Elikäs,
minulla on 7kk ikäinen vastikään leikattu tyttökissa. Leikkauksen jälkeen tytön ruokahalu on kellahtanut niin mahdottomasti päälaelleen, että nyt on pakko vähän udella onko kellään samanlaista kokemusta. Ruoka on aina maistunut mutta ennen leikkausta ei kuppia läheskään aina syöty tyhjäksi tai jos syötiin niin hyvin rauhallisesti.
Leikkauksen jälkeen on kisusta tullut kertakaikkiaan hurja. Se söisi kokoajan, jos sillä olisi ruokaa tarjolla. Se ahmii kamalaa vauhtia safkat ja jopa joskus murisee syödessään. Neiti saa märkäruokaa aamuisin ja iltaisin ja iltapäivisin yleensä hieman leikatuille kissoille tarkoitettuja naksuja. Yleensä pidin niitä aina tarjolla mutta enää en voi näin tehdä, koska kuppi olisi tyhjä hetkessä.
Kissa on aktiivinen, leikkii paljon. Ruoansulatus tuntuu toimivan normaalisti ja mitään ongelmia ei tunnu olevan. Vain tämä totaalinen ruokailumuutos vähän hämmästyttää. Annan kisulle aina liharuokia tehdessäni myös lihaa, eli ei elä pelkillä valmisruoilla.
Onko muilla kokemuksia? Tämä älytön ahmiminen ja melkein aggressiivinen käytös syödessä hieman ihmetyttää. Itse kun syön, ei hän tule minun lautaselta mitään viemään tai sen kummemmin kerjäämään.
Kiitos kaikille avusta!
Leikattu tyttö ja POHJATON ruokahalu.
5
349
Vastaukset
- -Sousou!
Ja vielä päivityksenä tuohon, kissaneiti on hoikka ja täysin normaalipainoinen.
-Sousou! - Manku
Sama ongelma mutta meillä ikinälkä heräsi vasta vuosi leikkauksen jälkeen. Meillä on maine coon, tyttö, nyt 2 v. Tuntuu pahalta rajoittaa vielä kehittyvän kissan syömisiä mutta minkäs teet?
- uusiomistaja
Hei
Minulla on 10 v narttu kissa.
On leikattu.
Sain sen 4 kk sitten, söi kuin hevonen, ja oli tosi aggressiivinen .
Eräänä yönä oli kipotkin lentänyt.
Todettiin etttä oli matoja. - kissanomistaja
Hei !
Minulla on kookas poika kissa, joka on leikattu.
Tämä kissa söisi myös jatkuvasti jos ruokaa vain olisi tarjolla. Minulla on siis 2 kissaa, tämä toinen on pienempi ja se on tämän kookkaamman poika. Tämä poika on alkanut maukumaan äännekkäästi ja kertoo myös milloin haluaa ruokaa..mutta kun ruuan tarjoaa hän jättää sen siihen mikäli sitä ei sitten vie vielä uudelleen hänen naaman eteen (sitten kyllä syö) . Tämä isä kissa syö ensin oman ruuan ja kun on valmis hän siirtyy etsimään pojan ruuan jolloin pojan ruokailu keskeytyy ja poika jättää ruuan siihen. Emme jätä pojan ruokaa isän näkyville koska se olisi todennäköisesti pian syöty ja poika jää ilman.
Mietin siis myös mistä tämä yhtäkkinen ruokahalu kissalle on ilmestynyt leikkauksen jälkeen? aina kun menee keittiöön niin kissa tulee perässä ja mouruu ruokaa..Kissa ei ole agressiivinen, mutta laiska se on.. :/ - AinaNälkä
Hormoonit lakkaa jylläämästä niin kissalla on aikaa keskittyä muihin juttuihin, esim. syömiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364444- 471735
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151619Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2491592Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2391515Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ891120Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481103Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331087Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671051- 631030