Miten antaa opetus väärin pysäköivälle naapurille?

naapurinautoketuttaa

Asumme omakotitalossa melko väljään asutetulla aluella. Naapureillamme on kuitenki pakko pysäköidä aivan porttimme eteen, jolloin kun lähdemme auton kanssa liikkeelle saamme venkslata autoa eestaas ennen kuin mahdumme kääntymään tielle. Tilanne pahenee aina talvisin, kun lumi kaventaa teitä.
Naapureillamme on tilaa omassakin pihassa (jos viitsisivät tyhjentää sen parista autonraadosta), mutta sinne ei autoa voi ajaa, onhan se kiva jättää tienviereen!
Parhaimillaan porttimme edessä seisoo kolme eri autoa, naapureittemme pakettiauto ja henkilöauto ja heidän vieraidensa auto.

Kysymys siis kuuluu, miten voisimme näpäyttää ihania naapureitamme? Tylsät puhumiset voi jättää suosiolla pois, mutta auton kelmuttaminen taitaa olla jo liikaa.

215

15715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta on

      Märkä paperi tuulilasiin pakkasella auttaa kummasti.

      • kokemusta on

        Puhumalla saat vain ikuiset vihat päällesi , kosto jää kytemään. Hommaa vanha autonromu seisomaan muutamaksi kuukaudeksi hankalaan paikkaan , niin että se häiritsee naapurin parkkeeraamista. Peräkärrykin hoitaa saman asian. Tämä on hyväksi havaittu keino kerrostalon parkkiruudunvaltaajille.


      • naapurin mies

        Tee niinkuin me tehtiin et irrota parista renkaasta pultit ja sido hinausköydellä kaks autoo yhteen. Lisäksi liimasimme pahvia tuulilasiin


      • naapurin mies kirjoitti:

        Tee niinkuin me tehtiin et irrota parista renkaasta pultit ja sido hinausköydellä kaks autoo yhteen. Lisäksi liimasimme pahvia tuulilasiin

        eihän niitä nyt varmaan tarvitse tappaa...meinaan jos lähtevät ajelemaan ja renkaat irtoaa nii voi käydä todella huonosti joko heille tai jollekkin syyttömälle sivulliselle


      • pissiiää

        ajakaa omanne naapurin portin viereen.eiköhän opi siitä.tai kaada lämmityslaitteeseen pissiä ajaa varmast sen jälkeen omaan pihaansa.kaada niin että näkyy myös auton vieressä.


      • NoPark
        kokemusta on kirjoitti:

        Puhumalla saat vain ikuiset vihat päällesi , kosto jää kytemään. Hommaa vanha autonromu seisomaan muutamaksi kuukaudeksi hankalaan paikkaan , niin että se häiritsee naapurin parkkeeraamista. Peräkärrykin hoitaa saman asian. Tämä on hyväksi havaittu keino kerrostalon parkkiruudunvaltaajille.

        Peräkärrystä en tiedä mutta autonromu joka ei ole liikennekäytössä niin sen parkkeeraaminen katualueelle on laissa kielletty.


      • Anonyymi
        kokemusta on kirjoitti:

        Puhumalla saat vain ikuiset vihat päällesi , kosto jää kytemään. Hommaa vanha autonromu seisomaan muutamaksi kuukaudeksi hankalaan paikkaan , niin että se häiritsee naapurin parkkeeraamista. Peräkärrykin hoitaa saman asian. Tämä on hyväksi havaittu keino kerrostalon parkkiruudunvaltaajille.

        Peräkärry ei hoida samaa asiaa koska sen voi lykätä toiseen paikkaan.


    • minä123455677856543

      Jospa kävisit vaikka juttelemassa niitten naapureittesi kanssa.

      • damn2

        Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino. Ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää, että ei voi suutaan avata, vaan haudotaan näitä ikäviä temppuja mielessä...Opetelkaa ihmiset puhumaan!!!


      • omankädenoikeus.....
        damn2 kirjoitti:

        Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino. Ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää, että ei voi suutaan avata, vaan haudotaan näitä ikäviä temppuja mielessä...Opetelkaa ihmiset puhumaan!!!

        VÄÄRIN!

        Jos Teidän naapuri, asui hän sitten omakotitalossa tai kerrostalossa, ei ymmärrä itse aiheuttamaansa häiriötä tai veemäisyyttään, on tuha lähteä siitä itse erikseen jokaiselle haitantekijälle kertomaan. Väkivallan uhka on ilmeinen sekä kiusanteko muuttuu pahemmaksi. Paras keino on viranomainen, kuten poliisi, pelastusviranomainen tai pysäköinninvalvoja. On lait että toisen kulkua ei saa omalta tontilta estää tai vaikeuttaa.


      • 13+10
        omankädenoikeus..... kirjoitti:

        VÄÄRIN!

        Jos Teidän naapuri, asui hän sitten omakotitalossa tai kerrostalossa, ei ymmärrä itse aiheuttamaansa häiriötä tai veemäisyyttään, on tuha lähteä siitä itse erikseen jokaiselle haitantekijälle kertomaan. Väkivallan uhka on ilmeinen sekä kiusanteko muuttuu pahemmaksi. Paras keino on viranomainen, kuten poliisi, pelastusviranomainen tai pysäköinninvalvoja. On lait että toisen kulkua ei saa omalta tontilta estää tai vaikeuttaa.

        Älä nyt naurata. Eivät viranomaiset puutu asiaan, jollei lakia ole rikottu. Helsingissä on kymmeniätuhansia autoja pysäköity niin, että aina jollekin niistä aiheutuu haittaa.
        Toisen kulkua tontilleen ei saa estää, mutta mikään laki ei kiellä aiheuttamasta haittaa.


      • parkkipena
        omankädenoikeus..... kirjoitti:

        VÄÄRIN!

        Jos Teidän naapuri, asui hän sitten omakotitalossa tai kerrostalossa, ei ymmärrä itse aiheuttamaansa häiriötä tai veemäisyyttään, on tuha lähteä siitä itse erikseen jokaiselle haitantekijälle kertomaan. Väkivallan uhka on ilmeinen sekä kiusanteko muuttuu pahemmaksi. Paras keino on viranomainen, kuten poliisi, pelastusviranomainen tai pysäköinninvalvoja. On lait että toisen kulkua ei saa omalta tontilta estää tai vaikeuttaa.

        joo voihan sitä anoa pysäköinti kieltoa kyseiselle pätkälle ja sitten kun no pysäköity vääri niin hommaa virkavallan paikalle kyllä jo muutman parkkisakon jälkeen autot häipyy kokemusta on


      • 1962.
        damn2 kirjoitti:

        Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino. Ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää, että ei voi suutaan avata, vaan haudotaan näitä ikäviä temppuja mielessä...Opetelkaa ihmiset puhumaan!!!

        "Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino."

        Puhuminen on liian suosittu yleisneuvo, se onnistuu joskus, mutta hyvin harvoin, minusta se on viimeinen keino aloittajan tapauksessa. Meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmailma. Näin ajattelen elämää nähneenä 4 lapsen ja 8 koulussa olevan lapsenlapsen isoisänä.

        itse olen säästynyt kaikilta elämän ongelmilta ja siten en osaa neuvoakaan paljoa, mitä olisi P kieltomerkki < 2m> kilvellä, sitäkin harkitsisin ja kysyisin kaverilta, tai poliisilta.

        Portista minusta pitää jättää 2 m vapaata, jos se häiritsee sisään/ulosajoa, vielä nykyisenkin lain aikana.


      • laalaa78-81
        parkkipena kirjoitti:

        joo voihan sitä anoa pysäköinti kieltoa kyseiselle pätkälle ja sitten kun no pysäköity vääri niin hommaa virkavallan paikalle kyllä jo muutman parkkisakon jälkeen autot häipyy kokemusta on

        virkavalta mitään tee, ikinä tollasia tapauksia hinata pois tai anneta sakkoja.

        Silppua silakoita ilmanottoaukkoon,
        laita terävä kulmaraudan pala takarenkaan taakse,
        märkä paperi tuulilasiin pakkasella (kuten yllä ehdotettiin),

        eikun muuta paremmalle alueelle, täällä kun on vain asiallisia naapureita (paitsi yksi kyylä ja yksi media-alan yrittäjä)


      • suomalaisuudenhuippu
        damn2 kirjoitti:

        Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino. Ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää, että ei voi suutaan avata, vaan haudotaan näitä ikäviä temppuja mielessä...Opetelkaa ihmiset puhumaan!!!

        eihän täällä puhuta, mutistaan vaan, keksitää jotain naapurin kiusaks, saati että otettaisiin puheeksi itse ongelma.


      • ahdistunut asukki
        damn2 kirjoitti:

        Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino. Ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää, että ei voi suutaan avata, vaan haudotaan näitä ikäviä temppuja mielessä...Opetelkaa ihmiset puhumaan!!!

        Hirrrveen hyvä neuvo,jos olis vaan kuulijat sellasia että kuuntelevat,ymmärtävät ja oppivat...täytyy sanoa,että meillä ainakin asuu yläkerrasssa porukka joka ei halua kuunnella,ymmärtää tai oppia..eli mitäs sitten teet?Lisää hyviä neuvoja?


      • Haulikolla
        laalaa78-81 kirjoitti:

        virkavalta mitään tee, ikinä tollasia tapauksia hinata pois tai anneta sakkoja.

        Silppua silakoita ilmanottoaukkoon,
        laita terävä kulmaraudan pala takarenkaan taakse,
        märkä paperi tuulilasiin pakkasella (kuten yllä ehdotettiin),

        eikun muuta paremmalle alueelle, täällä kun on vain asiallisia naapureita (paitsi yksi kyylä ja yksi media-alan yrittäjä)

        Onko sinulla haulikkoa ja siihen suurimmat sallitut haulit. Kun sieltä omlta puoleltasi lasetat kummanin piipun tyhjäksi, vähän siitä autojem yli titenkin, ettet joudu maksamaan turhia kuluja. laukaukset titenkin silloin kun paikan valtaaja tai valtaajat on autoissaan. Sitten vain kävelet savuava haulikko kädessäs autojen luo ja sanot vain, että jos keskusteltais näistä teidän parkeeratuista autoista. Haulikolla ne on ennenkin Suomessa naapuri riidat selvitelty.


      • jake711

        Aivan käy juttelemassa asiallisesti mikä olisi hyvä ratkaisu pulmaan. Jos ei ymmärrä tämän jälkeen katso voiko lumityöt osaltasi tehdä niin että jää tilaa risteykseen eri tavalla ja myös huomata naapuri tekemään samoin ettei lumi kasaannu risteykseen ja tietysti jos olet toiminnan mies tai nainen näytä vaikka takamusta aina kun näet naapurin ja keskari on hyvä tapa aloittaa kunnon naapurisota että keskustelu auttaa ja raaka väkivalta lopettaa vittuilun mutta tuo muita sanktioita mukanaan että keskustelu naapurisi kanssa


      • freind
        ahdistunut asukki kirjoitti:

        Hirrrveen hyvä neuvo,jos olis vaan kuulijat sellasia että kuuntelevat,ymmärtävät ja oppivat...täytyy sanoa,että meillä ainakin asuu yläkerrasssa porukka joka ei halua kuunnella,ymmärtää tai oppia..eli mitäs sitten teet?Lisää hyviä neuvoja?

        Jospa toi sun kommunikointi on vaan yksisuuntaista. Et ole valmis kuuntelemaan toista osapuolta.
        Eiku vaikut pois korvista ja kuulolle.
        Nykysin kun kun toi komminikointi on myös muuttunut telepaattiseeksi.
        Mutta kun kaikki ei sitä osaa, eikä haluaakkaaaan osata .)


      • sdd2

        Nii..meille on annettu aivot, suu ja korvat..niillä pääsee jo aika pitkälle. Juttelemaan asiallisesti vaan naapurin kans. Voihan olla, et hän ei oo vaan tajunnut mitä auton jättäminen tielle saa aikaan.


      • AUTOILIJAT
        damn2 kirjoitti:

        Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino. Ei voi kuin ihmetellä tuota tyhmyyden määrää, että ei voi suutaan avata, vaan haudotaan näitä ikäviä temppuja mielessä...Opetelkaa ihmiset puhumaan!!!

        JOO.KYLLÄ KANTSII KYSYÄ MITÄ SILLÄ ON MIELESSÄ JOS HALUAA KIUSAA TEHDÄ,ESTÄMÄLLÄ SUN LIIKKUMISTA OMASTA PIHASTASI ULOS!!
        ONKO SINULLA EHKÄ LIIKA KOMEA AUTO,JOSTA TUO NAAPURI ON KADEHTIA?

        JOS NÄMÄ EI AUTA NIIN,LAITA AGETTI ASIALLE JA KEKSI JOTAIN MUKAVAA...


      • MINÄ MINÄ MINÄ
        1962. kirjoitti:

        "Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino."

        Puhuminen on liian suosittu yleisneuvo, se onnistuu joskus, mutta hyvin harvoin, minusta se on viimeinen keino aloittajan tapauksessa. Meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmailma. Näin ajattelen elämää nähneenä 4 lapsen ja 8 koulussa olevan lapsenlapsen isoisänä.

        itse olen säästynyt kaikilta elämän ongelmilta ja siten en osaa neuvoakaan paljoa, mitä olisi P kieltomerkki < 2m> kilvellä, sitäkin harkitsisin ja kysyisin kaverilta, tai poliisilta.

        Portista minusta pitää jättää 2 m vapaata, jos se häiritsee sisään/ulosajoa, vielä nykyisenkin lain aikana.

        "1962" sanoin tärkeän pointin "meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmaailma". Tuohon kun lisää vielä arvomaailman, joka kehittyy juuri tuosta kotikasvatuksesta, niin ei se puhuminen paljon auta, kun toiset on kasvanut pellossa ja toiset pellon vieressä.

        Jokaikinen päivä sitä törmää mm. siihen, että toiset ei kertakaikkiaan kykene ajattelemaan muita ihmisiä, vaan ajatuksissa on vain MINÄ, MINÄ ja vielä kerran MINÄ.
        Autot on vinksin vonksin parkkipaikoilla, eihän sillä mitään välilä, saako joku muu autonsa parkkiin, kunhan MINÄ saan autoni etuoven eteen.

        Kaupoissa ihmiset valtaavat alaa kärryillään ja sukukokouksillaan eikä sillä ole mitään väliä, pääsevätkö muut ostoksia tekemään tai kulkemaan, on vain MINÄ nyt tässä seison vaikka puolipäivää, muista viis.

        Jalkakäytävillä kävellään kuin maailmanomistajat, pääasiahan on vain se, että MINÄ pääsen kulkemaan juuri siitä, mistä MINÄ haluan, muista viis.

        Liikenneruuhkissa ajetaan kuin viimeistä päivää, ohitellaan aiheuttaen vaaratilanteita, koska MINUN pitää saada olla jonon ensimmäisenä, koska aikatauluni on sekunttipeliä.

        Elämä on sekunteista kiinni, se kun voi loppua silmänräpäyksessä.


      • muuten hyvä
        MINÄ MINÄ MINÄ kirjoitti:

        "1962" sanoin tärkeän pointin "meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmaailma". Tuohon kun lisää vielä arvomaailman, joka kehittyy juuri tuosta kotikasvatuksesta, niin ei se puhuminen paljon auta, kun toiset on kasvanut pellossa ja toiset pellon vieressä.

        Jokaikinen päivä sitä törmää mm. siihen, että toiset ei kertakaikkiaan kykene ajattelemaan muita ihmisiä, vaan ajatuksissa on vain MINÄ, MINÄ ja vielä kerran MINÄ.
        Autot on vinksin vonksin parkkipaikoilla, eihän sillä mitään välilä, saako joku muu autonsa parkkiin, kunhan MINÄ saan autoni etuoven eteen.

        Kaupoissa ihmiset valtaavat alaa kärryillään ja sukukokouksillaan eikä sillä ole mitään väliä, pääsevätkö muut ostoksia tekemään tai kulkemaan, on vain MINÄ nyt tässä seison vaikka puolipäivää, muista viis.

        Jalkakäytävillä kävellään kuin maailmanomistajat, pääasiahan on vain se, että MINÄ pääsen kulkemaan juuri siitä, mistä MINÄ haluan, muista viis.

        Liikenneruuhkissa ajetaan kuin viimeistä päivää, ohitellaan aiheuttaen vaaratilanteita, koska MINUN pitää saada olla jonon ensimmäisenä, koska aikatauluni on sekunttipeliä.

