mustasukkaisuuden olemus

yks mustis

Mustasukkaisuus on tosi ihmeellinen käsite, sairaudeksi se muuttuu silloin kun ihminen ei osaa tai jaksa perustella toimiaan.

Minä seurustelen erittäin harvoin ja kuitenkin huomaan mustasukkaisuutta itsessäni.

Olen jotenkin päätynyt ongelmani kanssa ajatukseen että, olen yksin siksi että olen mustis ja olen mustis, siksi että en ole koskaan ollut ihailtu.

Kaikki ihmis-suhteeni ovat minun "tekemiä" kukaan ei ole koskaan kiinnostunut minusta ja kun suhde on sitten joskus käynnistynyt, on suhde kestänyt vain niinkauan kun minä olen sitä jaksanut ylläpitää.
Siis minua on vain hyväksytty ,ei kaivattu, ei rakastettu.
Siksi olen aika epäluuloinen ja varovainen.

Jotkut keskustelijat on täällä sanoneet että mustasukkaisia ovat ne jotka itse syyllistyvät helposti uskottomuuteen.
Minä voin sanoa että se ei ole yleisesti todistettavissa. Minä en ole koskaan pettänyt, enkä ole koskaan ajatelutkaan pettäväni. Silti tunnen mustasukkaisuutta.

Minulle mustasukkaisuus on ainakin ihan pienestä asti rakentunut sivullisuudentunne ja hyätyksitulemisen pelko.

3

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies

Itse luulisin että hylätyksi tulemisen pelkoa ei tule jos on varmuus että on rakastettu ja hyväksytty. En usko että mustasukkainen sen kummemmin olisi uskoton, ehkä hänellä voi olla huonoja kokemuksia uskottomuudesta. Itselläni mustasukkaisuus on kai omistamisen halua, ärsyttää jos muut miehet vikittelevät naistani. Vaikka tiedän että hän rakastaa minua ja ei petä.

• nti

se mustasukkaisuus on, eikä sillä ole tekemistä sen asian kanssa onko meitä petetty tai olemmeko me pettäneet parisuhteessa ollessa toista osapuolta.
      Sen puoleen esimerkiksi lapsuuden ihmissuhteilla on merkitystä, jos luottamus vanhempiin on saanut kolhuja, ja vanhempien taholta jos olemme joutuneet henkisesti toistuvasti hylätyksi, tapamme reagoida aikuisena ihmissuhteissa on juuri mustasukkaisuus.
      Olin ennen mustasukkainen luonne, koin mustasukkaisuutta liittyen kavereihini, puolisooni ja niin edelleen. Tänä päivänä olen sinut pelkoni kanssa, toisinaan uusien tuttavuuksien kanssa se nousee pintaan, mutta kun tunteen käsittelee, sen yli voi päästä ja sen myötä voi välittää ihmisistä ilman kahlitsevia mustasukkaisuuden tunteita.

• ajatus

Mustasukkaisuus ei minulla niinkään ole omistuksen halua, vaan sitä, etten saa joltakin nimenomaiselta henkilöltä pyyteetöntä rakkautta, vaikka tekisin mitä ja osaisin mitä ja kykenisin mihin. Omana itsenäni. Olemalla minä. Tiedän juuret, mutta se ei auta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      66
      2221
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1846
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1364
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      216
      997
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      990
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      94
      983
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      945
    8. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      20
      784
    9. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      760
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      729
    Aihe