PUUSTELLIN KEITTIÖT - EN SUOSITTELE

Puustelliin pettynyt

Mikäli olet harkitsemassa Puustellin keittiön ostamista, harkitse tarkkaan!
Olen ostanut Puustellin keittiön viime syksynä.
Ensimmäinen epämiellyttävä yllätys oli se, että meille toimitettiin virheellistä tavaraa. Puolet ovista oli väärin porattuja. Uusia joudui odottamaan 5 viikkoa.

Eikä se mitään, mutta se loputon valehtelu, mikä tätä seurasi. Vaikka puolet ovista puuttuui, väittää asiakaspalvelija, että kaikki oli toimitettu ajallaan. Niin olikin, mutta vialliset tuotteet.

Asiakaspalvelu ei vaivaudunut kirjeeseeni aluksi edes kahteen viikkoon vastaamaan.

Puustelli pakottaa ottamaan lainasopimuksen Pohjolasta. Sanoin heti, etten tarvitse sitä, mutta nyt ymmärrän, miksi asiat on näin järjestelty. Pohjola vaatii korkoja, joihin sillä ei ole oikeutta. Sopimuksen mukaan lasku tulee maksaa 4 viikkoa sen jälkeen kun tavarat on kokonaisuudessaan toimitettu. Nyt Puustelli väittää, että kaikki oli ajallaan oli toimitettu. Näin asia ei ollut.

Olen erittäin hämmästynyt siitä röyhkeydestä, mitä Puustellista löytyy sen jälkeen, kun kauppa on sovittu.

En suosittele kellekään asioimista Puustellin kanssa.

165

34626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

      Tuo on aina asiakkaan murhe kun rahoitus otetaan kolmannelta osapuolelta. Tuota ansaa on syytä välttää, innokkuus hoitaa asiat kuntoon kohenee kummasti kun asiakas maksaa loppusuorituksen vasta kun urakka on täysin valmis.

      Asiakas voi myös vaatia kauppakirjaan myöhästymisseuraamuspykälän. Ellei siihen suostuta ei ole muutenkaan syytä ottaa tavaroita ko. lafkasta.

      • Anonyymi

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.

        Onhan niitä halpojakin keittiöitä, kuten halpoja autojakin. Toinen ajaa mersulla, toinen Ladalla.

        Puustelli on keittiöiden Mersu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä halpojakin keittiöitä, kuten halpoja autojakin. Toinen ajaa mersulla, toinen Ladalla.

        Puustelli on keittiöiden Mersu.

        Sitä voi jokainen pohtia, että maksaako vähän ekstraa siitä, että ostaa SUOMALAISEN keittiön, joka on tehty SUOMALAISTEN metsien puusta, sahattu SUOMALAISILLA sahoilla, kuljetettu SUOMALAISILLA rekkakuskeilla, tehty SUOMALAISILLA puusepillä ja työntekijöillä.

        Puustelli työllistää välillisesti ainakin 2000 SUOMALAISTA ihmistä.

        Sitä kannattaa miettiä kun ostaa ulkomaalaista halppiskeittiötä että palaako se raha ikinä takaisin Suomeen ja itselle. Tuen itse aina suomalaisia tuotteita ja palveluita jos on siihen mahdollisuus. Arvokysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.

        Vertaa hyvän puusepän tekemän ja Puustellin laatueroa? Puustelli on bulkkituote sekin. Vertaa hintaa. Paikallinen puuseppä saattaa olla hyvinkin kilpailukykyinen. Kun ei ole sitä kallista organisaatiota. Ja bulkkikeittiöiden valmistajat säästävät tietenkin kaikessa missä kehtaavat, ovathan ne massatuotteita.

        Yksittäisiä mittatilauskeittiöitä valmistavan puusepän ei tarvitse, se ero käytetäänkö vaikka joka kaapissa 18 mm kosteudenkestävää , aitoja puulistoja reunoissa (siis ei nauhoja), valikoitua viilua näkyvissä pinnoissa (vaikutus ulkonäköön valtava) jne. on materiaalihinnoissa vaan aika pieni loppujenlopuksi.

        Ja mikään mitta, mikään kaappi ei ole erikoismitta. Ja täytelevyt ovat vähän ammattitaidon puutetta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertaa hyvän puusepän tekemän ja Puustellin laatueroa? Puustelli on bulkkituote sekin. Vertaa hintaa. Paikallinen puuseppä saattaa olla hyvinkin kilpailukykyinen. Kun ei ole sitä kallista organisaatiota. Ja bulkkikeittiöiden valmistajat säästävät tietenkin kaikessa missä kehtaavat, ovathan ne massatuotteita.

        Yksittäisiä mittatilauskeittiöitä valmistavan puusepän ei tarvitse, se ero käytetäänkö vaikka joka kaapissa 18 mm kosteudenkestävää , aitoja puulistoja reunoissa (siis ei nauhoja), valikoitua viilua näkyvissä pinnoissa (vaikutus ulkonäköön valtava) jne. on materiaalihinnoissa vaan aika pieni loppujenlopuksi.

        Ja mikään mitta, mikään kaappi ei ole erikoismitta. Ja täytelevyt ovat vähän ammattitaidon puutetta,

        Keittiön valmistaminenhan ei ole puusepälle vaikeaa. Keittiö on yksinkertainen tekele. Täysin speciaalikeittiökin. Vaativat työt ovat ihan jotakin muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä halpojakin keittiöitä, kuten halpoja autojakin. Toinen ajaa mersulla, toinen Ladalla.

        Puustelli on keittiöiden Mersu.

        NO NO, tiedätkö edes kuinka montaa merkkiä puustellia valmistava tehdas tekee ?
        Hinnat "mersulle" hölmölle maksajalle, ladan hinnalla samat rungot.
        Ovet voi valita vaikka "bemarin" mukaiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä halpojakin keittiöitä, kuten halpoja autojakin. Toinen ajaa mersulla, toinen Ladalla.

        Puustelli on keittiöiden Mersu.

        Puustelli tyypillinen massavalmiste lähinnä skoda laatua eli ihan ok. Parhaan laadun saa paikalliselta valmistajalta kuten esim. Ilona Keittiöt siilinjärvellä. Huippu laatu huippu palvelu ja kalusteet mittatilaustyönä valmistettu kotimaisista materiaaleista.
        Puusteli ei käytä esim. kotimaista lastulevyä rungoissaan ja esim. puuovet teeteään virossa joten se siitä suomalaisuudesta???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puustelli tyypillinen massavalmiste lähinnä skoda laatua eli ihan ok. Parhaan laadun saa paikalliselta valmistajalta kuten esim. Ilona Keittiöt siilinjärvellä. Huippu laatu huippu palvelu ja kalusteet mittatilaustyönä valmistettu kotimaisista materiaaleista.
        Puusteli ei käytä esim. kotimaista lastulevyä rungoissaan ja esim. puuovet teeteään virossa joten se siitä suomalaisuudesta???

        Puustellin Puuovet tehdään Harjavallassa heidän omalla Puuovitehtaalla. Tämän tiedon voit varmistaa vaikka kysymyllä yhtiöltä tai käymällä Harjavallan tehtaalla.

        Joku raja pitäisi olla mitä kilpailijat tänne saavat valehdella.

        Eipä moni halua kotiinsa mitään Ikea-halppis keittiötä, vaan ottavat suomalaisen laadukkaan keittiön, joka jopa nostaa talon arvoa.

        Moni ei edes osta taloa jossa on laaduton halppiskeittiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.

        Puustellin kama on täyttä paskaa. Myyjäkö siellä on asialla? Kukaan muu täyspäinen ei tuota tuubaa kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.

        Bulkkituote se on Puustellikin, parempi toki kuin halvin kura mutta ei nyt mitään erityistä priimaa. Varsinaiset laatukeittiöt tehdään täysin mittatilaustyönä ja firmat ovat mellko pieniä mutta esim. sisustusarkkitehtien ja -suunnittelijoiden tiedossa kyllä. Mainitaan yksi: Jalokaluste. Huomiotu laajasti ammattilaisten parissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.

        Ihan höpöä. Puustelli keittiö nyt 7 vuotta vanha. Kvartsitasot lohkeilee ja kaappien ovien kulmista pinnoitteet irvistää. Isojen vetolaatikoiden sulkumekanismit ei toimi.

        Perhanan Puustelli ei edes vaivaudu vastaamaan reklamaatioihin. Nyt vuorossa kuluttajariitalautakunta, kun mekanismilla nimellinen 10-vuoden takuu.

        Puustellin kalusteet tätsin ylihinnoiteltuja. Vahva antisuositus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voi jokainen pohtia, että maksaako vähän ekstraa siitä, että ostaa SUOMALAISEN keittiön, joka on tehty SUOMALAISTEN metsien puusta, sahattu SUOMALAISILLA sahoilla, kuljetettu SUOMALAISILLA rekkakuskeilla, tehty SUOMALAISILLA puusepillä ja työntekijöillä.

        Puustelli työllistää välillisesti ainakin 2000 SUOMALAISTA ihmistä.

        Sitä kannattaa miettiä kun ostaa ulkomaalaista halppiskeittiötä että palaako se raha ikinä takaisin Suomeen ja itselle. Tuen itse aina suomalaisia tuotteita ja palveluita jos on siihen mahdollisuus. Arvokysymys.

        Taittaa illä Puustelli yrittäjä joka tätä kommentoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä halpojakin keittiöitä, kuten halpoja autojakin. Toinen ajaa mersulla, toinen Ladalla.

        Puustelli on keittiöiden Mersu.

        Joo.o Taitaa olla mielikuvat kyseessä.
        Nyky Puustellin laatu ei kyllä enää vastaa hintaa.
        Katsokaa tarkkaan miten rungot ja ovet on tehty.
        Runkojen valmistustekniikka on edelleen 80--90 lukujen tasoa.
        Käyttävät edelleen reunaviilutusta josta näkyy lastulevy irvistellen muutenkin kun avaa kaapin niin uusi kaappi on jotenkin nuhjuisen oloinen.
        Erikoista vai mitä. Sitten puhutaan vielä huippulaadusta.
        Kalliimmat ovet on siististi tehty mutta kokonaisuudesta tulee ylihinnoiteltu verrattuna
        muutamiin kilpailijoihin joiden tuotteet tehdään viimeisenpäälle olevilla koneilla tuotantolinjoilla. Suurin osa rakentajista ja keittiön ostajista on ihmisiä jotka eivät osaa kiinnittää ns. laatuun huomiota vaan mielikuvat valmistajasta ja hinta tietysti on ratkaiseva tekijä.
        Kirjoitan tän jutun siksi koska erikoista on se, että ison keittiön saa lähes 20% Puustellia halvemmalla samantasoisilla ovilla, kivitasoilla ja kodinkoneilla.
        Keskittykää laatuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpöä. Puustelli keittiö nyt 7 vuotta vanha. Kvartsitasot lohkeilee ja kaappien ovien kulmista pinnoitteet irvistää. Isojen vetolaatikoiden sulkumekanismit ei toimi.

        Perhanan Puustelli ei edes vaivaudu vastaamaan reklamaatioihin. Nyt vuorossa kuluttajariitalautakunta, kun mekanismilla nimellinen 10-vuoden takuu.

        Puustellin kalusteet tätsin ylihinnoiteltuja. Vahva antisuositus!

        Ei mikään keittiö ikuinen ole. Kulutustavaraa.

        Meillä Puustelli hoisi reklamaation todella hyvin.

        Epäilen että joku yksittäinen puuseppä ei olisi ikinä ottanut reklamaatiota niin hyvin vastaan kuin Puustelli, tai varsinkaan valmistanut uudestaan viittä ovea. Ainakaan ilman kauheaa puusepän itkua ja valitusta.

        Puustellilta tultiin totemaan virhe ja ilman mitään mutinoita valmistivat takuuna uudet ovet ja vaihtoivat ne paikoilleen parin kuukauden päästä. Joku oman elämänsä puusepänliike olisi vängännyt asiasta maailman ääriin. Onneksi valitsin isomman toimittajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä halpojakin keittiöitä, kuten halpoja autojakin. Toinen ajaa mersulla, toinen Ladalla.

        Puustelli on keittiöiden Mersu.

        Aika kaukana kaikenkaikkeeaan siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpöä. Puustelli keittiö nyt 7 vuotta vanha. Kvartsitasot lohkeilee ja kaappien ovien kulmista pinnoitteet irvistää. Isojen vetolaatikoiden sulkumekanismit ei toimi.

        Perhanan Puustelli ei edes vaivaudu vastaamaan reklamaatioihin. Nyt vuorossa kuluttajariitalautakunta, kun mekanismilla nimellinen 10-vuoden takuu.

        Puustellin kalusteet tätsin ylihinnoiteltuja. Vahva antisuositus!

        Täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa.Lisäksi puustellin mies myyjä kusetti tilauksissa oikein urakalla joensuun puustelli myymälässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.

        JOOPA,JOO. TAITAA OLLA JOKU PUUSTELLIN EDUSTAJA KIRJOITUKSEN TAKANA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voi jokainen pohtia, että maksaako vähän ekstraa siitä, että ostaa SUOMALAISEN keittiön, joka on tehty SUOMALAISTEN metsien puusta, sahattu SUOMALAISILLA sahoilla, kuljetettu SUOMALAISILLA rekkakuskeilla, tehty SUOMALAISILLA puusepillä ja työntekijöillä.

        Puustelli työllistää välillisesti ainakin 2000 SUOMALAISTA ihmistä.

        Sitä kannattaa miettiä kun ostaa ulkomaalaista halppiskeittiötä että palaako se raha ikinä takaisin Suomeen ja itselle. Tuen itse aina suomalaisia tuotteita ja palveluita jos on siihen mahdollisuus. Arvokysymys.

        Valitettavasti Puustelli vedättää, vaikka kuinka tärkeä olisi kotimaisuus, niin vedätyksestä ja vastuun pakoilusta jää aina paha mieli ja pettymys, olinko näin sinisilmäinen ja luotin Puustellin myyjään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voi jokainen pohtia, että maksaako vähän ekstraa siitä, että ostaa SUOMALAISEN keittiön, joka on tehty SUOMALAISTEN metsien puusta, sahattu SUOMALAISILLA sahoilla, kuljetettu SUOMALAISILLA rekkakuskeilla, tehty SUOMALAISILLA puusepillä ja työntekijöillä.

        Puustelli työllistää välillisesti ainakin 2000 SUOMALAISTA ihmistä.

        Sitä kannattaa miettiä kun ostaa ulkomaalaista halppiskeittiötä että palaako se raha ikinä takaisin Suomeen ja itselle. Tuen itse aina suomalaisia tuotteita ja palveluita jos on siihen mahdollisuus. Arvokysymys.

        Sitäkin voi jokainen tahollaan pohtia, että mistä nämä "suomalaiset" materiaalit tulevat Puustelliin... Ikea -keittiön jälkeen hommattiin Puustelli ja seuraava on kyllä jälleen Ikeasta, koska mitään laatueroa ei ole havaittavissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kaukana kaikenkaikkeeaan siitä.

        Jos Ikean keittiö kestää 10 vuotta ja Puustellin keittiö 20 vuotta, niin Ikean keittiön tarvitsee olla puolet halvempi.

        Köyhän ei kannata ostaa huonoa.

        Itseäni ei kiinnosta ostaa halvinta Ikeaa joista kalvot irtoilee kahvinkeittimen höyryjen lähellä.


      • Anonyymi

        Itse seurasin Torin ilmoituksia lähes vuoden.
        Selasin myös keittikalustevalmistajien ilmoittelua.
        Torissa pisti silmään purettu keittiökaapisto 400€ hintapyynnöllä.
        Entinen omistaja pakkasi kaapit ja kantoi kyytiin samalla rahalla.
        Rouva oli imeisesti rakastunut kiiltävän valkoisiin, jotka juuri nyt ovat muodissa..
        Kyseessä oli upeassa kunnossa oleva kaapisto holvikaariovin.
        Allaskaapit, laatikostot, yläkaapit, jopa vitriinikaappi.
        Koneet olivat ennestään paitsi mikro oli liian suuri uuteen kaapistoon.
        Tiskialtaana käytin vanhaa joka sopi kokonaisuuteen oikein hyvin.
        Yhden työtason jouduin hankkimaan.
        Lisää pistorasioita asensin itse sekä uudet keittiövalaisimet n. 250 €.
        Samoin putkityöt tein omin voimin.
        Itse asennettuna 400 + 50 + 100 €.
        Mielestani sopiva hinta uudesta keittiöstä koneineen kaikkineen.
        Arvioni mukaan säästin täydellisessä keittiöremontissa n. 11 500€
        Lähes puolen vuoden eläke eurot nyt käytettvissä muuhun


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä voi jokainen pohtia, että maksaako vähän ekstraa siitä, että ostaa SUOMALAISEN keittiön, joka on tehty SUOMALAISTEN metsien puusta, sahattu SUOMALAISILLA sahoilla, kuljetettu SUOMALAISILLA rekkakuskeilla, tehty SUOMALAISILLA puusepillä ja työntekijöillä.

        Puustelli työllistää välillisesti ainakin 2000 SUOMALAISTA ihmistä.

        Sitä kannattaa miettiä kun ostaa ulkomaalaista halppiskeittiötä että palaako se raha ikinä takaisin Suomeen ja itselle. Tuen itse aina suomalaisia tuotteita ja palveluita jos on siihen mahdollisuus. Arvokysymys.

        Virosta se lastukevy paska tulee puustellillekki

        ja virolaiset puusepät tekee

        että se siitä suomalaisuudesta


    • tarkk1

      Me taas ei oltais tarvittu koko rahoitusta, mutta koska meillä oli koko keittiö ja wc asennuksella niin oli ainoa keino saada maksettua vasta 14 vrk keittiön luovutuksen jälkeen. Muuten olisi joutunut maksamaan tavaroiden toimituksesta oliko 10 päivän sisään. Joka tapauksessa tämä meille tarpeeton rahoitus turvasi juuri sen, että mitään ei maksettu ennekuin kaikki oli kunnossa ja olleet jo käytössäkin melkein pari viikkoa. Onko Puustellin jälleenmyyjissä oikeasti näin suuret erot hoitaa asioita vai onko kilpailijat taas täällä haukkumassa toisiaan. Meillä oli ainakin Forssassa hyvä myyjä, vaikka hänellä tuntui olevan paljon töitä jonossa. Ehkä hyvät suunnittelijat ja asiansa osaavat myyjät ovat todella kysyttyjä. Meitä neuvottiin ja olemme tyytyväisiä valintaamme.

    • kwerggi

      Ei Puustelli pakota ottamaan lainasopimusta OP-Pohjolasta. Jos maksat kaiken kerralla silloin, kun remontin maksun eräpäivä tulee, niin ei siinä mitään luottoa synny. Puustelli on junaillut asian niin, että saa aina itse kaikki rahat Op-Pohjolalta. Jos asiakas ei pysty kaikkea maksamaan eräpäivänä, niin maksut siirtyvät Op-Pohjolan rahoitusyhtiön saataviksia, joita sitten maksat omaan tahtiisi. Jos et halua maksaa tähän liittyviä korkeita korkoja OP-Pohjolalle, niin saat varmasti omalta pankilta kulutusluottoa halvemmalla ja voit maksaa itsesi irti Op-Pohjolasta ja maksaa sitten luottosi omalle pankillesi omaan tahtiisi.

      • Tarkk5

        Joo, ei mekään päästetty sitä luoton puolelle, että ihan eräpäivänä kokonaan pois, mut haluttiin ettei jouduta maksaa ennenkuin kaikki on valmista ja tuohon se myyjä suositteli sen rahoituksen eli ymmärsimme sen kyllä että myyjä sai näin heti myytyä saamisen pois ja toisaalta me ei jouduttu maksaa mitään etukäteen.


    • hyvin hoidettu

      Tilattiin pikkufirmasta keittiö pari vuotta sitten. Kaikki yläkaapit oli väärin tehty, oli mennyt vanhoilla kuvilla tuotantoon. Siinä sitten ihmeteltiin. No, tekivät viikonloppuna uudet kaapinrungot, 2 pv. homma venyi ja ovien osalta toiset 2 pv.

      Arvaas otettiinko kylppäri jo Mh-kaapit samasta lafkasta? Otettiin. Vaikka moka kävikin oli työn laatu hyvä ja virheen korjaaminen hoidettiin tyylikkäästi ja firma otti täyden vastuun. Ylimääräiset kaapit jäi itselle korvauksetta ja propattiin autotallin seinään.

    • ghwrthwthq

      Meillä oli jotakin pientä jälkitoimitus juttuja väärien osien tilalle, mutta maksoin laskut ajallaan enkä vedätellyt maksamista. Luotin sopimukseen ja keittiö tuli kuntoon, olen tyytyväinen. Itsekkin tein Op pohjolan kautta sopimuksen ja maksoin kerralla kaikki pois niin ei tullut mitään ylimääräisiä kuluja (varauduin näin rahoitukseen jos rahat ei olisi riittäneet kun tein laajemmin remonttia). Pitäisikkö alkuperäisen kirjoittajan miettiä vähän omaa toimintaansa?

      • Kuningasvalittaja

        Puhut asiaa, kyseinen "asiakas" on tuskin mihinkään tyytyväinen, appiukkoni kuuluu samaan rotuun, osti hän mitä hyvänsä, niin aina on vika sekä tavarassa että myyjässä ja kova tappelu käynnissä, mutta kas kummaa vuosi sitten riiteli ostamistaan ikkunoista, niin sai sydärin samalla kun huusi puhelimessa myyjälle = sitä saa mitä tilaa.


    • merkittömyyyyyyys

      Mitä hittoa te oikein valitatte? Lastulevy on lastulevy ja jos virheitä tulee niin niitä tulee. Viallisen tuotteen tilalle saa ehyen kun asiat hoitaa asiallisesti huutamatta ja valittamatta tyhjästä. On ihan sama mitä tällä palstalla huuvetaan, kun ihmiset kuitenkin PÄÄASIASSA valitsee toimittajan hinnan perusteella, oman makunsa mukaan tietenkin. Jos PUUSTELLI toimii huonosti, se ei tarkoita että kaikki puustellin työntekijät ovat idiootteja, siellä on sattunut kohdalle ihminen, joka ei ole oikeassa työpaikassaan.

      Mene itse myymään niitä kalusteita, niin pääset pätemään asiakaspalvelussa.

      • faktabommi...

        Kyllä firma on sillä hetkellä just niin hyvä kuin on sen huonoin työntekijä.

        Lastulevyjen paksuudet vaihtelevat eri toimittajilla. Mitä ohuempi levy sitä surkeempi tuote. Erot ovat millimetreissä mutta silti näkyvä ja lujuuteen vaikuttava seikka..


      • faktabomberillefaktoja
        faktabommi... kirjoitti:

        Kyllä firma on sillä hetkellä just niin hyvä kuin on sen huonoin työntekijä.

        Lastulevyjen paksuudet vaihtelevat eri toimittajilla. Mitä ohuempi levy sitä surkeempi tuote. Erot ovat millimetreissä mutta silti näkyvä ja lujuuteen vaikuttava seikka..

        Lastulevyn paksuus ei kyllä kerro mitään, ohuempi tavara voi olla jämerämpää kuin paksumpi höttösemmästä levystä tehty levy. Ja pintamateriaalin lujuus voi olla ihan mitä vaan, toinen menee rikki kun kopsauttaa, toinen kestää lujempaakin lyöntiä.. Kosteudenkestossa myös isoja eroja, ja kyllä hintakin kertoo yleensä jotain, ei ne eurot aina tyhjästä tule vaikka niin luullaan. Toki Puustelli-konsernin raskas rakenne valuttaa rahat Harjavaltaan ja kauppiat jäävät nuolemaan näppejään jos eivät saa riittävästi katetta :p


      • Anonyymi
        faktabomberillefaktoja kirjoitti:

        Lastulevyn paksuus ei kyllä kerro mitään, ohuempi tavara voi olla jämerämpää kuin paksumpi höttösemmästä levystä tehty levy. Ja pintamateriaalin lujuus voi olla ihan mitä vaan, toinen menee rikki kun kopsauttaa, toinen kestää lujempaakin lyöntiä.. Kosteudenkestossa myös isoja eroja, ja kyllä hintakin kertoo yleensä jotain, ei ne eurot aina tyhjästä tule vaikka niin luullaan. Toki Puustelli-konsernin raskas rakenne valuttaa rahat Harjavaltaan ja kauppiat jäävät nuolemaan näppejään jos eivät saa riittävästi katetta :p

        Lastulevyt on standardoituja, Puustellikin useimpien tapaan käyttää laatua P2 eli toiseksi alinta laatuluokkaa, kalustelevyksi kutsutaan. Ajaa asiansa, ylimmät luokitukset ovat tarkoitettu kantaviin rakenteisiin.

        Jotkin pienvalmistajat käyttävät kaikissa kalusteissaan laatuluokkaa P3 joka on kosteudenkestävää. Massavalmistajat eivät, hintaeroa P2 ja P3 luokkien välillä on jonkin verran mutta suuri on laatuerokin. Nloiden bnkahden laatuluokan välillä on suuri harppaus.

        Pienvalmistajalle ja asiakkaalle tämä ei yhden keittiön osalta ole kuitenkaan kovinkaan suuri kustannuskysymys, se maksaako se levy 8 euroa m2 vai 16 euroa m2. Mutta kun levyä ostetaan rekkalasteittain asialla on valmistajalle suuuri merkitys vaikka ostavatkin levyn pienvalmistajaa paljon halvemmalla.

        Pienvalmistajan ei tarvitse tinkiä joka paikassa, on nimittäin niin, että kun mennään selkeästi materiaalien suhteen laadullisesti ylöspäin sen kustannukset keskivertokeittiössä ovat vain joitakin satoja euroja.


      • Anonyymi
        faktabommi... kirjoitti:

        Kyllä firma on sillä hetkellä just niin hyvä kuin on sen huonoin työntekijä.

        Lastulevyjen paksuudet vaihtelevat eri toimittajilla. Mitä ohuempi levy sitä surkeempi tuote. Erot ovat millimetreissä mutta silti näkyvä ja lujuuteen vaikuttava seikka..

        "Lastulevyjen paksuudet vaihtelevat eri toimittajilla. Mitä ohuempi levy sitä surkeempi tuote."

        Lastulevyjen paksuudet ovat standardoitu. Paksuus ei kerro siis laadusta mitään, luokitus kertoo. Jos luokitusta ei ole on kyseessä luokaton tavara muutoinkin, kuin luokituksen puutteen vuoksi. Peruskalustelevy ei ole kovinkaan hääppöistä edes luokiteltuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lastulevyt on standardoituja, Puustellikin useimpien tapaan käyttää laatua P2 eli toiseksi alinta laatuluokkaa, kalustelevyksi kutsutaan. Ajaa asiansa, ylimmät luokitukset ovat tarkoitettu kantaviin rakenteisiin.

        Jotkin pienvalmistajat käyttävät kaikissa kalusteissaan laatuluokkaa P3 joka on kosteudenkestävää. Massavalmistajat eivät, hintaeroa P2 ja P3 luokkien välillä on jonkin verran mutta suuri on laatuerokin. Nloiden bnkahden laatuluokan välillä on suuri harppaus.

        Pienvalmistajalle ja asiakkaalle tämä ei yhden keittiön osalta ole kuitenkaan kovinkaan suuri kustannuskysymys, se maksaako se levy 8 euroa m2 vai 16 euroa m2. Mutta kun levyä ostetaan rekkalasteittain asialla on valmistajalle suuuri merkitys vaikka ostavatkin levyn pienvalmistajaa paljon halvemmalla.

        Pienvalmistajan ei tarvitse tinkiä joka paikassa, on nimittäin niin, että kun mennään selkeästi materiaalien suhteen laadullisesti ylöspäin sen kustannukset keskivertokeittiössä ovat vain joitakin satoja euroja.

        PYVÄT uustelli keittiö on täyttä paskaa. Osti PUustelli keittiö täystammisena, jattelin, että nyt ostan hienon keittiön. Tuli ikuinen riesa, laatikot eivät pysyneet kasassa ja ovet replottavt aika ajoin, jouluu jatkuvasti säätämään ja korjaamaan, ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET SORTUKO PUUSTELLI KEITTIÖN. Monista pyynnöistä huolimatta valmistaja ei ole ottanut yhteyttä. Rahat kyllä kelpasivat'
        Jos tarvitsette keittiö , ostakaa TOPI kalusteen keittiökalusteet Kalajoelta, ovat aivan eri luokkaa ja kestävät-


    • tosisujuvaa

      Puustellin hinnoittelusta päättelin, että puustellikeittiön mukana tulee taivasosuus, lestadiolaisfirma kun kuuluu olevan.

      pyydettiin tarjous pienestä massiivitammiovilla varustetusta keittiöstä, Puustellilla maksoi 12 200 asennus 2000.
      Kilpailevalla pikkufirmalla täysin identtinen kyökki maksoi 5500 asennus 700.
      Toimitus onnistui sovitusti, 2 viikkoa tilauksesta. Asentaja kävi kahtena päivänä ja homma oli valmis.

      • Asiakas1012

        Aikas uskomaton asennushinta, voiko pitää paikkaansa ? Meillä laitettiin iso Puustellikeittiö ja lisäksi yksi vessa vajaalla tonnilla. Aikaa meni vähän toista päivää ja hyvä tuli. Kalusteetkin tuli molempiin kodinkoneineenn ja hanoineen ym. Tilpehöörineen vain pikkusen kalliimmalla kun teillä. Olen siis vieläkin tyytyväisempi ratkaisuumme. Hiukan vaan epäilyttää aina kun ei tohdita mainita sen kilpailevan firman nimeä, ennenkuin vähän myöhemmin palstalla. Ei oikein vakuuta todelliselta asiakkaan kirjoitukselta.


      • Oho olipa hintaa

        Näin meni meilläkin aikanaan,tuplahinta puustellilla toiseen firmaan verrattuna...
        Valitsimme sen toisenfirman ja hyvä kokonaisuus tuli!


      • Oho olipa hintaa
        Oho olipa hintaa kirjoitti:

        Näin meni meilläkin aikanaan,tuplahinta puustellilla toiseen firmaan verrattuna...
        Valitsimme sen toisenfirman ja hyvä kokonaisuus tuli!

        .. se toinen firma Nelko Oulusta..


      • Anonyymi
        Asiakas1012 kirjoitti:

        Aikas uskomaton asennushinta, voiko pitää paikkaansa ? Meillä laitettiin iso Puustellikeittiö ja lisäksi yksi vessa vajaalla tonnilla. Aikaa meni vähän toista päivää ja hyvä tuli. Kalusteetkin tuli molempiin kodinkoneineenn ja hanoineen ym. Tilpehöörineen vain pikkusen kalliimmalla kun teillä. Olen siis vieläkin tyytyväisempi ratkaisuumme. Hiukan vaan epäilyttää aina kun ei tohdita mainita sen kilpailevan firman nimeä, ennenkuin vähän myöhemmin palstalla. Ei oikein vakuuta todelliselta asiakkaan kirjoitukselta.

        Puustelli ei todellakaan ole mikään lestaadiolaisfirma. Satakuntalainen ihan normi firma. Eikö ne lestafirmat ole siellä Pohjois-Pohjanmaalla, eikä täällä Satakunnassa.

        Taitaa moni muu firma olla lähempänä niitä lestaadiolaislakeuksia.


    • tosisujuvaa

      Voihan sen kilpailevan ehkä mainita vaikka en ole kysynyt lupaa, Keittiötukku Kotkasta.

      • pasimnop

        Täysin perseestä ainakin kokkolan myynti!! Kastellin talopaketissa tuli puustellin keittiö mukana ja kysyin tarjousta kodinhoitohuoneen / vessojen kalusteista puustelli kokkolasta ,mutta kolme kertaa liikkeessä käytyäni en sitä koskaan saanut ja jouduin ottamaan muualta. Rakennusvuosi oli 2003, nyt kevät 2017 saranan hajottua kysyin tuotetta kokkolasta puustellista ja käskettiin lähettämään valokuva sähköpostilla jonka lähetin. nyt syksy 2017 eikä mitään vastattu, voi vit.... per.... mitä firmoja äläkää ikään sortuko kyseiseen liikkeeseen,tai jos ongelmia haluaa niin sitten.


    • w425

      Vajaalla tonnilla ei kyllä saa asennusta "isolle keittiölle vessalle" Puustellilta, eikä kyllä miltään muultakaan. Yksi mies ei taatusti tee "vähän toista päivää" isoa keittiötä ja vessaa. Simppelin pienehkön keittiön missä ei ole mitään ylläreitä tekee päivässä yksi henkilö, varsinkin jos on uudiskohde. Sen sijaan remppakohde joka on vähänkään isompi on melkein järjestään vähintään kolmen päivän homma. Lisäksi käytännössä aina työn aikana ilmenee jotain lisätyötä.

    • Puustelliin pettynyt

      Meillekin Puustelli oli todella suuri pettymys. Keittiötä tilattaessa, oltiin valmiita maksaamaan siitä, että kaikki palvelut saadaan samasta paikasta, Puustellin hyvästä maineesta ja laadusta jne.

      Meidän keittiön piti valmistua heinäkuussa, loppujenlopuksi keittiö oli valmis jouluviikolla.

      Puustelli oli valmis maksamaan viivytyksestä vaivaiset 1,7% meidän kauppahinnasta eli puolesta vuodesta tämä 250€.

      Laatu oli melkoinen pettymys. Montaa osaa ei ollut, joita ei tarvinnut
      vaihtaa. Valkoisissa osissa oli aaltopahvin raitaa eli osat olivat pakattu ennenkuin maali oli kuivunut, maalivaurioita oli muutenkin todella paljon.
      Osassa kaapinovista oli väärät vetimet jne. Vasta neljäs vitriini on laadultaan sellainen, joka asennettiin pakoilleen. Kivitasot menivät myös vaihtoon, niihin kuulumattomien naarmujen vuoksi. Meidän onneksemme Puustellin asentaja oli ammattitaitoinen ja tarkka, hän huomasi heti, että asennettavissa tuoteissa oli vikaa. Hän kuvasi vialliset tuotteet ja toimitti kuvat Puustellin tehtalle. Tehtaan edustaja kävi meillä kolme kertaa "tutkimassa" huonoa laatua.

      Puustellin palvelu pelasi siihen asti hyvin, kun vaikeudet alkoivat. Sen jälkeen ei myyjä ottanut mitään yhteyttä. Aikataulumuutokset saimme itse sopia. Olimme itse tehtaalle yhteydessä jne. Se siitä All inclusive-palvelusta, jota Puustelli mainostaa.

      Suosittelemme ammattitaitoisen asennuspalvelun ottamista Puustellista, jos
      tähän toimittajaan päädytte. Siitä oli meille ainakin suuri hyöty vaikeuksien alkaessa.

      • 1012

        Asentaja on kaiken a ja o. Meillä oli niin tarkka, ettei mitään saanut itse purkaa paketeista, jotta asentaja reklamoi itse. Ja se asentaja teki isoa keittiötä ja vessaa sen vähän toista päivää. Eka päivä tosin venyi vähän.


    • Utu.isa

      Kovaa meteliä, mutta kannattaisi suomenkielenkurssi suorittaa ensin.

    • soggeli

      Perus jehovien toimintaa.Lumonit samaa lafkaa.Sit oli joku talotoimittaja mutten muista...

    • Hermennei

      Me otimme Puustellin keittiön viime keväänä, ja asensimme keittiön itse. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes alkoi tulla ongelmia. Keittiö tuli pari päivää aikataulusta etuajassa (aiheutti meille vähän ongelmia, mihin saada keittiön palaset kasattua ennen kuin pääsimme sitä asentamaan, mutta ei ollut mikään huono juttu kuitenkaan tämä aikataulusta edellä olo).

      Suurin pettymys tuli kuitenkin Puustellin toimintaan siinä vaiheessa, kun kivitasojen kanssa tuli iso mutka matkaan. Ne nimittäin toimitettiin meille yli kuukauden myöhässä. Kukaan ei saanut kivitoimittajaan heinäkuun aikana yhteyttä, ja kävi sitten ilmi että meidän tasomme oli UNOHDETTU toimittaa ennen lomia. Kun ne sitten tulivat, ne olivat naarmuiset ja uusia sai taas odottaa muutaman viikon. Keittiö seisoi paikallaan tuon ajan, sillä esimerkiksi välitilan lasia ei voinut asentaa ennen kuin taso oli paikoillaan.

      Puustelli ei pahoitellut eikä tarjonnut mitään hyvitystä.

      Keittiön laatu on ok, mutta ei priimaa. En ottaisi Puustellia enää toiste.

      • täysjärkinen

        älykääpiö!


    • s.k.

      Meillä on ollut Puustelli-keittiö nyt 15 vuotta ja se on edelleenkin lähes kuin eilen tehty. Massiivitammiset ovet ja kaikki saranat ovat kestäneet mainiosti nämä vuodet. Ei se silloinkaan mikään halpa ollut tehdessä, mutta ei ole jälkeen päin harmittanut että tuli satsattua laatuun. Edellinen (ja edullinen) keittiö oli paikoillaan 21 vuotta mutta sen jälkeen (tai oikeastaan jo paljon aikaisemminkin) se olikin jo ihan kaatopaikkatavaraa; ovet putoilivat kun saranat pettivät ja ovien pinnat lähtivät irti. En usko että nykyistä keittiötä tarvitsee uusia vielä pitkään aikaan.

      Kyllä keittiö kannattaa aina tehdä kunnon materiaaleista, niin ei tarvitse tehdä sitä niin usein.

      • ylihintainen

        No johan sitä kyllästyykin katteleen 20 vuotta samoja oveja..


    • lopsasta maksetaan

      Äläkää menkö tekemään niitä lainasopimuksia.

    • Lappeenranta

      En suosittele minäkään. Puustelli on kirosana. Asiakas ei merkitse mitään sen jälkeen, kun he ovat rahansa saaneet op-pohjolalta.

    • Arvostan palvelua

      Mä olin harkitsemassa Puustellia ihan tosissani, koska heidän mallistossa löytyi jos jonkinlaista mittatavaraa kun keittiömme on vähän vaikea suunnitella.

      Kävin ensin toisessa puustellin liikkeessä, sain todella hyvää palvelua ja jäi hyvä maku suuhun. Sitten tuli jokin Meidän talo -lehden kautta toisen Puustelliliikkeen keittiösuunnittelija suunnittelemaan, ja hän oli aivan kamalan aggressiivinen, haukkui sen toisen puustellifirman työntekijät, ei antanut edes luonnosprinttikuvia suunnitelmistaan, että olisi saanut rauhassa pohtia muutaman sijoittamisongelman parasta järjestelyä, sen paperin kuulemma olisi saanut, jos allekirjoittaa tilauksen heti. Tyyppi vielä pommitti puhelimella seuraavat viikot, että joko laitetaan tulemaan.

      Ei todellakaan laiteta.

      • Anonyymi

        Höpöhöpöä. Kilpailijat ne täällä jaksaa Puustellia mollata. Eiköhän tuo asia ole juurikin toisinpäin. Että Puustellilla on kauppakeskuksissa suuria myymälöitä joissa ei tuputeta kuten kilpailijoilla. Puustellin ei katsos tarvi tuputtaa. Laatu ja markkinajohtajuus puhuu puolestaan. Kannattaa kysyä joltain joka on Puustelli keittiön ostanut että mitä tykkäsi, eikä uskoa näitä kilpailijoita jotka mollaavat muita. Puustelliin olen todella tyytyväinen. Sain huolettomasti sitä mitä halusin. Ei ole pahaa sanottavaa Puustellista.


    • Rumbazumba

      Jep, rakentaminen ei ole mitään muuta kuin varastamista ja suden tekemistä. Mitä isompi firma, sen röyhkeämpiä ovat. Koskee kaikkea rakentamiseen liittyvää, myös keittiötoimittajia.

    • Tapsapa

      Soggeli puhuu muunneltua totuutta. Ensinkään ei ole mitään tekemistä Jehovien eikä muunkaan lahkon kanssa, ei ole mitään tekemistä Lumonin kanssa. Mistä ihmeestä tällaiset hörhöt kaivavat väärää tietoa.

      • Lessukoita

        Ei niin. Ovat lestadiolsisia. Ja pesunkestäviä sellaisia. Kuten Lumon. Olin töissä siellä aikanaan. Aivan persefirma. Ahneita paskiaisia. Olis monta tarinaa...


    • Asiakastyytyväinen

      Ilmeisesti melkein kaikki Puustelli-myymälät ovat omia yksityisyrittäjien pyörittämiä.
      Puustellilta tulee lasku vain kalusteista ja kaikki muut lisätilpehöörit laskuttaa kauppias X oman firmansa lukuun.
      Silti meillä on jo kaksi hyvää Puustelli-keittiökokemusta. Katsotaan kuukauden kulttua, miten kolmas keittiö kasautuu.

      Ilmoittelen sitten.

      • Qmies

        Onpa omituista jorinaa Puustellista. Meillä ei mitään ongelmia. Laatu parasta mahdollista. Vain Puustellilla on kunnolla suojatut reunat, jotka eivät rakoile ensimmäisten kuukausien jälkeen. Kaikki toimitukset ja asennukset ajallaa. Lopputulos enemmän kuin hyvä. Luulenpa, että syytä epäonnistumisiin pitää hakea myös asiakkaasta.


      • Anonyymi
        Qmies kirjoitti:

        Onpa omituista jorinaa Puustellista. Meillä ei mitään ongelmia. Laatu parasta mahdollista. Vain Puustellilla on kunnolla suojatut reunat, jotka eivät rakoile ensimmäisten kuukausien jälkeen. Kaikki toimitukset ja asennukset ajallaa. Lopputulos enemmän kuin hyvä. Luulenpa, että syytä epäonnistumisiin pitää hakea myös asiakkaasta.

        "Laatu parasta mahdollista."

        Ei ole, vaan tyypillistä massavalmistajan laatua. Tiedän keittiökalustevalmistajan, jonka karvalakkimallissakin ihan joka ikinen kaapin rinko on 18 mm kosteudenkestävää lastulevyä (tiivistä ja raskasta ja todellakin kosteudenkestävää) ja ihan joka ikinen levyovi 18 tai 22 mm:n kosteudenkestävää MDF:ää. Kaikki laminaattitasot prässätään itse, jolloin nauhat jäävät aina laminaatin alle, myös listat jos asiakas niin haluaa. Helat ovat aina Blummia, halvin versio pois lukien. Täytelevyjä ei käytetä, kaappien pienin jako ei ole 50 mm vaan kaapit tehdään siten ettei täytteitä tarvita. Lastulevyrunkojakin on kolmea eri väriä, valkoinen, harmaa ja musta.

        Tuosta voi sitten lähteä hintaa nostamaan, rungot saa halutessaan muustakin kuin lastulevystä, eikä ovien mallissa ja materiaaleissa ole rajoituksia. Tasot saa vaikka betonista jos haluaa. Komposiittitasot (esim. Corian) voidaan toteuttaa halutuilla yksilöllisillä tavoilla. Tasojen alle voidaan upottaa induktiolatauspisteet ja usb-latauspisteet kuuluvat vaihtoehtoihin. Valaistus on aina suurteholedeillä.

        Muuta usko tai älä: näiden peruskeittiö kilpailee kyllä ylihinnoitellun Puustellin kanssa vaikka on laadultaan ihan toinen.


    • ei puustellia

      En voi suositella minäkään Puustellia. Meillä lokakuun lopussa alkanut remontti on venynyt maaliskuun puolelle saakka ja tosiaan arvioitu valmistumisaika piti olla maksimissaan 4 päivää. Koko remontti ei olisi edes alkanut, ellei itse oltaisi soitettu myyjälle, koska olivat unohtaneet soittaa sillä vkolla kun luvattiin. Tavaroiden toimituksessa oli puutteita (virheellisiä tuotteita ja vääränkokoisia ovia), ja tähän meni useampi vko uusia tavaroita odotellessa. Työnjälki oli todella huonoa ja kommunikaatio pelasi heikosti, luvattuja yhteydenottoja ei kuulunut ja itse joutui kokoajan soittelemaan perään. Asioita ei hoidettu luvatuissa aikatauluissa. On ihan ylihinnoiteltu ja lopputulos on kaikkea muuta kuin siisti. Rahaa kului paljon ja lopputuloksena surkea keittiö.

    • huokruia

      Näin juuri Puustellin asentajan kädenjälkea Pohjois-Savossa. En voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle. Kaapistot ym. olivat ok, mutta asennuksen jälki todella ala-arvoista. Olkaa tarkkoja asentajien kanssa - on hyviä ja huonoja. Huonotkin varmaan alkaa tekemään hyvää, kun asiakkaat riittävästi vaativat uusiksi tekemään ja korjaamaan. Ja jos eivät opi niin vaihtakoot alaa. =)

      • vertailu kannattaa

        Älkää enään menkö Puustellille, Petralle tai Parmalle mieltänne pahoittamaan huonon laadun, kelvottoman asiakaspalvelun tai korkeiden hintojen vuoksi.
        Pohjois-Savosta ainakin löytyy hinta/laatusuhteeltaan erinomainen vaihtoehto= Ilona-keittiöt.

        Sain todella hyvää ja miellyttävää palvelua laadukkaiden kalusteiden lisäksi, joten suosittelen.


    • keittiökaluste

      Eksyin tälle sivulle ja tarvii myös sanoa että puustellikeittiötä en kenellekään suosittele. Asennus viivästyy ja läheltä seurattuna huomattu että yksi syy asennuksen viivätymiseen on asentajan työhön tuloaika ja pitkäg ruokatauot. Muutenkin puustelli ei ole sitä mitä annetaan ymmärtää.

    • en toiste osta

      Ei ollut itsellekään puustellin kalliille hinnalle vastiketta.Sisko hankki joltakin pienemmältä melkein puolet halvemmalta ja on siistimmät ja asennus oli nopeampi.

    • pike7

      Olemme kahteen kohteeseen laittaneet Puustellin kalusteet ja on toiminut
      erittäin hyvin. Kiitokset Oulun Puustelliin naismyyjälle.
      Huippukeittiöt saatu.

    • Remontoija

      Meillä myös Puustellin keittiö.Täytyy sanoa että kovien markkinapuheiden jälkeen olen aika pettynyt firmaan.Asiakaspalvelu pelitti Harjavallassa erittäin hyvin,siitä pisteet heille.Muuta sählinkiä onkin riittänyt.Oli pientä asennusvirhettä ja huolimattomuudesta aiheutuneita pikku sählinkejä,mutta ne korjattiin kyllä.Itse keittiö on kyllä kaunis ja toimiva,mutta hintataso ei kuitenkaan vastaa sitä palvelun laatua jota odotti saavansa.Meillä asennuksen hoiti vieläpä Puustelli.Kaikista ikävintä oli,että muutaman asentajan aiheuttaman mokan vuoksi, asiakkaana jouduin itse pyytämään hyvitystä parista pieleen menneestä asennuksesta.No,korjasivat kyllä viat mutta vasta kun sitä vaati.Ei ollut asentajalla senvertaa ammattiylpeyttä,että kun varmasti itsekin huomaa mokanneensa,mainitsisi niistä asiakkaalle ja korjaisi työnjäljet,ilman että asiakkaan tarvitsee erikseen pyytää.Kaapistot ovat ihan ok,mutta vastaavia saa varmaan muualtakin.Lopputulos on kuitenkin ihan siisti,mutta olisi projekti voinut mennä paremminkin,etenkin kun keittiiö ei ollut edes mikään halpa.Ammattitaitoinen asentaja on kaiken lähtökohta,kannattaa miettiä tarkkaan mistä asennuksen ottaa.

    • PASKAKEITTIÖ

      Kuin myös, ei Puustelli ole sitä, mitä joskus ollut RAHALLA EI SAA ENÄÄN LAATUA, VAAN PURISTELEVYPASKAA. 15000 EURO SUOHON. JA ASENTAJA JÄTTI HOMMAT KESKEN. NÄIN OULUSSA AINAKIN. HOMMATKAA KALUSTEET MUUALTA KUIN EM PAIKASTA. ITE SAA KORJATA JÄLKIÄ, PUUTTEITA ON JA TAVARA EI KESTÄ KULUTUSTA. PASKAA PASKAA.

      • vau

        paskaasiakas


      • Anonyymi
        vau kirjoitti:

        paskaasiakas

        Tai kilpailija/potkut saanut mustamaalaamassa hyvää firmaa kateellisena

        Ei kaikilla riitä raha Puustellin keittiöihin.

        Puustelli on keittiöiden mersu.


    • Kök

      Meille puustelli kalusteet kotiin 14000€
      Sis, saareke mallin keittiö tammitasolla ja isolla rosteri tasolla, khh kaapistot. 2x wc kalusteet ja pöntöt, iso liukukaapisto, 2x vaatekaappeja, kaikki altaat ja hanat , led nauhat yms extra sälää. Kodinkoneet perus aeg 4500€.

      • entinen myyjä

        no niin varmaan, Kök


    • Apa53

      Kaksi Puustellin keittiökalusteuusintaa takana. Ensimmäisessä sekä toimitus että asennus olivat prikulleen ajallaan ja laadukkaita, toisessa tapauksessa myynnissä ja asennuksessa oli hiukan parantamisen varaa.
      Ei halvin mutta hyvä.

      Puustellin myyntiyksiköt ovat itsenäisiä firmoja ja niiden toiminnassa lienee vähän eroja.

    • remppaaja5

      Ensiksi. Maalattu lastulevy ovi on halpa mutta kestää vain vähän aikaa. Kannattaa ottaa NDF:nä liimapuristettuna, kestää paljon pitempää, vaikka onkin jonkin verran kalliimpi. Puustelli on ristriiitainen liike. Sieltä kalliimmasta pä'ästä. Hintoja ja laatua vertailemalla saa sopivat. Itse tein kaappirungot kotona ja ostin pelkät keittiökaapin ovet Gaalalta. Olen ihan tyytyväinen. Rautakaupoissa saa sahautettua runkolevyt. Kasaaminen on helppoa.

      • köökkimies

        No ensiksi, maalattua lastulevyä ei ole olemassakaan ovi-vaihtoehtona missään. "lastulevyovi" on aina pinnoitettu jollain materiaalilla, kuten melamiini, laminaatti, muovikalvo jne. Ja sitten sellaistakaan tuotetta kuten NDF, ei myöskään ole olemassa. Mutta tämä remppaaja vaikuttaakin todella ammattitaitoiselta kaverilta ja keittiö on varmasti todella hyvä!


    • Schlosser

      Täällä keittiöremontti vielä kesken, aloitettu marraskuulla. Pääosin keittiö tuli kuten oli tilattu mutta sitten oli paljon myös puutteita. Myyntihetkellä luvattuja työsuorituksia ei oltu tehty ja viimeistelyissä oli puutteita. Sähköposteja on vaihdeltu, viimeisessä heiltä tulleessa viestissä kaikki olikin minun syytä. Yrittivät selitää että viimeistelyjen korjaaminenkin kuuluu asiakkaalle. Vastaukseni jälkeen on ollut jo pari päivää täysin hiljaista, eli vastausta ei ole tullut. Näitä viestiketjuja lukiessa on tullut ilmi että on varsin tavallista että ongelmien jälkeen he katkaisevat yhteyden asiakkaaseen. Rahat on yrityksellä niin miksi vaivautua enää sen jälkeen.

      • entartte_rahoitusta

        Puustelli ja Keittiömaailma meillä vaihtoehtona, Puustelli putosi pois koska typerä maksukäytäntö. Lisäksi ovat aika pieniä firmoja nämä edustajat.


    • Ammattitaito

      Olen yhteen lappeenrannan puustellin omistajarouvan suunnittelemaan keittiöön tyrmistynyt. Mittasuhteet pielessä työtasojen osalta. Jos muut tuotokset ovat samaa luokkaa, varokaa k.o suunnittelijan tuotoksia.

      • Tyytyväiset

        Minä olen taas saanut todella toimivan keittiön heiltä ! Muualla suunnitelmat olivat hyvin samantapaisia, mutta lappeenrannan puustellista sain todella toimivaksi suunnitellun keittiön. Siellä otettiin huomioon meidän toiveet.
        Jos sinun keittiö on niin pieni, ettei siihen enempää tasoa saa, niin eihän ne mittasuhteet myyjän vika ole ?!


      • Remontti2

        Puustellillahan on mittavirhevastuu. Sain juuri tarjouksen sieltä ja tämä asia otettiin esille.


    • EhdotonEIpuustellille

      Vantaan Puustelli myi ja asensi liesituulettimen, johon tuli vain valo. Tuuletin ei imenyt ruuankäryjä, jotka jäivät huoneilmaan pyörimään. Myyjälle riittää, että sähköt on kytketty laitteeseen. Asunnon ilmanvaihdon säätimet ovat liesikuvussa. Mittauksilla todettiin, että ilmanvaihtoa ei ollut ja katolla oleva huippuimuri toimi samoin kuin muissa taloyhtiön asunnoissa.

    • HermotMenee

      Minäkään en suosittele.. Mikään ei nyt meekkään niinku on suunniteltu 😔 Tympäsee sit ku kaikki on valmista niin joutuu selittelemään muille että tuon piti olla nuin mutta nyt se onkin näin koska ei siihen pystynytkään tekeen sellasta ku halusin.. Näköjään sanonta sitä saa mitä tilaa ei pidä paikkaansa Puustellilla.. Mulla ei tee mieli enää ees muuttaa siihen kämppään kunhan se on valmis..

      • Vuosi_jo_myöhassä

        En minäkään suosittele Pustellia (Jkl). Kaupanteko vaiheessa vakuuteltiin hyvästä laadusta ja aikataulun pitävyydestä. Asentaja teki työn hutiloiden ja pöytälevy jouduttiin vaihtamaan kolme kertaa ja siinä sivussa meni usiksi myös allas. Kalusteovissa oli suuria värivirheitä ja tehtaan laatuvastaa kävi tarkastamassa ja tilasivat uudet ovet, jotka olivat vieläkin huonompi laatuiset kuin jo asennetut... Asentaja ei suostunut niitä edes asentamaan. Ja taas kävi tehtaan laatuvastaa. Seuraavia ovia on nyt sitten odoteltu jo aluperäisen aikataulun mukaan kohta vuosi. Tämä tästä Puustellin laadusta.


      • hoocee10

        JUU ,EN SUOSITTELE PUUSTELLIA, meillä hajosi liukumekaanismi roskakaapista, otin yhteyttä puustelliin jloin minulle ilmoitettiin että takuu ei koske mekanismia sillä se on lapetekin toimittama, ja kuitenkin takuussa lukee , koskee mekanismeja. Kysyin taas myyjältä että miksi takuu ei sitten koskekkaan liukumekaaneja, niin vastaus oli että koska e eivät ole puustelin. Miksi sitten puustelli myöntää 10v takuun mekaanismeille jotka eivät le heidän, en ymmärrä. MUTTA muille kuitenkin tiedoksi selittäkää tarkkaan puustelin takuut , tuntuu olevan melko vedätystä sekin.


    • En_avaa_puustellin_ovea

      Sama täällä. En suosittele. Meidän tutuilla usealla puustellin keittiöt. Niin päätettiin mekin ostaa heiltä, kun remonttia tehtiin. Tampereen puustellin myyjällä oli 99% varmuudella kauppa meidän kans varma. Haluttiin kuitenkin miettiä ja palata viimeistelemään kauppa seuraavana päivänä. Myyjä ei siitä tykänny. Ei uskonu,että tullaan takaisin. Käytös muuttui asiattomaksi ja ilkeäksi. Vastaavaa käytöstä asiakaspalvelussa ei todellakaan ole vastaan tullu. Pilas itse varmat kaupat. Kaikista ei ole asiakaspalvelijaksi.

    • Ylihintaa

      En suosittele! Hinta/Laatu suhde ihan pielessä muihin verrattuna.

    • Töpöläinen

      Täytyy kehottaa välttämään Puustellia. Vaikka asentajat olisivat kuinka mukavia hyvänsä, pitäisi siihen hintaan kyllä saada jotain aikaiseksikin ja pysyä aikataulussa. Kohdallamme ei ole mikään aikataulu pitänyt. Osia puuttuu, kodinhoitohuone toimitettiin kahdesti. Purkutyöt tehtiin torstaina keittiössä ja perjantaina ei paikalla yhtään miestä. Maanantaina tulivat kalusteet etuajassa ja jouduimme itse pakosalle, kun ainoa paikka säilöä kalusteet oli olohuone. Lattia asennettiin kauhealla kiireellä ja laattoja töröttää ikävästi, sitte maalattiin vasta katto ja seinät. Suojauksia kehuttiin, no tämäkin hoidettiin yhden perjantai-illan hätäsiivouksen jälkeen itse. Remontti on vielä kesken. Piti olla valmista jo viikkoja sitten. Jos tämä joskus valmistuu, niin ikinä, en ko. firmasta osta mitään. Laskuttaminen on ainoa minkä osaavat.

    • Keittiömies

      Uskomatonta, minkälaista tötöilyä näin suuren ja tunnetun, aiemmin hyvämaineisenkin, tuotemerkin toimituksissa ja asennuksissa näyttää kaikki täällä kerrottu luettuna olevan.

      Toki hyvät kokemukset jäävät vähemmälle raportoinnille, mutta pistää kyllä todella harkitsemaan maksaako vielä Puustelli -lisää, jos lopputulema voi olla kerrottujen tarinoiden kaltainen.

    • NytmyösYLEllä

      Puustellin laskutusta ja toimintaa käsitellään nyt myös YLE:llä. Juttuun voi jättää oman kommenttinsa/lisätietonsa jutun alaosasta kohdasta "Ota yhteyttä".

      https://yle.fi/uutiset/3-9756166

      Jutun otsikko: "Kalliin keittiön mukana tuli yllätyksenä kulutusluotto – "Olisi pitänyt lukea sopimus kunnolla""

    • Vesma79

      Olen itse hankkinut yhden keittiön Puustellistista, yhden KVIKiltä ja yhden osto- ja myyntipalstoilta. Kaikissa tapauksissa lopputulos oli mieluisa.

      Keittiömyymälöihin mennessäni minulla oli mukanani mitat, muutama lehdistä leikattu ideakuva, lista asioista joita toivoin ja lista asioista joita halusin välttää. Näin suunnittelu lähti heti vauhtiin, eikä myyjän tarvinnut kalastella. Kerroin lisäksi reilusti heti alkuun, että aion asioida myös muilla toimittajilla. Missään liikkeessä ei pahastuttu ja kaikista sain hyvää palvelua. Esimerkiksi juuri Puustellista (Turku).

      Johtopäätös 1) Kaupantekovaiheen tekee kiusalliseksi kikkailuksi kumman tahansa osapuolen epäselvät aikomukset ja yritykset sumuttaa. Kannattaa pysyä asiassa eikä lupailla liikoja. Asiakkaat tuntuvat välillä tekevän myymisen vaikeaksi vaatimuksillaan. Myyjät sitten puhuvat pehmoisia ja lupailevat ekstraa vaikka kauppaa tehdään perusjutuista. Jokaisen aika on kallisarvoista ja sitä suunnattaisiin reklamaatioidenkin hoitamiseen paremmin jos kaupat ovat syntyneet yhteisymmärryksessä, reklamaatio on fiksu ja tinkiminen on hoidettu ennen sopimuksen hyväksymistä. Itse reklamoin Puustelliin parin etusarjan huonosti liimatusta laminaatista. Jouduin korvaavia tuotteita tuokion odottamaan, mutta ymmärsin tämän enkä rähjännyt myyjälle. Hän piti minuun yhteyttä puhelimitse ja hyvitteli tapahtunutta aktiivihiilisuodattimilla ja lahjakorilla. Ehkä kori toisaalta oli jonkinlainen "tuparilahja" Puustellilta. En muista mitä kortissa luki, mutta korissa oli kahvia ja muutama Iittalan tavara.

      Rahoituksen pakkomyynnistä en pidä, mutta se on monessa jutussa nykyään välttämätön paha. Myönnän hieman pelkääväni juuri sitä tilannetta, jossa myyjäosapuoli ottaa rahat ja "pistää puhelimen lentotilaan." Yritän hallita tätä riskiä ottamalla hatkat, jos myyntitilanne tuntuu oudolta. Asialliselta tuntuu, jos myyntitilanteessa saan mahdollisimman monta puhelinnumeroa avun saamiseksi. Puustellista sain myyjän numeron lisäksi myymälä- ja asennuspäälliköiden numerot. Kaikki kolme myös vastasivat puhelimiinsa. Ja kaikkien kanssa olin yhteyksissä useamman kerran.

      Asensin kaikki kolme ostamaani keittiötä itse. Puustellin valmiista rungoista työ oli luonnollisesti mukavinta aloittaa. Takapakkia tuli muutaman kalustemetrin jälkeen tajutessa, ettei pohjatöistä voi hienoillakaan rungoilla luistaa yhtään. Tästä seurauksena: purku - pohjien korjaus - uusi asennus - hyvä tuli..

      Johtopäätös 2) Mekanismit ja kalusterivin ilme eivät kestä sitä, että fuskataan pohjatöissä. Täytyy oikaista ja kiilata pois puolenkin millin haritukset. Muutaman metrin kalustelinjan päässä kyse on jo isommasta murheesta. Mekanismeista tuntee jos kaluste on pakotettu asemaansa voimalla, eivätkä etusarjatkaan asetu jos rungot ovat kiharalla. Kaikkia tasomateriaaleja ei voi sahata vempulan takaseinän muotoon, eivätkä armeliaasti peittävät listoitukset käy kaikkiin tyyleihin. Tämä pätee kaikkien keittiövalmistajien tavaraan.

      Toimitukset tulevat joskus milloin ja miten sattuu. Tästä on typerää syyttää pelkkää Puustellia. Logistiikka on aikamoinen sirkus ja jos jonkun Yksityishenkilö Möttösen kalustetoimitus tulee kotiovelle tunnin sisällä sovitusta, on todella monta asiaa mennyt nappiin. Haluaisin että tulisivat, mutta en pillastu kun eivät tule. Kiitän ja kumarran jos tulevat - tsemppiä kuskeille!

      Johtopäätös 3) Sekä virheellisistä toimituksista, että kuljetusvaurioista tehdään usein tavaran myyneen henkilön vika. Hermot ovat riekaleina kun väärään aikaan tuleva kuski vieläpä suhtautuu asiakkaalle arvokkaaseen tavaraan kuin heinäpaaleihin. Ei se useinkaan ihan näin ole, mutta tulistuneena ajatellaan niin ja sitten jo noidutaankin asiaa myyjälle. Puustellin ja muiden kalustepuljujen edustaja voisi ideaalimaailmassa ottaa asiakkaaseen yhteyttä toimituspäivän aamuna ja heti auton käytyä, tarjoten selkeän kontaktin mahdollisten yllätysten varalle. Myyjä ei ole töissä kellon ympäri, joten kyse olisi muusta henkilöstä.

      Organisaatiotasolla pitäisi kyllä pystyä kuljetusvaurioiden vähentämiseen..

      Johtopäätös 4) Hötömpikin 16mm kaluste kestää hyvällä pidolla ja fiksulla hoidolla yhtä hyvin kuin 22mm hyväliimainen ja vahvaliitoksinen kaluste järjettömällä käsittelyllä. Ei pidä julkisesti julistaa kenenkään myymiä tavaroita paskaksi jos itse ne särkee huonolla asennuksella, kolhimisella ja vääränlaisella hoidolla. Eri materiaalien kulumis- ja käyttöominaisuudet korreloivat hinnan kanssa paremmin kuin ostoliikkeen nimi. Pelkkä korkeampi hinta ei aina tarkoita että paskan sijasta ollaan kiinni kullassa. Kallis tavara tuntuu kurjalta omistaa, jos se osoittautuu väärin valituksi. Väärin valittu halpa tavara lähinnä nolottaa. Hyvin valittu halpa tavara voi tyydyttää täysin tai tuntua huonolta tyyliin: "voi voi kun piti ostaa tämmöinen paska kun tää on muuten niin hyvä.."

      Keittiötä hankkiessa kannattaa keskittyä asiaan 100% jottei saa kyökkiä, jossa tekisi mieli asioida lähinnä kirveen kanssa.

      • hyviä_keittiökauppoja

        Hyvää asiaa vaihteeksi, kiva lukea muutakin kuin pelkkää itkuvirttä.

        Rahoituksesta sanoisin myynnin ammattilaisena, (en ole keittiömyyjä) että rahoitukset ovat myyjäliikkeen keino minimoida luottotappioita eikä niihin yleensä liity asiakkaan näkökulmasta korotettua riskiä. Jos laskutus on sovittu kokonaan maksettavaksi silloin kun työ on hyväksytysti vastaanotettu, niin riski on 0%:ia ja laskunkin voi normaalisti maksaa kerralla ilman lisäkuluja (korkeintaan luoton avausmaksu). Mikäli luotto on jaksotettu useampaan erään ja alkaa tavaran toimittamisesta, niin sellaisen luottosopimuksen työntäisin myyjän perseeseen.

        Sitten pieni muistutus kohdasta 4, siinä puhutaan hötöstä 16 mm:n kalustelevystä ja hyväliimaisesta 22 mm:n kalustelevystä. On hyvä muistaa kalustelevyjen laadulla olevan merkitystä, mutta ihan yhtä hyvin 16 mm:n kalustelastulevy voi olla hyväliimaista ja tiheää ja 22 mm:n kalustelastulevy hötöistä.


      • Vesma79
        hyviä_keittiökauppoja kirjoitti:

        Hyvää asiaa vaihteeksi, kiva lukea muutakin kuin pelkkää itkuvirttä.

        Rahoituksesta sanoisin myynnin ammattilaisena, (en ole keittiömyyjä) että rahoitukset ovat myyjäliikkeen keino minimoida luottotappioita eikä niihin yleensä liity asiakkaan näkökulmasta korotettua riskiä. Jos laskutus on sovittu kokonaan maksettavaksi silloin kun työ on hyväksytysti vastaanotettu, niin riski on 0%:ia ja laskunkin voi normaalisti maksaa kerralla ilman lisäkuluja (korkeintaan luoton avausmaksu). Mikäli luotto on jaksotettu useampaan erään ja alkaa tavaran toimittamisesta, niin sellaisen luottosopimuksen työntäisin myyjän perseeseen.

        Sitten pieni muistutus kohdasta 4, siinä puhutaan hötöstä 16 mm:n kalustelevystä ja hyväliimaisesta 22 mm:n kalustelevystä. On hyvä muistaa kalustelevyjen laadulla olevan merkitystä, mutta ihan yhtä hyvin 16 mm:n kalustelastulevy voi olla hyväliimaista ja tiheää ja 22 mm:n kalustelastulevy hötöistä.

        Juu tuli kirjoitettua pitkästi ja tunteella. Aihe inspiroi kun oma kokemus poikkesi tämän keskustelun päälinjasta. Syntyi halu hieman puolustaa (kymmenen vuoden takaista) Turun Puustellia. Liikkeen silloinen esittelykalusteiden kirjo, tarkkaavainen myyjä ja hyvä kahvi olivat positiivinen piirre verrattuna moneen muuhun talousalueen kiintokalusteliikkeeseen. Ja hinnasta päästiin sopuun.

        Mitä kerroit rahoitusjärjestelystä käy järkeen. Kai siinä tämmöistä tavallista asiakasta hiukan kiusaa se, että joutuu laittamaan nimen luottosopimukseen vaikka olisi käteisasiakas. Saanko sovitunlaiset tavarat ajoissa ja ovatko ne ehjiä saapuessaan? Luotottaja alkaa perimään saataviaan vaikka mulle toimitettaisiin sutta ja sekundaa. Suomessa aniharvoin tehtänee ihan fiaskokauppoja, mutta ylimääräinen vaiva harmittaa kamalasti.

        Mitä oudompi ala on itselle, sen kuumottavampi fiilis on sopimuksia tehdessä. Kaikessa autoon liittyvässä olen tulisilla hiilillä ja sopimusriitoja on tullut kun koen, että huonosti asiaa tuntevana olen johdateltavissa. Kalusteasioissa pystyn reklamoimaan järkevästi ja ilman kiukkua, koska nikkarointi- ja materiaalihommat sekä -hinnat ovat tuttuja. Pitäis varmaan ajella vain puisella polkuautolla..

        Ja totta turiset lastulevyistä. Hassua levytavarassa on se, miten jotkut kalustetoimittajat jaksavat ylistää valitsemaansa materiaalivahvuutta ja pitää sitä kärkiargumenttina myynnissä. Yleisimmin kiintokalusteet vaurioitunevat saranoiden kiinnitysten alueelta, tai muista ruuveja, liimaa sekä huolellisuutta vaativista kohdista. Voi pahimmillaan koko pömpeli mennä jojoksi huonon nikkarintyön takia ja sitten syytetään kategorisesti lastulevyä! Se on pöljää. Ei niissä keittiöissä mielestäni semmoisia vapaita jännevälejä ole, ettei 18mm levystä hyvin tehty kalustus kestäisi.

        Itse en ole myyjä, vaan teknisissä puuhissa. Enkä rakasta lastulevyä vaan vaneria ja terästä 😁


    • 3.keittiö

      Puustellilla oli muuten hyvä palvelu ja keittiön asentaminen sujui ajallaan. Mutta:
      1. Lasku oli kirjoitettu siten, että kotitalousvähennystä emme saa asennustyöstä. - Virhettä ei korjattu pyynnöistä huolimatta.
      2. Takuukorjausta ei suoritettu pyynnöstä huolimatta. Sähkötekninen vika kyseessä.
      3. Viimeistelytyö jäi osittain kesken.

    • stellium

      Puustellin asentaja ei osannut laatoittaa. Paska homma. Valitin, myyjä närkästyi. Muuten ihan laadukas keittiö, ensimmäisenä taitaa mennä yläkaappien lastulevyhyllyt, 10 v takuu vielä pari vuotta kestettävä! Toimituksessa pientä hässäkkää, mutta selvisivät siitä ihan kunnialla. Mutta ison keittiön suunnittelu oli myyjälle haastavaa. Esim valaisimien ja sähköpisteiden paikoista paljon kädenvääntöä, myyjä valitettavasti voitti enkä ole ihan tyytyväinen yhdestä kohtaa. Ihme asenne ettei asiakas voi olla oikeassa, monessa kohtaa suunnitteluvaiheessa jouduin olemaan tosi päättäväinen ja nimenomaan kertomaan kaapin paikan!? Mittaaminen haastavissa olosuhteissa, totaalinen remontti vanhassa talossa missä samalla raksamiehet yrittivät oikoa seiniä ja lattiaa sujui moitteettomasti! Keittiö istuu kuin mikäkin puusepän mittatilaustuote.

    • 12323

      Ehottomasti suosittelen Puustellia. Vasta laitettu pelkät ovet ja laatu on kyllä hyvä.

    • Vaativa_ostaja

      Minä suosittelen Puustellia vahvasti. Kaksi keittiötä ostettu sieltä viimeisen 10 vuoden aikana, molemmilla kerroilla erinomainen tuotelaatu ja palvelu!

    • Näin-meillä

      Kallista mdf levyä virolaisilla asentajilla.....Itsellä aitoa tammea eikä mitään halpis paskaa...jättäisin kokonaan ostamatta kämpän missä puustellin tavaraa...

    • SuosiSuomalaista

      Kuulostaa kyllä erikoiselta...vuosikymmenien markkinajohtajaksi ei pääse pelkästään reklamaatioita tekemällä. Eikös Puustelli ole nykyään ainoa iso kalustetoimittaja suomessa? Muiden OMISTUS näkyy siirtyneen suomesta muihin maihin. Esim. Domus itävaltaan ja Keittiömaailma/Parma/ Petra/ Alacarte-keittiöt omistaa nykyisin Nobia konserni norjassa...ei niiden suomessa oleva tehdas sitä takaa, että raha jäisi meille suomeen!! Puustellin omistus suomessa ja valmistus Harjavallassa. Suositaan suomalaista!!!

      • Suolaistaon

        No nyt puhut kyllä totta että näistä "isoista" toimijoista ei ole Suomalaisten omistuksessa enää juuri ketään. No toki tavaran alkuperästä mm. ainakin vetimet, laminaatit, lastulevy, mdf ja ennenkaikkea mekanismit ovat muualta kuin Suomesta. Että kotimaista myydään kyllä aika hepposinkin perustein mitä nyt ikinä sitten tarkoittaakaan todellisuudessa...

        Myös kaikki mahdollinen myydään nykyään laadukkaana oli se tuote melkein minkälainen tahansa kiinalainen kopio joka jo uutena narisee ja paukkuu.

        Sitten tullakseni tuohon Puustelliin, siitä ei pääse yli eikä ympäri että kyseessä on yliarvostettu tuote. On silti keittiömaailmaan (Novart) tuotteita laadussa parempi. Joskin keittiömaailma häviää tänä päivänä jo Ikeallekin.
        Kotimaisuus on hyvä asia lähes kaikessa muussa paitsi kalusteteollisuudessa.


    • MasattiX

      Olen kaksi keittiötä ostanut Puustellilta pääkaupunkiseudulla asennettuna ja kummallakaan kerralla heidän tarjous ei edes ollut kallein. Kaikki on sujunut aina moitteettomasti. Myyjä on ollut ammattitaitoinen sekä pitänyt huolta projektin kulusta koko ajan ja asentajat todella ammattitaitoisia. Voin suositella lämpimästi!!

    • KallisOn

      Meillä puustellin asiakapalvelu oli ihan ok. Aluksi ei saatu sitä, mutta kun oltiin poistumassa liikkeestä saatiin aika.
      Emme olleet erityisen tyytyväisiä Puustellin materiaalilaatuun ja meille kerrottiin, että hinta on kilpailukykyinen, koska kilpailu tekee sen. Tarjous tuli vajaan viikon myöhässä ja tarjous oli todella huono. Se oli tuhansia euroja kalliimpi vaikka Noblessaa verrattuna, jonka lastu oli selvästi parempi. Päädyimme Noblessaan ja ollaa tosi tyytyväisiä.

      • Tyytyväinen

        Syksyn 2018 aikana saimme erinomaisen Puustelli-kokemuksen. Uusi keittiömme saapui sovittuna päivänä sovittuna kellonaikana.
        Palvelu oli alusta alkaen hyvää. Mittaukset tarkkoja ja erilaisia vaihtoehtoja käytiin läpi moneen kertaan. Suunnittelija ei pihistellyt suunnitteluun käytetystä ajasta, tapasimmekin useita kertoja vuoroin liikkeessä, vuoroin kotonamme.
        Joitakin puutteita kalusteista löytyi ja ne korvattiin oitis ruhtinaallisesti. Ei ole meidän perheellä Puustellin toiminnasta moitteen sanaa.


    • Sekundalaatu

      Koskaan aiemmin en ole kokenut tulleeni niin nöyryytetyksi kuin reklamoidessa tähän firmaan! Oli viimeinen kerta, kun tilataan näitä ylihintaisia muka laadukkaita tuotteita. Reklamaatiot täytyy osata käsitellä, mutta täällä sitä ei osata.

      • Satumainensata

        Sama juttu. Ovet hajosivat heti kättelyssä. Puustelli vastasi että meidän oma syy. Myyjä ei hoitanut kuljetusrekkuja.
        Laitoimme monta meiliä asiasta. Mitään ei taoahtunut. Kului 2 v ja otimme lopulta yhteyttä tehtaaseen. Vastaus oli että olemme virheet hyväksyneet koska aikaa on kulunut jo 2 v.... Koko ajan huomaytimme myyjälle. Mutta koska myyjä ei reagoinut, syy oli meidän.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, pitää todella paikkansa!!!


    • Anonyymi

      Rahastusta koko firma! En suosittele! Heikkolaatusta tavaraa kalliilla hinnalla. Tilasin valkoiset ovet, sain keltaiset. Edes loppusiivousta eivät vaivautuneet järjestämään....

    • Anonyymi

      Puustellia useamman vuoden asentaneena jouduin taistelemaan suunnittelu virheiden sekä puutteiden kanssa jatkuvasti. Vaihingossa erehdyin sukulaiselleni asentamaan monien pyyntöjen jälkeen noblessa keittiön joka koituikin kohtalokseni. Nyt olen asentanut jo viitisen vuotta noblessa enkä edes katso puustellia päin. Saksalainen täydellinen insinöörityö ansaitsee täydet 10 pistettä. Puutteita ei ole ollut asennuksissani koskaan tehtaan osa järjestelmän ansiosta. Yhdenkäden sormiin mahtuu kuljetus vauriot tai omat mokani. 400 noblessa-keittiötä asentaneena

    • Anonyymi

      puustelli,toimii,palvelujen,suhteen,kehnosti,ja,jättää,asiaikaileen,ilmoimatta,kunkavik2 a,korjataan,keittiön,rikkoutuneen,kaapin,suhteen,vaikka,aiheutti,vaaratilanteen

      • En suosittele. Suunnittelu sujui hyvin. Asennus ei niinkään: suunnitelmaa ei noudatettu eikä muutoksista tiedotettu, osa asennuksista huolimattomia lisäksi aikataulu venyi, reklamointi turhaa.


      • Anonyymi
        Jsv kirjoitti:

        En suosittele. Suunnittelu sujui hyvin. Asennus ei niinkään: suunnitelmaa ei noudatettu eikä muutoksista tiedotettu, osa asennuksista huolimattomia lisäksi aikataulu venyi, reklamointi turhaa.

        Mistä muutoksista ei tiedotettu? Eihän sellaisia tehdä vaan keittiö tehdään sovitusti.


    • Anonyymi

      Kotkassa Puustellilla huono asentaja.
      Ja se miespuolinen myyjä, Petaus Patja tai jokin sen niminen. Se on päästään vialla.

      Ostakaa ihan mistä tahansa muualta.

    • Anonyymi

      Pitää paikkansa. Olin yrityksen palveluksessa 11 vuotta, tiedän mitä kusetusta siellä tehdään. Syyllisiä ovat tehtaan johto ei työn tekijät. Nytkin tämän korona viiruksen aikana johto makoilee kotona mutta pakottavat työntekijät töihin.

      • Anonyymi

        Tammiston Puustelli on kasannut meidän pojan keittiötä vasta kolme vuotta ja edelleen toimitetaan viallisia vaihtareita. EI enää ikinä lähellekkään puustellia...


    • Anonyymi

      Hyvää palvelua saimme Etelä-Savossa. Myyjä ok ja asentajat tekivät hyvää jälkeä.

    • Anonyymi

      Puustelli Kotkassa. Ei mitään hyvää. Ei yhtään mitään. Suunnittelusta alkaen menee ihan päin helvettiä. Haminalainen asentajakin ihan saatanan huono.

      Ostakaa vaikka ikeasta.

      • Anonyymi

        :D Löppönen ei rakenna ees linnunpönttöä suoraan.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. ML-keittiöt ja homma kusee.


    • Anonyymi

      Samaa mieltä, puustellin laatu ja toimitusvarmuus hännänhuippu. Tyttäreni tilasi puustellin keittiön ja kun itse olin juuri pari vuotta sitten ostanut oma keittiön kalusteet niin pakko sanoa, että oma keittiö voitti niin laadussa kuin toimitusvarmuudessa puustellin. Lisäksi oma keittiön yksityiskohdat oli mietitty paljon paremmin. Puustelli taitaa mennä voiton maksimoi tietä.

      • Anonyymi

        Yksi syy on tämä paljon mainostettu yrittäjyys .

        Eli nämä nykyiset niin kotimyynti ,kuin eri liikkeiden myyjät ,ovat yrittäjiä ja he ovatkin provisio palkalla ,eli lähes pakkomyyntiä harjoittavat niin kodeissa kuin kiinteissä liikketiloissa .

        Ennen nämä ovi - ikkuna -lvi - keittiökaluste ja vastaavat myyjät olivat kuukausi palkoilla ,voivat hoitaa myös reklamaattiot kunnolla .

        Nämä yrittäjän myyjät saavat kaupoista provision ,joten kun nimi on sopimuksesta, kiinostaa enää seuraava asiakas ,ei entisten asiakkaiden murheet .
        Kilpailu on kovaa esiintyvät suurinakin asiantuntijoina ja miellytäminen on korkeaa tasoa, mutta jos ei kauppaa synny sen näkee kyllä miten käytös muuttuu ,osa jopa suuttuu!

        Myös näiden alojen lisäksi , hyviä esimerkkejä löytyy lomaosake myyjistä ,ovat samaa provisio pohjaista myyntiporukkaa .
        Joista mm Taloussanomat kirjoitti provisio palkaisten myyjien moraali ei aina kestä ,tätä heille opetettua härskiä pakkomyynti tehtävää . Kun pitää tehdä tarjouksia tarjousten perään ja vain osa toteutuu , ja on " Audin " osamaksut maksamatta . Oli mm kyseessä putki yrityksen myyjä saneerauspalvelua tarjoamassa maaseudulla kilometrejä tuli ja vanhukset olivat tulleet varovaiseksi ,kun olivat lukeneet ET lehteä tai paikslislehteä samalla viikolla .


    • Anonyymi

      Minä puolestani ikävöin hyvin suunniteltua Puustellikeittiötäni. Eivätkä siinä ruuvit irtoilleet ja jätevaunu juuttunut, kuten uuden asuntoni tanskalaisessa Kvik -keittiössä. Ja kun kvikin myyjää eivät kiinnostaneet yksityiskohdat, sain jälkitilauksessa vääränlaisen laatikoston.
      Kaunis ja pakettina ehkä halpa0 tämä Kvik kai oli, mutta hyvin se ei toimi.
      Sanoo
      Puustellin kahdesti aiemmin valinnut ja Puustellin hyvää ja huolellista suunnittelua ikävöivä asiakas

    • Anonyymi

      Kuopion liikkeeseen en mene enää koskaan, oli sen verran huonoa palvelua. Siihen asti kaikki toimi kunnes reklamoitiin väärän kokoisista tuotteista. Siihen loppui palvelu ja vika oli meissä ei heissä. Kauppias ei voinut myöntää virhettä missään vaiheessa saati pahoitellut, lähetti kyllä toiset hyllyköt mitkä oli mitoiltaan vielä enemmän pielessä. Laadullisesti ihan hirveää kuraa ja heikkotekoista lastulevyä muutenkin. Jotain käytöstapoja pitäisi sentään olla.

    • Anonyymi

      Kuopiossa surkea palvelu. Paljon luvataan
      , mutta vähän toteutetaan. En ehdittomasti suosittele edes käymään.

    • Anonyymi

      Puustellin keittiötä ei kannata ottaa ainakaan kokonaispakettina sillä yhtiö ei sen jälkeen kun nimi on paperissa ole enää kiinnostunut siitä, että asiakas saa tarjousvaiheessa luvatun kokonaisuuden luvatussa ajassa. Toteutimme keittiöremontin pääkaupunkiseudulla. Hinnoittelu on osoittautunut epäselväksi ja myös mittauksessa tapahtui virhe ja remotti kesti kuukausia. Asiakkaalle sysättiin vastuu työn etenemisen seurannasta ja heitä sai muistuttaa työn keskeneräisyydestä. Puustellia ei voi valita ilman, että edellyttää sopimukseen viivästyssakkomaksuja ja hankkii tarjouksen myös muilta firmoilta tai tarkistuttaa rakennusalan toimijalla heidän tarjouksensa sisällön. Harmi, kun kyseessä kotimainen yhtiö. Puustellin puolelta saamamme käsittely on ollut kokemuksena sellainen, että yhtiötä ei voi suositella ainakaan yksityisasiakkaalle ellei heillä ole rakennusalan ammattilaista apuna jo tarjousvaiheessa. Mitään hyvitystä meille ei Puustelli ole luvannut. Puustellin keittiöremontin toteutus ja asiakkaana saamamme kohtelu on ollut niin töykeää, että kadumme että valitsimme Puustellin keittiön.

      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä!
        Kuvittelin, että ”kotimainen yhtiö” haluaa tarjota
        parastaan.
        Olen kaksi keittiöremonttia teetättänyt Puustellilla
        ja kolmatta en.
        Palautteeseen vastaaminen on tylyä, ” voit kääntyä
        kuluttajaneuvonnan puoleen”.
        Kodinkoneet ostetaan sieltä, mistä halvemmalta saavat ja samoja tarjotaan seuraaville keittiö-
        remontille tekeville ILMAISEKSI.
        Ei ikinä enää Puustelli Oy.
        ja tämän palautteen löytää Puustelli Oy omilta asiakaspalaute sivuiltaan, jos kiinnostaa.
        ”Lotte” vastaili.


    • Anonyymi

      Kannattaa kyllä ainakin kouvolan alueella välttää puustellia.

      • Anonyymi

        Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi?

        Paska palvelu. Suunnittelu muihin verrattuna ihan puuhastelua. Lähinnä ahdistava kokemus...


    • Anonyymi

      Puustelli on kallein ja huono. Suunnittelua ei ole , kaapit seinälle peräkkäin, mitat otetaan väärin. Reklamaatioihin ei vastata, ei todellakaan vastata!

      • Anonyymi

        Tilasin uudet tasot Puustellilta. Huolimattomasti mitattu, vinoon asennettu väärien mittojen perusteella tehtyjen valmiiden tehdashuullosten takia ja tasoissa valmiit naarmut. Lopputulos pitkän ja uuvuttavan reklamaatiorumban jälkeen: asentaja soittaa ja väittää että naarmut eivät olleet siinä kun lähti... Myyjä ei ota mitään vastuuta, vaan ollut täydellisellä puolustuskannalla. Väittää, että mitattu vanhan tason (Puustellin) mukaan, runkojen täytyy olla vinossa ja että muutamien millien heitto on ihan ok. Ja että mitään mittavirhettä ei ole. Myyjä myös sanoo suoraan asiakkaalle, että 'pikkutilauksista ei saa juuri mitään katetta'.... Tasot menevät uudelleen vaihtoon. Eikä todellakaan Puustellita. Hinta sitäpaitsi kallis; laminaattitaso kalliimpi kuin paksu jalopuutaso toisen - kotimaisen - keittiöfirman kautta, josta jalopuinen taso yli 2 x halvempi kuin jalopuutaso Puustellilta. Kaappien ovet naarmuuntuivat todella helposti ja nopeasti. On niitä muitakin kotimaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin uudet tasot Puustellilta. Huolimattomasti mitattu, vinoon asennettu väärien mittojen perusteella tehtyjen valmiiden tehdashuullosten takia ja tasoissa valmiit naarmut. Lopputulos pitkän ja uuvuttavan reklamaatiorumban jälkeen: asentaja soittaa ja väittää että naarmut eivät olleet siinä kun lähti... Myyjä ei ota mitään vastuuta, vaan ollut täydellisellä puolustuskannalla. Väittää, että mitattu vanhan tason (Puustellin) mukaan, runkojen täytyy olla vinossa ja että muutamien millien heitto on ihan ok. Ja että mitään mittavirhettä ei ole. Myyjä myös sanoo suoraan asiakkaalle, että 'pikkutilauksista ei saa juuri mitään katetta'.... Tasot menevät uudelleen vaihtoon. Eikä todellakaan Puustellita. Hinta sitäpaitsi kallis; laminaattitaso kalliimpi kuin paksu jalopuutaso toisen - kotimaisen - keittiöfirman kautta, josta jalopuinen taso yli 2 x halvempi kuin jalopuutaso Puustellilta. Kaappien ovet naarmuuntuivat todella helposti ja nopeasti. On niitä muitakin kotimaisia.

        "on niitä muitakin kotimaisia"

        Aivan varmasti. Ei vaan teksistäsi selvinnyt että minkä kateellisen liikkeen palveluksessa olet kun jaksat tänne kymmenien viestien verran satuilla Puustellista skeidaa.


    • Anonyymi

      Aivan samaa mieltä. Edelleen reklamaatioihin ( monta) ei vastata. Todellakaan ei vastata

    • Anonyymi

      Samoin virheostos uuden talon kaikki kaapistot puustellista. Kun kaapistot tuli oli hämmästys suuri kun ovet ei olleet sovitun malliset,täysin eri halvempi lookki. Toinen virhe oli että maksettiin ja tilattiin massiivipuiset ja paljastui myöhemmin että vain karmiosa oli massiivi puuta ja keskiosa lastulevyä ja pinta oli viilua. Myyjä kielsi kaiken. Vuosienkin jälkeen raivo on pinnassa puustelli tekstin nähdessäni. Vituttaa.

      • Anonyymi

        "Toinen virhe oli että maksettiin ja tilattiin massiivipuiset ja paljastui myöhemmin että vain karmiosa oli massiivi puuta ja keskiosa lastulevyä ja pinta oli viilua."

        Noinhan ne yleensä tehdään vaikka voisi lastulevyn sijaan käyttää edes vaneria... Mutta on siihen ihan järkevä syykin: ovi pysyy paremmin suorana. Ja on toki halvempi valmistaa.

        Kovin ohueksi ei massiivipuista peiliosaa voida tehdä, jos halutaan taata sen suorana pysyminen, sekin on syy mutta tietenkin sekin, että aito peiliovi on varsin työläs valmistaa, se pitää mm. pintakäsitellä ennen kasaamista, koska peilin tulee ehdottomasti olla kehyksessä irrallaan, peilin ja kehyksen saumoista ratkeaa maali melko saman tien ellei näin tehdä. Ei tehtaat lähde aina siihen, pienten puusepänliikkeiden alaa.

        Sanotaan asia näin, että monessa kohtaa oiotaan perinteisistä, hyviksi koetuita puusepänmetodeista kun tuotteita valmistetaan sarjatuotantona. Ja monia perinteisiä toteutustapoja ei lähdetä alkuunkaan edes tekemään. Liian kallista.


    • Anonyymi

      Tässä juuri ostamassa keittiötä ja vasta käytiin puustellilla.
      Siellä tunnutaan tarjouksessa käyvän läpi toki koko remontin seloste, mutta ovissa, rungoissa ja muussa ei tarjouserittelyyn yksilöidä mitään.
      Aeg:n koneet kyllä, sekä allas ja valot.
      Sekä eriteltiin vain köökin hinta sekä työn osuus.

      Keittiötä en ole teettänyt, mutta hinnat olivat tyyliin kalusteet 12 k€ ja asennus 6k€, kodinkoneet 5k€, hana, allas, valot 1k€
      (sisältää jonkin verran erikoistyötä, mm seinän siirto, pätkä lattiaa ym jonka materiaalit ~1k€)

      Eli kaikki pakettina, arviona, könttänä.
      Tavallaan heillä on tuossa oma riski arvion pitävyydestä mutta varmaan kaikki varman päälle.
      Koneet hyvän oloisia, kaikki toki jossakin ”kampanjassa”, kuten ovetkin...

      U-malli, jotakin 3 metriä joka sivu.
      Sinällään lupaavat, että kaikki menee hallitusti ja aikataulussa, mikä luulisi olevan mahdollista.kun ylsi taho hoitaa kaiken – mutta onhan tuossa hintaa.

      Mitähän tässä nyt tekisi? 🪠

    • Anonyymi

      Myös huono kokemus Puustellista. Noin 15 tuhannen paketti mitattiin väärin eikä asennusta voitu suorittaa. Korjauksena yritettiin ehdottaa jotain viritystä mutta lopulta saimme uusia kalusteita ja keittiön sopimaan. Hyvitystä emme saaneet vaikka keittiö pieneni ja asennuksessa kesti kauan.

    • Anonyymi

      En minäkään suosittele. Niin huonoa asiakaspalvelua en ole ikinä saanut mistään. Suunnitelmat amatööritasoa esim. Ovi suunniteltu niin ettei mahtuisi aukeamaan. Asennustyö ala-arvouta. Kaappeja pudotettu kulmilleen, levyt vinossa jne

    • Anonyymi

      Niin kuin on todettu, suunnittelijat ja asentajat eivät ole Puustellin palkkalistoilla. On onnesta kiinni minkälaisia nämä käytännön työn tekijät sattuvat omalla paikkakunnalla olemaan.

    • Anonyymi

      Huono kokemus täältäkin. Kaappien laatu on todella huono. Jos et välittömästi pyyhi tahraa tai vesijälkeä pois, sitä et saa enää koskaan pois. Keittiöremonttia ei heti edellisen perään haluaisi tehdä, mutta taitaa olla pakko, kun ei silmät kestä.

      • Anonyymi

        Minkä väriset ovet valitsit?


    • Anonyymi

      Valitettavasti mekin jouduimme pettymään. Olemme teettäneet useamman keittiökohteen Puustellilla ja olemme halunneet maksaa laadusta hieman enemmän. Muutaman vuoden jälkeen normaalissa käytössä ovet kupruilevat ja Puustelli ei ota mitään vastuuta, väärin käytetty. Meillä on kokemusta myös käsin tehdystä laatukeittiöstä, joka kestänyt kulutuksen yli 20 v ja Ikeasta. Näillä kokemuksilla kumpikin pesee Puustellin. Olo on tosi pettynyt. En voi. enää suositella kenellekään.

    • Anonyymi

      Puustelli on korkealaatuinen keittiö, mutta pitäisi muistaa että se kaikki on puuta ja siksi hieno - - siksi tietty myös nimi Puustelli.
      Puu on paljon hankalampi hoitaa ja huoltaa, kuin esim. MDF-levy.
      Samoin laminaatti on helppo ja melamiini.
      Helppo keittiö pitäisi olla oikeasti ruostumattomasta teräksestä ja sellainen, että sen voisi tarvittaessa pestä vaikka painepesurilla.
      Siitä huolimatta puukeittiö on aina kaunein ja kadehdittavin.

      • Anonyymi

        Kyl tuo meidän Puustelli on melamiini-lastulevyä. Halusin vaihtaa yläkaappeihin normaalisti aukeavat ovet ylöspäin aukeavien tilalle. Puustellin hinta yli 2 x sen mitä sain samanlaiset ovet Sln Mittakeittiöiltä.
        En tiä kuka tuon meidän puustellikeittiön on kymmenkunta vuotta sitten asentanut, mutta on aika surkeaa työtä. En siis syytä Puustellia, mutta heidän hinnoissa mahtaa olla yleisemminkin melkoisesti ilmaa...


    • Anonyymi

      Edellisen omakotitalon keittiöremontti 90 luvulla Puustellin keittiöllä meni ok,mutta uuden talon keittiö 2016 ei sitten mennytkään hyvin. Meille sattui maalivialliset ovet,ovien pintamaalauksessa käytetty maali ei kuivunut koskaan vaan kuoriutui rullattumalla pois. Monen monen puhelun jälkeen Puustellin laatuun tarkastaja saatiin käymään tarkastamassa virhe. Ihmetytti tämän laadun tarkastajan käytös,ennen kuin oli nähnyt ainuttakaan kaapin ovea,huusi hän tuulikaapissa että se on normaalia kulumista eikä kuuluntakuun piiriin.( Keittiö oli 4vuotta,kysyin asiasta myös kuluttajaneuvonalta,hän oli sitä mieltä,ettei keittiö ole sellainen kulutustavarat että neljässä vuodessa vaihtokunnossa. ) Tarkastaja katseli ovia joissa maali oli kuin pihkaa ja vieläkin yritti laistaa takuuta. Kerroin hänelle olevani maalausteknikko jättää ovet lähtee puoluettomalle instanssille tutkittavaksi ja lasku tulee puustellille. Tarkastaja poistui ovet paukkuen. Soitin uudestaan Puustellin myyjälle heillä kellossa oli uusi ääni lupasivat uudet ovet jotka sitten aikanaan tuli. Tämä koko homma opetti,etten osta kyseisen keittiöitä valmistavan firman tuotteita jatkossa.

    • Anonyymi

      Sama fiilis. Ryöhkeys paljastuu kaupan teon jälkeen.
      En enää asuisi jalallanikaan puustellin toimistoon. Terveisiä naishenkilölle.

    • Anonyymi

      Minulla myös huonoja kokemuksia Puustellista. Helmikuun alussa alkoi asennus. Asentaja oli ammattitaidoton ja hutiloi, jolloin vikoja tuli lähes kaikkia mahdollisia. Korjauksia tehtiin sitten viimeksi heinäkuun alussa. Harmillisia juttuja jäi vielä jäljelle, mm. kaapin pohjan läpi porattu, liian pitkät ruuvi ( peitetty koholla olevalla tarralla), Suunnitelija madalsi pienen keittiöni kaappeja entisistä, joten elimmälle hyllylle mahtuu vain matalia esineitä. Tasojen paikkaa ei voi muuttaa, koska reiät seinissä on porattu miten sattuu ( 6-7cm).
      Vaikka isompia virheitä korjattiin, niin hinta-laatu suhde ei tadellakaan Puustellissa ole kohdallaan!

    • Anonyymi

      Eipä ole Puustellin touhu muuttunut mihinkään. Kuopion Puustellin kanssa tullut asioitua ja kokemukset eivät todellakaan ole hyvät. Mittavirheitä, hutiloitua asentamista, uudelleentoimituksia, asennusten korjaamista, unohtuneita toimituksia jne jne. Keittiöremontin piti olla valmis Syyskuussa ja näin Joulun kolkuttaessa ovelle odotetaan edelleen viimeisiä takuukorjauksia ja viivästymishyvityksiä. Jostain syystä Puustellin mielenkiinto remontin loppuunsaattamiseen tuntuu kyllä loppuneen jo aikoja sitten...

      Tämän lisäksi myydyt keittiön ovet sopisivat paremmin kosteudenpoistajiksi, koska tuntuvat imevän kaiken lähellään olevan veden itseensä, vaikka ostettaessa näitä mainostettiin "täysin vedenpitäviksi, jotka eivät roiskeita säikähdä".

      Ihan kamalan paljon huonommaksi keittiökalusteiden ja niiden asennuksen laatu ei voi mennä, joten harkitkaa ihmiset tarkasti haluatteko ostaa sen "Puustellin Mersun", vai tyydyttekö vähintään samaan laatuun paljon halvemmalla.

    • Anonyymi

      en suosittele torella törkeetä toimintaa valehrellaan koko ajan eikä hoireta mitään kunnolla kaikki on alaarvosta

    • Anonyymi

      En myöskään suosittele

    • Anonyymi

      Puustellin keittiö, johon halusin muutaman uuden oven. Puustellin hinta oville 1000 €, paikallinen Mitta-keittio myi samat ovet hintaan 400 €.

    • Anonyymi

      Todella paska firma. Luvattiin vaikka mitä, mutta tuli vain samaa paskaa mitä muualta saisi halvemmalla. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Paha ongelma puustellin kanssa sillä möivät eri tuotteen mitä tilasin. IKUINEN VIHA PUUSTELLIA KOHTAAN!!!

    • Anonyymi

      Sama kokemus. Ikea laatua. Lupailevat kaiken laista. Sokkelit pikku pätkistä. Päätylevyt max 240cm jne. Perus laatua max hinnalla. Kysykää joltain paikalliselta toimijalta. Samaan hintaan saa varmasti paremman tuotteen. Röyhkeyttä näiltä ei puutu. Isolla teltalla kesällä saavat kaiken pahan anteeksi.

    • Anonyymi

      Erittäin huonoja kokemuksia samoin. Hämärää laskutusta ja epämääräistä toimintaa. Laatu huono verrattuna vaikkapa Ikeaan.

    • Anonyymi

      Samanlaisia kokemuksia Puustellin Vantaan keittiömyynnistä. Epäselvää ja perusteetonta laskutusta. En suosittele, mikäli haluat laadukkaan keittiön ja asiakasta arvostavan palvelun.

    • Anonyymi

      Kaksi keittiötä Puustellista kaikki toimi loistavasti. Parasta palvelua. Laadukas keittiö!

    • Anonyymi

      En minäkään. Jääkaappi tulee sattumanvaraisella kätisyydellä. Kätisyyden vaihto maksoi 240€. Vaihtoon meni tunnin verran, eli 240€ tunti. Yritin asiasta reklamoida turhaan. Vantaan Tammistossa myyjä oli asian suhteen erittäin ylimielinen ja kehoitti valittamaan kuluttaja-asiamiehelle. Ei ole myöskään tuotteiden laatu. ihmeellistä. Esim. Ikeasta saa parempaa palvelua ja myös parempilaatuisen keittiön.

    • Anonyymi

      Erittäin huono kokemus Puustellista koskien remontin viivästymistä :(

      • Anonyymi

        Ei tosin Puustellin vika, muut syyt. Ystävällinen palvelu ja muuten loistava. Eli ei varsinaisesti huono kokemus Puustellista vaan keittiörempoista, joihin aina voi sisältyä yllättäviä tekijöitä. Ehkä tämä iloks muuttuu 😅

        edelliseen kirjaukseeni lisäys


    • Anonyymi

      Huono kokemus, en suosittele.

      • Anonyymi

        …Huono kokemus keittiön remontoinnista ylipäätään….


    • Anonyymi
      UUSI

      Millainen mieli jäi?

    • Anonyymi
      UUSI

      joo itekki ostan vaan ikealta

      saa heti vaihtaa ja palauttaa

      jos on jotain veelua

      ruotsalaisten laatuki on tosi hyvää ja halpaa

    • Anonyymi
      UUSI

      Laatufirma kuitenkin. Jämptiä laatutyötä.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe