Miten saisi edullisimmin orapihlaja- aidan uuden omakotitalon tontin ympärille? Voiko orapihlajaa itse kasvattaa siemenistä? miten se tapahtuu?
Olen kuullut että ns. piiskataimia saisi edullisesti, mitähän hintaluokkaa ne ovat? Millaiseen ajankohtaan taimet olisi parasta istuttaa?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
orapihlaja aidan istutus
4
13708
Vastaukset
- muu
Älä herranjestas orapihlaja aitaa laita, siitä saat ikuisen riesan.
- Anonyymi
?!?
- joku
Istutimme vuosi sitten keväällä orapihlajaa, taimet olivat avojuurisia, mutta jo vuosia kasvatettuja eli niissä oli jo noin 30 cm pitkä juuri, josta oli jo tulossa uusia versoja...toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Istutusväli noilla oli 30-40cm ja kappale hinnaksi tuli noin 2euroa. Taimia meni yli 200kpl joten alennusta saatiin jonkin verran. Aita on kyllä upea, tosin työläs, mutta itse ainakin vielä leikkaan sitä ihan mielelläni!! Ai niin, ei kai sitä voi itse kasvattaa??!
- Ei ikinä
Halvalla saisit minulta kaivaa ylös koko orapihlaja-aidan. Viheriöi vasta touko-kesäkuun vaihteessa ja on piikkeineen epämiellyttävä leikata, varsinkin vanhemmiten. Mieluummin ottaisin vaikka taikinamarjapensasaidan.
- Anonyymi
Katso miten terveellisiä orapihlajan marjat ovat! Siemenet ovat myrkyllisiä, joten ne pitää jättää syömättä.
- Puutarhuri2
Orapihlaja on pensasaidoista perinteisin ja upein. Ei kulje naapurin mukulat siitä läpi ja kesällä se antaa oivan näkösuojan.
Se vie muutaman vuoden, että se näyttää aidalta, mutta sitten hyvin leikattuna kaunein aita, mitä voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2022774Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1582465Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061152- 64951
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait246870Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20869Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka299854Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies95846Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22738Onneksi tapasin sut
Ilman sua olisin jatkanut pään lyömistä seinään eli samanlaisten miesten etsimistä. Tajusin, mikä menee pieleen vasta ku93729