Leikattu tyttö ja POHJATON ruokahalu.

Sousou!

Elikäs,

minulla on 7kk ikäinen vastikään leikattu tyttökissa. Leikkauksen jälkeen tytön ruokahalu on kellahtanut niin mahdottomasti päälaelleen, että nyt on pakko vähän udella onko kellään samanlaista kokemusta. Ruoka on aina maistunut mutta ennen leikkausta ei kuppia läheskään aina syöty tyhjäksi tai jos syötiin niin hyvin rauhallisesti.

Leikkauksen jälkeen on kisusta tullut kertakaikkiaan hurja. Se söisi kokoajan, jos sillä olisi ruokaa tarjolla. Se ahmii kamalaa vauhtia safkat ja jopa joskus murisee syödessään. Neiti saa märkäruokaa aamuisin ja iltaisin ja iltapäivisin yleensä hieman leikatuille kissoille tarkoitettuja naksuja. Yleensä pidin niitä aina tarjolla mutta enää en voi näin tehdä, koska kuppi olisi tyhjä hetkessä.

Kissa on aktiivinen, leikkii paljon. Ruoansulatus tuntuu toimivan normaalisti ja mitään ongelmia ei tunnu olevan. Vain tämä totaalinen ruokailumuutos vähän hämmästyttää. Annan kisulle aina liharuokia tehdessäni myös lihaa, eli ei elä pelkillä valmisruoilla.

Onko muilla kokemuksia? Tämä älytön ahmiminen ja melkein aggressiivinen käytös syödessä hieman ihmetyttää. Itse kun syön, ei hän tule minun lautaselta mitään viemään tai sen kummemmin kerjäämään.
Kiitos kaikille avusta!

5

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Sousou!

Ja vielä päivityksenä tuohon, kissaneiti on hoikka ja täysin normaalipainoinen.
      -Sousou!

• Manku

Sama ongelma mutta meillä ikinälkä heräsi vasta vuosi leikkauksen jälkeen. Meillä on maine coon, tyttö, nyt 2 v. Tuntuu pahalta rajoittaa vielä kehittyvän kissan syömisiä mutta minkäs teet?

• uusiomistaja

Hei
      Minulla on 10 v narttu kissa.
      On leikattu.
      Sain sen 4 kk sitten, söi kuin hevonen, ja oli tosi aggressiivinen .
      Eräänä yönä oli kipotkin lentänyt.
      Todettiin etttä oli matoja.

• kissanomistaja

Hei !

Minulla on kookas poika kissa, joka on leikattu.
      Tämä kissa söisi myös jatkuvasti jos ruokaa vain olisi tarjolla. Minulla on siis 2 kissaa, tämä toinen on pienempi ja se on tämän kookkaamman poika. Tämä poika on alkanut maukumaan äännekkäästi ja kertoo myös milloin haluaa ruokaa..mutta kun ruuan tarjoaa hän jättää sen siihen mikäli sitä ei sitten vie vielä uudelleen hänen naaman eteen (sitten kyllä syö) . Tämä isä kissa syö ensin oman ruuan ja kun on valmis hän siirtyy etsimään pojan ruuan jolloin pojan ruokailu keskeytyy ja poika jättää ruuan siihen. Emme jätä pojan ruokaa isän näkyville koska se olisi todennäköisesti pian syöty ja poika jää ilman.
      Mietin siis myös mistä tämä yhtäkkinen ruokahalu kissalle on ilmestynyt leikkauksen jälkeen? aina kun menee keittiöön niin kissa tulee perässä ja mouruu ruokaa..Kissa ei ole agressiivinen, mutta laiska se on.. :/

• AinaNälkä

Hormoonit lakkaa jylläämästä niin kissalla on aikaa keskittyä muihin juttuihin, esim. syömiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      32
      3750
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      98
      3384
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      101
      3305
    4. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      77
      3128
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      70
      3050
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2785
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2570
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2473
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      45
      2402
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      90
      2136
    Aihe