        Elämä on sekunteista kiinni, se kun voi loppua silmänräpäyksessä.

        huom. OIKEIN sekunti ja sekunneista. VÄÄRIN sekuntti, sekunteista


      • että taas näitä...
        freind kirjoitti:

        Jospa toi sun kommunikointi on vaan yksisuuntaista. Et ole valmis kuuntelemaan toista osapuolta.
        Eiku vaikut pois korvista ja kuulolle.
        Nykysin kun kun toi komminikointi on myös muuttunut telepaattiseeksi.
        Mutta kun kaikki ei sitä osaa, eikä haluaakkaaaan osata .)

        Aika konkreettista telepatiaa,kun meinaa jäädä oven väliin jos yrittää käydä keskustelemassa asioista avoimesti ja haluaa vaan saada yönsä nukuttua...ja meiltä kyllä lähti vaikut korvista,todellakin...:D Ja kyllä se jäi yksipuoleiseksi,kun toinen ei kuuntele eikä myönnä että heissä on mitään vikaa...haluisimpa vaan nähdä sun kommentoinnin kun olisit samassa tilanteessa,mutta helppoo aina viisastella,jos itellä kaikki hyvin...


      • Vahinkouhkaus
        parkkipena kirjoitti:

        joo voihan sitä anoa pysäköinti kieltoa kyseiselle pätkälle ja sitten kun no pysäköity vääri niin hommaa virkavallan paikalle kyllä jo muutman parkkisakon jälkeen autot häipyy kokemusta on

        Jos pihasta ulos ajaessa joutuu vekslailemaan, toisen kulkua on haitattu ja siitä voidaan kirjoittaa pysäköintivirhemaksu. Ellei kunnassa ole lappuliisoja, asiasta voi ilmoittaa poliisille. Poliisilla voi olla riittävästi muita tehtäviä ettei ainakaan ensimmäisellä kerralla tule laputtamaan, mutta jos asiasta ilmoittaa tarpeeksi monta kertaa niin eiköhän joskus lappukin ilmesty.

        Jos kulku on estetty kokonaan niin auto voidaan hinata paikalta (myös Helsingissä) ja jo pelkkä haitta siten että kulku kiinteistölle vaikeutuu voi aiheuttaa hinauksen mutta ainakin virhemaksun.

        Voihan sen kulkua haittavan auton tuulilasinpyyhkijän alle laittaa lapun: "Tällä kerralla ei kolahtanut, mutta...". Kyllä minua ainakin vit**ti kun joku oli pamauttanut ostarin parkkiruudussa autoni oveen lommon omalla ovellaan ja häipynyt paikalta. Koska tekijä oli paennut paikalta, jouduin tekemään rikosilmoituksen poliisille ja maksamaan omavastuun oven korjauksesta.


      • Säännöt on säännöt
        1962. kirjoitti:

        "Aivan ehdottomasti puhuminen on paras keino."

        Puhuminen on liian suosittu yleisneuvo, se onnistuu joskus, mutta hyvin harvoin, minusta se on viimeinen keino aloittajan tapauksessa. Meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmailma. Näin ajattelen elämää nähneenä 4 lapsen ja 8 koulussa olevan lapsenlapsen isoisänä.

        itse olen säästynyt kaikilta elämän ongelmilta ja siten en osaa neuvoakaan paljoa, mitä olisi P kieltomerkki < 2m> kilvellä, sitäkin harkitsisin ja kysyisin kaverilta, tai poliisilta.

        Portista minusta pitää jättää 2 m vapaata, jos se häiritsee sisään/ulosajoa, vielä nykyisenkin lain aikana.

        Liikennemerkkejä (tässä tapauksessa pysäköintikielto) ei voi pystyttää itse yleiselle tielle (omalle tontille voi laittaa epävirallisia merkkejä). Merkin asettamista pitää hakea tienpitäjältä ja pysäköintikiellon saamiselle pitää olla hyvät perusteet, tässä ne eivät ilmeisesti täyty.


      • Anonyymi
        MINÄ MINÄ MINÄ kirjoitti:

        "1962" sanoin tärkeän pointin "meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmaailma". Tuohon kun lisää vielä arvomaailman, joka kehittyy juuri tuosta kotikasvatuksesta, niin ei se puhuminen paljon auta, kun toiset on kasvanut pellossa ja toiset pellon vieressä.

        Jokaikinen päivä sitä törmää mm. siihen, että toiset ei kertakaikkiaan kykene ajattelemaan muita ihmisiä, vaan ajatuksissa on vain MINÄ, MINÄ ja vielä kerran MINÄ.
        Autot on vinksin vonksin parkkipaikoilla, eihän sillä mitään välilä, saako joku muu autonsa parkkiin, kunhan MINÄ saan autoni etuoven eteen.

        Kaupoissa ihmiset valtaavat alaa kärryillään ja sukukokouksillaan eikä sillä ole mitään väliä, pääsevätkö muut ostoksia tekemään tai kulkemaan, on vain MINÄ nyt tässä seison vaikka puolipäivää, muista viis.

        Jalkakäytävillä kävellään kuin maailmanomistajat, pääasiahan on vain se, että MINÄ pääsen kulkemaan juuri siitä, mistä MINÄ haluan, muista viis.

        Liikenneruuhkissa ajetaan kuin viimeistä päivää, ohitellaan aiheuttaen vaaratilanteita, koska MINUN pitää saada olla jonon ensimmäisenä, koska aikatauluni on sekunttipeliä.

        Elämä on sekunteista kiinni, se kun voi loppua silmänräpäyksessä.

        Voi voi,mitäs täällä vähäosaiset naukuu.


      • Anonyymi
        MINÄ MINÄ MINÄ kirjoitti:

        "1962" sanoin tärkeän pointin "meillä on niin erilainen kotikasvatus ja ajatusmaailma". Tuohon kun lisää vielä arvomaailman, joka kehittyy juuri tuosta kotikasvatuksesta, niin ei se puhuminen paljon auta, kun toiset on kasvanut pellossa ja toiset pellon vieressä.

        Jokaikinen päivä sitä törmää mm. siihen, että toiset ei kertakaikkiaan kykene ajattelemaan muita ihmisiä, vaan ajatuksissa on vain MINÄ, MINÄ ja vielä kerran MINÄ.
        Autot on vinksin vonksin parkkipaikoilla, eihän sillä mitään välilä, saako joku muu autonsa parkkiin, kunhan MINÄ saan autoni etuoven eteen.

        Kaupoissa ihmiset valtaavat alaa kärryillään ja sukukokouksillaan eikä sillä ole mitään väliä, pääsevätkö muut ostoksia tekemään tai kulkemaan, on vain MINÄ nyt tässä seison vaikka puolipäivää, muista viis.

        Jalkakäytävillä kävellään kuin maailmanomistajat, pääasiahan on vain se, että MINÄ pääsen kulkemaan juuri siitä, mistä MINÄ haluan, muista viis.

        Liikenneruuhkissa ajetaan kuin viimeistä päivää, ohitellaan aiheuttaen vaaratilanteita, koska MINUN pitää saada olla jonon ensimmäisenä, koska aikatauluni on sekunttipeliä.

        Elämä on sekunteista kiinni, se kun voi loppua silmänräpäyksessä.

        Asiaa


    • inhokkinaapurille

      Riko kananmuna, kyrsii varmaan raapia sitä lasista.

    • näin teen minä ainak

      Pakastettu peruna pakoputkeen,renkaat puhki,muutama kolhu kylkeen ja auto nurin, niin eiköhän tajuu.

    • Narkki tai Kekkonen

      Mä päällystin kerran kontaktimuovilla naapurin lutkan auton tuulilasin.
      Eihän siitä mitään muuta läpi näkyny ku valo. Kuviot oli yhtä sekamelskaa. Ihan ku ois ollu kunnon tripillä.
      Lehmä ei sitä ees tajunnu, ajeli vaan muina lehminä autolla, niinkuin mitään ei ois tapahtunut.

    • En suosittele:

      Mut vois vaihtaa niiden autojen rekisterikilpiä keskenään, nii ja jos on diesel ni vois lorauttaa löpöt tankkiin ja tehdä vihjeen tullille.

    • selvä juttu

      jätät tietysti oman autosi porttisi pieleen, niin että naapuri ei saa siihen autoaan.

    • Toytoa Yaris

      Tuo oli hyvä ehdotus,, tietysti voi asiasta ystävällisesti mainitakin.

    • Lisää vaihtoehtoja

      Kokeile hankkia porttiin ovet. Käyt aina sitten soittamassa ovikelloa ja pyydät siirtämään heidän autonsa koska 'et saa porttia kokonaan auki kun heidän autonsa on tiellä'. Muutamana aikaisena aamunakin kun teet tämän niin, luulisi että pikku hiljaa tajuaa jättää autonsa kauemmas.

    • jäynää jäynä'ä

      Kyllä ainoa oikea vanha kunnon kosto on pikaliimaa kaikkiin naapurin autojen lukkoihin, joka ainoaan. Pikaliimaa saa halvalla usemman tuubin setin esim . Motonetistä.

      Myös ilman päästäminen vähintään 2:sta renkaasta per auto on ihan hyvää peruskauraa.

      • Ei toimi

        En muista koska olisin käyttänyt viimeksi avainta auton oven avaamiseen. Mutta jos on vanha romu eikä ole keskuslukitusta niin sitten on eri asia.

        Nykyautoissa on kompressori mukana autossa kun ei ole edes vararengasta. Renkaan puhkaiseminen on taas ilkivaltaa ja siitä saa rangaistuksen.


    • näpäyttäjä

      Hölmö. Naapuri voi näpäyttää sinulta nenän poskelle. Opettele toimimaan sivistyneesti.

    • puksiir abi

      Miten olisi hinauspalvelu, siirrosta lasku hinattavalle.
      Tietysti ilmoitus poliisille ensin, ethän sinä voi tietää kenen auto siihen on jätetty.

    • valtavirta

      tiputtele nauloja siihen paikaan missä autot ovat.ilmoituksen varo nauloja.tuskin keräävät ,jos keräävät ,laita uudesstaan.

      loskakelillä naulat jäätyy maahan.

      kutsu poliisit antavat väärin pysäydestä autosta.

      jos vielä sattuu talvella et pääse ajamalla pois,kutsu poliisi,hoitavat hommat,käyvät naapurille että ei noi saada tehdä.tekevät ilmoituksen hinausauto vie varikolle,hakevat sietä,mania taskussa.

    • toteaja.

      kun alat 'kujeilemaan', varaudu vastaiskuun.

    • Sama vika

      Voi olla että muistan väärin mutta teillä pitää olla minimissään 5 m suuntaansa tilaa kääntymä - liikkumatilaa omalta pihatieltä/ portilta. Jos siihen on pysäköity auto voit soittaa poliisin tai hinausauton... Näin minua poliisi ohjeisti... Eipä enään auto seiso meidän ajoväylän edustalla tai jos seisoo liikkuu hyvin nopeasti kun pihaan ilmestyn....

      • 303030

        Muistama 5metriä ennen ja jälkeen mm.porttikonkia on historiaa,joskus 50-60 luvulla tuollainen säännös oli,nyt eletään 2013 vuotta.Jo maalaisjärjellä ajateltuna JOS pysäköidään toisen kiinteistön portin eteen on varmasti väärin ja siihen löytyy sanktiot ,
        mutta jos ajotaidot ei riitä vekslaamiseen,autokoulut järjestää opetusta.Unohda noi ohjeet nauloista,ruuveista,siitä kiinni kun jäät,ei epäilystäkään ettetkö olisi rengasvahingoissa korvausvelvollinen,100% varmaa.Asun ok-taloalueella ja vastapuolella asuu pariskunta jossa mies pääsee pihaltaan ajamaan ajoväylle ilman mitään ongelmia,mutta vaimonsa taasen päästäkseen samalle kadulle joutuu suorittamaan monetkin vekslaukset,kädet huitoo kuin tynnörin pesijöillä ja suu kalkattaa,sukupuolella ei ole mitään tekemistä ajotaidon kanssa,joten jälki viisaat jättää rääpimiset sisälleen !Katu josta nyt kyse leveydeltään ajoväylän osalta n,5m,´ n.2m jalkakäytävän osuus tuon tynnörinpesijän asuinpuolella,elämä on vaikeaa jos niin haluaa.


      • Sama vika
        303030 kirjoitti:

        Muistama 5metriä ennen ja jälkeen mm.porttikonkia on historiaa,joskus 50-60 luvulla tuollainen säännös oli,nyt eletään 2013 vuotta.Jo maalaisjärjellä ajateltuna JOS pysäköidään toisen kiinteistön portin eteen on varmasti väärin ja siihen löytyy sanktiot ,
        mutta jos ajotaidot ei riitä vekslaamiseen,autokoulut järjestää opetusta.Unohda noi ohjeet nauloista,ruuveista,siitä kiinni kun jäät,ei epäilystäkään ettetkö olisi rengasvahingoissa korvausvelvollinen,100% varmaa.Asun ok-taloalueella ja vastapuolella asuu pariskunta jossa mies pääsee pihaltaan ajamaan ajoväylle ilman mitään ongelmia,mutta vaimonsa taasen päästäkseen samalle kadulle joutuu suorittamaan monetkin vekslaukset,kädet huitoo kuin tynnörin pesijöillä ja suu kalkattaa,sukupuolella ei ole mitään tekemistä ajotaidon kanssa,joten jälki viisaat jättää rääpimiset sisälleen !Katu josta nyt kyse leveydeltään ajoväylän osalta n,5m,´ n.2m jalkakäytävän osuus tuon tynnörinpesijän asuinpuolella,elämä on vaikeaa jos niin haluaa.

        Ai historiaa... No tätä asiaa hoidettiin viranomaisen kanssa vuonna 2012.... Kylläpä ne vuodet kuluu nopeaa...


      • edelleenkin.......
        Sama vika kirjoitti:

        Ai historiaa... No tätä asiaa hoidettiin viranomaisen kanssa vuonna 2012.... Kylläpä ne vuodet kuluu nopeaa...

        Joo, eipä noi säädökset ole mihinkään muuttunut, sama 5m pätee yhä


      • Hälyytys432
        303030 kirjoitti:

        Muistama 5metriä ennen ja jälkeen mm.porttikonkia on historiaa,joskus 50-60 luvulla tuollainen säännös oli,nyt eletään 2013 vuotta.Jo maalaisjärjellä ajateltuna JOS pysäköidään toisen kiinteistön portin eteen on varmasti väärin ja siihen löytyy sanktiot ,
        mutta jos ajotaidot ei riitä vekslaamiseen,autokoulut järjestää opetusta.Unohda noi ohjeet nauloista,ruuveista,siitä kiinni kun jäät,ei epäilystäkään ettetkö olisi rengasvahingoissa korvausvelvollinen,100% varmaa.Asun ok-taloalueella ja vastapuolella asuu pariskunta jossa mies pääsee pihaltaan ajamaan ajoväylle ilman mitään ongelmia,mutta vaimonsa taasen päästäkseen samalle kadulle joutuu suorittamaan monetkin vekslaukset,kädet huitoo kuin tynnörin pesijöillä ja suu kalkattaa,sukupuolella ei ole mitään tekemistä ajotaidon kanssa,joten jälki viisaat jättää rääpimiset sisälleen !Katu josta nyt kyse leveydeltään ajoväylän osalta n,5m,´ n.2m jalkakäytävän osuus tuon tynnörinpesijän asuinpuolella,elämä on vaikeaa jos niin haluaa.

        Hälytyajoneuvojen on päästävä kulkemaan esteettömästi. Palohälytys ja paloauto tulee ja ajaa naapurisi auton ruttuun tullessaan pihallenne. Väärästä hälytyksestä pieni maksu on vähäistä tästä nautinnosta. Voit toki myös koittaa perustella tällä seikalla asiaa naapurillesi.


    • helppo homma

      Pistä Seiskaan kuva autoista ja lähetä siinä viesti että ei ole helppoa lähteä pois omasta pihasta kun naapurit tuovat autonsa esteiksi.

    • Kestotilaaja

      Onpa hyvä, että poliisin epäselvään tulkintaan löytyy joku lukuarvo.
      Kaupungissamme tulkitaan jotain lakipykälää liikenteen haittaamisesta,
      ilman mitään mitattavaa arvoa.

      Kun pysäköin autoni samoin, kuin naapurimme ovat tehneet vuosikymmenet,
      tulivat poliisit välittömästi käskemään siitämään.
      Sanoin syyksi sen olevan lumiesteenä, naapurin kadun yli työntämälle lumelle.
      Selitys kelpasi. Törkeydeltä voi puolustautua hävittömyydellä.

      Kun pysäköin mopon lumiesteeksi, niin taas sama lain tulkinta ja siirtovaatimus.
      Sanoin, että mitatkaa, että asia käsitellään sitten oikeudessa.
      Enkä siirrä mopoa, ennen kuin on esittää tarkka laki tai oikeuden päätös.
      Lähtivät häntä koipien välissä virka-autoon.
      Mopo pysyi lumiesteenä kesän tuloon saakka.

      Kysyin naapurini pysäköityä autonsa, siten että tilaa jäi alle 2,5 metriä,
      että voisiko virkamies nyt käydessään mitata, onko yli 3 m pelastustie olemassa.
      Ei voitu mitata, poliisiauto mahtuu kun jäistä penkkaa murskasi.
      Ei niin mitään rajaa tai sääntöä.

      Kun sanoin lain tulkinnan olevan tasapuolinen,
      niin olen soittanut yölläkin poliisit naapureilleni.
      Ovat joutuneet siirtämään useasti perinteisesti pysäköimänsä autonsa.
      Eivätkä ole älynneet vaatia tarkempaa perustetta.

      Naapurit syyttivät kotirauhan häiritsemisestä, kun perheemme jäsen
      kysyi puhelimella silloisen järjestyssäännön vastaisista lumitöistä.
      Nyt poliisilla on lupa hoitaa tyhmyyksiä.

      • Pilkun viilal...

        Oloipa typerää käytäytymistä onneksi et ole minun naapurini!


    • Hei Weeny

      You are such a Pussy ! Josko asiallisesti ja ystävällisesti sanoisit naapurille asiasta, äläkä pillitä täällä.

    • mek

      Laitappa 50-100 noin 10-30 millista ruuvis siihen kohtaan missä autoja parkeerataan ja kun muutamat renkat menevät niin uskovat tai soita paikkakuntasi liikenneasioista vastaavalle ja hommaa pysähtymis ja pysäköinti kielto teidän portin kohdalle kummallekkin puolelle niin hyvä tulee. Sanoppa muutaman kerran niin voi tehota.

    • sklfjljslfjklsjfjlas

      Jospa seuraavan kerran soittaisit poliisille.
      Tiellä kun ei saa pysäköidä portin eteen eikä välittömästi sen saman puolen kadun vasemmalle puolelle (5m) estäen näin a) näkyvyyttä b) estämällä ja vaikeuttamalla portista liikennöiviä ajoneuvoja

      Siis eihän normaalistikaan saa tieliikennelain vastaisesti pysäköidä tuollaiseen paikkaan josta on sisää-ulos-ajoväylä kuten porttikonki, pihalta tulo tielle jne. sen estää laki jossa on selvästi asia kerrottu.

      Jos ja kun kyseessä on yleinen tie, niin ota todisteeksi kuva, soita pysäköinninvalvojalla virka-aikana tai sen jälkeen poliisille.

      Tieliikenne lain mukaan ei saa haitata tai estää poistumistietä, eli vaikka ei olisi liikennemerkein osoitettu pelastautumistietä niin tietä ei saa tukkia myöskään siten, ettei siitä pääse esim. paloautot ym.,

      Joten on aika monta syytä jonka perusteella sakot napsahtaa tuolle sun naapurille.

      • Tieliikennelaki

        Tieliikennelain mukaan:

        27§
        Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot

        Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.

        Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:

        2) risteyksessä ja viittä metriä lähempänä risteävän ajoradan lähintä reunaa tai sen ajateltua jatkoa ajoradalla;

        28§
        Erityiset pysäköintikiellot

        Pysäköinti on kielletty:
        2) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla ja muutoinkin siten, että ajoneuvoliikenne kiinteistölle tai sieltä pois oleellisesti vaikeutuu;

        4) siten, että pääsy toiseen ajoneuvoon tai sen kuljettaminen pois paikalta estyy;


      • Sääntöjä kertaamaan!
        Tieliikennelaki kirjoitti:

        Tieliikennelain mukaan:

        27§
        Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot

        Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä sellaiseen paikkaan eikä siten, että siitä aiheutuu vaaraa tai että liikenne tarpeettomasti estyy tai häiriytyy.

        Pysäyttäminen ja pysäköinti on kielletty:

        2) risteyksessä ja viittä metriä lähempänä risteävän ajoradan lähintä reunaa tai sen ajateltua jatkoa ajoradalla;

        28§
        Erityiset pysäköintikiellot

        Pysäköinti on kielletty:
        2) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla ja muutoinkin siten, että ajoneuvoliikenne kiinteistölle tai sieltä pois oleellisesti vaikeutuu;

        4) siten, että pääsy toiseen ajoneuvoon tai sen kuljettaminen pois paikalta estyy;

        Eli tuossa tuli nykyisen tieliikennelain lainaus noista etäisyyksistä. Todellakin se vanha 2 m sääntö portin molemmin puolin on kumottu eikä enää ole mitään mittasääntöä, laki vain toteaa ettei saa vaikeuttaa. Kapealla kadulla etäisyys portista voi olla vaikka 10 m ennen kuin se ei enää estä kulkua. Lisäksi siis pysäköinti voi olla kiellettyä kapealla tiellä myös porttia vastapäätä koska se voi haitata kulkua estämällä auton kääntymisen (auto voi olla isokin, esimerkiksi paloauto tai kiinteistölle tavaraa toimittava kuorma-auto).

        Tuolla aiemmissa kommenteissa puhuttu 5 m sääntö koskee risteyksiä ja portti ei synnytä risteystä.


    • Aku & Teppo

      Lue ensin Aku Ankan ja naapurinsa Teppo Tulpun sotatilaksi kehittyvästi naapurisuhteesta kertovia sarjakuvia ennen kuin toimit.

    • Petri Pa...

      Peruna pakoputkeen ; ) .

    • maarit18

      Sanot suoraan mutta hienotunteisesti ensin alkuun ja katso mitä tapahtuu ! Kyllä hätä keinot keksii ! Tsemppiä !

      • huij1

        Laita pysäköintisäännöt paperille ja pyyhkijän alle,lisäksi "ensimmäinen varoitus,toiseksi virkavalta tulee antamaan pysäköimiskoulutusta".Minullakin naapuri pysäköi mun tontin kohdalle autonsa ja vieraidensa autot,omalla pihallaan ei voi järjestystä pitää,että mahtuis,eikä oman tonttinsa kohdalle voi pysäköidä,vaikka yhtä pitkä osuus kadusta.Kesällä vaivaantunut olo kuistilla saunan jälken istuessa,kun nenän alle autoja pysäköidään.Mutta eihän kapteenin ja opettajan tarviikkaan ymmärtää ihan kaikkea.Sitäkään etteme anna heidän lastensa ja näiden kavereiden juoksennella kukkapenkeillämme ja kasvimaillamme.


    • Kkk.kuu

      Rohkeasti vain juttusille ja keskustele asiallisesti,ei asiat korjaannu kirjoittelemalla
      Suomi24 keskustelu palstalle. Mielestäni kertoo pelkuruudestasi ettet rohkene
      kohdata naapuriasi kasvotusten.

      Mikäli kyse on yleisestä kadusta tai tiestä, sinun vaikuttamis mahdollisuudet ovat
      kyseiseen asiaan mitättömän pienet. Näitä tällaisia tapahtuu joka kaupungissa
      ja kyläpahasessa. Ihmiset tulevat suvaitsemattomiksi naapureitaan kohtaan.

      Sitä jos syntymälahjana onnistuu saamaan numeroa liian pienen päänahan,hyvin
      mitättömätkin asiat ahdistaa, kuten naapurin kaikenlainen toiminta.

      Katso hyvä ihminen peiliin ja katso syvälle silmiin tuota peilistä katsovaa kuvajaista, moneen asiaan löytyy vastaus tuosta peilistä katsovasta kuvasta.

    • Valivalivalittaja

      Hyvä on siirrän autot omalle pihalle, mutta lopeta sinä kyttääminen ikkunasta.

      T. Naapurin Pena

    • Tämähän on

      selvä tapaus. Meidän kulmillakin oli samanlainen sotku, koska rentoparkkeeraaja kuului Öykkäröivään Oikeistoon ja Koppavaan Kokoomukseen. Hänen ei tarvinnut välittää toisten tilanteesta mitään!

    • Pari valittua sanaa

      Maailmaan mahtuu kaikenlaista. Jos sanot naapureillesi reilusti, että sulla on vaikeuksia päästä pihastasi pois, koska heidän autonsa tukkivat ajoväylän. Jos he ovat fiksuja, niin kyllä he ymmärtävät vastaisuudessa jättää liikkumatilaa sisäänkäyntisi kohdalle.

      Jotkut autoilijat (asukkaat) ovat vaan niin ajattelemattomia, että heille on kehittynyt, jokin minä-, minä-, minäitsetauti. Mun teki mieli mennä kersojen avuksi, kun ne pelasi kesällä keinupalloa. Paikka on kaavoitettu lasten leikkipaikaksi, eli siellä on keinut ja hiekkis. Kahden rivarin asukkaat ovat ottaneet paikan pysäköinitipaikakseen, koska kaikki autot eivät mahdu kait omaan pihaan. Eräs nainen huusi lapsille, että hävitkää siitä ja menkää tonne ylemmäs leikkikentälle pelaamaan ja katsokaakin, että hänen autoonsa ei tule minkäänlaista jälkeä. Oikeesti teki mieli mennä sanomaan sille naiselle pari valittua sanaa.

      • bnbvnbmnbm

        Mutta suomalaisena tuppisuuna et mennyt?


    • Köyttä viritellessä

      Voi herranjumala, mitä ongelmia ihmisillä!!! Muuttakaa korpeen Sallan Naruskaan!!! Siellä tosin voi porotokka tulla jopa metsäänne!!! Hui kauhistus!!!

    • Resepti

      1. Sytytä nuotio pihallesi.
      2. Soita palokunta sammuttamaan.
      3. Katso kuinka palokunta antaa kyytiä portin edessä olvalle autolle.

      • damn2

        Typerin idea ikinä!!Palokunnalla on oikeitakin paloja sammutettavana! Ja sinä aikana, kun touhuatte näitä naapurijäyniä voi jaadä ihmishenki pelastamatta, vaikkapa oma rakkaasi. Mietippä sitä.


      • Pistetään paremmaksi
        damn2 kirjoitti:

        Typerin idea ikinä!!Palokunnalla on oikeitakin paloja sammutettavana! Ja sinä aikana, kun touhuatte näitä naapurijäyniä voi jaadä ihmishenki pelastamatta, vaikkapa oma rakkaasi. Mietippä sitä.

        No sitten kannattaa sytyttää oma talo tuleen.


    • KALLE KELLO

      Olisin sanonut jotta mene puhumaan naapurilles, mutta "tylsät puhumiset" paljastikin sen, että keksitty juttu. Olisit nyt käyttänyt niitä nystyröitäs vähän aktiivisemmin

    • Tätä voi käyttää

      https://www.google.fi/search?q=vitun hieno pysäköinti&hl=fi&client=firefox-a&hs=8eY&tbo=d&rls=org.mozilla:fi:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=rn4cUbXpMcrCswaXsoHwAg&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1044#imgrc=XmkSkClcRPEgVM:;FLTyGzgNk4NMIM;http://manzano.naurunappula.com/nn/0/001/451/15739.jpg;http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3465.0;640;348

      Tämä sopii hyvin...

    • pakollista

      jos puhuminen on turhaa niin pikkasen naarmuja peltiin silloin tällöin ehkä saa heidät parkkeeraan muualle:)

      • Väärä ohje

        Muutaman naarmun jälkeen naapuri ottaa valokuvan todisteeksi rikosilmoitusta varten ja sitten maksat auto rempan lisäksi vielä sakot.


    • Koprologi

      Kiipeät konepellille kyykkimään ja ponnistat kunnon höyryävän tortun tuulilasille. Pakkasella ripulijätös tehoaa vielä paremmin.

    • hah45

      uretaania pakoputkeen vaan

    • KOKEILTU

      Uretaania pakoputkeen ja kaikkiin ovien ympäryksiin ja tavara luukkuun , kyllä riittää naapurilla rapsutelua jos koskaan saa oveja enää auki hyvin on toiminut.

    • _kartsa_61

      Siis autot ovat oikein pysäköitynä kadun varteen vai ? Jos kolme autoa laitetaan portin eteen kuten sinä kuvaat et varmaan pääsisi pihaasi.
      Se kadun varsi ei ole sinun . Sinä et sitä omista vaikka niin näköjään haluaisit.
      Jatka vaan valittamista täällä ja osoita kusipäisyytesi..

      • Ystävänpuhelu

        Onpa hyvä, että katu ei ole yksityisvallassa.
        Silloin voi soittaa poliisit osoittamaan kusipäisyyttä.
        On aina tehonnut kiukkuisiin napureihini.


      • ystävän neuvo
        Ystävänpuhelu kirjoitti:

        Onpa hyvä, että katu ei ole yksityisvallassa.
        Silloin voi soittaa poliisit osoittamaan kusipäisyyttä.
        On aina tehonnut kiukkuisiin napureihini.

        Ei tuollaisen Euroopan omistajan kanssa kannata ruveta rettelöimään .Ota poliisiin yhteyttä kyllä he virkansa puolesta hoitaa asian ei sitä tiedä miten tyhmä mies lienee.


    • mek

      Yksi hyvä konsti on että laitat sen oman pihan ja kadun pätkän pelastustuieksi että ampulansssi tai paloauton on päästävä sinunkin pihaan ja sen saat kun puudät palotarkastajan käymään niin ne sanovat voiko siihen pysäköitä tai anot kunnaltasi kieltomerkit kasullee. Toinen tapa on kun seuraavan kerran parkeeraavat niin 5cm läydänpätkää naula pystyy ja semmoiset kahden renkaan alle niin eivät pääse sen jälekeen mihinkään ja käyppä sanomassa asiasta naapureille niin hyvä tulee.

    • Haittaaks

      Parkkeeraa oma autosi tien toiselle puolelle niin varmaan poliisi käy selvittämään haittaako tämä ketään .

    • Mehmetto.F

      pikuliima lukko ureaani pakopytkeen nain mina teen tolasille

    • nimimerekki

      Paras vaihtoehto on kirjoitella asiasta kaikille internet foorumeille ja toivoa että naapuri lukee samoja palstoja.
      ps. suomen toivottomat tapaukset.

    • Abdullahi6666

      10 litraa bensaa ja tulitikku, niin kyllä lähtee!

    • UrsulaBundi

      Toi kuullostaa jo siltä kuin puhuisit mun vanhempien kadusta. Tääl on yhellä naapurilla 4 autoa tiellä, vaikka ne sais aika monta niistä pihalle jos ne joskus siivois sitä pihaa. Ja ne autot seisoo toisen naapurin portin edessä. Muutenkin niin tämä tie on niin siro et hyvä jos 2 autoo mahtuu ajamaan eri suunnist samaan aikaan. Aurausmiehet on monta kertaa valittanu aiheesta ja ovat sanoneet että jos ne seisoo siellä tiellä, niin ne ei mahdu auraamaan eli tie jää auraamatta. En edes ymmärrä mihin ne tarvii kaikki ne autot koska useimmiten siel seisoo ainakin 2 autoo käyttämäti joka päivä.

    • Naapuri trollaa

      Voi voi ihmiset hyvät.... täähän on ihan selvä trollaus!

    • järki käteen

      Suurin osa tässä ketjussa typeriä vinkkejä, jotka yllyttävät ilkivallan tekoon. ilkivalta on rangaistava teko.
      Mene ja puhu sen naapurisi kanssa, niinkuin muutama ehdotti. Puhumalla asiat selviää.

    • Leeta

      Puhumiset ei tarvi olla tylsiä. Ystävällisesti vain huomautat heille asiasta. En tosin tunne naapureitasi, enkä tiedä millaiset välit naapuriesi kanssa on. Mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

    • Anteeksi, en ymmärrä kysymystä?

      Siis "miten voisimme näpäyttää"? Miksi ketään pitäisi voida näpäyttää. Ei kuulosta kovin aikuiselta, eikä muutoinkaan terveeltä.

      Kyllä aikuismaisin tapa tällaisessa tilanteessa on ottaa asia esille rehellisessä, mutta ystävällissävyisessä keskustelussa.

      En ihmettele, että suomalaiset voi huonosti, kun meillä on näitä "näpäyttelijöitä". Vähän enemmän soisi rakkautta ja suvaitsevaisuutta toisia kohtaan hei

      • jklsjflewrwerwerwerw

        Miksi ei sais "näpäyttää".

        Mä ainakin olen huomannut että se on paljon tehokkaampaa kuin kohtelias ja asiallinen keskustelu toisten kanssa.

        Mulla on ollut ihan vastaavanlaisia juttuja tuossa oman asuntoni edessä ja on sanottu kauniisti ja kohteliaasti, että "moi, sun autos on hieman pahassa paikkaa, mä en pääse mun pihasa mihinkään koska auto tukkii kokonaan mun ulosmenon" ja useampi muukin vastaava kauniista kerottu ja mikä on ollut vastaus ja tulos

        "ai sori, en mä tiennyt" "anteeksi, en mä enää" (henkilö joka teki tät useampaan otteeseen ja kyse on a) aluepysäköintikiellon alue b)pihakatu (jolle tietliikenteessä ei saa pysäköidä c) ei saa pyskäköidä ulosmenon/portin ym. kohdille

        Jostain helvetin syystä näpäytys on paljon parempi kun vielä tehostaa sitä sakonuhalla ym:lla ja suosittelen tätä tapaa kauniin puhumisen sijasta kun kaunis puhuminen ei ole omalla kohdallani auttanut yhtään mitään vaan nämä helvetin tunarit tekeytyy ns. "ai sori en huomannut" selityksien taakse ja oikeasti kysymys on vain siitä, ettei ihmiset välitä pas..k.a..n vertaa toisista ja kunnioita muiden oikeuksia ja säännöistä viis.. näin se homma pelittää niin pysäköinnissä, itse ajamisessa ja monessa muussakin ja tähän auttaa vaan kunnon näpäytys ja uhkasakot ym. koska ihmiset on niin vitin... tyhmiä ja ääliöitä omaan napaansa tujottajia.


      • .....
        jklsjflewrwerwerwerw kirjoitti:

        Miksi ei sais "näpäyttää".

        Mä ainakin olen huomannut että se on paljon tehokkaampaa kuin kohtelias ja asiallinen keskustelu toisten kanssa.

        Mulla on ollut ihan vastaavanlaisia juttuja tuossa oman asuntoni edessä ja on sanottu kauniisti ja kohteliaasti, että "moi, sun autos on hieman pahassa paikkaa, mä en pääse mun pihasa mihinkään koska auto tukkii kokonaan mun ulosmenon" ja useampi muukin vastaava kauniista kerottu ja mikä on ollut vastaus ja tulos

        "ai sori, en mä tiennyt" "anteeksi, en mä enää" (henkilö joka teki tät useampaan otteeseen ja kyse on a) aluepysäköintikiellon alue b)pihakatu (jolle tietliikenteessä ei saa pysäköidä c) ei saa pyskäköidä ulosmenon/portin ym. kohdille

        Jostain helvetin syystä näpäytys on paljon parempi kun vielä tehostaa sitä sakonuhalla ym:lla ja suosittelen tätä tapaa kauniin puhumisen sijasta kun kaunis puhuminen ei ole omalla kohdallani auttanut yhtään mitään vaan nämä helvetin tunarit tekeytyy ns. "ai sori en huomannut" selityksien taakse ja oikeasti kysymys on vain siitä, ettei ihmiset välitä pas..k.a..n vertaa toisista ja kunnioita muiden oikeuksia ja säännöistä viis.. näin se homma pelittää niin pysäköinnissä, itse ajamisessa ja monessa muussakin ja tähän auttaa vaan kunnon näpäytys ja uhkasakot ym. koska ihmiset on niin vitin... tyhmiä ja ääliöitä omaan napaansa tujottajia.

        Eräässä vaiheessa naapuri soitti kova äänisesti musiikkia lähes joka yö. Kun laitoin heille lapun asiasta, sellainen meno loppui samantien ja on ainakin 10 kk pysynyt niiden mielessä. Joten kyllä on fiksumpaa ensin yrittää puhumalla/kirjeellä, ennen kuin alkaa näpäyttämään.


      • rakkaat naapurit

        Kun tuollainen ap:n kuvaama jästipää ajaa sen autonsa siihen pihan eteen ei sekään ole kovn aikuismaista tai tervettä. Typerien ihmisten kanssa ei toimi kuin typerät keinot.
        Itsellä ollut naapurina hyvin samantapainen tapaus, tosin silloin ei ollut kyse autosta vaan rivitalojen takapihoista. Jostain syystä naapuri ei millään ymmärtänyt, että hänellä on oma pihansa ja meillä omamme. Antoi kakaroidensa ja välillä perheen koirankin juosta puolellamme. Hankittuamme aidan ja sanottuamme asiasta nauroi vastaukseksi ja meno vain jatkui. Onneksi löysimme paremman asunnon niin pääsimme siitä helvetistä.


      • Hölmökö oot?
        jklsjflewrwerwerwerw kirjoitti:

        Miksi ei sais "näpäyttää".

        Mä ainakin olen huomannut että se on paljon tehokkaampaa kuin kohtelias ja asiallinen keskustelu toisten kanssa.

        Mulla on ollut ihan vastaavanlaisia juttuja tuossa oman asuntoni edessä ja on sanottu kauniisti ja kohteliaasti, että "moi, sun autos on hieman pahassa paikkaa, mä en pääse mun pihasa mihinkään koska auto tukkii kokonaan mun ulosmenon" ja useampi muukin vastaava kauniista kerottu ja mikä on ollut vastaus ja tulos

        "ai sori, en mä tiennyt" "anteeksi, en mä enää" (henkilö joka teki tät useampaan otteeseen ja kyse on a) aluepysäköintikiellon alue b)pihakatu (jolle tietliikenteessä ei saa pysäköidä c) ei saa pyskäköidä ulosmenon/portin ym. kohdille

        Jostain helvetin syystä näpäytys on paljon parempi kun vielä tehostaa sitä sakonuhalla ym:lla ja suosittelen tätä tapaa kauniin puhumisen sijasta kun kaunis puhuminen ei ole omalla kohdallani auttanut yhtään mitään vaan nämä helvetin tunarit tekeytyy ns. "ai sori en huomannut" selityksien taakse ja oikeasti kysymys on vain siitä, ettei ihmiset välitä pas..k.a..n vertaa toisista ja kunnioita muiden oikeuksia ja säännöistä viis.. näin se homma pelittää niin pysäköinnissä, itse ajamisessa ja monessa muussakin ja tähän auttaa vaan kunnon näpäytys ja uhkasakot ym. koska ihmiset on niin vitin... tyhmiä ja ääliöitä omaan napaansa tujottajia.

        "Mulla on ollut ihan vastaavanlaisia juttuja tuossa oman asuntoni edessä ja on sanottu kauniisti ja kohteliaasti, että "moi, sun autos on hieman pahassa paikkaa, mä en pääse mun pihasa mihinkään koska auto tukkii kokonaan mun ulosmenon" ja useampi muukin vastaava kauniista kerottu ja mikä on ollut vastaus ja tulos

        "ai sori, en mä tiennyt" "anteeksi, en mä enää" (henkilö joka teki tät useampaan otteeseen ja kyse on a) aluepysäköintikiellon alue b)pihakatu (jolle tietliikenteessä ei saa pysäköidä c) ei saa pyskäköidä ulosmenon/portin ym. kohdille"

        Tuossahan tilanteessa oli täysin selvä tapaus. Eihän siinä olisi tarvinnut sanoa mitään naapurille. Soitto kunnan pysäköinninvalvontaan tai poliisille niin eiköhän asia olisi jäänyt mieleen muutaman sakkolapun jälkeen.


    • Ikävä temppu

      Luot vaan lunta portiltasi niin ettei naapuri pääse helposti liikenteeseen, ainakaan vailla
      hiekotus-sepelii ja lapijoo.

      • Jep.

        Lumikasat eteen ja taakse. Hiukan vettä joukkoon, että jäätyvät riittävän koviksi.


    • sam8

      miksi et viestistä selkeäsi naapurille että teitä vittutaa se että hän jättää auton teidän portineteen niin miksi et kehota naapuria siirtämään autoa pois pian tai muuten tilaat hidausauton joka hidaa auto pois ja hän joutuu maksamaan laskun

    • helppo keino

      Lumi on uusiutuva luonnonvara. kai se auto on joskus pois tuolta paikalta. Kasaa siihen reilusti lunta, niin ei ainakaan pääse siihen paikkaan tunkemaan.

    • Asiallinen keskustelu naapurin kanssa auttaa usein miten. Moni yllättyy, kun heille puhutaan ystävällisessä hengessä. Maailmassa on jo liikaa ilkeyttä ja pahansuopaa.
      Hyvää ystävänpäivää kaikille!

    • naapurinautoketuttaa

      Haluan säilyttää naapuri sovun, enkä halua ryhtyä sotimaan asiasta, joten näiden teidän antamienne vinkkien perusteella nostan vain käteni pystyyn, enkä aio tehdä mitään. Taidan olla vähän kädetön näissä hommissa, kun en mitään saa aikaiseksi. En uskalla puhua naapurilleni mitään, vaan kasvatan vihaani niin kauan, että varmasti räjähdän. Puin koko ajan nyrkkiäni ja tulen koko ajan vain vihaisemmaksi ja vihaisemmaksi.

      • Joor shois

        Niin teet kuin haluat. On ainakin saanut vinkkejä fiksuista ja vähemmän fiksuista tavoista toimia. Valinta on sinun, yksinomaan sinun.


      • Naisen logiikkaa....

        Naapurisopu kannattaa aina säilyttää, on ikävä lähteä töihin riidoissa. Kerro naapurille kuinka asia oikeasti on. Naisena kertoisin olevani huono kuski ja pelkään kolhivani autoanne kun se on noin lähellä.....kulkuväylää.....etenkin liukkaalla pelkään menettäväni autoni hallinnan kun kääntelen ja vekslaan autoani. Ei luulisi olevan vaikeaa... Aamulla unenpöpperössä myös voin vahingossa peruuttaa auton kylkeen jne syitä löytyy . Joskus on heittäydyttävä hieman yksinkertaiseksi, naapurisi auttaa mielellään ystävällistä naapuria. Naapuruussuhteet säilyvät ja ongelma ratkeaa. Tyhmä sentään ei pidä olla ja mennä epäasiallisuuksia laukomaan. Asumisviihtyvyys on kultaakin arvokkaampaa.


    • massikka44

      vähän lekalla kulmaan... no ei. lappuliisaa voisi leikkiä, eli kirje tuulilasiin, että jos ei siirry niin hinataan ensi kerralla. tai vaikka silläkin kerralla jos oikein vituttaa. jos olisi sallittua, paloauto voisi murjoa ko. autot mennessään teille... voitko lumeta ja jäädyttää autot oikein kuntoon, etteivät pääse niihin käsiksi.. heh heh. aika vittumaisia ovat.

    • Porttivahti3

      Mitä jos veisit oman auton naapurin portin pieleen=))

    • jaah?!

      Minä sanon tähän sairaaseen keskusteluun tästä sivusta vaan sen, että vaikka kuinka ystävällinen asiakaspalvelija olisi tämän Suomi24:n ylläpidossa ( kuten oli silloin, kun viimeksi soitin Suomi24:n ylläpitoon), niin tämäKÄÄN keskustelu ei mielestäni ole ihmisten silmille sopivaa, ja toivottavasti myös Suomi24 on tarvittaessa rikosoikeudellisessa vastuussa pelotellessaan viattomia keskustelupalstalukijoita...

      Mitä tulee naapurisuhteisiin, niin hankkikaa oma elämä! Sentään vanha kansakin osa tarvittaessa keskustella naapureidensa kanssa ihan ystävällisesti ja rakentavasti, eikä kukaan fiksu käytä naapureidensa vainoamiseen mitään laittomia keinoja ainakaan, mutta nykynettiajan p*skasakki nettih'irikkötrolliporukka, joka säälittävästi käyttää jotakin tällaista Suomi24 keskustelupalstaa esimerkiksi naapureidensakin herjaamisen tai kyttäämisen välineenä, saisi hävetä. Ja ketjussa näkyy olevan useita laittomia viestejä: minä en ala niistä poistopyyntöjä laatimaan, kosken tiedä mitkä tai millaiset ihmiset tässä Suomi24:a kirjoittelee, ja se asia on tämän Suomi24:n ihan oma asia poistattaa kaikki asiattomuudet, jotka aina on tämän Suomi24:n etusivun keskustelunaiheissa, mitä kautta ainoastaan minäkin viaton näitä häiriköinti- ja laittomia juttuja tulen lukemaan. En halua pelätä lukiessani Suomi24 palstoja, eikä minulla ole sellaiseen mitään velvollisuutta.

      Sopii toivoa, ettei ainakaan itselläni ole mitään naapureita, jotka hautoo jotakin kaunaa. Mistäs sitä sairaista ihmisistä tietysti tietäisi, mutta varmaa on, että kukaan joka tällaiselle nimettömälle Suomi24- palstalle laatii herjausjuttuja joissa muka omia perheenjäseniään, tai naapureitaan tai ketään tuntemiaan pilkkaisi, ei käy ihan täysillä. Olen noita feikkijuttuja aika paljon tässä Suomi24:a nimittäin lukenut, ja minua ne eivät naurata yhtään. Jos tämä Suomi24 ei muuten mistään aiheesta saa aikaan vilkasta keskustelua, kuin sallimalla täysin asiattoman ja laittomankin kirjoittelun, on säälittävällä tolalla tämä foorumi. En voi muuta sanoa. Ja minä ainakin, jos olisin jonkun naapuri, toivoisin kyllä, että sellainen naapuri ihan rehdisti käsipäivää sanomalla ja ystävällisesti tulisi kertomaan mielipiteensä minusta ja esittelemään nettiin tehtailemiaan vihajuttuja perusteluiden kanssa, eikä kyttäisi netissä viattomia.

      Pelottaa, jos Suomessa on porukkaa, joilla ei muuta tekemistä tai kiireitä arjessaan ole, kuin tällaisen nimettömän netin kautta herjata ja kytätä viattomien ihmisten elämää. Minua ainakin inhottaisi, jos joku netissä olisi utelias minun arkirutiineistani tai elämästäni muutenkaan, jos intressi on jokin v*ttuilu ja vihamielisyys. Mutta kuten voin tutkimattakin tehdä johtopäätöksen: Suomi24:n kirjoittavista valtaosa on alle 40- vuotiaita, sangen vähäisesti sivistyneitä ja paljon, paljon aikaa netissä ja erilaisilla nettifoorumeilla viettävää kansaa, joiden mielestä on ilmeisesti vaan hauskaa fuulata mun kaltaisia Suomi24- keskustelupalstan lukijoita, mutta onneksi itse tiedän olevani henkisesti terve siitä, että minua ei ikinä naurata tai huvita mikään juttu tai asia, mitä tässä Suomi24:a luen. Nimittäin vaikken kirjoittajien henkilöitä tiedäkään, on ainoa ajatus mielessäni aina näitä Suomi24- palstoja lukiessani, että ne ovat kuitenkin ihmisiä, jotka täysin säälimättä pilkkaavat viattomia netissä "trollaamiseksi" kutsumansa sairaan ajanvietteensä muodossa.

      Toivottavasti kuitenkin, hullut, sentään henkilötasolla jätätte viattomat ihmiset rauhaan kiusaamiselta. Vielä vähemmän vetäisi suuta hymyyn, jos tossa on kyse vielä siitäkin, että mulle selän takana ja anonyymisti, jotkut esiintyisivät noissa herjajutuissa vielä henkilöinä.Siinä tapauksessa veikkaisin herjauksen kohteiksi niitä, joiden viattomien nimiin noita häiriköintikirjoituksia häiriköt laittavat, mutta kun en tunne nettiä tahi ole tämän Suomi24:n jäsen, en osaa sanoa.

      • ÖÖÖÖ....

        Ja NIMETTÖMÄNÄ sinäkin uskallat tänne kirjoittaa..Ethän saa enempää traumoja.. Tuskatonta loppua vaan sullekkin :)


      • jaah?!
        ÖÖÖÖ.... kirjoitti:

        Ja NIMETTÖMÄNÄ sinäkin uskallat tänne kirjoittaa..Ethän saa enempää traumoja.. Tuskatonta loppua vaan sullekkin :)

        Onko tuo uhkaus, että "tuskatonta loppua"? Pitäisikö minun ottaa yhteys virkavaltaan,vaiko vitsailetko jollakin sairaalla tavalla, mitä tuo tarkoittaa ka ketä uhkailet, sä nimetön? Tottakai kirjoitan _nimettä_, koska ei kukaan ota nykypäivänä sellaista riskiä, että tähän Suomi24:n tulisi nimellä kirjoittamaan, kun jokainen silmät päässään omaava näkee, että Suomi24 on _täynnä_ häiriintyneitä kirjoittajia, mutta minä olen ihan asiallinen ihminen: en ole myöskään rekisteröinyt nimiini tässä Suomi24:a koskaan yhtäkään nimimerkkiä, eli en kuulu k*sipäihin, jotka esimerkiksi repii netistä ulkopuolisten viattomien kuvia nimimerkkiensä oheen ja jotka sitten tulee rekisteröidyillä nimimerkeillä "esiintymään" tähän Suomi24:n alentuvilla tai sairailla herjakirjoituksilla.

        Miksi mun pitäisi nimellä tähän Suomi24:n kirjoittaa? En ole kiinnostunut tutustumaan Suomi24-kirjoittajiin, en kaipaa sähköpostiani tukkeeseen minulle tuntemattomien hullujen yhteydenotoista ja lisäksi ainoa syy minulla käydä tässä Suomi24:a keskustelemassa on ollut halu keskustella sen tyyppisten ihmisten kanssa anonyymisti internetissä, joiden kanssa en reaalielämässä ole tekemisissä. Jos kaipaisin huomiota, olisin ihan nimillä toimimisen paikassa; ja sitten tosin ei sellaisia mänttejä mulle kirjoittaisikaan, kuten tässä Suomi24:a näillä keskustelupalstoilla, kun en tunne mitään ihmisvihaajia ja laittomien uhkauksien esittäjiä, rikollisia tai ylipäätään sivistyksellistä alaluokkaa, jotka laukkaa Suomi24:a pilkkaamassa ihmisryhmiä.

        Ja kuule mulla ei ole autoa, enkä ole kiinnostunut yhdenkään auton sijainnista, ja pelkään tollasia aloituksia, koska v*ttu jotakin sairasta henkilökohtaistamistahan tossakin anonyymissa aloituksessa on, kun kerran Suomi24:n ylläpito on oikein kuvien kanssa ton laittanut tämän fooruminsa etusivulle. Jos yrität sanoa, että miljoonien julkiselle Suomi24- palstalle en saisi kirjoittaa, niin evästäpä minua ystävällisesti, että _mitä_ teen väärin, kun aina kun otan kantaa asiattomiin keskustelunaloituksiin, että juuri minua tullaan herjaamaan näissä Suomi24- keskusteluissa. Kun en ole yhteisösidonnainen Suomi24:a tai missään,ja kun mun kimpussa jotkut on alkaneet roikkua pelkän nimettömän Suomi24-keskustelupalstalle kirjoittamiseni perusteella.

        Pelottavia tekstejä te näemmä osaatte tietämättömälle ja viattomalle mullekin suoltaa, oikein näemmä ylläpidon suosiollisella avustuksella, v*ttu.


      • erkkinimim
        jaah?! kirjoitti:

        Onko tuo uhkaus, että "tuskatonta loppua"? Pitäisikö minun ottaa yhteys virkavaltaan,vaiko vitsailetko jollakin sairaalla tavalla, mitä tuo tarkoittaa ka ketä uhkailet, sä nimetön? Tottakai kirjoitan _nimettä_, koska ei kukaan ota nykypäivänä sellaista riskiä, että tähän Suomi24:n tulisi nimellä kirjoittamaan, kun jokainen silmät päässään omaava näkee, että Suomi24 on _täynnä_ häiriintyneitä kirjoittajia, mutta minä olen ihan asiallinen ihminen: en ole myöskään rekisteröinyt nimiini tässä Suomi24:a koskaan yhtäkään nimimerkkiä, eli en kuulu k*sipäihin, jotka esimerkiksi repii netistä ulkopuolisten viattomien kuvia nimimerkkiensä oheen ja jotka sitten tulee rekisteröidyillä nimimerkeillä "esiintymään" tähän Suomi24:n alentuvilla tai sairailla herjakirjoituksilla.

        Miksi mun pitäisi nimellä tähän Suomi24:n kirjoittaa? En ole kiinnostunut tutustumaan Suomi24-kirjoittajiin, en kaipaa sähköpostiani tukkeeseen minulle tuntemattomien hullujen yhteydenotoista ja lisäksi ainoa syy minulla käydä tässä Suomi24:a keskustelemassa on ollut halu keskustella sen tyyppisten ihmisten kanssa anonyymisti internetissä, joiden kanssa en reaalielämässä ole tekemisissä. Jos kaipaisin huomiota, olisin ihan nimillä toimimisen paikassa; ja sitten tosin ei sellaisia mänttejä mulle kirjoittaisikaan, kuten tässä Suomi24:a näillä keskustelupalstoilla, kun en tunne mitään ihmisvihaajia ja laittomien uhkauksien esittäjiä, rikollisia tai ylipäätään sivistyksellistä alaluokkaa, jotka laukkaa Suomi24:a pilkkaamassa ihmisryhmiä.

        Ja kuule mulla ei ole autoa, enkä ole kiinnostunut yhdenkään auton sijainnista, ja pelkään tollasia aloituksia, koska v*ttu jotakin sairasta henkilökohtaistamistahan tossakin anonyymissa aloituksessa on, kun kerran Suomi24:n ylläpito on oikein kuvien kanssa ton laittanut tämän fooruminsa etusivulle. Jos yrität sanoa, että miljoonien julkiselle Suomi24- palstalle en saisi kirjoittaa, niin evästäpä minua ystävällisesti, että _mitä_ teen väärin, kun aina kun otan kantaa asiattomiin keskustelunaloituksiin, että juuri minua tullaan herjaamaan näissä Suomi24- keskusteluissa. Kun en ole yhteisösidonnainen Suomi24:a tai missään,ja kun mun kimpussa jotkut on alkaneet roikkua pelkän nimettömän Suomi24-keskustelupalstalle kirjoittamiseni perusteella.

        Pelottavia tekstejä te näemmä osaatte tietämättömälle ja viattomalle mullekin suoltaa, oikein näemmä ylläpidon suosiollisella avustuksella, v*ttu.

        Törkeää kiroilua. Ilmoitin viestisi asiattomaksi.


    • esko mörkö

      Yöllä hipsit ulos ja kelmutat ne autot, jokaisen erikseen, tiiviiksi paketeiksi vaikka talouskelmulla.

    • iso koskela

      jätä oma autosi naapurin auton taakse niin lähelle ettei se pääse itse lähtemään pois. ja sit et löydä avaimia nopeasti kun tulee kysylee siirrätkö.

    • Keinot.

      Turhaa paskanjauhamista tämäkin. Jos laillista keinoa ei löydy, vaihtoehdot on vähissä. Jos taas laillinen keino löytyy, sen voi viedä tarvittaessa vaikka oikeuteen asti.

      • jaah?!

        Kuule oikeuteenhan sitä on niin innokkaana kaikki ne aina menemässä, jotka ovat niitä vainoajia. Sen sijaan sivistyneet haluaa välttää oikeusprosesseja, koska se maksaa Suomen valtiolle, että jos juntit käräjöi vaikkapa naapuririitojen vuoksi. Kyllä minäkin voisin tän Suomi24:n haastaa oikeuteen: Suomi24:n siksi, että olen ainoastaan kirjoittanut tämän foorumin keskustelupalstoilla - aina nimettä ja asiallisesti henkilöä käyttämättä ja henkilöäni esittelemättä, eli anonyymina ainakin omalta katsantokannaltani käsin- ja tällä foorumilla on ollut joitakin aivan sairaita, joiden keskustelupalstaviesteihini kommentoineiden pääasiallinen tarkoitus on tuntunut olevan minun maineeni tuhoaminen, ihan kirjaimellisesti, tässä Suomi24- keskustelupalstoilla saamieni kommenttien perusteella, eikä tän Suomi24:n ylläpito ikinä ole puuttunut kokemaani pelottavaan keskustelupalstakiusaamiseen, vaikka erittäin suuri osa julkisesta viestinnästä mitä olen tällä foorumilla osakseni saanut, on ollut suoraa herjaa ja pelottelua ja valehtelua ja minun viattoman lukijan k*settamista.

        Minä kyllä kutsun sitä kiusaamiseksi, jos joku rekisteröi minut henkilöksi tällaiseen Suomi24:n ja alkaa minulle tuntemattomien netihäirikkökavereidensa kanssa henkilöni tietäen, systemaattisesti pilkata minua ja kaikkia tuntemiani netissä.Omien toimieni kautta ei netissä henkilöäni tiedetä,mutta selväksi on käynyt, että tällaiselle Suomi24- palstalle viaton kirjoittaminen ei välttämättä ole ihan turvallista toimintaa, koska tässä Suomi24:a pyörii porukkaa, jotka profiloi jopa mun kaltaisiani nimettömiä kirjoittajia, riekkuvat ja rienaavat perässäni palstalta toiselleja jopa uhkailevat. Ja keillä on tieto ja valtuudet siihen, seurata,että millä palstalla tässä Suomi24:a milloinkin olen, voidakseen käyttää kaikkea keskustelupalstalle kirjoittamaani minua viatonta vastaan?

        Itse en, eikä kukaan tuntemani, ikinä laatisi nettiin naapureistaan mitään herjaavia keskustelunavauksia. Kuten ei aviomiehistäkään, tai tuntemistaan ihmisistä, sukulaisistaan tai mistään.


      • Maanikko..
        jaah?! kirjoitti:

        Kuule oikeuteenhan sitä on niin innokkaana kaikki ne aina menemässä, jotka ovat niitä vainoajia. Sen sijaan sivistyneet haluaa välttää oikeusprosesseja, koska se maksaa Suomen valtiolle, että jos juntit käräjöi vaikkapa naapuririitojen vuoksi. Kyllä minäkin voisin tän Suomi24:n haastaa oikeuteen: Suomi24:n siksi, että olen ainoastaan kirjoittanut tämän foorumin keskustelupalstoilla - aina nimettä ja asiallisesti henkilöä käyttämättä ja henkilöäni esittelemättä, eli anonyymina ainakin omalta katsantokannaltani käsin- ja tällä foorumilla on ollut joitakin aivan sairaita, joiden keskustelupalstaviesteihini kommentoineiden pääasiallinen tarkoitus on tuntunut olevan minun maineeni tuhoaminen, ihan kirjaimellisesti, tässä Suomi24- keskustelupalstoilla saamieni kommenttien perusteella, eikä tän Suomi24:n ylläpito ikinä ole puuttunut kokemaani pelottavaan keskustelupalstakiusaamiseen, vaikka erittäin suuri osa julkisesta viestinnästä mitä olen tällä foorumilla osakseni saanut, on ollut suoraa herjaa ja pelottelua ja valehtelua ja minun viattoman lukijan k*settamista.

        Minä kyllä kutsun sitä kiusaamiseksi, jos joku rekisteröi minut henkilöksi tällaiseen Suomi24:n ja alkaa minulle tuntemattomien netihäirikkökavereidensa kanssa henkilöni tietäen, systemaattisesti pilkata minua ja kaikkia tuntemiani netissä.Omien toimieni kautta ei netissä henkilöäni tiedetä,mutta selväksi on käynyt, että tällaiselle Suomi24- palstalle viaton kirjoittaminen ei välttämättä ole ihan turvallista toimintaa, koska tässä Suomi24:a pyörii porukkaa, jotka profiloi jopa mun kaltaisiani nimettömiä kirjoittajia, riekkuvat ja rienaavat perässäni palstalta toiselleja jopa uhkailevat. Ja keillä on tieto ja valtuudet siihen, seurata,että millä palstalla tässä Suomi24:a milloinkin olen, voidakseen käyttää kaikkea keskustelupalstalle kirjoittamaani minua viatonta vastaan?

        Itse en, eikä kukaan tuntemani, ikinä laatisi nettiin naapureistaan mitään herjaavia keskustelunavauksia. Kuten ei aviomiehistäkään, tai tuntemistaan ihmisistä, sukulaisistaan tai mistään.

        On taas maaninen vaihe, joka palstalla kirjottelee samaa.


      • jaah?!
        Maanikko.. kirjoitti:

        On taas maaninen vaihe, joka palstalla kirjottelee samaa.

        Eli en siis ole vainoharhainen, vaan minua ihan todella herjataan. Sairasta. Minua kuule tässä ei kiinnosta, että kuka on "maaninen" tai kuka ei, vaan minua kiinnostaa se, että kuka hullu tän Suomi24:n etusivulle noita herjaamisaloituksia repii. Kuvat niiden kirjoitusten ohessa on ilmeisesti otettu jostakin netistä, eli kerronpa, että Suomi24:a toimivat herjaajat ovat niitä, jotka tämän foorumin softan hyvin tuntevat; vaikka jo se ajatuskin minusta erittäin epämiellyttävä onkin. Tavallinen ihminen ei voi valita, että mikä aloitus nostetaan Suomi24:n etusivulle. Tavallinen ihminen ei laadi asiattomia aloituksia Suomi24- etusivulle. Tavallinen ihminen ei ole kiinnostunut netin kautta herjaamaan ketään henkilötasolla, oikeasti. Ja minua jos tulette "maanikoksi" herjaamaan, teen rikosilmoituksen.

        Ja mielenterveyspotilaitakin kohtaan voisitte opetella edes alkeellista sivistystä, te Suomi24- kirjoittajat: missään en niin paljoa herjaa ja valheväitteitä ole nähnyt erilaisista mielenterveysongelmista, kuin tässä Suomi24:a, missä suurin piirtein jokaisella mulkvistien vihaamalla tai kadehtimalla olisi muka "narsistinen persoonallisuushäiriö", missä esimerkiksi asperger-häiriöiset rinnastetaan koulusurmaajiin ja missä mukamas maanis-depressiivisillakaan ei pelaisi äly. Minulla ei ole mielenterveysongelmaa; ainakaan vakavaa, paitsi ilmeisimminkin niiden mielestä, jotka pitävät itseään terveinä käyttäytyessään miljoonien lukemalla tällaisilla nimettömillä Suomi24- palstalla viatonta kaltaistani kirjoittajaa kohtaan uhkaavasti tai alentavasti ilman syytä, pelkkien luulojensa pohjalta. Minun mielenterveydestäni, jos ihan vakavia väitteitä käytöksestäni esitetään, voi tulla esittämään mielipiteensä ihan kasvokkain ja asiallisesti, mutta ei nimettä ja naamatta ja netissä ala-arvoisesti valheilla minulle, joka arvioin olevani anonyymi ja joka en netissä asiattomasti käyttäydy koskaan, ainakaan ihmisten häirintään asti.

        Aika skitsoa muuten olettaa, että juuri mielenterveysongelmaiset netissä mukamas "trollailisi" vihakirjoittelulla; suurinpiirtein sellainen p*rse edellä puuhun- asenteellinen kehäpäätelmä siinäkin. Mielenterveysongelmaiset ovat ujoja ihmisiä: eivät he häiritsisi ketään. Sen sijaan kaikille niille, jotka jo ennen nettiaikaakin olivat kovia kiusaamaan, niin sellaisille tällainen Suomi24- mahtaa olla paratiisi, kun oikein voivat väittää skeidaa sielunsa kyllyydestä, ja tietäen,että lukijoita ja huomiota häiriityneisyydellensä piisaa.


      • Kellokoskeenvaan
        jaah?! kirjoitti:

        Eli en siis ole vainoharhainen, vaan minua ihan todella herjataan. Sairasta. Minua kuule tässä ei kiinnosta, että kuka on "maaninen" tai kuka ei, vaan minua kiinnostaa se, että kuka hullu tän Suomi24:n etusivulle noita herjaamisaloituksia repii. Kuvat niiden kirjoitusten ohessa on ilmeisesti otettu jostakin netistä, eli kerronpa, että Suomi24:a toimivat herjaajat ovat niitä, jotka tämän foorumin softan hyvin tuntevat; vaikka jo se ajatuskin minusta erittäin epämiellyttävä onkin. Tavallinen ihminen ei voi valita, että mikä aloitus nostetaan Suomi24:n etusivulle. Tavallinen ihminen ei laadi asiattomia aloituksia Suomi24- etusivulle. Tavallinen ihminen ei ole kiinnostunut netin kautta herjaamaan ketään henkilötasolla, oikeasti. Ja minua jos tulette "maanikoksi" herjaamaan, teen rikosilmoituksen.

        Ja mielenterveyspotilaitakin kohtaan voisitte opetella edes alkeellista sivistystä, te Suomi24- kirjoittajat: missään en niin paljoa herjaa ja valheväitteitä ole nähnyt erilaisista mielenterveysongelmista, kuin tässä Suomi24:a, missä suurin piirtein jokaisella mulkvistien vihaamalla tai kadehtimalla olisi muka "narsistinen persoonallisuushäiriö", missä esimerkiksi asperger-häiriöiset rinnastetaan koulusurmaajiin ja missä mukamas maanis-depressiivisillakaan ei pelaisi äly. Minulla ei ole mielenterveysongelmaa; ainakaan vakavaa, paitsi ilmeisimminkin niiden mielestä, jotka pitävät itseään terveinä käyttäytyessään miljoonien lukemalla tällaisilla nimettömillä Suomi24- palstalla viatonta kaltaistani kirjoittajaa kohtaan uhkaavasti tai alentavasti ilman syytä, pelkkien luulojensa pohjalta. Minun mielenterveydestäni, jos ihan vakavia väitteitä käytöksestäni esitetään, voi tulla esittämään mielipiteensä ihan kasvokkain ja asiallisesti, mutta ei nimettä ja naamatta ja netissä ala-arvoisesti valheilla minulle, joka arvioin olevani anonyymi ja joka en netissä asiattomasti käyttäydy koskaan, ainakaan ihmisten häirintään asti.

        Aika skitsoa muuten olettaa, että juuri mielenterveysongelmaiset netissä mukamas "trollailisi" vihakirjoittelulla; suurinpiirtein sellainen p*rse edellä puuhun- asenteellinen kehäpäätelmä siinäkin. Mielenterveysongelmaiset ovat ujoja ihmisiä: eivät he häiritsisi ketään. Sen sijaan kaikille niille, jotka jo ennen nettiaikaakin olivat kovia kiusaamaan, niin sellaisille tällainen Suomi24- mahtaa olla paratiisi, kun oikein voivat väittää skeidaa sielunsa kyllyydestä, ja tietäen,että lukijoita ja huomiota häiriityneisyydellensä piisaa.

        Ja tämä liittyi nyt millä tavalla aloitettuun aiheeseen?
        Rohkenen olla hieman eri mieltä väittämästäsi jonka mukaan mt-potilaat ovat ujoja, eivät häiritse ketään. Sinun mielenterveyteen en ota kantaa mutta mielikuva muodostui näiden kahden luetun viestin perusteella.


      • jaah?!
        Kellokoskeenvaan kirjoitti:

        Ja tämä liittyi nyt millä tavalla aloitettuun aiheeseen?
        Rohkenen olla hieman eri mieltä väittämästäsi jonka mukaan mt-potilaat ovat ujoja, eivät häiritse ketään. Sinun mielenterveyteen en ota kantaa mutta mielikuva muodostui näiden kahden luetun viestin perusteella.

        No olen minä yhden psykopaatin tiennyt, ja se oli sellainen haiseva alle 160 cm-pitkä, epäsiisti ja sosiopaattisesti mielenterveydeltään häiriitynyt tietotekniikan osaaja, joka noin viisitoista vuotta sitten otti minusta itselleen pakkomielteen, ja on vielä ihan viime vuosinakin vainonnut minua joka en henkilöäni ole tässä Suomi24:a julki tuonut, herjauksilla. Lisäksi psykopaatteina pidän esimerkiksi Jyväskylän puukottajahörhönatseja, jotka tunki luotiliivien kanssa kirjastolle, tarkoituksena tehdä jotakin pahaa. Sitten taas yksikin fakta internetin osalta on se, että jos ihminen on hyvämaineinen, ei tasan mene tuntemiaan netissä herjaamaan, oli mielenterveys millä tolalla tahansa itse kullakin, ja itseäni ei koskaan ole kiinnostanut muiden ihmisten diagnoosit. Ihan arkielämän psykologiaa.

        Liittyi sillä tavalla tohon aloitettuun aiheeseen mun kommenttini tässä nimettömässä ketjussa, että toi keskustelunavaustekstin laatinut sekopää uhkaili jo tossa aloituksessa jollakin sairaalla "auton kelmuttamisella" ja esitti, että "puhuminen ei riitä", eli koin tuollaisen tekstin; nimettömänä kun se on kirjoitettu Suomi24-palstalle, jo itsessään uhkaavana. Puhumattakaan rikollisten viestinnästä tässä ketjussa, eli lukemistani nimettömistä puheista haulikoista ja renkaiden puhkomisista ja ihmisten tappamisista. Mä haluaisin torille esiteltäväksi kaikki nämä vihakirjoittelijat Suomi24:a; todennäköisesti sikamaisimmat käyttää netissä kaikki vääriä nimiä, pelkäävät joutuvansa kiinni kirjoituksistaan, eli kirjoittavat esim. tor-verkkojen kautta ja muuta sellaista, mutta yli mun sietokyvyn menee, että kun Suomi24:a tulen lukemaan, mun pitää tota p*skaa edes joutua lukemaan. Enkä tiedä siitä, että miten mahdollisesti mun koneellani roikutaan, vaan se on Suomi24:n ylläpidon asia, jos ja kun olen nettihäiriköiden uhri pelkän nimettömän Suomi24-palstalle kirjoittamisen vuoksi.


      • Ihan sekaisin
        jaah?! kirjoitti:

        Eli en siis ole vainoharhainen, vaan minua ihan todella herjataan. Sairasta. Minua kuule tässä ei kiinnosta, että kuka on "maaninen" tai kuka ei, vaan minua kiinnostaa se, että kuka hullu tän Suomi24:n etusivulle noita herjaamisaloituksia repii. Kuvat niiden kirjoitusten ohessa on ilmeisesti otettu jostakin netistä, eli kerronpa, että Suomi24:a toimivat herjaajat ovat niitä, jotka tämän foorumin softan hyvin tuntevat; vaikka jo se ajatuskin minusta erittäin epämiellyttävä onkin. Tavallinen ihminen ei voi valita, että mikä aloitus nostetaan Suomi24:n etusivulle. Tavallinen ihminen ei laadi asiattomia aloituksia Suomi24- etusivulle. Tavallinen ihminen ei ole kiinnostunut netin kautta herjaamaan ketään henkilötasolla, oikeasti. Ja minua jos tulette "maanikoksi" herjaamaan, teen rikosilmoituksen.

        Ja mielenterveyspotilaitakin kohtaan voisitte opetella edes alkeellista sivistystä, te Suomi24- kirjoittajat: missään en niin paljoa herjaa ja valheväitteitä ole nähnyt erilaisista mielenterveysongelmista, kuin tässä Suomi24:a, missä suurin piirtein jokaisella mulkvistien vihaamalla tai kadehtimalla olisi muka "narsistinen persoonallisuushäiriö", missä esimerkiksi asperger-häiriöiset rinnastetaan koulusurmaajiin ja missä mukamas maanis-depressiivisillakaan ei pelaisi äly. Minulla ei ole mielenterveysongelmaa; ainakaan vakavaa, paitsi ilmeisimminkin niiden mielestä, jotka pitävät itseään terveinä käyttäytyessään miljoonien lukemalla tällaisilla nimettömillä Suomi24- palstalla viatonta kaltaistani kirjoittajaa kohtaan uhkaavasti tai alentavasti ilman syytä, pelkkien luulojensa pohjalta. Minun mielenterveydestäni, jos ihan vakavia väitteitä käytöksestäni esitetään, voi tulla esittämään mielipiteensä ihan kasvokkain ja asiallisesti, mutta ei nimettä ja naamatta ja netissä ala-arvoisesti valheilla minulle, joka arvioin olevani anonyymi ja joka en netissä asiattomasti käyttäydy koskaan, ainakaan ihmisten häirintään asti.

        Aika skitsoa muuten olettaa, että juuri mielenterveysongelmaiset netissä mukamas "trollailisi" vihakirjoittelulla; suurinpiirtein sellainen p*rse edellä puuhun- asenteellinen kehäpäätelmä siinäkin. Mielenterveysongelmaiset ovat ujoja ihmisiä: eivät he häiritsisi ketään. Sen sijaan kaikille niille, jotka jo ennen nettiaikaakin olivat kovia kiusaamaan, niin sellaisille tällainen Suomi24- mahtaa olla paratiisi, kun oikein voivat väittää skeidaa sielunsa kyllyydestä, ja tietäen,että lukijoita ja huomiota häiriityneisyydellensä piisaa.

        sinäkin onneton näytät olevan. Tätä se on kun avohoitopotilaista ei huolehdita.


      • jaah?!
        Ihan sekaisin kirjoitti:

        sinäkin onneton näytät olevan. Tätä se on kun avohoitopotilaista ei huolehdita.

        Toivottavasti et tarkoittanut minua, vaan häirikköä, joka laatii Suomi24:n etusivulle herjaavia aloituksia ja niitä, jotka kirjoittavat laittomia uhkauksia tällä Suomi24- foorumilla, tolla kommentillasi "ihan sekaisin", jne. En ole yhtään sekaisin, koska olen sitä mieltä, että tällaisia aloituksia ei missään tämän Suomi24:n tyyppisillä foorumeilla pitäisi olla edes luettavissa, kuin on esimerkiksi tämän ketjun aloitus, eikä etenkään laittomia uhkauksia, eikä laittomia kehoituksia väkivaltaan, vaan kaikki sellaisia kirjoittavat pitäisi saada kiinni ja poliisin haaviin.

        En tiedä pakkomielteestäsi solvata avohoitopotilaaksi, ja pahoittelen, jos sinusta minun teksteistäni ei näy, etten ole yhtään sekaisin, vaan huolestunut Suomi24:a olevasta keskustelupalstakirjoittelun tasosta. Sen toki ymmärrän, ettei nimettömistä teksteistä voi olla luettavissa, että miten järkevä tai epäjärkevä kirjoittaja on kyseessä. Netissä näkyy näemmä olevan helppoa leimailla ihmisiä, jos on häiriköitsijät kyseessä kyseisenlaisen nettimyyräntyö- toiminnan harjoittajina, mutta eikö sellainen ole sangen säälittävää käytöstä ja eikö nykynuorisolle opeteta, että jos netissä ilmaisee mielipiteen, sen on oltava lainmukainen,myös nimettömillä palstoilla?

        Kyllä minäkin myönnän, että ajattelen minusta usean on aika pahasti sekaisin tässä Suomi24:a kirjoittavista, mutta tosiaan kun en ensimmäistäkään niin hullua tunne tai tiedä, joka netissä uhkauksia ja/tai väkivaltatekstejä kirjoittaisi, on pikkusen paha tässä Suomi24- yhteisöön(kään) kuulumattomana sanoa, että millaiset ihmiset julkisesta nettipalstapelottelusta saavat itselleen nautintoa tai iloa.

        Avohoitopotilaana oleminen muuten ei tarkoita, että ihminen olisi psykopaatti. Minä joudun ikäväksesi sanomaan, etten ole avohoitopotilas, mutta jos sentään oman häiriintyneisyytensä tajuaisivat, Suomi24:n vihakirjoitustrollailijat siten, että ei paljoa paree kenenkään mielenterveysongelmaisia haukkua, jos itse kirjoittelevat nettiin laittomia tekstejä... Mielenterveyshuoltokin voisi nimittäin hyvinkin kiinnostua nettipalstahäirikkö-id*ooteista, jotka kehottavat julkisella tällaisella nettipalstalla suurinpiirtein listimään ihmisiä ja muuta pelottavaa. Jos ainoa mikä aina tulee Suomi24:a näitä keskustelupalstoja lukiessa mieleen, on halu soittaa poliisille ja pelko, ei voi olla kyse kovin viihdyttävästä tai hauskasta keskustelusta lukijan silmille.

        Ihmettelen, ettei Suomi24 ylläpito vieläkään ole poistattanut tätäkään ketjua. Kai ne nyt sentään omaa etusivuaan seuraavat. Palkallista sivuston ylläpitäjää minä en häiriköksi syyttäisi, mutta tän Suomi24:n softan tarkkaan tuntijoita vihakirjoittelijat takuulla ovat. Häpeäisi kaikki häiriköt, jotka laativat viha-keskustelunavaustekstejä.


    • mitta täys

      Aja autosi heidän portin eteen. Ei siis portin pieleen vaan kulkuväylälle.

    • Hallinnan loukkaus

      Jos ei puhevälejä ole naapurin kanssa, niin laita hänelle kirje, missä kerrot seuraavaa; Ellei kulkumme omalle tontille ole vapaa siitä ja siitä päivästä lähtien niin tulen ilmoittamaan asian tutkittavaksi paikallispoliisiin rikosnimikkeellä hallinnan loukkaus. ps. poliisin muuten on pakko ottaa ilmoitus vastaan, jos sitä tullaan tekemään.

    • miiku4

      Laita naapurille asianmukainen lappu auton ikkunaan, googlen kuvahaulla kun haet 'loistopysäköinti' niin saat oivan mallin tulostettavaksi.

    • Ystävänpäivää!

      Kerrot, että sinun on hankala kulkea, kun naapurin autot ovat lähes porttinne edessä. Kun teet tämän ystävällisesti myös naapurisopu säilyy. Käsittääkseni ei tässä mitään näpäytystä tarvita. Me ihmiset vaan olemme erilaisia ja niin moni ajattelee tänä päivänä vain sitä omaa napaansa, mutta etköhän em. tavalla selviydy asiasta parhaalla mahdollisella tavalla.

    • autoilevat naapurit

      Parkkeeratkaa oma autonne siihen tielle siten ettei heidän autot mahdu siihen, eikä vieraidenkaan. Tai parkeeratkaa samanlain heidän porttinsa eteen samoin kuin he parkeeraavat teidän portin eteen.

      Hommatkaa myös jonkun tutun auto muutamaksi päiväksi siihen heidän portin eteen seisomaan. Ehkä he tajuavat vihjeen.

    • Taasnaita

      Autot on samanlaisia kuin heinasirkat, ne ottaa sen tilan mika niille annetaan. Puhuminen ei auta mitaan, betoniporsaat ja ajoesteet on ainoat jotka auttaa. Kay kuitenkin poliisin/pysakointivalvonnan kanssa ensin sopimassa minkalaiset esteet on sallittuja ettei tule viranomaisten kanssa sanomista.

    • helppoa12

      Viesti tuulilasiin on ihan hyvä jos ei halua puhua kasvotusten.

    • bil off grash.

      KÄY NAIMASSA SEN HEPUN VAIMOA JA JOS AIKUINEN TYTÄR SITÄKIN. TOIMII HYVIN:

    • kakstoist

      Jos ei järkineuvo kelpaa, niin keksi ihan itse källisi. ei kiinnosta. taidat olla melko tyhmä??

    • kokemusta on

      Avaaja, onko laillista laittaa avauksen kuvaksi toisen auto? Eihän tuo edes OLE lähellä porttia... typerä avaus,taas kerran.

    • Vtun kyttääjä!?!?!?!

      Ihan sellainen pikku pointti;
      Onko se tie sinun vai kaupungin yleistä tietä?

      Eli ei ole sinun.
      Mitä vttua se siis sinulle kuuluu, kuka siihen pysäköi jos se muutoin on sallittua?

      Sinulle pitäisi antaa sellainen "pillittävän naapurin" opetus, eli turpaan ja kovaa ja kaupanpäälle, että pidät jatkossa turpasi kiinni muiden asioista; hiilihanko prseeseen.

      • hohoijaajuujaa

        Mitä se pikku-ipana tääll metelelöi turpaan vetämisestä, mokoma vellihousu tuskinpa osaa muuta kuin kaivaa sitä nenäänsä ja syödä sitä räkäänsä.

        Lueppa vaikka tieliikkenlakia ensi töiksesi niin tajuat, että tuollaiseen paikkaan ei voi autoa pysäköidä yleisellä tiellä, tai no unohda koko juttu kun et sä varmaan kuitenkaan ymmärrä luettua tekstiä mikä hyvin näkyy sun kirjoituksestasi ja pullistelustasi.


      • mitäs pillität

        Mitenköhän itse mahtaisit reagoida, jos naapurisi pysäköisi ajokkinsa porttisi eteen niin, ettet pääsisi pihaltasi ulos? Ap:n naapurin toiminta ei ole laillista, riippumatta tien omistajasta. Jotenka naapurin toiminta EI ole sallittua, ja siihen pitää puuttua.


    • abcdefghv

      Laita rekkarisi siihen.

    • t tt t tt

      Pane talon emäntää.Joku neuvoi tuota jo ennemmin.Se on paras lääke.Autot ei häiritse sen jälkeen.Pane.Mene ja pane.Ja tee se huolella.Vedä täysii.Rynkytä ihan hikeen asti.

    • ajoeste

      Laita joku iso kivi tai vastaava esteeksi - eivät halua pysäköidä ihan lähelle, ettei tule naarmuja autoon...

    • naapurisi

      Meillä naapuri parkkeeraa kuorma-auton tien reunaan. Tarkkaan laskee, ettei mene renkaat hänen nurmikkoaan pilaamaan. Tästä aiheutuu sitten se, että kaikki ohikulkevat menevät meidän nurmikon kautta. Venkslausta on pitänyt tehdä, jopa käydä kääntymässä tien päässä. Kun puhuin, niin sanoivat, että opettele peruuttamaan, tai aja auto toisin päin pihaamme.

      Kyllä vaan toiset näkevät vaan oman napansa. No, ei puhuta enää ollenkaan, niin eipä ole tuostakaan enää huolta.

      • Asian voi hoitaa

        Yksi tuttava teki autoremontteja omakotitalossaan ja kuorma-autot oli pysäköity kapean kadun varteen. Jonkun ajan kuluttua kunta laittoi kadulle talon kohdalle pysäköintikiellon kuorma-autoille.


    • Käsikirja kaikkeenko

      Pitääkö ihan oikeasti tuollaista asiaa kysä täältä?
      Hoh hoh!

      • hehehehhshshehehe

        Saitin toimittjat leikkivät ja nauravat nyt päälle.


    • möttönen

      1. Käy juttelemassa, asiallisesti, Älä provosiudu.
      2. Jos edellinen ei auta, niin huomautus tuulilasiin, tosiaan kastele paperi ja vie jäätymään tuulilasiin, siihen näkökentän kohdalle
      3. laita taloyhtiön luvalla ja päätöksellä porttisi eteen pysäköintikilpi, kuka siihen saa pysäköidä
      4. senjälkeen perustat yksityisen sakkofirman ja teet sopimuksen itse kanssa, jotta voit sakottaa...ja saat ulosoton kautta maksut pois...kuten myös hinauskulut...ja palkkaat turvafirman...
      5. revit pelihoususi

    • kamarinpoika

      käy vaan rennosti painaa naapurin ovikelloo, heti ku se avaa oven, niin nykäse turpaan, hakkaa siitä ravat pihalle

    • kieltomerkit

      onko tien alussa minkäänlaista kieltävää liikennemerkkiä ja lisä kilpeä

    • kyläpolliisi

      Hyvää ystävänpäivää ja aivan yksinkertaisesti jos joku tuo romujaan sinun omistamallesi maalle,voit tehdä niille mitä lystäät.Hakkaa paskaks vaan ja vie kaatikselle loput.Mutta jos ne on yleisellä tiellä et ikävä kyllä voi mitään.

    • Tärkeysjärjestys

      Meneppä sinne kadun tai tien varteen ja ota rekisteri tunnukset ylös ja laita nekin tänne nettiin, jospa vaikka tunnistavat omansa ja tekisivät asialle jotain. Virkavallalla on kyllä tärkeenpääkin tekemistä, kun kyykkiä teidän portinpielessä, mutta jos riittävän monta ilmoitusta teet, saattavat kyllästyä ja tulla tarkistamaan.

    • tee lumityöt sopivasti autojen ympärille

    • Heli Gobderi

      kaada sula voi munan päälle

    • kovakovaavastaan

      Tämä on nyt varmaan sitä paljon puhuttua uusavuttomuutta, kun ei saada naapuria itse aisoihin. Ei nämä asiat puhumalla parane, jotakin konkrettista toimintaa se vaatii. Minä kehoittaisin naapuria hankkimaan pikimmin papinkansliasta virkatodistuksen, että naapurin vaimo tunnistaisi miehensä muuttuneen olemuksen...

    • pieni ja helposti korjattava jekku on ihan vain tyhjentää autonrenkaat...ei aiheuta vaaraa muille eikä siitä jää mitään todisteita että kuka sen on tehny...pari kertaa ku tyhjentää nii luulis tajuavan

    • kokokokokokoko

      kuse autonpälle

    • mirrinpissittäjä29

      HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!! minun mielestä paras näpäytys on tämä? käy ostamassa helikopteri ja lentele ropposten yli? koska kysehän oli harvaan asutusta alueesta? siihen se riita/kateus loppuu...

    • yks vaihtoeto on että soitat hinurin paikalle ja sanot että lähettävät laskun naapurilles

      • Ei onnistu!

        Hinausauton lasku tulee tilaajalle.


    • mulla paras neuvo

      Hyviä neuvoja olet näköjään saanut. melkein kaikki ovat sellaisia, että auto jää porttisi eteen kesään asti.

      Paras neuvo on muuttaa pois, jos et osaa ystävällisesti puhua ongelmastasi auton omistajan kanssa.

    • veelkää

      naamaan

    • tieliikennelaki...

      Tieliikennelain 28 § 1. momentin kohta 2: Pysäköinti on kielletty: ….. 2) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla ja muutoinkin siten, että ajoneuvoliikenne kiinteistölle tai sieltä pois oleellisesti vaikeutuu;

      Tässä täyttyy aivan selvästi kertoman mukaan pysäköidään "siten, että ajoneuvoliikenne kiinteistölle tai sieltä pois oleellisesti vaikeutuu". Eli pysäköinninvalvontaan soittoa. Eiköhän viimeistän parin lapun jälkeen opi pysäköimään, liittymän läheisyyten siten, ettei kulku vaikeudu.

      • 5 + 5

        Joskus oli laissa metrimäärät.
        Nyt on vain oleellisen tulkintaa.

        Ylinopeuskin voitaisiin määrätä savolaisittain:
        Meleko kovvoo vaahtija. Van anttaa nytten männäk.
        Hirvveetä kuahhuutusta, se se liennöö sakotettavvoo.

        Epäselvyys ei kelpaa, jos paloauto ei mahdukaan.


    • ihmettelijäää

      huoh. miten näinkin tyhmiä voi tää maapäällänsä kantaa???

      turhaa etusivu täyttyy tälläisellä paskalla.......

    • nimimerkki kokemusta

      Taitaa olla suomen huonoimmat kuskit ratissa jos pitänee vekslata . Jos autot ovat kadulla ei mikään kiellä niitä siinä olemassa eri asia on pihakatu.

    • oppia ikä ym

      Kaksi tapaa unohda koko juttu tai siirrä autosi ko. paikkaan tuon kummempia toimia!

    • Tammi2

      Lappu tuulilasiin,portin eteen on jätettävä estetön kulku,määrätyllä matkalla.
      Esim sairasauto on pästävä pihaan saakka.

    • Se naapuri

      Mene naapurin luo kahville ja tee sovinto kahvikupin äärellä. Minä vien naapurille jouluna konvehtirasian ja silloin tällöin kahvipaketinkin,jotta sopu säilyy.

      • jaah?!

        Naapureiden kanssa ei ole pakko olla tekemisissä, että sellainen vinkki sinulle. Minusta ainakin olisi ällöttävää, jos joku naapuri istuisi konvehtirasian kanssa mun kotona, ja jos naapurisovun ylläpitäminen vaatii naapurille lahjojen ostamista, en v*ttu toivottavasti ikinä joudu muuttamaan sellaisen paikkaan, missä naapurikyttääjät määrää muiden elämästä sillä tavalla. Kaikenlaisissa paikoissa olen asunut, mutten onneksi tähän ikääni mennessä missään sellaisessa paikassa, missä olisi jokin naapurikyttäysmentaliteetti. Tai no yhdessä paikassa yrittivät aikoinaan: siellä piti kerrostalossa sietää sikamaisesti metelöivien täysin kasvattamattomien kakaroiden epävireistä pianonpimputtelua ja norsuaskellusta ja seiniin paukuttamista jatkuvasti ja suurin osa talon asukkaista loukkaantui, jos ei osallistunut pihatalkoisiin; tai ainakin alkoivat kyylätä ja vahtia, ja aina jos meni ulos tupakalle, alkoi ikkunoiden paiskominen - no sieltä muutinkin sitten pois, kämppähän oli muutenkin aivan ylihinnoiteltu vuokratasoltaan asunnon kuntoon nähden.

        Onhan se varmaan hyvä vaalia naapurisuhteita, mutta oikeasti on todella sairasta, jos jotakuta häiritsee, minne naapuri autonsa parkkeeraa, jos auto ei ole kulkuväylän tiellä. Onneksi mulla ei ole tollasia keskiluokkaisten huolia, että elämän suurin huvi olisi kytätä, mitä naapurit tekee. Ei riitä aika, eikä kiinnostus sellaiseen, ja tässä Suomi24:a kin mieluiten lukisin normaaleiden empaattisten tekstejä, enkä tota p*skaa. Sivistynyt keskiluokka muutenkaan ei juuri Suomi24:n kynäile, vaan nämä palstat näemmä täyttävät täydet pellet nettikiusaajat, joiden feikkijutut eivät edes naurata.


      • Toinen jalosukuinen
        jaah?! kirjoitti:

        Naapureiden kanssa ei ole pakko olla tekemisissä, että sellainen vinkki sinulle. Minusta ainakin olisi ällöttävää, jos joku naapuri istuisi konvehtirasian kanssa mun kotona, ja jos naapurisovun ylläpitäminen vaatii naapurille lahjojen ostamista, en v*ttu toivottavasti ikinä joudu muuttamaan sellaisen paikkaan, missä naapurikyttääjät määrää muiden elämästä sillä tavalla. Kaikenlaisissa paikoissa olen asunut, mutten onneksi tähän ikääni mennessä missään sellaisessa paikassa, missä olisi jokin naapurikyttäysmentaliteetti. Tai no yhdessä paikassa yrittivät aikoinaan: siellä piti kerrostalossa sietää sikamaisesti metelöivien täysin kasvattamattomien kakaroiden epävireistä pianonpimputtelua ja norsuaskellusta ja seiniin paukuttamista jatkuvasti ja suurin osa talon asukkaista loukkaantui, jos ei osallistunut pihatalkoisiin; tai ainakin alkoivat kyylätä ja vahtia, ja aina jos meni ulos tupakalle, alkoi ikkunoiden paiskominen - no sieltä muutinkin sitten pois, kämppähän oli muutenkin aivan ylihinnoiteltu vuokratasoltaan asunnon kuntoon nähden.

        Onhan se varmaan hyvä vaalia naapurisuhteita, mutta oikeasti on todella sairasta, jos jotakuta häiritsee, minne naapuri autonsa parkkeeraa, jos auto ei ole kulkuväylän tiellä. Onneksi mulla ei ole tollasia keskiluokkaisten huolia, että elämän suurin huvi olisi kytätä, mitä naapurit tekee. Ei riitä aika, eikä kiinnostus sellaiseen, ja tässä Suomi24:a kin mieluiten lukisin normaaleiden empaattisten tekstejä, enkä tota p*skaa. Sivistynyt keskiluokka muutenkaan ei juuri Suomi24:n kynäile, vaan nämä palstat näemmä täyttävät täydet pellet nettikiusaajat, joiden feikkijutut eivät edes naurata.

        Äläs nyt, ei tosiaan naurata, kun saat naapuriksesi tosi pellen. Minulle sattui tälläinen aivan uskomaton tyyppi, joka mellasti omalla tontillaan kuin Euroopan omistaja. Ammuskeli ja rakensi luvatta, sekä vieraiden autoja ilmestyi joskus meidänkin nurmikoille.
        En yleensä pienistä hermostu, mutta luvattomasti meidän puolelle osittain rakennettu autotalli sai minullekin herneen nenään ja lisäksi kukkapurkkiin ilmestynyt luodinreikä sai puuttumaan jo naapurin tekemisiin.
        Kävin pitämässä miehelle puhuttelun ja poliisi yhdessä rakennusvalvonnan kanssa hoitelivat loput. Meillä on nyt uudet mukavat naapurit!


    • Se naapuri

      Poliisit paikalle ja auton omistaja saa riidellä poliisinkanssa kun kirjoitellaan sakkolappuja

    • 10+5

      Laitappa ihan ystävällinen lappu postilaatikkoon/auton tuulilasiin ihan ensi alkajaisiksi. Mikä perkeleen pakko suomalaisilla on aina päästä kostamaan? :S

    • lappuliisa9

      Pistä lappuliisa asialle, sakot paras muistutus. Kulkuväylien eteen ei saa pysäköidä.

    • elmeri3

      Sano suoraan asiasi nätisti. Kyllä teittä pitää olla vapaa kulku.

    • et muuten uskalla;

      Anonyymi huomautus postilaatikkoon?

    • kokemusta on

      Perinteinen "blokkaaminen" toimii.. Omat kulkupelit silleen parkkiin, et kaveri ei ite pääse...

    • Ekotermikettu

      Kuusakosken auto hakemaan romut pois.

    • aurinko2

      Ei muuta kuin sokeria tankkin....
      Tai kaada tomu sokeria tuulen aukkon...

      Eiköhän tepsi....

    • sellainen naapuri

      Aikoinaan asuimme kerrostalossa ja kaikilla oli omat maksetut tolppapaikat(1kpl/asunto). Eräällä naapurilla oli 3 autoa ja pysäköivät mihin sattuivat,toisten paikoille ja valittivat sitten kun "heidän paikallaan" on toisen auto. Erään kerran kun sitten lähdin omasta parkkiruudusta kaupunkiin asioille,alamäessä lähti auton eturengas. Siinä mentiin sitten rahkeineen 3pyörällä hetki kunnes auto pysähtyi. Todettiin että rengaspultit oli kaikista löysätty kuten myös parkkipaikalla olleista muutamasta muustakin autosta. Onneksi ei käynyt pahemmin,olin tuolloin viimeisilläni raskaana ja kyydissä kaksi pientä lasta.

    • Itellä tusina maalla

      Osta ite 200-300euron autoja ja kutsu kaikki kaverisi kylään joilla auto.

    • kiukuttaa

      Kiukuttaa just tollaset, jolla ei ole munaa mennä asiallisesti naapurin kanssa asiaa selvittämään. Mussuttavat jollain ylesöosastolla tai netissä että "mua kohdellaan niin vääärin!"

      • jaah?!

        No lehtien yleisöosastoilla kirjoittavilla - lukuunottamatta palstoja, joihin voi kirjoittaa sekopäät prepaideista - on sentään munaa kirjoittaa julkaisuun. Minua ainakaan ei ikinä ole häirinnyt, jos joku kirjoittaa lehteen, mutta netissä tapahtuva mustamaalaaminen on kyllä aivan sairasta. Itse mietin tässä, että tekisinkö itsestäni aivan hullun, jos kirjoittaisin Hesarin mielipidepalstalle, että Suomi24 pitää mielestäni kieltää lailla - nimeni osalta mulla ei olisi asiassa mitään ongelmaa, koska olen hyvämaineinen, mutta alkaa nyt vaan niin kovasti korveta tällanen foorumi, missä ilmiselvästi vain anonymiteetin suojassa kiusataan. On ihan yhden käden sormilla laskettavissa kerrat, kun olen voinut kiinnostavalla tavalla yhdenkään kanssa keskustella tässä Suomi24:a, ja ole keskustellut tällä foorumilla paljon ja minulla ei ole sosiaalisissa taidoissani mitään vikaa, vaan olen kehuttu erityisesti empatiastani ja huumoristani ja ystävällisyydestäni; toki tietysti luotettavuudesta ennen kaikkea. Ilmeisesti hyvin suurella osalla ihmisistä on houkutus kiusata ja pelotella netissä, heti kun häirintään tilaisuuden saavat, mutta halveksuttavaa käytöstä kaikkinainen sellainen aina on.

        Ei kyllä itselläni olisi pokkaa, jos olisin tämän Suomi24- foorumin ylläpitäjä, repiä netistä mitään auton kuvaa, ja sitten alkaa valehdella feikkitarinoilla netissä. Saako mainostajat sitä enemmän rahaa, mitä enemmän mun kaltaiset sivulliset näitä Suomi24- keskustelupalstakeskusteluja kommentoi? Sanoisin, että jo ihan yleisen yhteiskuntarauhankin kannalta tän Suomi24:a olisi syytä alkaa pikkusen tarkemmin siistiä noita kärjistyksiään, joita palstoillaaan esittävät. Ilmeisesti kukaan ei akiivisesti poistattele törkyä Suomi24- palstoilla tai suojaa viattomia.


    • velmu

      mutka matkaan...?

    • Parkkipirkko munalli

      Jos ne varmasti on pysäköity väärin niin soita keskiyön jälkeen poliisit ja hinausauto. Varmana vituttaa siirrellä autoja aamuyöllä kun vain kerrot pokkana että sinun pitää päästä lähtemään ja tulemaan joko yhden tai kahden ystäväsi kanssa joilla on autot,ja he tarvitsevat parkkipaikkat. OLIS HYVÄ JOS NAAPURIT OLIS ILLALLA RYYPISKELLY NIIN MENIS TAKUULLA HINAUKSEEN,KUN VIHJAISET AJOKUNNOSTA POLIISILLE. Tee selväksi että ajelet autollasi mihin kellon aikaan haluat,eikä se kuulu naapurille edes se että käyt viiden minuutin lenkin ajelemassa.O man talosi kohdalla on liittymääsi tietyt metrit oikeutta yleiseen katuun,ei kai laki tue mutta pysäköi sinä prikulleen samalla tavalla naapurin pihatien molemmin puolin ettei taivu kun vekslaamalla liikenteeseen. Mutta ei oman käden oikeutta sen häviät ja saat sakot ota virkavalta mukaan niin olet oikeallapuolella ja naapuri selitysvelvollinen.Tee ilmoitus ympäristölautakuntaan niistä autonromuista,puuttuvat varmasti asiaan ,on kokemusta.

    • xxx

      Mitäpä jos naapurisi ei tiedä parkkeeraavansa auton tiellesi? Paras vaihtoehto on puhua, ilmoittaa asiasta ja kysyä jos voisi siirtää autonsa ystävällisesti. Vittuilu ja tuollaiset ihmetemput joista ylempänä puhutaan aiheuttaa vaan riitoja ja koston kierteen.

    • Hoida sivistyneesti

      Oikeastaan keinot ovat vähissä, jos aiot pitää edes jonkilaiset välit naapurisi kanssa. Puhuminen edes diplomaattisesti auttaa.
      Tuo, että hommaat naapurin autojen tilalle omia autoja taikka perävaunuja täyttämään parkkipaikat on tietty hyvä konsti, kun sijoitat ne siten, että pääset itse hyvin liikkeelle, eikä naapuri pääse silti tukkimaan sinun reittiä kadulle.
      Kelmuttamista en suosittele, vaikka sekin varmaan riittäisi. Samoin en suosittele kippauttamaan kanapäitä naapurin auton päälle. Vaikka kuumavesipussi kiinnitettynä tiukasti klemmarilla pakoputkeen pitää melkoisen pamahduksen, en suosittele sitäkään. Nippuside kiristettynä vetoakselin ympärille siten, että häntä jää napsuttamaan tukivarteen, voisi olla jo ajateltavissa, mutta en suosittele sitäkään. Samoin uretaanipullolla pieni "turaus" auton pakoputkeen on aika arveluttavaa. Pari pientä lankunpätkää tunkattuna auton alle, että vetävät pyörät eivät kosketa juuri ja juuri maahan, tuntuu mukavalta, mutta kannattaa unohtaa...
      Keinojahan tietty on, joskus opiskeluaikanani erään auton tuulilasiin oli joku heittänyt teurastetun kanan jätteet, jotka olivat jäätyneet ja sattumoisin luntakin oli satanut siihen päälle. Viesti kyllä meni perille, kun auton omistaja sulatteli autonsa tuulilasista niitä kanaperkeitä. Nämä ovat kuitenkin aika primitiivisä konsteja.
      Ehdotan, että hankit muutaman halvan auton niille naapurisi valloittamille paikoille tilaisuuden tullen kaikessa hiljaisuudessa.
      Minulla itselläni ei ole ongelmia naapurien kanssa, ajan Harrikalla ja olemukseni on sen verran raamikas, ettei tule riitoja naapureiden kanssa.

    • 15-20+2

      Käy ensin puhumassa. Jos ei auta niin kysy jotain asioihin ei niin vakavasti suhtautuvaa henkilöä apuun.
      Jos maksuhäiriömerkinnät eikä ulosotot rassaa niin aina parempi.

      Osta kaverille satasella joku liikennekelpoinen auto johon kyseinen tyyppi ottaa sitten vakuutukset ja muut. Sitten vain kutsut sen välillä kylään ja kukaties se saattaa välillä vahingossa mällätä siihen naapurin auton kupeeseen.

      Ei tietenkään kannata missään nimessä pyytää kaveria siihen päin ajamaan koska sehän olisi jo laitonta. Vahingoille, vaikka niitä tapahtuisi useasti, ei tietenkään mahda minkään.

      • Hoida sivistyneesti

        Tämä on aika hyvä konsti, että ostat tuon halvan auton jollekin kaverille ja siihen uusi vakuutus. Kaveri tietysti kolhaisee tuolla autollaan vahingossa sitä naapurin autoa, kun käväisee teillä kylässä, kun tuo naapurin auto on niin lähellä...
        Vahingoille ei tosiaan mahda mitään, niitä aina sattuu joskus, joskus useampikin peräkkäin.
        Pienet peltiremontit on harmittavia, niiden vuoksi joutuu käymään vakuutusyhtiön tarkastuksissa ja sieltä täältä maalailtu auto on aika vaikea myytäväkin. Jos vanhempi auto menee lunastukseen, siinä häviää yleensä...


    • ihme nyyhkyttäjä

      Kuitenkin pääset sieltä pihaltasi autolla tielle, niin mikä mättää? Tuskin sitä tietä omistat.

      • niinpäs oletkin

        Naapuri hankaloittaa ulospääsyä. Se on laitonta, riippumatta tien omistajasta.


    • hersy

      Tällä omakotialueella on tällainen tapa ,kaikki kolme napuriamme kutsutsumme toisiamme säännöllisin väliajoin kylään,nytkin illalla menemme yhteen kakkukahveille ja toiselle olen lainanut autoani kun hällä rikkoontui välillä,kesällä järjestin naapureilleni grilli syömistä uusien perunoiden kera,ja eräs naaruri tuonut kakkuja vaimolleni säännöllisin väliajoin,itse tein lähimmälle lumityöt kun mies sairastui,ei tämä ei ole unta,vaan totisinta totta,autamme toisiamme vuorollaan,ja kuinka hyvä on minun ja vaimoni mieli,toisinkin voisi olla,mutta itsekkin voi asioille aina jotain tehdä,niin ja joka Joulu varmasti on heiltä Joulukortit laatikossani kuin myös heillä,meillä on vain yksi elämä ja sitä voi elää rennomminki.

    • 8yguh9iohoihohjoijo2

      rivarissa naapuriin muutti uusi tyttö eikä se osannut parkkeerata autoaan oikein, oli puoliksi meikäläisen paikalla. Laitoin lapun tuulilasiin ja asia näytti menneen perille. Nyt talven aikana tosin naapurin auto on taas alkanut hivuttautua yhä likemmäs päivä kerrallaan...
      On kyllä tämä parkkipaikkakin oikea insinöörin aivopieru vai liekö kännissä piirrellyt suunnitelmat, h3lvetin kapeat ruudut ja ensimmäinen paikka aivan talon päädyn vieressä, suunnittelija ei ole älynnyt ottaa huomioon että talon päädyssä on myös porraskoroke joten eka ruutuun ajaja joutuu taiteilemaan kohtuuttoman paljon ruutuun ajaessaan ja varsinkin siitä peruuttaessaan. Uskomatonta typeryyttä suunnittelijalta!

      • -naapurisopu-

        Oletkos ajatellut sitä mahdollisuutta että tytteli on ihastunut sinuun mutta ei ujouttaan ilkeä esittää haluaan lähempään tuttavuuteen.
        Nyt autoaan lähemmäksi hivuttamalla hän hivuttaa ikäänkuin itseään sinun tykösi.
        Mene ja avaa suusi. Pyydä hänet vaikka kotiisi kahville. Saattaa vaikka elämäsi aueta uusille urille.
        Ai niin se vaimosi.....
        Kannattaa kuitenkin puhua ihan nenätysten ja sievästi. Yleensä auttaa.
        Ja onhan se vaimosikin joskus äitinsä luona käymässä, onhan....


    • On kokemusta

      Poliisin kirjoitama pysäköintivirhemaksu auttaa aina.

      • sythfqfg6fytgf43h

        Poliisi ei vaivaudu moiseen. Hyvä perustelu että paloauto tai ambulanssi ei pääse tontille auttaa kyllä asiassa.


    • jkojp

      märkä paperi tuulilasiiin

    • kaikki ei hoksaa ite

      Soita pysäköinninvalvontaan ja kysy neuvoa. Kun tiedät oikeutesi olet vahvempi kuin pelkällä mutulla.

      Pysäköi itse siihen paikalle jos vain ehdit.

      Jos suinkin olet puheväleissä naapurisi kanssa kysy voivatko parkkeerata metrin kauemmas. Minä en ole naapurisi, mutta minulle voisit sanoa.

    • kunnon töräys

      Laita paaskaa ovenkahvoihin.

    • hähähähäää......

      Nää palstat ovat oikeesti sivistäviä.
      En ole hoksannut tuota että märkä paperi jäätyy hienosti kylmään tuulilasiin kiinni. Ei vahingoita autoa mutta on hankala poistaa ellei saa autoa lämpimään tai lasia lämpimäksi. Vaivaa on. Papruun vielä ajatusta selventävä kuva tinneritussilla tai lasertulostimella molemmin puolin. Onhan näitä kuvia.
      Täytyypä kokeilla.

    • Keihäsen Bisnes Oy

      Ei muuta kun soitto meille,niin me järjästämme kejäläisasukit naapuriston honkapyörästöön.

    • parvekeelta katsellu

      Naapurit ovat usein sieltä josta aasit ulostavat.
      Asuin jonkunaikaa kerrostalossa jossa asui yksi mustalaismummo. Kyläilevät mustalaiset eivät piitanneet pihaanajokiellosta eikä pelastustielle parkkeeraamisesta.
      Kerran lumisateen aikana nämä heimokansalaiset olivat matroonansa luona kylässä ja auto tietysti oven edessä.
      Auramies kasasi kaikki lumet niiden auton ympärille. Katto jäi näkyviin.
      Kyllä siinä kalapaliikki kävi kun heimottaret olivat kotiinlähdössä. Torvi soi kilpaa suun kanssa. Mikään ei kuitenkaan lunta sulattanut.
      Loppupeleistä en tiedä mutta seuraavan päivän aikan aoli auto, ja lumikasa häipynyt.

      • näitä riittää

        Meillä kanssa mustalaiset usein valtaavat pihan autoillaan. Varsinkin kesäisin niitä saattaa olla kolmekin rappujen ovien edessä. Onhan heille sanottu siitä kuten myös pyykkituvan käytöstä, metelöinnistä, huonekalujen viemisestä roskiin.. Ei vaan mene perille.


    • ilmat renkaista

      No renkaista ilmat pois, sokeria tankkiin, raakaa riisiä jäähdyttimeen, perunoita pakoputkeen, pakkasella vettä ovitiivisteisiin kyllä keinoja on käytä vaan mielikuvitusta.

    • naapuritvoiollainhot

      Mutta en ymmärrä jos se auto naapurin on tienvieressä kuinka se sinun kulkuasi haittaa vaan oletko sinä niitä jotka ajavat aina auton etuperin pihaansa meinaan kaupunkien tontit on niin pieniä että lumikin haittaa jo paljon pihaan ajoa.Jos sinä et omista sitä kadun reunaa ja naapurin auto ei ole tienhaarasi kohdalla niin et mahda mitään.Se on kadulla ja saa siinä pitää ,minä en ymmärrä mitä venskata sinun pitää opettele ajamaan peruuttamalla omalle pihalle niin on helppo lähteä,niin minä teen vaikka on tilaa maalla kääntää vaikka pihanpuolella.Mutta aina peruutan.

    • tdgtgtgrtfg

      tee jonnekkin viranomaiselle valitus romuautoista heidän pihallaan..

      eikös kunnat huomauttele jos tontit huonossa kunnossa...
      ainakin kaupungeissa...

    • Marco Nami-Nami

      Esitä asiasi tanssin keinoin. Vaarana toki se, että sinut haetaan hoitoon.

    • ennnnghh

      Yks ihana ihminen oli kerran tässä kerrostalopihalla pysäköinyt autonsa keskelle kulkuväylää niin, etten päässyt lähellekään omaa parkkipaikkaani (eikä 5 muutakaan autoilijaa olisi päässyt minnekään). Onnekseni auto oli niin paskainen, että ovessa olevaan kuraan saattoi sormella kirjoittaa "IDIOOTTI". Viesti tais mennä perille kun kyseinen auto ei ole siinä enää koskaan ollut.

      Jos kerta tiedät kenen autot kyseessä niin yritä ensin kohteliaasti sanoa asiasta. Jos ei tehoa, niin soita poliisit.

    • da capo

      Savumerkit ovat ehkä parempi tapa viestintään, vaikka tanssi on kieltämättä hyvä ehfdotus.

      • Älyhoiccccccc

        Älä näpäytä, puhu.


    • sairasmaa

      Suomi, maa jossa on maailman parhaat viestintävälineet mutta silti käytetään vain nyrkkejä ja niitäkin vain kännissä.

    • hunaja

      Yksi tuttu pysäköi toistuvasti ja tiedostaen väärin. Sitten eräänä päivänä joku oli lätkäissyt tuulilasiin lapun jossa luki jotain tämän tapaista: "Nyt on kyllä apinalle annettu ajokortti vai oletko tosiaan sitä mieltä että autosi on pysäköity oikein?" Ymmärsi kyllä vaihtaa parkkipaikkaa, kun joku sanoi asian häiritsevän.

    • Skoudet

      Pitää soittaa poliisille jos portti tukitaan väärällä pysäköinnillä.

    • Porno-Jalmari

      Muu ei taaskaan auta kuin alastomana naapurin ovelle ja eiku naapuria rykimään rivosti.

    • AperitaAatu

      1.Pari raakaa kananmunaa ilmaritilöistä sisään,tulee hyvät aromit sisälle,kun on vähän aikaa kone lämminnyt.

      2.Ruskeaa pakkausteippiä ikkunoihin,on muuten vittumainen saada irti.

      3.Uretaania pakoputkeen.

      4.Betoniporsas auton eteen tai taakse ja kettingillä ja lukolla hinauskoukkuun kiinni.
      Eipähän kovin pitkälle ajele.

      5.Kyllähän se veemäinen naapuri alkaa oppimaan.

    • kolmehyvääkonstia

      Lahjonta kiristys ja uhkailu

    • HEKAnSika

      Heitä paskaa sen auton päälle. Tai kuse parvekkeelta.

    • HEKAnSika

      Tapa sen koira.

    • HEKAnSika

      Toisinpäin mietittynä, koirahan on syytön. Pane sen muijaa pyykkituvassa, visvasyylä kiertoon, siinä on ikuinen muisto häiriköinnistä. Voimia omaisille.

    • Hohhh

      Meidän talossa asuu muori joka motkotti asukkaan väärin pysäköidystä autosta ja hankki tälle sakot. Nyt tämä muori pidättää oikeudekseen omien laiskojen lasten pitää tätä rappusten edustaa parkkinaan tuntikaupalla ja lyhyempi matka kantaa pyykkituvalle heidän pyykkejään. Harvinaisen kiero eukko ja toivottavasti saa mitä tilaa.

    • LakiaLukevaLuckyLuke

      Liikennelaki
      28 § Erityiset pysäköintikiellot
      Pysäköinti on kielletty:
      2) kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla ja muutoinkin siten, että ajoneuvoliikenne kiinteistölle tai sieltä pois oleellisesti vaikeutuu;

    • vittuiluttuleetakas

      taidankin olla se mukava naapurisi. syljeskelet tuulilasiin,vääntelet pyyhkijöitä, naarmuttelet kylkiä ,aurailet lumikasoja auton/polun eteen, kusetat ja paskatat koiraas portinpieleen ja sekös auttaa. odotas vaan kun on noi jalat kunnossa ja treenatut. niin tulee takas päin. ovikello toimii ja sitä voi tulla poikkeen ,ennenkuin alkaa tapahtuun.. kulku sujuu tasesemmalta paremmin kuin talon takaa pihasta portaita pitkin. toivottavasti sun kintut toimii paremmin .

      • vittilutuleetakas

        ai säkin tykkäät panna transsuja, sillä mulla ei seisokkaan, mä oon ihmetellykin kun sen kalu haisee ihan veriripulille ja aasialaiselle vaseliinille. se puhuu jostain isokyrpäsestä afrikanmiehestä joka naapurinäijällä oli mukana. älkää tuoko niitä lampaita ja aaseja meille sisälle.


    • kakkaontehokasta

      Koiran paskaa sinne tänne. Kyllä se haju ja kasojen väistely muuttaa tottumuksia.
      Aika usein on skoda merkkinen auto, jota jätetään muualle kun omalle pihalle.
      Se on joku häpeä juttu, että omassa pihassa olisi skoda = lada.
      Kun se on tiellä, sitä ei voi yhdistää niin helposti kuskiinsa.
      Omia autoja myös, mopoja, moottoripyöriä, kärryjä tielle siihen omalle kohdalle.
      Sitten voi aurata lumia talvella tietenkin siihen kasoja omalta pihalta ?

    • Anonyymi

      Mitä on "kelmuttaminen" ?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe