PUUSTELLIN KEITTIÖT - EN SUOSITTELE

Puustelliin pettynyt

Mikäli olet harkitsemassa Puustellin keittiön ostamista, harkitse tarkkaan!
Olen ostanut Puustellin keittiön viime syksynä.
Ensimmäinen epämiellyttävä yllätys oli se, että meille toimitettiin virheellistä tavaraa. Puolet ovista oli väärin porattuja. Uusia joudui odottamaan 5 viikkoa.

Eikä se mitään, mutta se loputon valehtelu, mikä tätä seurasi. Vaikka puolet ovista puuttuui, väittää asiakaspalvelija, että kaikki oli toimitettu ajallaan. Niin olikin, mutta vialliset tuotteet.

Asiakaspalvelu ei vaivaudunut kirjeeseeni aluksi edes kahteen viikkoon vastaamaan.

Puustelli pakottaa ottamaan lainasopimuksen Pohjolasta. Sanoin heti, etten tarvitse sitä, mutta nyt ymmärrän, miksi asiat on näin järjestelty. Pohjola vaatii korkoja, joihin sillä ei ole oikeutta. Sopimuksen mukaan lasku tulee maksaa 4 viikkoa sen jälkeen kun tavarat on kokonaisuudessaan toimitettu. Nyt Puustelli väittää, että kaikki oli ajallaan oli toimitettu. Näin asia ei ollut.

Olen erittäin hämmästynyt siitä röyhkeydestä, mitä Puustellista löytyy sen jälkeen, kun kauppa on sovittu.

En suosittele kellekään asioimista Puustellin kanssa.

84

12146

    Vastaukset

    • Tuo on aina asiakkaan murhe kun rahoitus otetaan kolmannelta osapuolelta. Tuota ansaa on syytä välttää, innokkuus hoitaa asiat kuntoon kohenee kummasti kun asiakas maksaa loppusuorituksen vasta kun urakka on täysin valmis.

      Asiakas voi myös vaatia kauppakirjaan myöhästymisseuraamuspykälän. Ellei siihen suostuta ei ole muutenkaan syytä ottaa tavaroita ko. lafkasta.

      • Kaikki keittöfirmat virheitä tekee. Taitaa Puustelli kyllä olla Suomen tunnollisin ja edistyksellisin keittiöfirma niin reklamaatioiden kuin materiaalienkin suhteen.

        Vertaas jotain K-raudan halppis sellokeittiötä ja Puustellin laatua. Ero kuin yöllä ja päivällä. Halppiskeittiöt on kuin spraypulloilla maalattuja.

        Itse olen Puustelliin tyytyväinen. Lisäksi voin maksaa vähän exstraa siitä että minulla on Suomalainen keittiö, eikä mikään virolainen tai romanialainen.


    • Me taas ei oltais tarvittu koko rahoitusta, mutta koska meillä oli koko keittiö ja wc asennuksella niin oli ainoa keino saada maksettua vasta 14 vrk keittiön luovutuksen jälkeen. Muuten olisi joutunut maksamaan tavaroiden toimituksesta oliko 10 päivän sisään. Joka tapauksessa tämä meille tarpeeton rahoitus turvasi juuri sen, että mitään ei maksettu ennekuin kaikki oli kunnossa ja olleet jo käytössäkin melkein pari viikkoa. Onko Puustellin jälleenmyyjissä oikeasti näin suuret erot hoitaa asioita vai onko kilpailijat taas täällä haukkumassa toisiaan. Meillä oli ainakin Forssassa hyvä myyjä, vaikka hänellä tuntui olevan paljon töitä jonossa. Ehkä hyvät suunnittelijat ja asiansa osaavat myyjät ovat todella kysyttyjä. Meitä neuvottiin ja olemme tyytyväisiä valintaamme.

    • Ei Puustelli pakota ottamaan lainasopimusta OP-Pohjolasta. Jos maksat kaiken kerralla silloin, kun remontin maksun eräpäivä tulee, niin ei siinä mitään luottoa synny. Puustelli on junaillut asian niin, että saa aina itse kaikki rahat Op-Pohjolalta. Jos asiakas ei pysty kaikkea maksamaan eräpäivänä, niin maksut siirtyvät Op-Pohjolan rahoitusyhtiön saataviksia, joita sitten maksat omaan tahtiisi. Jos et halua maksaa tähän liittyviä korkeita korkoja OP-Pohjolalle, niin saat varmasti omalta pankilta kulutusluottoa halvemmalla ja voit maksaa itsesi irti Op-Pohjolasta ja maksaa sitten luottosi omalle pankillesi omaan tahtiisi.

      • Joo, ei mekään päästetty sitä luoton puolelle, että ihan eräpäivänä kokonaan pois, mut haluttiin ettei jouduta maksaa ennenkuin kaikki on valmista ja tuohon se myyjä suositteli sen rahoituksen eli ymmärsimme sen kyllä että myyjä sai näin heti myytyä saamisen pois ja toisaalta me ei jouduttu maksaa mitään etukäteen.


    • Tilattiin pikkufirmasta keittiö pari vuotta sitten. Kaikki yläkaapit oli väärin tehty, oli mennyt vanhoilla kuvilla tuotantoon. Siinä sitten ihmeteltiin. No, tekivät viikonloppuna uudet kaapinrungot, 2 pv. homma venyi ja ovien osalta toiset 2 pv.

      Arvaas otettiinko kylppäri jo Mh-kaapit samasta lafkasta? Otettiin. Vaikka moka kävikin oli työn laatu hyvä ja virheen korjaaminen hoidettiin tyylikkäästi ja firma otti täyden vastuun. Ylimääräiset kaapit jäi itselle korvauksetta ja propattiin autotallin seinään.

    • Meillä oli jotakin pientä jälkitoimitus juttuja väärien osien tilalle, mutta maksoin laskut ajallaan enkä vedätellyt maksamista. Luotin sopimukseen ja keittiö tuli kuntoon, olen tyytyväinen. Itsekkin tein Op pohjolan kautta sopimuksen ja maksoin kerralla kaikki pois niin ei tullut mitään ylimääräisiä kuluja (varauduin näin rahoitukseen jos rahat ei olisi riittäneet kun tein laajemmin remonttia). Pitäisikkö alkuperäisen kirjoittajan miettiä vähän omaa toimintaansa?

      • Puhut asiaa, kyseinen "asiakas" on tuskin mihinkään tyytyväinen, appiukkoni kuuluu samaan rotuun, osti hän mitä hyvänsä, niin aina on vika sekä tavarassa että myyjässä ja kova tappelu käynnissä, mutta kas kummaa vuosi sitten riiteli ostamistaan ikkunoista, niin sai sydärin samalla kun huusi puhelimessa myyjälle = sitä saa mitä tilaa.


    • Mitä hittoa te oikein valitatte? Lastulevy on lastulevy ja jos virheitä tulee niin niitä tulee. Viallisen tuotteen tilalle saa ehyen kun asiat hoitaa asiallisesti huutamatta ja valittamatta tyhjästä. On ihan sama mitä tällä palstalla huuvetaan, kun ihmiset kuitenkin PÄÄASIASSA valitsee toimittajan hinnan perusteella, oman makunsa mukaan tietenkin. Jos PUUSTELLI toimii huonosti, se ei tarkoita että kaikki puustellin työntekijät ovat idiootteja, siellä on sattunut kohdalle ihminen, joka ei ole oikeassa työpaikassaan.

      Mene itse myymään niitä kalusteita, niin pääset pätemään asiakaspalvelussa.

      • Kyllä firma on sillä hetkellä just niin hyvä kuin on sen huonoin työntekijä.

        Lastulevyjen paksuudet vaihtelevat eri toimittajilla. Mitä ohuempi levy sitä surkeempi tuote. Erot ovat millimetreissä mutta silti näkyvä ja lujuuteen vaikuttava seikka..


      • faktabommi... kirjoitti:

        Kyllä firma on sillä hetkellä just niin hyvä kuin on sen huonoin työntekijä.

        Lastulevyjen paksuudet vaihtelevat eri toimittajilla. Mitä ohuempi levy sitä surkeempi tuote. Erot ovat millimetreissä mutta silti näkyvä ja lujuuteen vaikuttava seikka..

        Lastulevyn paksuus ei kyllä kerro mitään, ohuempi tavara voi olla jämerämpää kuin paksumpi höttösemmästä levystä tehty levy. Ja pintamateriaalin lujuus voi olla ihan mitä vaan, toinen menee rikki kun kopsauttaa, toinen kestää lujempaakin lyöntiä.. Kosteudenkestossa myös isoja eroja, ja kyllä hintakin kertoo yleensä jotain, ei ne eurot aina tyhjästä tule vaikka niin luullaan. Toki Puustelli-konsernin raskas rakenne valuttaa rahat Harjavaltaan ja kauppiat jäävät nuolemaan näppejään jos eivät saa riittävästi katetta :p


    • Puustellin hinnoittelusta päättelin, että puustellikeittiön mukana tulee taivasosuus, lestadiolaisfirma kun kuuluu olevan.

      pyydettiin tarjous pienestä massiivitammiovilla varustetusta keittiöstä, Puustellilla maksoi 12 200 asennus 2000.
      Kilpailevalla pikkufirmalla täysin identtinen kyökki maksoi 5500 asennus 700.
      Toimitus onnistui sovitusti, 2 viikkoa tilauksesta. Asentaja kävi kahtena päivänä ja homma oli valmis.

      • Aikas uskomaton asennushinta, voiko pitää paikkaansa ? Meillä laitettiin iso Puustellikeittiö ja lisäksi yksi vessa vajaalla tonnilla. Aikaa meni vähän toista päivää ja hyvä tuli. Kalusteetkin tuli molempiin kodinkoneineenn ja hanoineen ym. Tilpehöörineen vain pikkusen kalliimmalla kun teillä. Olen siis vieläkin tyytyväisempi ratkaisuumme. Hiukan vaan epäilyttää aina kun ei tohdita mainita sen kilpailevan firman nimeä, ennenkuin vähän myöhemmin palstalla. Ei oikein vakuuta todelliselta asiakkaan kirjoitukselta.


      • Näin meni meilläkin aikanaan,tuplahinta puustellilla toiseen firmaan verrattuna...
        Valitsimme sen toisenfirman ja hyvä kokonaisuus tuli!


      • Oho olipa hintaa kirjoitti:

        Näin meni meilläkin aikanaan,tuplahinta puustellilla toiseen firmaan verrattuna...
        Valitsimme sen toisenfirman ja hyvä kokonaisuus tuli!

        .. se toinen firma Nelko Oulusta..


    • Voihan sen kilpailevan ehkä mainita vaikka en ole kysynyt lupaa, Keittiötukku Kotkasta.

      • Täysin perseestä ainakin kokkolan myynti!! Kastellin talopaketissa tuli puustellin keittiö mukana ja kysyin tarjousta kodinhoitohuoneen / vessojen kalusteista puustelli kokkolasta ,mutta kolme kertaa liikkeessä käytyäni en sitä koskaan saanut ja jouduin ottamaan muualta. Rakennusvuosi oli 2003, nyt kevät 2017 saranan hajottua kysyin tuotetta kokkolasta puustellista ja käskettiin lähettämään valokuva sähköpostilla jonka lähetin. nyt syksy 2017 eikä mitään vastattu, voi vit.... per.... mitä firmoja äläkää ikään sortuko kyseiseen liikkeeseen,tai jos ongelmia haluaa niin sitten.


    • Vajaalla tonnilla ei kyllä saa asennusta "isolle keittiölle vessalle" Puustellilta, eikä kyllä miltään muultakaan. Yksi mies ei taatusti tee "vähän toista päivää" isoa keittiötä ja vessaa. Simppelin pienehkön keittiön missä ei ole mitään ylläreitä tekee päivässä yksi henkilö, varsinkin jos on uudiskohde. Sen sijaan remppakohde joka on vähänkään isompi on melkein järjestään vähintään kolmen päivän homma. Lisäksi käytännössä aina työn aikana ilmenee jotain lisätyötä.

    • Meillekin Puustelli oli todella suuri pettymys. Keittiötä tilattaessa, oltiin valmiita maksaamaan siitä, että kaikki palvelut saadaan samasta paikasta, Puustellin hyvästä maineesta ja laadusta jne.

      Meidän keittiön piti valmistua heinäkuussa, loppujenlopuksi keittiö oli valmis jouluviikolla.

      Puustelli oli valmis maksamaan viivytyksestä vaivaiset 1,7% meidän kauppahinnasta eli puolesta vuodesta tämä 250€.

      Laatu oli melkoinen pettymys. Montaa osaa ei ollut, joita ei tarvinnut
      vaihtaa. Valkoisissa osissa oli aaltopahvin raitaa eli osat olivat pakattu ennenkuin maali oli kuivunut, maalivaurioita oli muutenkin todella paljon.
      Osassa kaapinovista oli väärät vetimet jne. Vasta neljäs vitriini on laadultaan sellainen, joka asennettiin pakoilleen. Kivitasot menivät myös vaihtoon, niihin kuulumattomien naarmujen vuoksi. Meidän onneksemme Puustellin asentaja oli ammattitaitoinen ja tarkka, hän huomasi heti, että asennettavissa tuoteissa oli vikaa. Hän kuvasi vialliset tuotteet ja toimitti kuvat Puustellin tehtalle. Tehtaan edustaja kävi meillä kolme kertaa "tutkimassa" huonoa laatua.

      Puustellin palvelu pelasi siihen asti hyvin, kun vaikeudet alkoivat. Sen jälkeen ei myyjä ottanut mitään yhteyttä. Aikataulumuutokset saimme itse sopia. Olimme itse tehtaalle yhteydessä jne. Se siitä All inclusive-palvelusta, jota Puustelli mainostaa.

      Suosittelemme ammattitaitoisen asennuspalvelun ottamista Puustellista, jos
      tähän toimittajaan päädytte. Siitä oli meille ainakin suuri hyöty vaikeuksien alkaessa.

      • Asentaja on kaiken a ja o. Meillä oli niin tarkka, ettei mitään saanut itse purkaa paketeista, jotta asentaja reklamoi itse. Ja se asentaja teki isoa keittiötä ja vessaa sen vähän toista päivää. Eka päivä tosin venyi vähän.


    • Kovaa meteliä, mutta kannattaisi suomenkielenkurssi suorittaa ensin.

    • Perus jehovien toimintaa.Lumonit samaa lafkaa.Sit oli joku talotoimittaja mutten muista...

    • Me otimme Puustellin keittiön viime keväänä, ja asensimme keittiön itse. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes alkoi tulla ongelmia. Keittiö tuli pari päivää aikataulusta etuajassa (aiheutti meille vähän ongelmia, mihin saada keittiön palaset kasattua ennen kuin pääsimme sitä asentamaan, mutta ei ollut mikään huono juttu kuitenkaan tämä aikataulusta edellä olo).

      Suurin pettymys tuli kuitenkin Puustellin toimintaan siinä vaiheessa, kun kivitasojen kanssa tuli iso mutka matkaan. Ne nimittäin toimitettiin meille yli kuukauden myöhässä. Kukaan ei saanut kivitoimittajaan heinäkuun aikana yhteyttä, ja kävi sitten ilmi että meidän tasomme oli UNOHDETTU toimittaa ennen lomia. Kun ne sitten tulivat, ne olivat naarmuiset ja uusia sai taas odottaa muutaman viikon. Keittiö seisoi paikallaan tuon ajan, sillä esimerkiksi välitilan lasia ei voinut asentaa ennen kuin taso oli paikoillaan.

      Puustelli ei pahoitellut eikä tarjonnut mitään hyvitystä.

      Keittiön laatu on ok, mutta ei priimaa. En ottaisi Puustellia enää toiste.

      • älykääpiö!


    • Meillä on ollut Puustelli-keittiö nyt 15 vuotta ja se on edelleenkin lähes kuin eilen tehty. Massiivitammiset ovet ja kaikki saranat ovat kestäneet mainiosti nämä vuodet. Ei se silloinkaan mikään halpa ollut tehdessä, mutta ei ole jälkeen päin harmittanut että tuli satsattua laatuun. Edellinen (ja edullinen) keittiö oli paikoillaan 21 vuotta mutta sen jälkeen (tai oikeastaan jo paljon aikaisemminkin) se olikin jo ihan kaatopaikkatavaraa; ovet putoilivat kun saranat pettivät ja ovien pinnat lähtivät irti. En usko että nykyistä keittiötä tarvitsee uusia vielä pitkään aikaan.

      Kyllä keittiö kannattaa aina tehdä kunnon materiaaleista, niin ei tarvitse tehdä sitä niin usein.

      • No johan sitä kyllästyykin katteleen 20 vuotta samoja oveja..


    • Äläkää menkö tekemään niitä lainasopimuksia.

    • En suosittele minäkään. Puustelli on kirosana. Asiakas ei merkitse mitään sen jälkeen, kun he ovat rahansa saaneet op-pohjolalta.

    • Mä olin harkitsemassa Puustellia ihan tosissani, koska heidän mallistossa löytyi jos jonkinlaista mittatavaraa kun keittiömme on vähän vaikea suunnitella.

      Kävin ensin toisessa puustellin liikkeessä, sain todella hyvää palvelua ja jäi hyvä maku suuhun. Sitten tuli jokin Meidän talo -lehden kautta toisen Puustelliliikkeen keittiösuunnittelija suunnittelemaan, ja hän oli aivan kamalan aggressiivinen, haukkui sen toisen puustellifirman työntekijät, ei antanut edes luonnosprinttikuvia suunnitelmistaan, että olisi saanut rauhassa pohtia muutaman sijoittamisongelman parasta järjestelyä, sen paperin kuulemma olisi saanut, jos allekirjoittaa tilauksen heti. Tyyppi vielä pommitti puhelimella seuraavat viikot, että joko laitetaan tulemaan.

      Ei todellakaan laiteta.

    • Jep, rakentaminen ei ole mitään muuta kuin varastamista ja suden tekemistä. Mitä isompi firma, sen röyhkeämpiä ovat. Koskee kaikkea rakentamiseen liittyvää, myös keittiötoimittajia.

    • Soggeli puhuu muunneltua totuutta. Ensinkään ei ole mitään tekemistä Jehovien eikä muunkaan lahkon kanssa, ei ole mitään tekemistä Lumonin kanssa. Mistä ihmeestä tällaiset hörhöt kaivavat väärää tietoa.

      • Ei niin. Ovat lestadiolsisia. Ja pesunkestäviä sellaisia. Kuten Lumon. Olin töissä siellä aikanaan. Aivan persefirma. Ahneita paskiaisia. Olis monta tarinaa...


    • Ilmeisesti melkein kaikki Puustelli-myymälät ovat omia yksityisyrittäjien pyörittämiä.
      Puustellilta tulee lasku vain kalusteista ja kaikki muut lisätilpehöörit laskuttaa kauppias X oman firmansa lukuun.
      Silti meillä on jo kaksi hyvää Puustelli-keittiökokemusta. Katsotaan kuukauden kulttua, miten kolmas keittiö kasautuu.

      Ilmoittelen sitten.

      • Onpa omituista jorinaa Puustellista. Meillä ei mitään ongelmia. Laatu parasta mahdollista. Vain Puustellilla on kunnolla suojatut reunat, jotka eivät rakoile ensimmäisten kuukausien jälkeen. Kaikki toimitukset ja asennukset ajallaa. Lopputulos enemmän kuin hyvä. Luulenpa, että syytä epäonnistumisiin pitää hakea myös asiakkaasta.


    • En voi suositella minäkään Puustellia. Meillä lokakuun lopussa alkanut remontti on venynyt maaliskuun puolelle saakka ja tosiaan arvioitu valmistumisaika piti olla maksimissaan 4 päivää. Koko remontti ei olisi edes alkanut, ellei itse oltaisi soitettu myyjälle, koska olivat unohtaneet soittaa sillä vkolla kun luvattiin. Tavaroiden toimituksessa oli puutteita (virheellisiä tuotteita ja vääränkokoisia ovia), ja tähän meni useampi vko uusia tavaroita odotellessa. Työnjälki oli todella huonoa ja kommunikaatio pelasi heikosti, luvattuja yhteydenottoja ei kuulunut ja itse joutui kokoajan soittelemaan perään. Asioita ei hoidettu luvatuissa aikatauluissa. On ihan ylihinnoiteltu ja lopputulos on kaikkea muuta kuin siisti. Rahaa kului paljon ja lopputuloksena surkea keittiö.

    • Näin juuri Puustellin asentajan kädenjälkea Pohjois-Savossa. En voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle. Kaapistot ym. olivat ok, mutta asennuksen jälki todella ala-arvoista. Olkaa tarkkoja asentajien kanssa - on hyviä ja huonoja. Huonotkin varmaan alkaa tekemään hyvää, kun asiakkaat riittävästi vaativat uusiksi tekemään ja korjaamaan. Ja jos eivät opi niin vaihtakoot alaa. =)

      • Älkää enään menkö Puustellille, Petralle tai Parmalle mieltänne pahoittamaan huonon laadun, kelvottoman asiakaspalvelun tai korkeiden hintojen vuoksi.
        Pohjois-Savosta ainakin löytyy hinta/laatusuhteeltaan erinomainen vaihtoehto= Ilona-keittiöt.

        Sain todella hyvää ja miellyttävää palvelua laadukkaiden kalusteiden lisäksi, joten suosittelen.


    • Eksyin tälle sivulle ja tarvii myös sanoa että puustellikeittiötä en kenellekään suosittele. Asennus viivästyy ja läheltä seurattuna huomattu että yksi syy asennuksen viivätymiseen on asentajan työhön tuloaika ja pitkäg ruokatauot. Muutenkin puustelli ei ole sitä mitä annetaan ymmärtää.

    • Ei ollut itsellekään puustellin kalliille hinnalle vastiketta.Sisko hankki joltakin pienemmältä melkein puolet halvemmalta ja on siistimmät ja asennus oli nopeampi.

    • Olemme kahteen kohteeseen laittaneet Puustellin kalusteet ja on toiminut
      erittäin hyvin. Kiitokset Oulun Puustelliin naismyyjälle.
      Huippukeittiöt saatu.

    • Meillä myös Puustellin keittiö.Täytyy sanoa että kovien markkinapuheiden jälkeen olen aika pettynyt firmaan.Asiakaspalvelu pelitti Harjavallassa erittäin hyvin,siitä pisteet heille.Muuta sählinkiä onkin riittänyt.Oli pientä asennusvirhettä ja huolimattomuudesta aiheutuneita pikku sählinkejä,mutta ne korjattiin kyllä.Itse keittiö on kyllä kaunis ja toimiva,mutta hintataso ei kuitenkaan vastaa sitä palvelun laatua jota odotti saavansa.Meillä asennuksen hoiti vieläpä Puustelli.Kaikista ikävintä oli,että muutaman asentajan aiheuttaman mokan vuoksi, asiakkaana jouduin itse pyytämään hyvitystä parista pieleen menneestä asennuksesta.No,korjasivat kyllä viat mutta vasta kun sitä vaati.Ei ollut asentajalla senvertaa ammattiylpeyttä,että kun varmasti itsekin huomaa mokanneensa,mainitsisi niistä asiakkaalle ja korjaisi työnjäljet,ilman että asiakkaan tarvitsee erikseen pyytää.Kaapistot ovat ihan ok,mutta vastaavia saa varmaan muualtakin.Lopputulos on kuitenkin ihan siisti,mutta olisi projekti voinut mennä paremminkin,etenkin kun keittiiö ei ollut edes mikään halpa.Ammattitaitoinen asentaja on kaiken lähtökohta,kannattaa miettiä tarkkaan mistä asennuksen ottaa.

    • Kuin myös, ei Puustelli ole sitä, mitä joskus ollut RAHALLA EI SAA ENÄÄN LAATUA, VAAN PURISTELEVYPASKAA. 15000 EURO SUOHON. JA ASENTAJA JÄTTI HOMMAT KESKEN. NÄIN OULUSSA AINAKIN. HOMMATKAA KALUSTEET MUUALTA KUIN EM PAIKASTA. ITE SAA KORJATA JÄLKIÄ, PUUTTEITA ON JA TAVARA EI KESTÄ KULUTUSTA. PASKAA PASKAA.

      • paskaasiakas


      • vau kirjoitti:

        paskaasiakas

        Tai kilpailija/potkut saanut mustamaalaamassa hyvää firmaa kateellisena

        Ei kaikilla riitä raha Puustellin keittiöihin.

        Puustelli on keittiöiden mersu.


    • Meille puustelli kalusteet kotiin 14000€
      Sis, saareke mallin keittiö tammitasolla ja isolla rosteri tasolla, khh kaapistot. 2x wc kalusteet ja pöntöt, iso liukukaapisto, 2x vaatekaappeja, kaikki altaat ja hanat , led nauhat yms extra sälää. Kodinkoneet perus aeg 4500€.

      • no niin varmaan, Kök


    • Kaksi Puustellin keittiökalusteuusintaa takana. Ensimmäisessä sekä toimitus että asennus olivat prikulleen ajallaan ja laadukkaita, toisessa tapauksessa myynnissä ja asennuksessa oli hiukan parantamisen varaa.
      Ei halvin mutta hyvä.

      Puustellin myyntiyksiköt ovat itsenäisiä firmoja ja niiden toiminnassa lienee vähän eroja.

    • Ensiksi. Maalattu lastulevy ovi on halpa mutta kestää vain vähän aikaa. Kannattaa ottaa NDF:nä liimapuristettuna, kestää paljon pitempää, vaikka onkin jonkin verran kalliimpi. Puustelli on ristriiitainen liike. Sieltä kalliimmasta pä'ästä. Hintoja ja laatua vertailemalla saa sopivat. Itse tein kaappirungot kotona ja ostin pelkät keittiökaapin ovet Gaalalta. Olen ihan tyytyväinen. Rautakaupoissa saa sahautettua runkolevyt. Kasaaminen on helppoa.

      • No ensiksi, maalattua lastulevyä ei ole olemassakaan ovi-vaihtoehtona missään. "lastulevyovi" on aina pinnoitettu jollain materiaalilla, kuten melamiini, laminaatti, muovikalvo jne. Ja sitten sellaistakaan tuotetta kuten NDF, ei myöskään ole olemassa. Mutta tämä remppaaja vaikuttaakin todella ammattitaitoiselta kaverilta ja keittiö on varmasti todella hyvä!


    • Täällä keittiöremontti vielä kesken, aloitettu marraskuulla. Pääosin keittiö tuli kuten oli tilattu mutta sitten oli paljon myös puutteita. Myyntihetkellä luvattuja työsuorituksia ei oltu tehty ja viimeistelyissä oli puutteita. Sähköposteja on vaihdeltu, viimeisessä heiltä tulleessa viestissä kaikki olikin minun syytä. Yrittivät selitää että viimeistelyjen korjaaminenkin kuuluu asiakkaalle. Vastaukseni jälkeen on ollut jo pari päivää täysin hiljaista, eli vastausta ei ole tullut. Näitä viestiketjuja lukiessa on tullut ilmi että on varsin tavallista että ongelmien jälkeen he katkaisevat yhteyden asiakkaaseen. Rahat on yrityksellä niin miksi vaivautua enää sen jälkeen.

      • Puustelli ja Keittiömaailma meillä vaihtoehtona, Puustelli putosi pois koska typerä maksukäytäntö. Lisäksi ovat aika pieniä firmoja nämä edustajat.


    • Olen yhteen lappeenrannan puustellin omistajarouvan suunnittelemaan keittiöön tyrmistynyt. Mittasuhteet pielessä työtasojen osalta. Jos muut tuotokset ovat samaa luokkaa, varokaa k.o suunnittelijan tuotoksia.

      • Minä olen taas saanut todella toimivan keittiön heiltä ! Muualla suunnitelmat olivat hyvin samantapaisia, mutta lappeenrannan puustellista sain todella toimivaksi suunnitellun keittiön. Siellä otettiin huomioon meidän toiveet.
        Jos sinun keittiö on niin pieni, ettei siihen enempää tasoa saa, niin eihän ne mittasuhteet myyjän vika ole ?!


      • Puustellillahan on mittavirhevastuu. Sain juuri tarjouksen sieltä ja tämä asia otettiin esille.


    • Vantaan Puustelli myi ja asensi liesituulettimen, johon tuli vain valo. Tuuletin ei imenyt ruuankäryjä, jotka jäivät huoneilmaan pyörimään. Myyjälle riittää, että sähköt on kytketty laitteeseen. Asunnon ilmanvaihdon säätimet ovat liesikuvussa. Mittauksilla todettiin, että ilmanvaihtoa ei ollut ja katolla oleva huippuimuri toimi samoin kuin muissa taloyhtiön asunnoissa.

    • Minäkään en suosittele.. Mikään ei nyt meekkään niinku on suunniteltu 😔 Tympäsee sit ku kaikki on valmista niin joutuu selittelemään muille että tuon piti olla nuin mutta nyt se onkin näin koska ei siihen pystynytkään tekeen sellasta ku halusin.. Näköjään sanonta sitä saa mitä tilaa ei pidä paikkaansa Puustellilla.. Mulla ei tee mieli enää ees muuttaa siihen kämppään kunhan se on valmis..

      • En minäkään suosittele Pustellia (Jkl). Kaupanteko vaiheessa vakuuteltiin hyvästä laadusta ja aikataulun pitävyydestä. Asentaja teki työn hutiloiden ja pöytälevy jouduttiin vaihtamaan kolme kertaa ja siinä sivussa meni usiksi myös allas. Kalusteovissa oli suuria värivirheitä ja tehtaan laatuvastaa kävi tarkastamassa ja tilasivat uudet ovet, jotka olivat vieläkin huonompi laatuiset kuin jo asennetut... Asentaja ei suostunut niitä edes asentamaan. Ja taas kävi tehtaan laatuvastaa. Seuraavia ovia on nyt sitten odoteltu jo aluperäisen aikataulun mukaan kohta vuosi. Tämä tästä Puustellin laadusta.


      • JUU ,EN SUOSITTELE PUUSTELLIA, meillä hajosi liukumekaanismi roskakaapista, otin yhteyttä puustelliin jloin minulle ilmoitettiin että takuu ei koske mekanismia sillä se on lapetekin toimittama, ja kuitenkin takuussa lukee , koskee mekanismeja. Kysyin taas myyjältä että miksi takuu ei sitten koskekkaan liukumekaaneja, niin vastaus oli että koska e eivät ole puustelin. Miksi sitten puustelli myöntää 10v takuun mekaanismeille jotka eivät le heidän, en ymmärrä. MUTTA muille kuitenkin tiedoksi selittäkää tarkkaan puustelin takuut , tuntuu olevan melko vedätystä sekin.


    • Sama täällä. En suosittele. Meidän tutuilla usealla puustellin keittiöt. Niin päätettiin mekin ostaa heiltä, kun remonttia tehtiin. Tampereen puustellin myyjällä oli 99% varmuudella kauppa meidän kans varma. Haluttiin kuitenkin miettiä ja palata viimeistelemään kauppa seuraavana päivänä. Myyjä ei siitä tykänny. Ei uskonu,että tullaan takaisin. Käytös muuttui asiattomaksi ja ilkeäksi. Vastaavaa käytöstä asiakaspalvelussa ei todellakaan ole vastaan tullu. Pilas itse varmat kaupat. Kaikista ei ole asiakaspalvelijaksi.

    • En suosittele! Hinta/Laatu suhde ihan pielessä muihin verrattuna.

    • Täytyy kehottaa välttämään Puustellia. Vaikka asentajat olisivat kuinka mukavia hyvänsä, pitäisi siihen hintaan kyllä saada jotain aikaiseksikin ja pysyä aikataulussa. Kohdallamme ei ole mikään aikataulu pitänyt. Osia puuttuu, kodinhoitohuone toimitettiin kahdesti. Purkutyöt tehtiin torstaina keittiössä ja perjantaina ei paikalla yhtään miestä. Maanantaina tulivat kalusteet etuajassa ja jouduimme itse pakosalle, kun ainoa paikka säilöä kalusteet oli olohuone. Lattia asennettiin kauhealla kiireellä ja laattoja töröttää ikävästi, sitte maalattiin vasta katto ja seinät. Suojauksia kehuttiin, no tämäkin hoidettiin yhden perjantai-illan hätäsiivouksen jälkeen itse. Remontti on vielä kesken. Piti olla valmista jo viikkoja sitten. Jos tämä joskus valmistuu, niin ikinä, en ko. firmasta osta mitään. Laskuttaminen on ainoa minkä osaavat.

    • Uskomatonta, minkälaista tötöilyä näin suuren ja tunnetun, aiemmin hyvämaineisenkin, tuotemerkin toimituksissa ja asennuksissa näyttää kaikki täällä kerrottu luettuna olevan.

      Toki hyvät kokemukset jäävät vähemmälle raportoinnille, mutta pistää kyllä todella harkitsemaan maksaako vielä Puustelli -lisää, jos lopputulema voi olla kerrottujen tarinoiden kaltainen.

    • Puustellin laskutusta ja toimintaa käsitellään nyt myös YLE:llä. Juttuun voi jättää oman kommenttinsa/lisätietonsa jutun alaosasta kohdasta "Ota yhteyttä".

      https://yle.fi/uutiset/3-9756166

      Jutun otsikko: "Kalliin keittiön mukana tuli yllätyksenä kulutusluotto – "Olisi pitänyt lukea sopimus kunnolla""

    • Olen itse hankkinut yhden keittiön Puustellistista, yhden KVIKiltä ja yhden osto- ja myyntipalstoilta. Kaikissa tapauksissa lopputulos oli mieluisa.

      Keittiömyymälöihin mennessäni minulla oli mukanani mitat, muutama lehdistä leikattu ideakuva, lista asioista joita toivoin ja lista asioista joita halusin välttää. Näin suunnittelu lähti heti vauhtiin, eikä myyjän tarvinnut kalastella. Kerroin lisäksi reilusti heti alkuun, että aion asioida myös muilla toimittajilla. Missään liikkeessä ei pahastuttu ja kaikista sain hyvää palvelua. Esimerkiksi juuri Puustellista (Turku).

      Johtopäätös 1) Kaupantekovaiheen tekee kiusalliseksi kikkailuksi kumman tahansa osapuolen epäselvät aikomukset ja yritykset sumuttaa. Kannattaa pysyä asiassa eikä lupailla liikoja. Asiakkaat tuntuvat välillä tekevän myymisen vaikeaksi vaatimuksillaan. Myyjät sitten puhuvat pehmoisia ja lupailevat ekstraa vaikka kauppaa tehdään perusjutuista. Jokaisen aika on kallisarvoista ja sitä suunnattaisiin reklamaatioidenkin hoitamiseen paremmin jos kaupat ovat syntyneet yhteisymmärryksessä, reklamaatio on fiksu ja tinkiminen on hoidettu ennen sopimuksen hyväksymistä. Itse reklamoin Puustelliin parin etusarjan huonosti liimatusta laminaatista. Jouduin korvaavia tuotteita tuokion odottamaan, mutta ymmärsin tämän enkä rähjännyt myyjälle. Hän piti minuun yhteyttä puhelimitse ja hyvitteli tapahtunutta aktiivihiilisuodattimilla ja lahjakorilla. Ehkä kori toisaalta oli jonkinlainen "tuparilahja" Puustellilta. En muista mitä kortissa luki, mutta korissa oli kahvia ja muutama Iittalan tavara.

      Rahoituksen pakkomyynnistä en pidä, mutta se on monessa jutussa nykyään välttämätön paha. Myönnän hieman pelkääväni juuri sitä tilannetta, jossa myyjäosapuoli ottaa rahat ja "pistää puhelimen lentotilaan." Yritän hallita tätä riskiä ottamalla hatkat, jos myyntitilanne tuntuu oudolta. Asialliselta tuntuu, jos myyntitilanteessa saan mahdollisimman monta puhelinnumeroa avun saamiseksi. Puustellista sain myyjän numeron lisäksi myymälä- ja asennuspäälliköiden numerot. Kaikki kolme myös vastasivat puhelimiinsa. Ja kaikkien kanssa olin yhteyksissä useamman kerran.

      Asensin kaikki kolme ostamaani keittiötä itse. Puustellin valmiista rungoista työ oli luonnollisesti mukavinta aloittaa. Takapakkia tuli muutaman kalustemetrin jälkeen tajutessa, ettei pohjatöistä voi hienoillakaan rungoilla luistaa yhtään. Tästä seurauksena: purku - pohjien korjaus - uusi asennus - hyvä tuli..

      Johtopäätös 2) Mekanismit ja kalusterivin ilme eivät kestä sitä, että fuskataan pohjatöissä. Täytyy oikaista ja kiilata pois puolenkin millin haritukset. Muutaman metrin kalustelinjan päässä kyse on jo isommasta murheesta. Mekanismeista tuntee jos kaluste on pakotettu asemaansa voimalla, eivätkä etusarjatkaan asetu jos rungot ovat kiharalla. Kaikkia tasomateriaaleja ei voi sahata vempulan takaseinän muotoon, eivätkä armeliaasti peittävät listoitukset käy kaikkiin tyyleihin. Tämä pätee kaikkien keittiövalmistajien tavaraan.

      Toimitukset tulevat joskus milloin ja miten sattuu. Tästä on typerää syyttää pelkkää Puustellia. Logistiikka on aikamoinen sirkus ja jos jonkun Yksityishenkilö Möttösen kalustetoimitus tulee kotiovelle tunnin sisällä sovitusta, on todella monta asiaa mennyt nappiin. Haluaisin että tulisivat, mutta en pillastu kun eivät tule. Kiitän ja kumarran jos tulevat - tsemppiä kuskeille!

      Johtopäätös 3) Sekä virheellisistä toimituksista, että kuljetusvaurioista tehdään usein tavaran myyneen henkilön vika. Hermot ovat riekaleina kun väärään aikaan tuleva kuski vieläpä suhtautuu asiakkaalle arvokkaaseen tavaraan kuin heinäpaaleihin. Ei se useinkaan ihan näin ole, mutta tulistuneena ajatellaan niin ja sitten jo noidutaankin asiaa myyjälle. Puustellin ja muiden kalustepuljujen edustaja voisi ideaalimaailmassa ottaa asiakkaaseen yhteyttä toimituspäivän aamuna ja heti auton käytyä, tarjoten selkeän kontaktin mahdollisten yllätysten varalle. Myyjä ei ole töissä kellon ympäri, joten kyse olisi muusta henkilöstä.

      Organisaatiotasolla pitäisi kyllä pystyä kuljetusvaurioiden vähentämiseen..

      Johtopäätös 4) Hötömpikin 16mm kaluste kestää hyvällä pidolla ja fiksulla hoidolla yhtä hyvin kuin 22mm hyväliimainen ja vahvaliitoksinen kaluste järjettömällä käsittelyllä. Ei pidä julkisesti julistaa kenenkään myymiä tavaroita paskaksi jos itse ne särkee huonolla asennuksella, kolhimisella ja vääränlaisella hoidolla. Eri materiaalien kulumis- ja käyttöominaisuudet korreloivat hinnan kanssa paremmin kuin ostoliikkeen nimi. Pelkkä korkeampi hinta ei aina tarkoita että paskan sijasta ollaan kiinni kullassa. Kallis tavara tuntuu kurjalta omistaa, jos se osoittautuu väärin valituksi. Väärin valittu halpa tavara lähinnä nolottaa. Hyvin valittu halpa tavara voi tyydyttää täysin tai tuntua huonolta tyyliin: "voi voi kun piti ostaa tämmöinen paska kun tää on muuten niin hyvä.."

      Keittiötä hankkiessa kannattaa keskittyä asiaan 100% jottei saa kyökkiä, jossa tekisi mieli asioida lähinnä kirveen kanssa.

      • Hyvää asiaa vaihteeksi, kiva lukea muutakin kuin pelkkää itkuvirttä.

        Rahoituksesta sanoisin myynnin ammattilaisena, (en ole keittiömyyjä) että rahoitukset ovat myyjäliikkeen keino minimoida luottotappioita eikä niihin yleensä liity asiakkaan näkökulmasta korotettua riskiä. Jos laskutus on sovittu kokonaan maksettavaksi silloin kun työ on hyväksytysti vastaanotettu, niin riski on 0%:ia ja laskunkin voi normaalisti maksaa kerralla ilman lisäkuluja (korkeintaan luoton avausmaksu). Mikäli luotto on jaksotettu useampaan erään ja alkaa tavaran toimittamisesta, niin sellaisen luottosopimuksen työntäisin myyjän perseeseen.

        Sitten pieni muistutus kohdasta 4, siinä puhutaan hötöstä 16 mm:n kalustelevystä ja hyväliimaisesta 22 mm:n kalustelevystä. On hyvä muistaa kalustelevyjen laadulla olevan merkitystä, mutta ihan yhtä hyvin 16 mm:n kalustelastulevy voi olla hyväliimaista ja tiheää ja 22 mm:n kalustelastulevy hötöistä.


      • hyviä_keittiökauppoja kirjoitti:

        Hyvää asiaa vaihteeksi, kiva lukea muutakin kuin pelkkää itkuvirttä.

        Rahoituksesta sanoisin myynnin ammattilaisena, (en ole keittiömyyjä) että rahoitukset ovat myyjäliikkeen keino minimoida luottotappioita eikä niihin yleensä liity asiakkaan näkökulmasta korotettua riskiä. Jos laskutus on sovittu kokonaan maksettavaksi silloin kun työ on hyväksytysti vastaanotettu, niin riski on 0%:ia ja laskunkin voi normaalisti maksaa kerralla ilman lisäkuluja (korkeintaan luoton avausmaksu). Mikäli luotto on jaksotettu useampaan erään ja alkaa tavaran toimittamisesta, niin sellaisen luottosopimuksen työntäisin myyjän perseeseen.

        Sitten pieni muistutus kohdasta 4, siinä puhutaan hötöstä 16 mm:n kalustelevystä ja hyväliimaisesta 22 mm:n kalustelevystä. On hyvä muistaa kalustelevyjen laadulla olevan merkitystä, mutta ihan yhtä hyvin 16 mm:n kalustelastulevy voi olla hyväliimaista ja tiheää ja 22 mm:n kalustelastulevy hötöistä.

        Juu tuli kirjoitettua pitkästi ja tunteella. Aihe inspiroi kun oma kokemus poikkesi tämän keskustelun päälinjasta. Syntyi halu hieman puolustaa (kymmenen vuoden takaista) Turun Puustellia. Liikkeen silloinen esittelykalusteiden kirjo, tarkkaavainen myyjä ja hyvä kahvi olivat positiivinen piirre verrattuna moneen muuhun talousalueen kiintokalusteliikkeeseen. Ja hinnasta päästiin sopuun.

        Mitä kerroit rahoitusjärjestelystä käy järkeen. Kai siinä tämmöistä tavallista asiakasta hiukan kiusaa se, että joutuu laittamaan nimen luottosopimukseen vaikka olisi käteisasiakas. Saanko sovitunlaiset tavarat ajoissa ja ovatko ne ehjiä saapuessaan? Luotottaja alkaa perimään saataviaan vaikka mulle toimitettaisiin sutta ja sekundaa. Suomessa aniharvoin tehtänee ihan fiaskokauppoja, mutta ylimääräinen vaiva harmittaa kamalasti.

        Mitä oudompi ala on itselle, sen kuumottavampi fiilis on sopimuksia tehdessä. Kaikessa autoon liittyvässä olen tulisilla hiilillä ja sopimusriitoja on tullut kun koen, että huonosti asiaa tuntevana olen johdateltavissa. Kalusteasioissa pystyn reklamoimaan järkevästi ja ilman kiukkua, koska nikkarointi- ja materiaalihommat sekä -hinnat ovat tuttuja. Pitäis varmaan ajella vain puisella polkuautolla..

        Ja totta turiset lastulevyistä. Hassua levytavarassa on se, miten jotkut kalustetoimittajat jaksavat ylistää valitsemaansa materiaalivahvuutta ja pitää sitä kärkiargumenttina myynnissä. Yleisimmin kiintokalusteet vaurioitunevat saranoiden kiinnitysten alueelta, tai muista ruuveja, liimaa sekä huolellisuutta vaativista kohdista. Voi pahimmillaan koko pömpeli mennä jojoksi huonon nikkarintyön takia ja sitten syytetään kategorisesti lastulevyä! Se on pöljää. Ei niissä keittiöissä mielestäni semmoisia vapaita jännevälejä ole, ettei 18mm levystä hyvin tehty kalustus kestäisi.

        Itse en ole myyjä, vaan teknisissä puuhissa. Enkä rakasta lastulevyä vaan vaneria ja terästä 😁


    • Puustellilla oli muuten hyvä palvelu ja keittiön asentaminen sujui ajallaan. Mutta:
      1. Lasku oli kirjoitettu siten, että kotitalousvähennystä emme saa asennustyöstä. - Virhettä ei korjattu pyynnöistä huolimatta.
      2. Takuukorjausta ei suoritettu pyynnöstä huolimatta. Sähkötekninen vika kyseessä.
      3. Viimeistelytyö jäi osittain kesken.

    • Puustellin asentaja ei osannut laatoittaa. Paska homma. Valitin, myyjä närkästyi. Muuten ihan laadukas keittiö, ensimmäisenä taitaa mennä yläkaappien lastulevyhyllyt, 10 v takuu vielä pari vuotta kestettävä! Toimituksessa pientä hässäkkää, mutta selvisivät siitä ihan kunnialla. Mutta ison keittiön suunnittelu oli myyjälle haastavaa. Esim valaisimien ja sähköpisteiden paikoista paljon kädenvääntöä, myyjä valitettavasti voitti enkä ole ihan tyytyväinen yhdestä kohtaa. Ihme asenne ettei asiakas voi olla oikeassa, monessa kohtaa suunnitteluvaiheessa jouduin olemaan tosi päättäväinen ja nimenomaan kertomaan kaapin paikan!? Mittaaminen haastavissa olosuhteissa, totaalinen remontti vanhassa talossa missä samalla raksamiehet yrittivät oikoa seiniä ja lattiaa sujui moitteettomasti! Keittiö istuu kuin mikäkin puusepän mittatilaustuote.

    • Ehottomasti suosittelen Puustellia. Vasta laitettu pelkät ovet ja laatu on kyllä hyvä.

    • Minä suosittelen Puustellia vahvasti. Kaksi keittiötä ostettu sieltä viimeisen 10 vuoden aikana, molemmilla kerroilla erinomainen tuotelaatu ja palvelu!

    • Kallista mdf levyä virolaisilla asentajilla.....Itsellä aitoa tammea eikä mitään halpis paskaa...jättäisin kokonaan ostamatta kämpän missä puustellin tavaraa...

    • Kuulostaa kyllä erikoiselta...vuosikymmenien markkinajohtajaksi ei pääse pelkästään reklamaatioita tekemällä. Eikös Puustelli ole nykyään ainoa iso kalustetoimittaja suomessa? Muiden OMISTUS näkyy siirtyneen suomesta muihin maihin. Esim. Domus itävaltaan ja Keittiömaailma/Parma/ Petra/ Alacarte-keittiöt omistaa nykyisin Nobia konserni norjassa...ei niiden suomessa oleva tehdas sitä takaa, että raha jäisi meille suomeen!! Puustellin omistus suomessa ja valmistus Harjavallassa. Suositaan suomalaista!!!

      • No nyt puhut kyllä totta että näistä "isoista" toimijoista ei ole Suomalaisten omistuksessa enää juuri ketään. No toki tavaran alkuperästä mm. ainakin vetimet, laminaatit, lastulevy, mdf ja ennenkaikkea mekanismit ovat muualta kuin Suomesta. Että kotimaista myydään kyllä aika hepposinkin perustein mitä nyt ikinä sitten tarkoittaakaan todellisuudessa...

        Myös kaikki mahdollinen myydään nykyään laadukkaana oli se tuote melkein minkälainen tahansa kiinalainen kopio joka jo uutena narisee ja paukkuu.

        Sitten tullakseni tuohon Puustelliin, siitä ei pääse yli eikä ympäri että kyseessä on yliarvostettu tuote. On silti keittiömaailmaan (Novart) tuotteita laadussa parempi. Joskin keittiömaailma häviää tänä päivänä jo Ikeallekin.
        Kotimaisuus on hyvä asia lähes kaikessa muussa paitsi kalusteteollisuudessa.


    • Olen kaksi keittiötä ostanut Puustellilta pääkaupunkiseudulla asennettuna ja kummallakaan kerralla heidän tarjous ei edes ollut kallein. Kaikki on sujunut aina moitteettomasti. Myyjä on ollut ammattitaitoinen sekä pitänyt huolta projektin kulusta koko ajan ja asentajat todella ammattitaitoisia. Voin suositella lämpimästi!!

    • Meillä puustellin asiakapalvelu oli ihan ok. Aluksi ei saatu sitä, mutta kun oltiin poistumassa liikkeestä saatiin aika.
      Emme olleet erityisen tyytyväisiä Puustellin materiaalilaatuun ja meille kerrottiin, että hinta on kilpailukykyinen, koska kilpailu tekee sen. Tarjous tuli vajaan viikon myöhässä ja tarjous oli todella huono. Se oli tuhansia euroja kalliimpi vaikka Noblessaa verrattuna, jonka lastu oli selvästi parempi. Päädyimme Noblessaan ja ollaa tosi tyytyväisiä.

      • Syksyn 2018 aikana saimme erinomaisen Puustelli-kokemuksen. Uusi keittiömme saapui sovittuna päivänä sovittuna kellonaikana.
        Palvelu oli alusta alkaen hyvää. Mittaukset tarkkoja ja erilaisia vaihtoehtoja käytiin läpi moneen kertaan. Suunnittelija ei pihistellyt suunnitteluun käytetystä ajasta, tapasimmekin useita kertoja vuoroin liikkeessä, vuoroin kotonamme.
        Joitakin puutteita kalusteista löytyi ja ne korvattiin oitis ruhtinaallisesti. Ei ole meidän perheellä Puustellin toiminnasta moitteen sanaa.


    • Koskaan aiemmin en ole kokenut tulleeni niin nöyryytetyksi kuin reklamoidessa tähän firmaan! Oli viimeinen kerta, kun tilataan näitä ylihintaisia muka laadukkaita tuotteita. Reklamaatiot täytyy osata käsitellä, mutta täällä sitä ei osata.

      • Sama juttu. Ovet hajosivat heti kättelyssä. Puustelli vastasi että meidän oma syy. Myyjä ei hoitanut kuljetusrekkuja.
        Laitoimme monta meiliä asiasta. Mitään ei taoahtunut. Kului 2 v ja otimme lopulta yhteyttä tehtaaseen. Vastaus oli että olemme virheet hyväksyneet koska aikaa on kulunut jo 2 v.... Koko ajan huomaytimme myyjälle. Mutta koska myyjä ei reagoinut, syy oli meidän.


    • Rahastusta koko firma! En suosittele! Heikkolaatusta tavaraa kalliilla hinnalla. Tilasin valkoiset ovet, sain keltaiset. Edes loppusiivousta eivät vaivautuneet järjestämään....

    • Puustellia useamman vuoden asentaneena jouduin taistelemaan suunnittelu virheiden sekä puutteiden kanssa jatkuvasti. Vaihingossa erehdyin sukulaiselleni asentamaan monien pyyntöjen jälkeen noblessa keittiön joka koituikin kohtalokseni. Nyt olen asentanut jo viitisen vuotta noblessa enkä edes katso puustellia päin. Saksalainen täydellinen insinöörityö ansaitsee täydet 10 pistettä. Puutteita ei ole ollut asennuksissani koskaan tehtaan osa järjestelmän ansiosta. Yhdenkäden sormiin mahtuu kuljetus vauriot tai omat mokani. +400 noblessa-keittiötä asentaneena

    • puustelli,toimii,palvelujen,suhteen,kehnosti,ja,jättää,asiaikaileen,ilmoimatta,kunkavik2 a,korjataan,keittiön,rikkoutuneen,kaapin,suhteen,vaikka,aiheutti,vaaratilanteen

      • En suosittele. Suunnittelu sujui hyvin. Asennus ei niinkään: suunnitelmaa ei noudatettu eikä muutoksista tiedotettu, osa asennuksista huolimattomia lisäksi aikataulu venyi, reklamointi turhaa.


    • Kotkassa Puustellilla huono asentaja.
      Ja se miespuolinen myyjä, Petaus Patja tai jokin sen niminen. Se on päästään vialla.

      Ostakaa ihan mistä tahansa muualta.

    • Pitää paikkansa. Olin yrityksen palveluksessa 11 vuotta, tiedän mitä kusetusta siellä tehdään. Syyllisiä ovat tehtaan johto ei työn tekijät. Nytkin tämän korona viiruksen aikana johto makoilee kotona mutta pakottavat työntekijät töihin.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Johanna raskaana! Ei pyhää päivää sentään

      Johanna Tukiainen ilmoittanut raskaus-uutisen. Saa vauvan syksyllä. 41 vuotias. https://www.seiska.fi/Uutiset/Totta-se-on-Johanna-Tukiainen-vahvistaa
      113
      10688
    2. Suomalaiset työttömät

      maatiloille töihin, onko mahdoton ajatus? Kausityöntekijöitä ei koronan takia saada Suomeen joten voidaanko suomalaisia työttömiä velvoittaa vastaanot
      Maailman menoa
      231
      905
    3. Suomussalmi mainittu!

      Missä lie ollut talo vuokrattuna? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/233ee1c0-6c76-4074-9a39-2b128caf667a
      Suomussalmi
      26
      802