti:

        Tuskin, kun kummatkaan ei toimi, ei horrostilakaan, molemmissa jäävät hurisemaan ja kone ei siis nouse enää takaisin työpöydälle kummastakaan tilasta.

        Sama täällä. En käytä enää kumpaakaan, vaan sammutan koneen ja katkaisen virran varmuuden vuoksi myös irottamalla koneen sähköpistokkeesta - enkä jätä siihen akkuakaan. - Syy: toistuvat sulkeutumisongelmat ennen joulua sekä Windowsin toistama ilmoitus, että akussa tai piuhassa kiinni ollessaan " kone käynnistynyt uuudelleen sammuttamisen jälkeen".
        Olin viemässä koneen tarkastettavaksi, kun en halua Microsoftin etätutkivan sitä, mutta pyhät tulivat väliin.
        Epäilen, että konettani on käytetty tai yritetty käyttää estohyökkäyksiin tms. koska mm. nettiyhteyden kytkemiseen liittyen oli häiriöitä ja tuli myös ihmeellinen ilmoitus "odota, yhteyttäsi tutkitaan" , kun kone näytti mokkulayhteyden, joka ei kuitenkaan toiminut. Näin tapahtui, kun mokkula oli Windowsin käynnistyessä kiinni koneessa. Nyt avaan koneen ensin ja kytken mokkulan vasta, kun olen Windowsissa. Mietin, kannattaako kenenkään jättää konetta päälle - ja varsinkaan Wlan-yhteyttä auki - silloin kun konetta ei käytä.


      • Bottikoneenako?
        Bottikoneenako? kirjoitti:

        Sama täällä. En käytä enää kumpaakaan, vaan sammutan koneen ja katkaisen virran varmuuden vuoksi myös irottamalla koneen sähköpistokkeesta - enkä jätä siihen akkuakaan. - Syy: toistuvat sulkeutumisongelmat ennen joulua sekä Windowsin toistama ilmoitus, että akussa tai piuhassa kiinni ollessaan " kone käynnistynyt uuudelleen sammuttamisen jälkeen".
        Olin viemässä koneen tarkastettavaksi, kun en halua Microsoftin etätutkivan sitä, mutta pyhät tulivat väliin.
        Epäilen, että konettani on käytetty tai yritetty käyttää estohyökkäyksiin tms. koska mm. nettiyhteyden kytkemiseen liittyen oli häiriöitä ja tuli myös ihmeellinen ilmoitus "odota, yhteyttäsi tutkitaan" , kun kone näytti mokkulayhteyden, joka ei kuitenkaan toiminut. Näin tapahtui, kun mokkula oli Windowsin käynnistyessä kiinni koneessa. Nyt avaan koneen ensin ja kytken mokkulan vasta, kun olen Windowsissa. Mietin, kannattaako kenenkään jättää konetta päälle - ja varsinkaan Wlan-yhteyttä auki - silloin kun konetta ei käytä.

        Jatkoa edelliseen: Tulin tänne tänään alunperin kysyäkseni, löytyykö Windows-koneesta yhteysloki, joka paljastaisi etäkäytöt koneen omistajalle?

        Tietenkin olen yrittänyt eliminoida etäkäytön ennalta kaikin tavoin, joista olen tietoinen.
        Etäkäyttöasetuksissa on kiellot ja Firefoxin toimintoa "näytä sivun tiedot" käyttäen poistan sivukohtaiset "seurantaoikeudet" sivusto kerrallaan , aina kun muistan.
        (On ihmeellistä, että pitää erikseen kieltää joka sivustolta esimerkiksi kameran ja mikrofonin käyttö! Ilman tätä Firefoxin toiminoa en olisi itse tiennyt niistä ja muista "oikeuksista" jotka ovat päällä oletuksena. Kameran olen myös teipannut, kun kerran Cert.fi neuvojatkin sanovat niin tekevänsä). Tutkittavaksi vien koneeni jossakin vaiheessa, koska ahaluan tietää, onko käyttöoikeuksia muutettu.


    • Ei toimi ei

      Päivitykset varmaan sössinyt.
      Puhdas alkuperäinen toimisi varmaan.
      Seiskaan päivitetty kasi maista käynistystä. juurikin valmiustila /lepotila toiminnolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2295
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1940
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1735
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      160
      1678
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1524
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe