Älykäs BMW neliveto

kritiikkiä

Vaikka se maksaa 490eur niin se tuo lisää kulutusta sekä mahdolliset tulevat ongelmat huoltoineen.

47

5150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh hee

      Älykäs BMW neliveto vähemmän älykkäille bemaristeille.

    • fgfgtrrr

      Ei ole oikea neliveto

      • xDrivetheoneandonly

        ompas


      • heh hee
        xDrivetheoneandonly kirjoitti:

        ompas

        ja vitut on :D


      • riippuujaroikkuu
        xDrivetheoneandonly kirjoitti:

        ompas

        Muuta "oikea" neliveto ei ole välttämättä PARAS neliveto...


      • CityyCityy SuVSuV
        xDrivetheoneandonly kirjoitti:

        ompas

        pitää olla kiinteä neliveto alennusvaihteella ja tasauspyörän lukoilla, sitten se on oikea neliveto.


      • A5 tdi q

        Mikä sitten on oikea neliveto? Onko se vain oikea neliveto joka jakaa voiman tasan,eikö ole parempi jos voimaa osataan ohjata sinne missä sitä tarvitaan.
        Siis vaikka ulkokurvin pyörälle auttamaan auton kääntymistä.


    • Näin on

      Bemarin nelivedolla kun joutuu tositilanteeseen eli tilanteeseen jossa nelivetoa todella tarvii nii ei siinä vedä kuin kaksi pyörää korkeintaan.Sen jälkee saakin lähteä pajalle ku bemarista hajos tasauspyörästön lukot kun auto painui huikeat 5 senttiä mutaan :)

      • mies eikä poika

        painukaa killit nukkumaan äitin viereen täältä .


    • Korjaus....

      Sehän maksaa normaalisti yli kolme tonnia lisää, mut nyt sen saan viidellä sadalla. Mutta tämähän ei tietenkään suomalaisille kelpaa, koska halvalla ei ikinä saada hyvää, eikös niin. No, odota vielä muutama viikko, niin että maaliskuu ehtii vaihtumaan, niin tuo tarjous on ohi, ja voit hyvillä mielin pulittaa tuosta nelivedosta korkeamman hinnan ja näin kokea saaneesi jotain parempaa kuin naapuri, joka teki kaupat viikkoa aiemmin.

    • pelleilyä

      Huvittavaa tuo bemarin markkinointi. Höpetään vaan jostain 499 euron hinnasta. Pikkupräntillä lukee, että esim. farkkumaksaa alkaen 43 ja jotain. Auto on perusvarustukseltaan hyvin pelkistetty. Tähän kun ympätään perusvarusteet niin tuosta pikkuautosta joutuu pulittamaan yli 50 000e. Aivan järkyttävän hintainen koppero. Juu ja kävin ajamassa ko. autoa. Tuli ahtaanpaikankammo autossa Nissan qashqain 2 jälkeen.

      ps. mukavia nuo autotoimittajien testiajot. Maahantuoja toimittaa testiin autoja, joissa lisävarusteiden arvo on yli 20 00e. Mitä järkeä?

      • Mitä ihmettä!?

        Siis tuo 43 ke sisältää business-varusteluun, joten kerro nyt ihmeessä, mitä varusteita jäit kaipaamaan. Ja totta mooses 3-sarjalainen on sisätiloiltaan pienempi kuin Qashqai, joka on X3:n kokoluokkaa. Summa summarum: BMW:n tarjous on loistava, mutta jos sulle kelpaa Nissanin laatu (ovet pahvia, hirveä sisämelu, tuhottomat koneet jne), niin älä ihmeessä vaihda merkkiä.


      • ei vaihtoon
        Mitä ihmettä!? kirjoitti:

        Siis tuo 43 ke sisältää business-varusteluun, joten kerro nyt ihmeessä, mitä varusteita jäit kaipaamaan. Ja totta mooses 3-sarjalainen on sisätiloiltaan pienempi kuin Qashqai, joka on X3:n kokoluokkaa. Summa summarum: BMW:n tarjous on loistava, mutta jos sulle kelpaa Nissanin laatu (ovet pahvia, hirveä sisämelu, tuhottomat koneet jne), niin älä ihmeessä vaihda merkkiä.

        3-sarjalainen on 4624cm pitkä, leveys 1811, tavaratila 495l. Qashqai 2 pituus 4541cm, leveys 1783cm, tavaratila 450l. Näillä spekseillä bemarin pitäisi olla huomattavasti tilavampi kassuun verrattuna. Sitä se ei todellakaan ole. Auton tehottomuus oli myös yllätys. Olen useilla vähän tavallista nopammilla autoilla ajanut ja tuntui, että ei mitenkään tämä olisi 7,5 sekunnin auto 0-100km/h. Neliveto toimi hyvin sekä automaattiloota oli hyvä.

        Varusteissa bmw on samalla hintatasolla kalliimpien autojen kanssa. Vetokoukku 1500e ja jne.


      • Kiihtyvyydestä...
        ei vaihtoon kirjoitti:

        3-sarjalainen on 4624cm pitkä, leveys 1811, tavaratila 495l. Qashqai 2 pituus 4541cm, leveys 1783cm, tavaratila 450l. Näillä spekseillä bemarin pitäisi olla huomattavasti tilavampi kassuun verrattuna. Sitä se ei todellakaan ole. Auton tehottomuus oli myös yllätys. Olen useilla vähän tavallista nopammilla autoilla ajanut ja tuntui, että ei mitenkään tämä olisi 7,5 sekunnin auto 0-100km/h. Neliveto toimi hyvin sekä automaattiloota oli hyvä.

        Varusteissa bmw on samalla hintatasolla kalliimpien autojen kanssa. Vetokoukku 1500e ja jne.

        En tiedä, millä nopeilla autoilla olet ajanut, mutta auton äänieristyksellä on merkittävä rooli siinä, miltä kiihtyvyys tuntuu. Eli jos auto on hiljainen ja moottorimelukin on hyvin eristetty, niin silloin todellakin tulee tunne, ettei auto voi millään olla niin nopea kuin väitetään. Ehkä tämä osaltaan selittää myös sen, miksi BMW:n kaltaisilla autoilla usein herätetään närää liikenteessä: omasta mielestä kun ajaa ihan normaalia vauhtia, ja muut pitävät sitä hurjasteluna.


      • Laadusta pitää maksaa!
        ei vaihtoon kirjoitti:

        3-sarjalainen on 4624cm pitkä, leveys 1811, tavaratila 495l. Qashqai 2 pituus 4541cm, leveys 1783cm, tavaratila 450l. Näillä spekseillä bemarin pitäisi olla huomattavasti tilavampi kassuun verrattuna. Sitä se ei todellakaan ole. Auton tehottomuus oli myös yllätys. Olen useilla vähän tavallista nopammilla autoilla ajanut ja tuntui, että ei mitenkään tämä olisi 7,5 sekunnin auto 0-100km/h. Neliveto toimi hyvin sekä automaattiloota oli hyvä.

        Varusteissa bmw on samalla hintatasolla kalliimpien autojen kanssa. Vetokoukku 1500e ja jne.

        Ja nyt puhun laadun tunnusta, eli siitä, että auto on oikeasti hiljainen ja mukava ajettava. Jotta auto saadaan hiljaiseksi, täytyy äänieristykseen kiinnittää huomiota, ja siksi esim. ovet ovat paksummat Bemarissa kuin Nissanissa. Tällä on suora vaikutus sisätilojen kokoon. Kysymys siis kuuluu, haluatko ajaa mukavasti Bemarilla vai vähän epämukavammin Nissanilla. Jos taas pitää saada molemmat, eli Qashqain sisätilat ja 3-sarjalaisen mukavuus, pitää ostaa pykälää isompi Bemari tai muu vastaava ns. premiumauto, joka taas onkin sitten huomattavasti edellä mainittuja automalleja kalliimpi. Mutta se nyt ei kai tullut kenellekään yllätyksenä, että parasta ei saa halvalla.


      • audikauppaan
        Laadusta pitää maksaa! kirjoitti:

        Ja nyt puhun laadun tunnusta, eli siitä, että auto on oikeasti hiljainen ja mukava ajettava. Jotta auto saadaan hiljaiseksi, täytyy äänieristykseen kiinnittää huomiota, ja siksi esim. ovet ovat paksummat Bemarissa kuin Nissanissa. Tällä on suora vaikutus sisätilojen kokoon. Kysymys siis kuuluu, haluatko ajaa mukavasti Bemarilla vai vähän epämukavammin Nissanilla. Jos taas pitää saada molemmat, eli Qashqain sisätilat ja 3-sarjalaisen mukavuus, pitää ostaa pykälää isompi Bemari tai muu vastaava ns. premiumauto, joka taas onkin sitten huomattavasti edellä mainittuja automalleja kalliimpi. Mutta se nyt ei kai tullut kenellekään yllätyksenä, että parasta ei saa halvalla.

        3-sarjan bemari on loppujen lopuksi niin pieni auto, että sen koko verrattuna esim. A3 sportback Audiin on loppujen lopuksi aivan mitätön. Uskon, että nyt viikonloppuna julkistettu hinnoittelu A3 Sportback 1.8TFSI quattro s-tronicille tulee olemaan monelle 3-sarjan bemarille vaihtoehto huomattavasti kilpailukykyisempään hintaan, bisnesvarusteltuna 37 136e. Suorituskyvyssä hakkaa 320 bemarin mennen tullen esim. kiihtyvyys 0-100km/h 6,8sek. Meillä käännytään todennäköisesti audin puoleen.

        ps. TM oli mitannut 3-sarjan bemarin takapoksin tilaksi 350l kun myyvät sitä lähes 500 litran tiloilla...huh..huh....


      • Ben Gurion
        audikauppaan kirjoitti:

        3-sarjan bemari on loppujen lopuksi niin pieni auto, että sen koko verrattuna esim. A3 sportback Audiin on loppujen lopuksi aivan mitätön. Uskon, että nyt viikonloppuna julkistettu hinnoittelu A3 Sportback 1.8TFSI quattro s-tronicille tulee olemaan monelle 3-sarjan bemarille vaihtoehto huomattavasti kilpailukykyisempään hintaan, bisnesvarusteltuna 37 136e. Suorituskyvyssä hakkaa 320 bemarin mennen tullen esim. kiihtyvyys 0-100km/h 6,8sek. Meillä käännytään todennäköisesti audin puoleen.

        ps. TM oli mitannut 3-sarjan bemarin takapoksin tilaksi 350l kun myyvät sitä lähes 500 litran tiloilla...huh..huh....

        Kannattaa koeajaa se Audi ensin ettei tule pettymyksiä. Uusi A3 on ajettavuudeltaan todellinen pettymys, jossa on mielestäni tunnoton ohjaus, kova melutaso nastoilla ja auto tuntuu todella uraherkältä. Nämä huomiot pistivät erityisesti silmään edellisen korimallin A3:seen verrattuna ja siksi meillä kävi päinvastoin eli Audi vaihtui Bemariin.


      • juuri niin
        Laadusta pitää maksaa! kirjoitti:

        Ja nyt puhun laadun tunnusta, eli siitä, että auto on oikeasti hiljainen ja mukava ajettava. Jotta auto saadaan hiljaiseksi, täytyy äänieristykseen kiinnittää huomiota, ja siksi esim. ovet ovat paksummat Bemarissa kuin Nissanissa. Tällä on suora vaikutus sisätilojen kokoon. Kysymys siis kuuluu, haluatko ajaa mukavasti Bemarilla vai vähän epämukavammin Nissanilla. Jos taas pitää saada molemmat, eli Qashqain sisätilat ja 3-sarjalaisen mukavuus, pitää ostaa pykälää isompi Bemari tai muu vastaava ns. premiumauto, joka taas onkin sitten huomattavasti edellä mainittuja automalleja kalliimpi. Mutta se nyt ei kai tullut kenellekään yllätyksenä, että parasta ei saa halvalla.

        Hyvää ei saa halvalla,parhaan saa.


      • eri mieltä
        Ben Gurion kirjoitti:

        Kannattaa koeajaa se Audi ensin ettei tule pettymyksiä. Uusi A3 on ajettavuudeltaan todellinen pettymys, jossa on mielestäni tunnoton ohjaus, kova melutaso nastoilla ja auto tuntuu todella uraherkältä. Nämä huomiot pistivät erityisesti silmään edellisen korimallin A3:seen verrattuna ja siksi meillä kävi päinvastoin eli Audi vaihtui Bemariin.

        Uusi Audi SB on ajettu, mutta eihän tuota tehokkaampaa versiota tule maahankaan moneen kuukauteen niin ei sitä pääse ajamaan cc:nä kylläkin. Tehottomampi versio oli erittäin hyvä ajaa. Tunnottomasta ohjauksesta ei tietoakaan. Melutaso ei ollut mitenkään häiritsevä. Uraherkkyys ja melu vaivannee ylileveitä ja matalia renkaita, joita laitetaan näön vuoksi. 205/55 16 riittää aivan hyvin rengastukseksi ja ylläolevat vaivat katoavat. Bemari oli sisältä ehkä arvokkaamman oloinen, mutta sille en loppujen lopuksi laske mitään arvoa.


      • Just joo...
        audikauppaan kirjoitti:

        3-sarjan bemari on loppujen lopuksi niin pieni auto, että sen koko verrattuna esim. A3 sportback Audiin on loppujen lopuksi aivan mitätön. Uskon, että nyt viikonloppuna julkistettu hinnoittelu A3 Sportback 1.8TFSI quattro s-tronicille tulee olemaan monelle 3-sarjan bemarille vaihtoehto huomattavasti kilpailukykyisempään hintaan, bisnesvarusteltuna 37 136e. Suorituskyvyssä hakkaa 320 bemarin mennen tullen esim. kiihtyvyys 0-100km/h 6,8sek. Meillä käännytään todennäköisesti audin puoleen.

        ps. TM oli mitannut 3-sarjan bemarin takapoksin tilaksi 350l kun myyvät sitä lähes 500 litran tiloilla...huh..huh....

        Että ostaisin mielummin meluisan, etuvetoisen hatchbackin 37 tonnilla, kuin hiljaisen BMW:n markkinoiden parhaalla vaihteistolla ja nelivedolla 40 tonnilla, niinkö? Ei kiitos. Jos haluan hatchbackin, niin ostan 1-sarjan Bemarin, joka on oikeasti A3:n kokoluokkaa. Audi A3:sta en ostaisi edes siinä tapauksessa, vaikka Bemaria ei saisi valita. Ostaisin mielummin vaikka Golfin samalla tekniikalla.


      • 15+3
        Ben Gurion kirjoitti:

        Kannattaa koeajaa se Audi ensin ettei tule pettymyksiä. Uusi A3 on ajettavuudeltaan todellinen pettymys, jossa on mielestäni tunnoton ohjaus, kova melutaso nastoilla ja auto tuntuu todella uraherkältä. Nämä huomiot pistivät erityisesti silmään edellisen korimallin A3:seen verrattuna ja siksi meillä kävi päinvastoin eli Audi vaihtui Bemariin.

        Melkolailla samoja huomioita tein uudesta kolmos-Audista. Ohjaus on kyllä huono kilpailijoihin nähden. Meluisuudesta nastoilla en osaa sanoa, koska ajettu malli oli kitkoilla. Nämähän ovat mielipidekysymyksiä mutta jos nyt vaihtaisin autoa niin ottaisin Bemarin, koska se miellytti enemmän kokonaisuutena. Mainittakoon vielä, että vaimo päätyi Audiin.


      • jusjust
        Just joo... kirjoitti:

        Että ostaisin mielummin meluisan, etuvetoisen hatchbackin 37 tonnilla, kuin hiljaisen BMW:n markkinoiden parhaalla vaihteistolla ja nelivedolla 40 tonnilla, niinkö? Ei kiitos. Jos haluan hatchbackin, niin ostan 1-sarjan Bemarin, joka on oikeasti A3:n kokoluokkaa. Audi A3:sta en ostaisi edes siinä tapauksessa, vaikka Bemaria ei saisi valita. Ostaisin mielummin vaikka Golfin samalla tekniikalla.

        Minkä ihmeen etuvetoisen? Bemarin 1-sarjalainen on sisätiloiltaan pienin kokoluokassaan vastaa lähinna a1 sportbackia. Bemut muotoillaan ulkonäön vuoksi -> ovat sisältä ahtaita ja epäkäytännöllisä. Sisätiloiltaan aivan verrattavissa on a3 ja 3-sarjan tourinki bemari. Golffia ei edes ole saatavissa samalla tekniikalla kuin a3. Katsoppas mikä auto tuli TM:n talvitestin toiseksi.


      • tsi ei hyvä
        jusjust kirjoitti:

        Minkä ihmeen etuvetoisen? Bemarin 1-sarjalainen on sisätiloiltaan pienin kokoluokassaan vastaa lähinna a1 sportbackia. Bemut muotoillaan ulkonäön vuoksi -> ovat sisältä ahtaita ja epäkäytännöllisä. Sisätiloiltaan aivan verrattavissa on a3 ja 3-sarjan tourinki bemari. Golffia ei edes ole saatavissa samalla tekniikalla kuin a3. Katsoppas mikä auto tuli TM:n talvitestin toiseksi.

        " Golffia ei edes ole saatavissa samalla tekniikalla kuin a3"

        Mitä sinä höpötät, sama tekniikkahan noissa on, kuten myös skootassa ja seatissakin.


      • tekniikkapatekniikka
        tsi ei hyvä kirjoitti:

        " Golffia ei edes ole saatavissa samalla tekniikalla kuin a3"

        Mitä sinä höpötät, sama tekniikkahan noissa on, kuten myös skootassa ja seatissakin.

        joo varmaan saa tsi koneen, mutta tällä hetkellä tehokkain golf on 140hv 1,4 automaattina. Nelivetoa ei ole edes saatavilla bensamalleihin. 180 hv A3 TFSI 1.8 quattro s-tronicille ei ole edes olemassa suoranaista kilpailjaa markkinoilla; teho, suorityskyky, taloudellisuus, nelivetoisuus, kaksoiskytkentäautomaatti.


      • tekniikkapajokaeitoimi
        tekniikkapatekniikka kirjoitti:

        joo varmaan saa tsi koneen, mutta tällä hetkellä tehokkain golf on 140hv 1,4 automaattina. Nelivetoa ei ole edes saatavilla bensamalleihin. 180 hv A3 TFSI 1.8 quattro s-tronicille ei ole edes olemassa suoranaista kilpailjaa markkinoilla; teho, suorityskyky, taloudellisuus, nelivetoisuus, kaksoiskytkentäautomaatti.

        Otappa vähän selvää mistä puhut. Eihän kukaan halua vw-konsernin kaksoiskytkentäpaskoja, jotka hajoilevat käsiin.


      • tutustutilastoihin
        tekniikkapajokaeitoimi kirjoitti:

        Otappa vähän selvää mistä puhut. Eihän kukaan halua vw-konsernin kaksoiskytkentäpaskoja, jotka hajoilevat käsiin.

        ei kukaan? Suomen myydyimmät ja halutuimmat automaatit ovat varustettu wv:n laatikolla.

        Huvittavaa on myös tuolla aiemmmin tullut kommentti tunnottomasta ohjauksesta. Onneksi myös ammattilaiset koeajavat autoja kun mm. talvitestissa kehuttiin nimenomaan Audin ohjausta. Kannattaa jättää nää amiskommentit aivan omaan arvoonsa.


      • 506 ikkunaa
        tutustutilastoihin kirjoitti:

        ei kukaan? Suomen myydyimmät ja halutuimmat automaatit ovat varustettu wv:n laatikolla.

        Huvittavaa on myös tuolla aiemmmin tullut kommentti tunnottomasta ohjauksesta. Onneksi myös ammattilaiset koeajavat autoja kun mm. talvitestissa kehuttiin nimenomaan Audin ohjausta. Kannattaa jättää nää amiskommentit aivan omaan arvoonsa.

        Miten ne tilastot vaikuttavat laatikon laatuun? Suomalaiset kun ovat tunnetusti sopulikansaa niin tämän maan tilastoilla voi pyyhkiä röörinsä. Olihan se Ladakin aikanaan hyvin myyty merkki Suomessa. Suosittelisin tutustumaan vw- areenalla käytävään keskusteluun Audin ohjauksesta. Ongelma kun ei pelkästään koske uutta A3- mallia. Minusta huvittavaan on se,että kaltaisesi Lasol-juoppo jaksaa trollailla täällä keskellä päivää ja päivästä toiseen. Yritän ymmärtää kyllä jos pitkäaikaistyöttömyys aiheuttaa pahoinvointia ja se pitää purkaa tänne BMW-keskusteluun. Tarkkasilmäisemmät ovatkin jo huomanneet,että täällä on myös ihan oma Audi-hiekkalaatikko.


    • köhjapöh

      Merkki, joka tunnetaan takavetoisten pirssien valmistamisesta onkin nyt MAAILMAN PARAS NELIVETO. Ei ole lupauksella katetta, kun NE parhaat nelivedot ovat alle vuoden vanhoja. Mikään ei estä mainostamasta tietenkään. Asia on niinkuin RTV:llä. Mainostaa olevansa PARAS maalikauppa, ei heillä ole edes kaikkia merkkejä esillä.

      • Ihanko tosissasi

        väität, että BMW on vasta vuoden sisään alkanut tehdä nelivetomalleja :D


    • Hui hai

      Aloittaja jatkaa vaan Rollan hinkkaamista eikä vaivaa päätää Bemarin tekniikkaongelmilla, jooko?

      • bemuboy

        Me bemaripojat tykätään hinkata näitä miestenvehkeitä,eiks vaan?


    • 4x4 on hyvä traktori

      ei ainakaan tuolla tekniikalla toteutettua nelivetoa kannata ottaa.

      Muille tiedoksi,bmw:llä on erilaisia nelivetoja.

      Osa on uutta tekniikka,jota ei ole tehty kuin vuosi tai pari.

    • Periskooppi
      • vain xdrive ok

        Ilman xdriveä esim. 320 bemari on aivan surkea talvietenijä. TM:n 20 auton talvitestissä testin tehokkain auto bmw 320i jäi ylämäkiradalla joukon viimeiseksi. Nopein oli skoda rapid 1.2tsi...

        Bemari ei kannatta ostaa suomen olosuhteisiin koskaan ilman nelivetoa. Talvella tehoilla ei tee yhtään mitään ja suomessa . Skoodat painelee ohi oikealta ja vasemmalta.

        Mikähän koeajotesti oli takapotku 328i bemarista hiljattain. Se oli ko. toimituksessä talvikelillä kaikkein viimeisin auto millä toimittajat halusivat ajaa vapaaehtoisesti. Auto jäi kiinni jopa tavallisille teille.


      • Periskooppi
        vain xdrive ok kirjoitti:

        Ilman xdriveä esim. 320 bemari on aivan surkea talvietenijä. TM:n 20 auton talvitestissä testin tehokkain auto bmw 320i jäi ylämäkiradalla joukon viimeiseksi. Nopein oli skoda rapid 1.2tsi...

        Bemari ei kannatta ostaa suomen olosuhteisiin koskaan ilman nelivetoa. Talvella tehoilla ei tee yhtään mitään ja suomessa . Skoodat painelee ohi oikealta ja vasemmalta.

        Mikähän koeajotesti oli takapotku 328i bemarista hiljattain. Se oli ko. toimituksessä talvikelillä kaikkein viimeisin auto millä toimittajat halusivat ajaa vapaaehtoisesti. Auto jäi kiinni jopa tavallisille teille.

        En ole lukenut TM talvitestiä mutta ajokokemusta takavetoisella BMW:llä omasta takaa löytyy, takavetoinen ei ole ollut ongelma koskaan eikä ole jäänyt kiinni mihinkään talvella.

        Aikoinaan autokoulukin käytiin takavetoisella, silloin ei ollut ajonvakautusta eikä luistonestoa eikä abssää ei mäkilähtöavustinta.

        Perusautot olivat silti toimivia mutta kuitenkin ajokäytös nykyisissä takavetoisissa tekniikan suoman avun kanssa normaalissa liikenteessä on hillitympää takavetoinen ei erotu etuvetoisesta.


      • bmw voitti audin
        vain xdrive ok kirjoitti:

        Ilman xdriveä esim. 320 bemari on aivan surkea talvietenijä. TM:n 20 auton talvitestissä testin tehokkain auto bmw 320i jäi ylämäkiradalla joukon viimeiseksi. Nopein oli skoda rapid 1.2tsi...

        Bemari ei kannatta ostaa suomen olosuhteisiin koskaan ilman nelivetoa. Talvella tehoilla ei tee yhtään mitään ja suomessa . Skoodat painelee ohi oikealta ja vasemmalta.

        Mikähän koeajotesti oli takapotku 328i bemarista hiljattain. Se oli ko. toimituksessä talvikelillä kaikkein viimeisin auto millä toimittajat halusivat ajaa vapaaehtoisesti. Auto jäi kiinni jopa tavallisille teille.

        Tässä kyseisessä TM 2012 talvitestissä mm. BMW takaveto voitti selkeästi Audin etuvedon! Bemari oli nopeimmalla ajalla omalla kymmensekuntiluvullaan verrattuna Audiin. Se siitä etuvedosta, ainakin Audin.

        Useamman takavedon ja etuvedon omistaneena en enää etuvetoa ota. Takaveto on paljon parempi myös talvella, Kannattaa käydä oikeasti koeajamassa.


    • Periskooppi
    • Onkos tuo tietoa vai taas sitä mutu-tietoa. Nelivedon lisäkustannukset hyötyyn nähden on olemattomat. Auto kuluttaa vain ajettessa ja autoa normaalisit myös huolletaankin.
      Kannattaa pysyä kotona jos pelkää "mahdollisia tulevia ongelmia huoltoineen". Itse olen ajanut vuodesta 2003 nelivetoisella autolla eikä huoltokustannukset ole yhtään suuremmat kuin vastaavan luokan etu- tai takavetoisella.
      Autoja saa tarpeen mukaisin varustein mutta ei ilmaiseksi.

    • Älykäs 4 wd

      No onpa ollu Audi:n jatkuva neliveto joskus, muuta hyvää siinä ei ollu kuin se että aina meni katsastuksessa jarruiltaan läpi, koska niitä ei voitu testata dynolla :)

      Sitten tuli BMW jopa vanha E 30 325iX pesee 15 vuotta uudemman audin paremmalla ajettavuudellaan sekä luotettavuudellaan.

      • ...

        HAH HAH!! Itseäsi voit huijaa, mutta et muita. E30 on surkein auto jolla olen koskaan ajanut. Jopa vuoden 95 Punto oli parempi.


    • äkskolominen

      Mulla X3 2.0d 130kw kuluttaa (automaatti, neliveto) 5.2l / 100km maantieajossa. keskinopeus 96km/h talvella kuivalla kelillä.

    • nerokasta

      Edessä vetoakseli menee öljypohjan LÄVITSE! Taatusti toimiva ratkaisu suomen talvessa.
      Stefat vuotaa, öljypohjassa ei öljyä, kampiakseli leipoo kiinni ja kone sökö :-)

    • hoh...

      BMW neliveto on todella surkea esitys..

      • gjhgg6

        TM:n testissä oli neliveto "maasturit" vertailussa, kaikki oli enenmän tai vähemmän surkeita. Mutta Toyota oli kaikista surkein, etenemiskyky oli samaa luokkaa kuin sähköavusteisen Pösön.


      • ahaa...
        gjhgg6 kirjoitti:

        TM:n testissä oli neliveto "maasturit" vertailussa, kaikki oli enenmän tai vähemmän surkeita. Mutta Toyota oli kaikista surkein, etenemiskyky oli samaa luokkaa kuin sähköavusteisen Pösön.

        No se ei ole mikään yllätys,luonnollisestihan TM:ssa palvotaan saksalaisia merkkejä niin ei ole epäselvää varmasti kenellekkään mistä voittaja/voittajat tulivat..


      • :DDDD
        gjhgg6 kirjoitti:

        TM:n testissä oli neliveto "maasturit" vertailussa, kaikki oli enenmän tai vähemmän surkeita. Mutta Toyota oli kaikista surkein, etenemiskyky oli samaa luokkaa kuin sähköavusteisen Pösön.

        VAG konsernin noustessa ylivoimaiseen voittoon :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3391
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2501
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1860
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1653
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1117
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1022
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      994
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      906
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      77
      891
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      834
    Aihe